Категории

Размер на шрифта
Да имаш точно две деца е полезно за сърцето

Има връзка между броя на децата, които имате и риска от сърдечни заболявания, показва изследване на шведски учени, публикувано в "American Heart Journal".

Изследването, в което участват 1,3 милиона жени над 50- годишна възраст, показва, че групата, която е най-малко застрашената от сърдечни проблеми е тази на жените, които имат 2 деца.
В сравнение с тях, жените, които не са имали деца или имат по 3 и повече деца, се наблюдава 10% по-голям риск от проблеми със сърцето. При 4 деца опасността се увеличава на 30%,. При смелите майки, родили 5 или повече деца рискът нараства на 60%.
Учените са взели предвид други влияещи фактори като усложнения по време на бременността, диабет или по-високо кръвно налягане. Според експертите това се дължи на ускорения приток на кръв по време на бременност.

 

/БГНЕС

Стокхолм / Швеция

Тагове:

Още по темата: