Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Реклама
  • 13 юни 2006, 09:10 ч.
  • Преглеждания  1 104  Мнения  4  Онлайн  1
Отговори
  • София-Париж-София
  • Мнения: 3 153
Мами, моля ако някоя от вас знае за реда, по който се пускат оплаквания и жалби за лекарска небрежност и некомпетентност да ми пише! Искам да подам оплакване колкото се може по-бързо, за да й обърнат внимание съответните органи и да няма последствия и за други дечица, които лекува!

Реклама
# 1
  • Казанлък
  • Мнения: 468
Отиваш в здравната каса по район и там пускаш жалбата. Ако лекарят няма договор с касата не знам какъв е реда.

# 2
  • Мнения: 189
Здравей, има и "Асоциация за закрила на пациентите"

Адрес : България, гр. София
бул. “ Патриарх Евтимий “ № 18, ет. 3
тел./факс: 02 981 66 69
e-mail: office@patient.bg
e-mail: org@patient.bg

Пламен Енчев Таушанов – Председател на УС - България
гр. София, бул. “ Патриарх Евтимий “ № 18, ет. 3
тел./факс: 02 981 66 69
e-mail: patients_bg@abv.bg
Успех, дано ти свърши работа.

# 3
  • София
  • Мнения: 6 972
"Асоциация за закрила на пациентите" -> http://www.patient.bg/main.php

НЗОК -> http://www.nhif.bg/bg/default.phtml?w=1024&h=734

НЗОК е създала и поддържа Национален телефон за консултации на гражданите: 0800 14 800.

Достъпът до тази услуга от аналогови телефони (в цялата страна) е на цената на 1 импулс, а от цифрови - разговорът е безплатен.

НАРУШАВАНЕ ПРАВАТА НА ПАЦИЕНТИТЕ. РЕД ЗА ПОДАВАНЕ НА ЖАЛБИ
   
 Гражданите на Република България, в качеството им на „пациенти” имат право да се жалват при нарушаване на правата им в лечебните заведения. Това положение е регламентирано в Закона за здравето, Закона за здравното осигуряване и Национален рамков договор.

Пациентът, съответно неговият родител, настойник или попечител, или упълномощено от него лице има право да подава жалби и сигнали до Районния център по здравеопазване /РЦЗ/ по местоживеене при нарушаване на правата му или при спорове, свързани с медицинското обслужване. Регионалният център по здравеопазване в 7-дневен срок прави служебна проверка по жалбата или сигнала. При констатиране на административно нарушение проверяващият служител на РЦЗ съставя акт за установяване на административното нарушение, а директорът на РЦЗ издава наказателно постановление по реда на Закона за административните нарушения и наказания. При установяване на нарушения, наказуеми по реда на Закона за съсловните организации на лекарите и стоматолозите и Закона за здравното осигуряване, РЦЗ уведомява и изпраща жалбата на районните колегии на Българския лекарски съюз и Съюза на стоматолозите в България и на районната здравноосигурителна каса. В тридневен срок от приключване на проверката РЦЗ уведомява пациента за резултатите от проверката и за предприетите действия.

Когато лицето прецени, че има нарушаване на правата му като пациент от страна на лекари, стоматолози или лечебни заведения за болнична помощ, сключили договор с Националната здравноосигурителна каса, има право да подаде писмена жалба до Районната здравноосигурителна каса по местоживеене или Националната здравноосигурителна каса – София 1407, ул. „Кричим” № 1. Съобразно фактите, изнесени в жалбата контролните органи на здравната каса извършват проверка по документи или на лечебното заведение, като задължително уведомяват жалбоподавателя за резултатите.

При нарушаване на правата на гражданите, свързани с етично-моралните взаимоотношения лекар-пациент или стоматолог – пациент, писмени оплаквания се изпращат до етичните комисии на Български лекарски съюз – София бул. „Димитър Нестеров” № 15 и Съюза на стоматолозите в България – София 1000, бул. „Княз Дондуков” № 40.


Последна редакция: вт, 13 юни 2006, 11:02 от жгмъц

# 4
  • София-Париж-София
  • Мнения: 3 153
Много благодаря, момичета!

Реклама


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Активация на акаунт