Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Деца с увреждания и хронични заболявания
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 29 отговора

Пловдив

Мнения: 630
     Тези дни четох за методиката на Мария Монтесори. Принципите на нейната педагогика много ми допадат. Монтесори групите са подходящи и за обикновените деца, и за децата които се различават или изостават от другите. Методът на Монтесори е основан върху наблюдаването на детето в естествената му среда и приемането му такова, каквото е . Основният принцип на монтесори-педагогиката е: да се подтикне детето към самовъзпитание, към самообучение, към саморазвитие. Девизът на метода е познат на много хора: "Помогни ми да направя това сам". В Монтесори групите детето основно се самообучава с помощта на специално разработена околна среда - монтесори материали http://www.montessorimaterials.com/Home%20Russia.htm (на мен много ми харесаха тези материали, но много от тях могат да бъдат приспособени от различни неща, които ги има във всяка къща) . В Монтесори-материалите е заложена възможност за самоконтрол, детето само вижда грешките си и няма нужда големите да му ги показват. Ролята на учителя е не да обучава, а само да ръководи самостоятелните занятия на детето.
В една група има деца на различна възраст и те не си пречат, а си помагат.
Монтесори-класовете включват в себе си много зони:

-     зона от реалният живот: детето се обучава самостоятелно да се облича, да пресипва и прелива, да мие, да чисти, да разбърква, да изрязва, да оцветява, рисува и т.н. Там децата научават да концентрират вниманието си и да развиват фината и грубата моторика;
-     зона на сензорно развитие: изучаване на обкръжаващата ни среда ( да сравняват и разгарничават по височина, дължина, тегло, цвят и др. свойства на предметите). Там децата играят с предметите, изучавайки тяхната форма, тегло и цвят. Например детето последователно поставя на масата цилиндри от най-големия до най-малкия. Децата също така се обучават да следят с поглед от ляво на дясно, което им помага да усвоят четенето;
-     зона езикова, географска, матиматическа, зона на естествените науки : умственото развитие на детето.
-      двигателни упражнения - основно върху линии. В повечето Монтесори-класове на килима или на пода е нарисувана лента във формата на овал, която се използва за физически упражнения за развитие на равновесието и кординацията на движенията, а също и за вниманието.

Детето само избира зоната и конкретния монтесори-материал, с който да се занимава. То може да работи само или с други деца, този избор то прави само. Детето работи с темпото с което иска. В метода на Монтесори няма съревнование. Много от Монтесори-училищата допълват монтесори-материалите и със зони за музика, искуства и танци, чужд език и др.
Задачата на Монтесори-учителя е да помогне на детето да организира своята дейност, да измине уникален път, да реализира колкото може повече своя потенциал. В тази методика няма уроци, вместо чинове има лесни за пренасяне столчета и масички + килимчета, на които децата се занимават на пода. Монтесори-учителя индивидуално се занимава с децата и се намесва в дейността на детето само когато е необходимо.
За съжаление  в България май само в София има  частна детска  Монтесори градина, но от това което виждам на картинките на тяхният сайт, ми се струва че не отговаря много на принципите на монтесори-педагогиката.
Ето един руски сайт с монтесори-игри които спокойно могат да се играят у дома http://www.rustoys.ru/playroom/montess.htm. А ето препратка към един Монтесори-център който много ми хареса http://montessori.magichild.ru/ Пак към същият сайт как може да се направи домашна развиваща среда
http://montessori.magichild.ru/st/st3.htm.
Цитирай

София, Младост 2

Мнения: 8 219
Много благодаря за линковете - ползвам някои неща от монтесори-педагогиката в часовете с дребните и тук намерих още идейки какво мога да включа Very Happy
Пък и ми осигури един час забавление с дребната - дадох й бобчетата, които ползвам за печене на пайове, заедно с няколко различни лъжички (от играчки, лекарства и истински) и пластмасови кутийки с капачета (от маргарин, бебешки купички и чашка с капаче, пластмасовото вътршно на шоколадово яйце) и тя си ира страшно съсредоточено един час да ги пълни, пресипва, изсипва - накрая даже ми помагаше да съберем всички бобчета от пода с малките пръстчета като пинсетки Very Happy
Цитирай

София, в офиса

Мнения: 1 269
     (на мен много ми харесаха тези материали, но много от тях могат да бъдат приспособени от различни неща, които ги има във всяка къща) .

Зравей,
Монтесори педагогиката е много интересно нещо. Само да кажа, в София няма частна монтесори детска градина - такива градини се регистрират само от дипломирани монтесори педагози, които имат AMI диплома - такива има в София 2-ма души и в Пловдив 3-ма и нито един от тях не е регистрирал градина. Монтесори кабинтети има в София в болницата за ДЦП с Монтесори терапевт Росица Кунева - човекът, който знае най-много по въпроса и първата с АМИ диплома в България изобщо. В Пловдив също има кабинет при д-р Пискова. За да бъде истинска Монтесори градината или училището, в него трябва да има истинска монтесори среда, материали и принципи - най-вече обучени хора. Това беше само вметка.

Сега искам само да уточня - педагогиката се прилага за здрави деца и за деца с увреждане, но децата с увреждане задължително правят и Монтесори терапия - което е малко по-различно нещо.

Материалът, който може да се адаптира за работа в къщи е само от "Дейности от ежедневния живот" и езиковия материал. Всичко останало е изработено на определни принципи - механичен контрол на грешката, цвят, форма, материя, подчинено е на десетичната система - и то по много особен начин - всичко е кратно на 10, но формите са до 9, защото 10 вече е друга мерна еденица - т. е първата форма е 1, последната е 9, 10 е първата на следващата задача - не знам дали се разбира без да се види материала.
Така, че ако си го правите за работа в къши, внимавайте да не нарушите принципите на работа.
ето ви още еди линк
http://kifisiamontessori.tripod.com/montessori.html
ето официалниат сайт на AMI
http://www.montessori-uk.org/faq.htm
ето още за монтесори
http://www.montessori-edu.org/
ето го и монтесори материалът
http://www.kato-montessori.de/index.php

сетивният материал - той не може да бъде направен в къщи, освен ако не си обучен педагог и не го поръчаш някъде, ама с авторските права е много страшно. Вече има балканска монтесори организация, под крилото на АМИ и са се захванали точно с това - кой, как и защо ползва името на Монтесори и има ли това право.
езиковият материал обаче се изработва на 80% за всеки отделен език,
а математиката за мен е най-уникалното нещо, особено за здрави деца - на 5 годинаи могат да се научат да умножават трицифрено по четирицифрено число, само с материал и броене, без да извършват различно действие от събиране и изваждане в кръга на 9

сега видях, че не мога да дам линк за всеки материал по отделно, защото се влиза от един и същи линк Embarassed

Аз обаче съм по-голям привърженик и ценител на Монтесори терапията, към педагогиката имам малко резерви от гледна точка на съвременното развитие на децата, ама с това мнение не искам да ангажирам никого.
Цитирай

Пловдив

Мнения: 630
 
Материалът, който може да се адаптира за работа в къщи е само от "Дейности от ежедневния живот" и езиковия материал. Всичко останало е изработено на определни принципи - механичен контрол на грешката, цвят, форма, материя, подчинено е на десетичната система - и то по много особен начин - всичко е кратно на 10, но формите са до 9, защото 10 вече е друга мерна еденица - т. е първата форма е 1, последната е 9, 10 е първата на следващата задача - не знам дали се разбира без да се види материала.

сетивният материал - той не може да бъде направен в къщи, освен ако не си обучен педагог и не го поръчаш някъде, ама с авторските права е много страшно. Вече има балканска монтесори организация, под крилото на АМИ и са се захванали точно с това - кой, как и защо ползва името на Монтесори и има ли това право.
Аз също смятам, че методът на Монтесори трябва да се прилага по правилата, в подходяща среда и с квалифициран педагог. Но ми харесаха многото идеи за игри и занимания с децата, които са приложими и в домашни условия.
Цитирай

София, Младост 2

Мнения: 8 219
Едно е методът Монтесори, съвсем друго са безкрайните варианти, с които определени неща могат да бъдат включени и да обогатят другите занимания на децата, все едно дали вкъщи, в градината или в училище. Акцентът ще е поставен другаде, разбира се - аз ги включвам като разнообразие и нещо интересно в чуждоезиковите занимания - но пак се запазва голяма част от познавателното, интересното и практичното (особено със определена част от сетивните материали и тези за развитие на фината моторика, мерене, сипване и подреждане на разни работи) Very Happy Далеч е от целите на монтесори-педагогиката, но пак не е лишено от стойност Very Happy
Цитирай

София, в офиса

Мнения: 1 269
методът е много полезен за най-различни неща.

Ето един подарък от мен:
Българска адаптация на един от методите за научавана на четене на текст с разбиране на съдържанието. Едновременно се овладяват понятията - изречение, абзац. По същият начин се работи и на друг език.

трябва ви
  • книжка с картинки
  • допълнителни материали - стъпка 1,2,3

първо се чете книжката - най-напред "учителя", после детето.
после се подават на детето само картинките от книжката, то трябва да прочете само червената дума от материал 1 и да постави текста под каринката, на която съответства.

после се работи само с текст - липсва червената дума - детето трябва да прочете текста и да избере коя червена дума пасва към него

най-трудната част - целият текст е нарязан на ленти, като са запазени червените думи, за да има детето ориентир как започва изречението. Взима текст с червена дума, чете го и търси кое е следващото парче от изречението, като ги поставя едно до друго и се изваждат намерените откъси.

ето снимките на материала:
http://community.webshots.com/myphotos?action=viewAllPhotos& … 982&ran=11857
« Последна редакция: нд, 14 май 2006, 16:29 от nnnnina »
Цитирай

гр.Пловдив

Мнения: 2 519
Моя син от септември е на Монтесори- терапия в център Звънче,гр.Пловдив и сам много доволна!
Цитирай

Пловдив

Мнения: 630
Veni-b, къде се намира този център "Звънче"?
Цитирай


Мнения: 4 423


 
Монтесори педагогиката е много интересно нещо. Само да кажа, в София няма частна монтесори детска градина - такива градини се регистрират само от дипломирани монтесори педагози, които имат AMI диплома - такива има в София 2-ма души и в Пловдив 3-ма и нито един от тях не е регистрирал градина. Монтесори кабинтети има в София в болницата за ДЦП с Монтесори терапевт Росица Кунева - човекът, който знае най-много по въпроса и първата с АМИ диплома в България изобщо. В Пловдив също има кабинет при д-р Пискова. За да бъде истинска Монтесори градината или училището, в него трябва да има истинска монтесори среда, материали и принципи - най-вече обучени хора. Това беше само вметка.

Сега искам само да уточня - педагогиката се прилага за здрави деца и за деца с увреждане, но децата с увреждане задължително правят и Монтесори терапия - което е малко по-различно нещо.


             За сведение на аудиторията завършила съм педагогика през 1976 година и работя в общинска детска градина от същата година.Още тогава изучавахме Методиката на Монтесори и в градината имаше оргинални  монтесори материали.Всичко това изобщо не е ново и е смешно да се твърди ,че има 2-3 "монтесори  педагози".Беше задължително всички деца да имат занимания по тази методика.
Цитирай

гр.Пловдив

Мнения: 2 519

[/quote]             За сведение на аудиторията завършила съм педагогика през 1976 година и работя в общинска детска градина от същата година.Още тогава изучавахме Методиката на Монтесори и в градината имаше оргинални  монтесори материали.Всичко това изобщо не е ново и е смешно да се твърди ,че има 2-3 "монтесори  педагози".Беше задължително всички деца да имат занимания по тази методика.
[/quote]
На мен пък ми звучи смешно твоето изказване, сравнявайки средата и материалите в масовата детска градина/която посещав сина ми/ и Монтесори- кабинета  Shocked
milenavita тук има повече информация www.caritas-bg.org/index.php?projectpage&pid=50 - 45k
Цитирай

Пловдив

Мнения: 630
veni-b,  много ти благодаря за полезната информация.
Цитирай

При рома, пурите, какаото и бабиериндосите

Мнения: 3 607
 За сведение на аудиторията завършила съм педагогика през 1976 година и работя в общинска детска градина от същата година.Още тогава изучавахме Методиката на Монтесори и в градината имаше оргинални  монтесори материали.Всичко това изобщо не е ново и е смешно да се твърди ,че има 2-3 "монтесори  педагози".Беше задължително всички деца да имат занимания по тази методика.
Ако прочетеш внимателно ще видиш, че се говори за лицензирани Монтесори педагози, и то лицензирани от официалния носител на правата. И незнам колко е било задължително тогава, но до сега Мин. на образованието не е признало Монтесори система на обучение, заради което няма и училища лицензирани да обучават по тази система. Поправете ме, ако греша.
« Последна редакция: чт, 18 май 2006, 12:36 от yosarian »
Цитирай

София

Мнения: 3 162
И мен ме вълнува темата за Монтеосри педагокика. Потърсих и видях, че в София има ДГ, начално с редно училище "Д-р Мария Монтесори" (в Горна Баня: http://www.montessori-bg.org/chpeg/?!=0), но всеки може да нарече учебното си заведение както си иска, а дали спазват принципите и са лицензирани е друг въпрос. По-рано бях попадала на информация, че всъщност са базирали обучението си на проекта Неогея на Мирослав Янакиев (който бях чела и определено не ми допадна), но сега тази информация не я намерих. Ако някой знае повече за тази детска градина, моля да сподели.
Цитирай

София, в офиса

Мнения: 1 269
както казах, ако някой иска да види истинска монтесори педагика и среда трябва да отиде в болницата за дцп в София или в Пловдив в "Звънче"
В Горна баня само ползват името на Мария Монтесори, нищо обшо с методиката. newsm78
Иначе и на мен ми преподаваха в университета по история на педагиката, че Има Монтесори педагогика - буржоазно остаряло явелние Wink, целящо да възпита психично болни деца  ooooh!- което няма нищо общо с истината, ама после, когато се наложи да се явя на 10 изпита за AMI (Asossiation Montessori International) диплома, вече нещата не бяха токова така буржоазни.
В последните около 10 години тази методика е много популярна в Германия, Австрия, Швейцария, Холандия, Англия в САЩ, Русия, Литва, лативия и Сърбия, Албания. Италия не я споменавам изобщо, а в България понеже не се познава не я признава  МОН  Twisted Evil
 Вече има Балканска АМИ асоциация, която ще се заеме с лицензирането - крайно време беше.
 Така че, като всяко непознато нещо винаги има и за и против налагането му, за мен въпросът е в това за кога е подходящо да се използва тази методика и колко дълго - защото за част от съвременните деца може да бъде скучна, ако се прилага 100% по каталог.
В Мюнхен трябваше да ходя на стаж в Монтесори детска градина и там установих, че децата се справят с целия материал до към 5-тата година и после им омръзва и или трябва да им се предложи нивото за училищна възраст или друга методика.
Цитирай


Мнения: 1 193
От каква възраст е уместно да почна да водя детето си на такава терапия.Някой посешавал ли е заниманията в болницата за ДЦП.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 29 отговора