Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Цветарство и градина
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
105-119 от 1 288 отговора


Мнения: 2 429
Много ти благодаря Нади.
Едва ли ще я поливам по-често от веднъж на две седмици през зимата както и другите орхидеи които имам. Ще подрежа цветоносите както ме посъветва но като прецъфтят.
Ето как изглеждат булбите. Има две стари и двете са с цвят.
 
Втората снимка пък е на новата мъничка булба, от която вероятно ще се чака цвят.
Притеснява ме дали не е много малка саксията. Верно че орхидеите не искат големи саксии но тази ми се струва прекалено малка, сякаш ако не е в кашпа цветето е сравнително нестабилно в нея ...

освен това искам да те попитам като прецъфти да подхранвам ли и с каква тор. Принципно торта еднаква ли е за всички орхидеи? От "Мимозата" са дали на мъжа ми тор за орхидеи но като е купувал Фалаенопсисите и не знам дали е добра за Милтонията.

За сега това са въпросите, но ще имам още относно другата ми орхидея - Пафиопедилум- все й забравям името ...
Поздрави на всички момичета от темата и лека вечер
Цитирай

Варна

Мнения: 527
Пафиопедилиум :

ТЕМПЕРАТУРА
Може да разделим paphs. на 3 групи по отношение на мин.температура:
- първа група : мин 8-10 градуса
- втора група : мин 14-15 градуса
- трета група : мин 18 градуса
Ако не сме сигурни в коя група попада нашето растение,най-добре да поддържаме мин 14-15 градуса.
През зимата температурата трябва да е в границите : мин 14 градуса и макс 25 градуса.
През лятото: мин 20 градуса и макс ПОД 30 градуса ( при нужда се използват вентилатори за понижаване на тампературата).
Ако през зимата темпратурите паднат под минималните-това в повечето случаи няма да убие растението,но ще спре неговото развитие.

ВЪЗДУШНА ВЛАЖНОСТ
Харесва им висока влажност в рамките на 50-70%.

СВЕТЛИНА
Преките слънчеви лъчи са твърде силни за тях.Обичат да са на шарена сянка. Лятото трябва да им се осигури 50-70% засенчване от преките слънчеви лъчи,а през зимата: 40-50%.
Желателно е да има движение на въздуха: вентилатор/отворен прозорец.

ГРИЖИ ЗА PAPHS. ПРЕЗ РАЗЛИЧНИТЕ СЕЗОНИ.

ПРОЛЕТ
Това е любимият сезон на всички орхидеи,включително и на paphs.
Повечето видове цъфтят през периода на покой т.е. през зимата.
При аматъорско отглеждане ( в стайни условия), цъфтежът обикновено се отлага за пролетта.След приключване на цъфтежа растението започва да образува нови корени и да пуска нови издънки.Paphs цъфтят само на новите издънки след стигане на зрялост.Ако гледате правилно орхидеята,тя ще образува здрави и жизнени издънки,които още на следващата година ще са в състояние да образуват цветонос. Ако не се справяте особено добре,цъфтежът вероятно ще се отложи с няколко години.Не се тори ,докато орхидеята цъфти!При много от видовете цъфтежът продължава месеци и това изтощава растението. Препоръчва се цветоносът да се отреже след няколко седмици и да се сложи във ваза,където може да му се радваме още известно време.
През пролетта започваме да торим с балансиран тор 20:20:20.
Това което трябва да запомним, е че paphs са ОСОБЕНО ЧУВСТВИТЕЛНИ към концентрацията на солите и корените им изгарят лесно.Торът трябва да се разреди ПОНЕ 4 пъти повече в сравнение с указаното на етикета (някои препоръчват 5 до 10 пъти).За начинаещи се подходящо използването на течен тор 1 път седмично.
Можем спокойно да изкараме растенията отвън,когато мин температури се задържат над 15 градуса.Пролетният вятър им се отразява видимо благотворно (отново подчертавам,че за paphs движението на взъдуха е важно за доброто развитие).Почвата се поддържа влажна,но не подгизнала.Слънцето става все по-силно и трябва да внимаваме да не изгорим растенията.

ЛЯТО
Повечето хора смятат ,че всички орхидеи обичат да им е горещо.Това определено е ГРЕШКА!
Основният проблем през лятото са високите температури.Идеалният вариант е да успеем да поддържаме около 25 градуса,но често това е трудно осъществимо.Какво можем да направим:
-прибираме орхидеята вътре,ако отвън температурите са твърде високи
-увеличаваме степента на сянката
-осигуряваме движение на въздуха - не забравяйте,че при използване на климатици се понижава въздушната влажност
-повишаваме въздушната влажност -ако е нужно пулверизираме по 2 -3 пъти дневно
-внимаваме субстратът да не изсъхне.
Ако е много горещо,растението, в най-добрият случай ще спре да расте,в най-лошият ще повехне и ще загине.

ЕСЕН
Това е един добър сезон за paphs.През него младите издънки ,които са се образували през пролетта, достигат зрялост и се подготвят да цъфтят през зимата.
През този сезон се използва течен тор с повече фосфор - 10:30:20. Постепенно увеличаваме РАЗРЕЖДАНЕТО на тора и когато температурите паднат под 15 градуса спираме да торим-зимата не се тори. Постепенно намаляваме и количеството на водата ,без обаче да оставяме субстратът да изсъхне напълно.

ЗИМА

Това определено е сезонът с най-висока смъртност при тези орхидеи.
В този момент основното е добрият баланс.Почвата трябва да е ЛЕКО влажна- не мокра както е била през лятото,но не и суха,защото корените ще загинат.Полива се сутрин,за да може до вечерта да се е изпарила водата,която е попаднала между листата.
Ако слънцето е слабо,може да оставим paphs да се огряват директно, но винаги трябва да имаме едно на ум и да внимаваме да не прекалим и да изгорим растението.
Друг проблем е минималната температура - не трябва да пада под 15 градуса, а при някои видове-под 18 градуса.
Ако орхидеята е на прозореца,трябва да внимаваме за преохлаждане през зимните нощи,когато температурите на перваза са с няколко градуса по-ниски от тези в стаята.Затова се препоръчва вечер растението да се махне от прозореца или ако остане там,да се похлупи с кутия.
Голям проблем през зимата е и ниската въздушна влажност.Не слагайте растението на пътя на топлата въздушна струя от печката или климатика.При нужда пулверизирайте всеки ден.
Повечето видове цъфтят в края на зимата и началото на пролетта.

ЦЪФТЕЖ ПРИ PAPHIOPEDILUM

Pahps. цъфтят ,когато новата издънка стигне зрялост.Това лесно може да се познае,защото последните листа на зрялото растение се отличават по форма от останалите.Пъпката излиза между последните листа.Появата на цвят не трябва да води до промяна в условията на отглеждане т.е. НЕ ЗАПОЧВАЙТЕ изведнъд да торите по-често,да поливате повече или да местите рстението на по-светло място. Pahps не харесват резките промени и има голяма вероятност цветът да пожълтее и загине. НЕ СЕ ТОРИ ПО ВРЕМЕ НА ЦЪФТЕЖ!
Pahps цъфтят в края на зимата или началото на пролетта,което създава известни проблеми.Растенията не харесват големите температурни разлики докато цъфтят.Понижаването на температурата с десетина градуса през нощта често води до загиване на цвета.
Някои хибриди растат и съзряват по - бързо,при което може да цъфтят два пъти годишно - през пролетта и есента.

ПРЕСАЖДАНЕ НА PAPHIOPEDILUM

Субстратът на венерената пантофка се поддържа постоянно влажен и затова се разваля бързо,което налага по-честото пресаждане в сравнение с другите видове орхидеи.
Кога трябва да пресадим :
- корените са пораснали много и саксията вече е тясна
- субстратът е загубил качествата си
- pahp. страда от някаква болест или от прекалено засоляване на субстрата и трябва да измием корените му на течаща вода.

Желателно е пресаждането да се извърши през пролетта след цъфтежа.
Лятото е неподходящ сезон,защото pahps обикновено спират развитието си заради високите температури.
Есента е подходящ сезон,защото орхидеите се активизират след края на летните жеги. Това обаче важи само за опитните любители ,защото на растението му предстои период на покой.Ако нараним корените му през есента, има вероятност то да не се възстанови достатъчно бързо и да загине през зимата.
Зимата не се пресажда.
Изваждаме растението от саксията,почистваме от субстрата и отрязваме загнилите/загиналите корени.Посипваме раните с канела или стрити дървени въглища.Може да напръскаме корените с инсектицид и акарицид.Внимаваме да не нараним върховете на растеж.
Pahps. имат малко на брой и лесно раними корени ,затова трябва да внимаваме двойно повече.Връщаме орхидеята в същата саксия или в малко по-голяма.Субстартът,който насипваме в основата на растението трябва да е по-твърд ,за да създаде стабилна основа и същевременно да осигурява достъп на въздух до корените.
След пресаждането слагаме pahps на по-сенчестомясто за около месец,като в началото не поливаме ,а само пулверизираме - осигуряваме висока въздушна влага на листата ,а почвата поддържаме съвсем леко влажна.НЕ ТОРИМ!

Цитирай

Варна

Мнения: 527
Милтония

В продължение на много години, производителите на орхидеи наричаха милтонии само студенолюбивите или така наречените колумбийски сортове. Останалите видове, с произход основно от Бразилия бяха пренебрегвани. Сега тази несправедливост е оправена. Според последните класификации, всички видове които досега знаехме като милтонии се рекласифицират в род Miltoniopsis и само бразилските видове имат правото и привилегията да се наричат милтонии.
Бразилските милтонии включват девет вида: Miltonia anceps, M. candida, M. clowesii, M. cuneata, M. flavescens, M. kayasimae, M. regnellii, M. russelliana, и M. spectabilis. Доскоро към групата се числяха още 2 вида: M. schroederiana и M. warscewiczii, но сега те са класифицирани като Oncidium schroederiana и Oncidium fuscatum.
Милтониите имат големи, красиви и трайни цветове, смята се че са лесни за отглеждане, но въпреки това дълго време са били пренебрегвани от обществото. Вероятно причината е ,че те не са чак толкова атрактивни като близките им родственици Miltoniopsis - теменужените орхидеи. Въпреки всичко е изключително странна почти пълната липса на информация за историята на тези орхидеи, как, кога и при какви обстоятелства са били открити.
Бразилските видове се кръстосват лесно с повечето представители на Brassia.

ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ОТГЛЕЖДАНЕ

СВЕТЛИНА
1500-3000 fc. - ярка, но расеяна светлина със засенчване в най-горещите часове. Необходимо е почти постоянно движение на въздуха, особено ако растението е изложено на по-силна светлина. Възможно е даже отглеждане в условията характерни за катлея т.е. директно слънце, но тогава листата на милтонията стават жълтеникави.

ВЛАЖНОСТ
80-85% през цялата година. В естествени условия се поддържа постоянна висока влага от : дъждовете, вятърът който духа от океана, мъглата и обилната сутрешна роса. Характерна е липсата на истински сух период.
В домашни условия трябва да осигурим обилно поливане през пролетта и лятото, докато растенията са активни. През есента постепенно се намалява поливането, когато новите издънки достигнат зрялост и цветовете повяхнат. През зимата поливането се намалява още, особено ако орхидеите се отглеждат в условията на късия ден и по-ниските зимни температури. Все пак милтониите не трябва никога да изсъхват напълно. Това може да се осигури чрез периодично напръскване сутрин и леко поливане на 2 седмици ( препоръчаният режим е относителен и зависи от конкретните условия).

ТЕМПЕРАТУРА
Дневни летни температури: 24-26 градуса и нощни 18 градуса. Зимни дневни температури 20-21 градуса и нощни 13-14 градуса. Препоръчва се орхидеите да се отглеждат при температури с 2-3 градуса по-ниски от посочените максимални.

ТОРЕНЕ
Използва се балансиран тор с разреждане 1/4 до 1/2 от стандартната дозировка. Препоръчва се прилагането на тор с високо фосфорно съдържание през лятото и есента, за да се подпомогне цъфтежа и да заякнат новите издънки преди настъпването на зимата.

СУБСТРАТ
Смята се, че се развиват най-добре качени върху корк или плаки от tree-fern fiber, но тогава възниква проблем с поддържането на високата влажност. Ако милтониите са качени, трябва да се поливат ежедневно, а при горещо и сухо време-по няколко пъти дневно.
Затова в повечето случаи, милтониите се отглеждат в кошници или саксии в смес от борови кори ( малки парченца), tree-fern fiber, перлит, дървени въглища т.е. субстрат с бърз дренаж, който все пак задържа достатъчно влага. Желателно е да се пресаждат всяка година, защото поради високата влага субстратът започва да се разпада сравнително бързо.
Цитирай

Варна

Мнения: 527
В помощ на тези, които все още се чудят дали да си купят орхидея, както и на тия, които вече са я занесли в къщи

С какво да започнете?
Започнете с фаленопсис. Това е една от красивите и едновременно непретенциозни орхидеи.

Фаленопсисът се отнася към вида най-популярни орхидеи. Това се обяснява с красотата му, изключително дългата продължителност на цъфтене, сравнително лекото му отглеждане. Заради това той е най-подходящ за отглеждане в домашни условия.

Как да си изберем растение?

Внимателно разгледайте растението. Листата не трябва да висят като дрипа. Листата на фаленопсиса са достатъчно плътни. При здравото растение те са еластични, гъвкави, с еднакъв цвят, (с изключение на пъстролистните), без подозрителни петна. Винаги разглеждайте в какво състояние се намират корените / орхидеята се продава винаги в прозрачни саксии/. Част от тях може да са на повърхността на субстрата, извън повърхността на саксията, просто във въздуха. Здравите сухи корени са серебристо-сиви, твърди, с растящи краища в зеленикав или червено-кафяв цвят. Здравите влажни корени са сиво зелени, повече към зелено. Мъртвите - меки, кафяви, без живи краища

Къде да го поставим??
Може да го сложите на перваза на прозореца, може да виси в подходяща саксия. Ако прозореца е южен, през пролетта и лятото е нужно да засенчите фаленопсиса от преки слънчеви лъчи с леко мрежесто перде. Зимата на перваза на прозореца може да се преохлади растението. Нужна е допълнителна поставка. По-добре е да виси. Често зимата растението страда от недостатък на светлина, ако е по-далече от прозореца.

Какво още да направите?
Не се суетете и не се тревожете излишно. На растението му трябва време, за да се приспособи към новите условия. Ако през цялото време нещо променяте, то не успява да се приспособи и всичко може да завърши печално

Кога да поливате?
Преди да полеете, убедете се, че това е необходимо. По добре е да попресъхне, отколкото да е преполято. Особено ако имате възрастно растение. Полейте за първи път, когато субстрата стане съвършено сух, да "хруска". През това време вие може да си изясните кое-що, да поговорите с други любители, да прочетете.

Кога е нужно пресаждане?
Голяма част от орхидеите не понасят разложен или засолен субстрат. Ако корените са сухи и чупливи - те са мъртви (или умират) от насъбралите се в тях соли. Ако са меки и тъмни - изгнили са в разлагащия се субстат и затова са непропускливи за въздуха. Нужно е спешно да се пресади растението. Много бързо се засолява мъха сфагнум . Трябва често да се сменя.

ЛИЧЕН ОПИТ: Винаги пресаждам орхидеите веднага след закупуването им. Използвам готов от магазина субстрат за орхидеи, за фаленопсиса трябва да съдържа натрошена кора и торф. Процедирам така - изваждам внимателно орхидеята от саксията й, оглеждам всички корени, там, където има изгнили ги изрязвам до здраво и наръсвам отрязаното с канела, която е естествен фунгицид. Понякога се налага да изрежа 70-80 процента от корените, това не е фатално. Слагам дренаж от натрошен студопор, след това насипвам малко от субстрата, държа с едната ръка изправена орхидеята, с другата досипвам така, че да се разпредели навсякъде между корените. Растението не трябва да се клати, трябва да е устойчиво. Когато пресадя, не поливам, правя това на следващия ден. В момента фаленопсисите ми са на терасата, чувстват се отлично там НА СЯНКА, като ги пръскам сутрин и вечер. !!!!!!!!!! Внимавайте когато пръскате, да не се задържа вода в розетката на листата, защото ще загният. !!!!!! Внимавайте когато поливате, да отцеждате напълно водата от дъното на саксията, защото ако се задържи ще загният корените.
КАКВО ДА ПРАВЯ, АКО ФАЛЕНОПСИСА Е ПРЕЦЪФТЯЛ?
В дадения случай е нужно да се постъпи по следния начин: При здравото растение, което има плътни "кожени" листа и нежно-зелени или бели корени, е нужно да се отреже цветоноса до първите възли (места на стъблото, от което излизат листа) и под първия цвят. От това място отново ще израсне нова стрела /цветонос/. Но, ако листата на вашето растение са сбръчкани, меки и дълги най-много 8-10 см., то е по добре цветоноса да се отреже до основата. Това ще помогне на растението да не изразходва последните си сили за цъфтеж. Поливането и торенето на такова растение трябва да се прави много внимателно. Възстановяването на растението може да се проточи за дълъг период от време. Особено бавно този процес протича при фаленопсисите, тъй като този вид орхидеи е известен със своя бавен растеж.

КАКВО ДА ПРАВЯ, АКО ФАЛЕНОПСИСА НЕ Е ЦЪФТЯЛ ИЗОБЩО?

Основната причина, поради която орхидеите не цъфтят в стайни условия е недостиг на светлина. Преместете своя фаленопсис по-близо до прозореца, където ще има достатъчно светлина и в същото време върху него няма да попадат преки слънчеви лъчи. Идеално място - близо до прозорец, намиращ се на южна страна.

Над растението също може да се сложи лампа, на расстоянии 1-2 метра /АЗ СЛАГАМ ПОД ПОСТАВКАТА СЪС САКСИИТЕ НАСТОЛНА ЛАМПА, НАСОЧВАЙКИ СВЕТЛИНАТА КЪМ ТЯХ/. Орхидеите не бива да са осветени повече от 12 часа на ден. За да пусне нов цветонос, на фаленопсиса ще помогне и понижаване на нощната температура с около 7-8 градуса в сравнение с дневната, за около 4 седмици. / АЗ ГИ ИЗКАРВАМ НА ТЕРАСАТА, НАВЪН ИМА ЗНАЧИТЕЛНА РАЗЛИКА МЕЖДУ ДНЕВНА И НОЩНА ТЕМПЕРАТУРА/. Този способ може да се нарече "хладно лечение". След този период отново поставете фаленопсиса при обичайната си стайна температура /около 20 градуса/. Ще видите, че вашето растение скоро ще пусне нов цветонос и ще зацъфти.

КАК ДА РАЗБЕРА ДОСТАТЪЧНО СВЕТЛИНА ЛИ ПОЛУЧАВА РАСТЕНИЕТО?

Обърнете внимание на цвета на листата. При здравите растения листата са ярко зелени, а не тъмно зелени. Ако листата са тъмно зелени, значи на растението не му достига светлина, ако листата имат червеникав отенък, то светлината е прекалено много. Много светлина трябва да се осигури на каттлеи, онцидиуми, дендробиуми, поставяйки ги на южни и западни прозорци, но на разстояние от стъклото. За да не обгорят листата от дневното слънце е добре, ако между растението и стъклото има прозрачна завеса. На милтонии, фаленопсиси, пафиопедилуми им трябва по-малко светлина, за това тях поставете по-далечко от прозореца, или да бъдат на северен или източен прозорец.

ТЪМНИ ПЕТНА ПО ЛИСТАТА НА МОЕТО РАСТЕНИЕ

По-често това е изгаряне. Може да се получи в горещи дни, когато слънцето е много силно. Незабавно преместете растението от перваза на прозореца и изолирайте съд завеса.

МОЯТ ФАЛЕНОПСИС ДОСТАТЪЧНО ДЪЛГО ЦЪФТЯ, СЛЕД ЦЪФТЕЖА ЗАБЕЛЯЗАХ, ЧЕ ОТ НЕГО КАТО ЧЕ ЛИ НОВО РАСТЕНИЕ ИЗЛИЗА. ЩЕ СЕ РАЗВИЕ ЛИ НОВОТО РАСТЕНИЕ, АКО ГО ОТДЕЛЯ И ПОСАДЯ.

Приемете поздравления! При правилно отглеждане може да се развие ново растение, идентично на старото. Почакайте докато новото растение не развие своя собствена силна коренова система (минимум да има 4-5 корена, дълги 2-4 см) Само след това може да разделите растението и да предадите младото в собствена саксия. След 1-2 години може да го преместите в по-голяма саксия. Следете за осветлението и торенето в първите месеци на самостоятелния му живот. По това, че започват да се развиват листата, вече може да се успокоите, че растението се развива добре.

ПОДАРИХА МИ ОРХИДЕЯ ДЕНДРОБИУМІФАЛЕНОПСИС. КАКВО Е ОСОБЕНОТО В ТОЯ ВИД ФАЛЕНОПСИС? И КАК ДА ГО ОТГЛЕЖДАМ?
Съществуват повече от хиляда вида орхидеи от рода дендробиум. Вид дендробиум-фаленопсис е забележителен с това, че размера на цветовете са значително по-едри от обичайните дендробиуми почти колкото тия на фаленопсиса. Условията на отглеждане са сходни с тия на фаленопсиса, но този вид ще расте по-добре, ако му осигурите повече светлина, както е необходимо при дендробиумите. Идеалното място за него е близо до южен прозорец. Изолирайте растението от прозореца със завеска, за да избегнете слънчево изгаряне. Идеална нощна температура-60-56 градусов по Фаренгейт. Дневна - 23-29 градуса .Дендробимът от рода фаленопсис обича когато субстрата леко пресъхва между поливанията.

Оказва се,че има някои тънкости при цъфтежа на фаленопсисите.
Вярно е,че повечето цъфтят в края на зимата и началото на пролетта, но има немалко видове с цъфтеж през лятото и есента.
За жалост в България орхидеите се продават без точно обозначаване на видовата им пренадлежност и евентуалните родители, които са кръстосани.
Някои видове фаленопсиси растат и цъфтят САМО ако са качени (обикновено на корк).
Два са основните фактори, които оказват влияние върху цъфтежа : светлина и температура. Високата температура и/или слабата осветеност спират образуването на цветонос. Това се използва широко от професионалистите, за да предизвикат цъфтеж "по график".
За образуването на цветонос е от значение не толкова разликата между дневната и нощната температура, колкото цялостното понижаване на температурата. Идеални условия , за да накараме фаленопсиса да цъфти - светло и хладно ( температурата не трябва да пада под 15 градуса). Цветоносът ще стане по-дълъг и с повече и по-големи цветове , ако държим фаленопсиса на хладно.
ЗА доброто състояние на орхидеята са от основно значение микроелементите и формата ,под която е азота в тора. Стандартните торове съдъжат малко микроелементи , а азотът е основно под формата на урея.Орхидеите не могат да усвояват пълноценно азота от уреята и реално "гладуват" , независимо от редовното ни торене.

Снимки на различни видове фаленопсиси
http://www.tropicalexotica.com/c6.htm

Различните народи държат на различни качества на фаленопсисите.
За американците е важен броят на цветовете. Японците предпочитат белите цветя. За останалите азиатците бялото е символ на скъб . В Тайван, Тайланд, Китай и Хонг Конг са на почит червеният и жълтият цвят - символи на здраве, богатство, късмет и власт.

Цитирай


Мнения: 2 429
Ей- темата но отишла чак на трета страница.
Побутвам малко.
Нади благодаря за информацията, ще я прочета , но проблемът е че тези статии които се публикуват в интернет не са много практични, дават се само общи насоки, обаче ние не отглеждаме орхидеи по книга. Верно че с времето се научаваме да разпознаваме знаците им, но дотогава е хубаво да не ги "уморим"
 bouquet
Цитирай

Пловдив

Мнения: 47
мойто орхидейче си живурка все още, добре изглежда, само дето й окапа едно от последните цветчета - сега е само с шест, но пък на края на единия цветонос има нещо като пъпчица, надявам се да подкара още някой цвят... или кейче, ако не е много нагло  Mr. Green Иначе като ми я подари моят приятел на едното листо имаше от долната страна едно червеникаво петно, но вече всичко си е зелено, все едно никога не го е имало - това ме навежда на мисълта, че се чувства добре китката  Love
Цитирай

Варна

Мнения: 527
Ами ако имате конкретни въпроси питайте,ще помагам колкото знам,моите 35 броя се чустват чудесно,90 % от тях са цъфнали в момента  Smile
Цитирай


Мнения: 2 429
Нади разбира се че ще питаме !!!!
Кажи ми като поливаш орхидеите в банята как се справяш да не попада вода в розетката.
Аз имам едно като кофичка от пластмаса , която пълня с престояла вода, слагам вътре торта за орхидеи  и потапям за 5 - 10 мин до ръба на саксията след което изваждам и оставям на мивката да се отцедят. Така изреждам всички ( даже и пафлиопедилума защото и той не цъфти а не знаех че той не се торял през зимата- вай вай) . Не потапям само скъпоценната орхидея - нея поливам с проточване също с престояла вода. Честно казано не пулверизирам, но ако го правя през лятото как пазя розетката?
Предварително благодаря.
« Последна редакция: пт, 27 фев 2009, 17:40 от _re_ge »
Цитирай

Варна

Мнения: 527
Ами аз с душа ги поливам с топла вода ,попада вода в розетката,но не е проблем,то не е постоянно а само при поливане,но ако толкова много се задържи вода с едно памуче поповам,досега не съм имала проблем.
Цитирай


Мнения: 2 429
Здравейте момичета

Нади мерси за съвета
значи и аз няма да се притеснявам ако попадне при пулверичиране вода в розетката - не било толкова страшно.
Искам да ви 'запозная' с другите ми орхидеи.

Това е пафипедилума (ей че сложно название )
Като ми го подари мъжа ми е знаехме че е орхидея. Казали му да поливам в чинийката и аз така цяла зима. На пролет трябвало след цъфтеж да се пресади .Занесохме го на "Мимозата" и те се хванаха за главата- корените му били почти хербаризирани защото всъчщност бил без водя цяла зима. Пресадиха го и ми поясниха как да поливам, Оттогава много е пораснал но все още не цъфнал. Сега пуска някакви мъхести корени - не разбирам какво е но ще питам в flowersinfo.net - да ми кажат защо.
Цветът му беше восъчно жълт, с нещо като уста или човка на пеликан отдолу. Дано цъфне тази пролет и при мен.

      

Това пък е т.н. скъпоценна орхидея - моята е Ludizia Red Velvel. Ценни са заради листата а не цветовете. Когато я получих беше цъфнала. Цветът продържа около месец. Беше красив и траен. След това цветоноса изсъхна и го отрязах, сега е на листа. Пуска обаче след цъфтежа под две от листата нови разклонения. На пролет трябва да се пресажда че й много малка саксията. Ще я занеса в Мимозата да ми я пресадят , не съм сигурна че съм достатъчно опитна за да го направя без да й навредя.

   

Venipuh в другия цветарски форум писаха че мини-орхидеите на метро (някъде в бг) ги намалили по 4 лева . Жалко, че тук във варна не бяха намалени, може би щях да си купя една и да опитам да я въдя ..

Нади пиши ни за твоите орхидеи. Видях снимките на орхидейника ти но не мога да ги разпознавам коя каква е.
Лек ден на всички.
Цитирай

София

Мнения: 1 348
Здравейте!
Наистина в Метро мини фаленопсисите са по 4 лева и аз си купих, но не зная дали ще оцелеят. Явно са преполивани и целите саксийки отвътре са зелени. Има и нещо като загнило, което жълтее.
Моля, ако някой знае как се оправя подобно нещо- пишете. А знаете ли дали се различава отглеждането на мини орхидеята от нормалната и каква е почвата в саксийката на минито. Не могат да се видят корички като на големите, а е по-скоро нещо като водорасли Rolling Eyes/сигурно ще ми се смеете, но много приличат на такива/
Таня
« Последна редакция: сб, 28 фев 2009, 03:02 от tania tda67 »
Цитирай

Варна

Мнения: 527
Здравей Таня,орхидеито в Метро са преоценени,преполяти и поуморени.Корените са им иглнили,това което можеш да направиш е да го извадиш от субстрата и да изрежеш корените които са изгнили и да го преместиш в ситни кори за орхидеи,продават се в цветарските магазини  Hug А за да разбереш кои корени са здрави най лесно е като ги намокриш и тези които са зелени значи са здрави,кафевите и жълтите изрязваш до здраво  Hug Успех.
Цитирай

София

Мнения: 1 348
Благодаря Нади, искаш ли все пак да ги погледнеш?









Бялата е доста зле и пъпките и вече опадаха (беше най-добрата от всички в Метро), а лилавата има по-добър вид. Според мен са само в мъх - мисля си да не им стане нещо, като ги прехвърля в друг субстрат. Може би да изчакам като прецъфтят? Поне  цветът на лилавата има доста по-добър вид от бялата. Това надолу жълтото дали не е загинал мъх - дали пък да не го махна само него, а да оставя зеления отгоре? Но пък става ли такава комбинация - отгоре мъх, одолу кори? Още не са поливани - тази вода си е от магазина, за състоянието на корените и водораслите по тях да не говорим. Иначе листата поне изглеждат добре... Бяха в стъклени вази, които махнах.

Таня
Цитирай

Варна

Мнения: 527
Това отдолу не го махай,това е сфагнум  и мъх ,извади ги и им изрежи загнилото и зеленясалото до здраво,това няма да попречи на цъфтежа,по важно е да се спре гниенето на корените и ако се е разложил субстрата да се смени,защото не е ли здраво растението няма и цъфтеж.Много са преполяти растенията Sad иначе изглеждат добре,с малко повече грижи ще се реанимират според мен Smile и ще се оправят
Цитирай

София

Мнения: 1 348
Отново благодаря!
Но не е сигурно разбирам ли всичко: Това отгоре е мъх, добре. Жълтото отдолу е сфагнум - аз си мислех, че е вид мъх, т.е. отгоре и отдолу е едно и също, само че пожълтяло, или са различни неща? А субстрат? Да неби по средата да има нещо трето? Май не личи.
В крайна сметка лилавата смятам да не я пипам, а от бялата вадя всичко, режа изгнилото, посипвам с канела и връщам обратно. И смятам да не поливам докато не изсъхне всичко в саксията.
А дали може да се намери отнякъде такъв мъх или сфагнум, ако това е нещо друго? Не ми изглежда да е особено много...
Четох и, че дендробиум се размножава просто като се сложи растението, останало без листа, върху такъв мъх, държи се влажно и се чака да поникнат корени и после кейки. Един даже го беше оставил върху някаква циментова ограда и то поникнало след 4 месеца. Аз в момента съм сложила парчета от дендробиум отгоре върху субстрата на един друг дендробиум и се надявам да стане нещо. Много от скоро са обаче.
« Последна редакция: сб, 28 фев 2009, 21:48 от tania tda67 »
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
105-119 от 1 288 отговора