Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Деца с увреждания и хронични заболявания
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 20 отговора


Мнения: 1 238
Незная точно какъв е проблемът на Оли, но се надяваме скоро да разберем.
До 2 годишна не каза и дума. Бях уверена, че това се дължи на двата езика, които слуша всеки ден- баща и и говори на датски, а аз на български. (живеем в Дания)
Към 2 годинки и половина започна да се опитва да казва някои думички. Бях много щастлива и си мислих, че скоро ще проговори съвсем нормално. След месец ще стане на 3 годинки.
Ходи на ясла от 11 месечна. Преди година възпитателките в градината ми казаха, че според тях не е нормално едно дете на 2 години да не може да каже нито една дума. Не им обръщах много внимание, защото знаех, че децата с 2 езика са по бавни. И така Оливия си се развиваше с нейното си темпо и аз си мислих, че всичко е на ред. Вече говори и на двата езика, но произношението и е доста бебешко и май само аз и разбирам. Преди няколко дена обаче, когато бяхме на басейн се запознах с други майки с дежа на възрастта на Оли. Изумих се, когато чух как говорят! Ами че Оливия е на светлинни години зад тях! А аз си мислих, че тя говори. Децата си говориха съвсем нормално, с изречения. Преди месец имахме среща в детската градина с възпитателките, директорката, един психолог и един логопед. Всички бяха единодушни, че тя няма да може да се справи в една обикновенна групичка в детска градина и ще трябва да я сложат в специална. В градината Оли почти не казва нищо, само отделни думички от време на време и то с 300 зора. Иначе си играе добре с децата, не се изолира, включва се във всички игри и дори е нахалничка  Wink Wink Wink Wink Но не говори. Само се смее, когато стане нещо много весело. И така, от 1 август тя започва в групичка за деца с увреждания, по точно за деца, които са с изостанало развитие. В началото не можех да взема това на сериозно, постоянно си мислих, че нищо и няма. Но сега, когато чух как другите на нейната възраст говорят...си мисля, че може би са прави хората. Снощи гледах едно българско предаване по Интернет, там имаше едно детенце на 2 годинки, то приказваше толкова добре, пя песничка и стихотворение каза. Още повече се разочаровах от себе си, че досега съм била толкова сляпа. Психолога ми препоръча да заведа Оли в специална детска клиника, където да я изследват. Много ми е объркано. Дали наистина и има нещо?
Имам едно кратко филмче, където съм я записала как пее "Мила моя мамо", бих искала да ви го покажа, за да видите произношението и, но незная къде да го кача и как. Може би някоя от вас е имала подобен проблем с детенцето си.
Досега познатите ми все ми казваха да чакам, защото тя все още е малка и тн....но ето че вече не е чак толкова малка и работата май отива на сериозно...
Освен това в градината казват, че когато нямалко много деца, тя си играела добре, но ако се съберат повече, например около 20, тя се обърквала и не можела да учавства в игрите...
Моля ви, много ме притеснява това говорене, кажете ми как е при вашите деца?
Извинявайте ако съм ви оттегчила с нещо или ако съм ви досадила.
 Hug Hug Hug Hug
Цитирай

В страната на Любовта !!!

Мнения: 3 645
tornerosse,аз не мога да ти отговоря, но това е темата "Консултация с логопед"-
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=55157.0
, там могат да ти дадат компетентно мнение.Надявам се скоро всички притеснения да останат зад гърба ви !
Цитирай


Мнения: 189
Чакай, чакай малко. Детето няма проблеми, но не говори така ли? Дъщеря ми проговори на 3 години, но беше с диагноза ДЦП, проходи късно благодарение на рехабилитации. От 2.5 я водя по логопеди и психолози. С нея се работи постоянно. Обаче, мнението на лекарите с които съм се консултирала в Българие е, 4е точно обратното детето трябва да е с връстниците си, за да го дърпат напред, а не в група с деца с увреждания. Защо не направиш друго, нека си хои в нормална детка, а с нея отделно в къщи да работи психолог и логопед. Повярвай ми, мисля 4е това е пътя. Дъщеря ми в момента е на 6.5, тази година я отложих от първи клас, защото има проблем с финната моторика /писането/, но иначе ходи в нормална предучилищна с деца на нейната възраст. Неможеш да си представиш как влиаят децата едно на друго. Дъщеря ми се страхуваше да скача, да се спуска по пързалката, не играеше с никого, дори не говорише с никого. Децата започнаха да я подкупват с играчки и разни други неща и тя си намери приятелки. Сега е толкова палава, даже прави бели. Говори с тях на всички теми и т.н. Психоложката ни е много доволна от развитнието, детето почти е наваксало поведението на връстниците си. Мислех да я дам в първи клас с децата от групата, но вазникна проблема с моториката, а и ни предстои операция на очичките, затова решихме да не я травмираме. Консултирай се с още лекари, провери още мнения. Вярно, като е в специална група с нея ще работят спициалисти, но все пак... Помисли.
Цитирай


Мнения: 1 238
Чакай, чакай малко. Детето няма проблеми, но не говори така ли? Дъщеря ми проговори на 3 години, но беше с диагноза ДЦП, проходи късно благодарение на рехабилитации. От 2.5 я водя по логопеди и психолози. С нея се работи постоянно. Обаче, мнението на лекарите с които съм се консултирала в Българие е, 4е точно обратното детето трябва да е с връстниците си, за да го дърпат напред, а не в група с деца с увреждания. Защо не направиш друго, нека си хои в нормална детка, а с нея отделно в къщи да работи психолог и логопед. Повярвай ми, мисля 4е това е пътя. Дъщеря ми в момента е на 6.5, тази година я отложих от първи клас, защото има проблем с финната моторика /писането/, но иначе ходи в нормална предучилищна с деца на нейната възраст. Неможеш да си представиш как влиаят децата едно на друго. Дъщеря ми се страхуваше да скача, да се спуска по пързалката, не играеше с никого, дори не говорише с никого. Децата започнаха да я подкупват с играчки и разни други неща и тя си намери приятелки. Сега е толкова палава, даже прави бели. Говори с тях на всички теми и т.н. Психоложката ни е много доволна от развитнието, детето почти е наваксало поведението на връстниците си. Мислех да я дам в първи клас с децата от групата, но вазникна проблема с моториката, а и ни предстои операция на очичките, затова решихме да не я травмираме. Консултирай се с още лекари, провери още мнения. Вярно, като е в специална група с нея ще работят спициалисти, но все пак... Помисли.

Тук е малко по сложно. Просто не могат да ни предложат такова нещо- някой да се занимава в къщи с нея. Искам да кажа, че безплатно няма да стане. Ще трябва ние да си намерим психолог, а това в Дания е адски скъпо!
Групичката е много добра, възпитателките са наистина професионалистки, може пък и да и помогнат. А иначе в градината смятат, че ако Оли отиде в нормална група, няма да може да бъде наравно с другите, ще изостава и така може и да се изолира и тн.....
Цитирай

София

Мнения: 998
 Здравей, твоята история ме изумява.....и отново ми доказва, че в някои отношение в т.нар. "Западни страни" е по-трудно. Абсулютно съм съгласна, че децатата, които не правят това или онова на определена възраст, но нямат здравословни проблеми от типа на ДЦП, трябва да са в група със свои връсници - да "попиват" от тях.
 Вени каза първата си смислена дума на 2,5 - кола. На три години имаше доста беден речник - може би 20 думи. На 3,5 все още говореше по "бебешки". Сега на 4 обърква словореда....и за това може би ще го водим на логопед.....и то след консултация, в която ни дадоха насоки как да работим с него сами. Ако не се справим тогава. Мога да кажа, че повечето от децата около нас не могат говорят правилно на тази възраст. И аз съм гледала три годишни, които рецитират стихотворения. Но просто моето дете не е от тях.......и не само моето.....
Цитирай


Мнения: 417
Моят син Алек на две години не казваше нищо. Комбинирано с историята, че късно проходи, късно започна да седи стабилно ние много се притеснявахме. Направихме му изследвания на слуха, водихме го на светила в неврологията, който предписваха лекарства /който за щастие аз не му дадох/. На 2г. и 2 месеца започнахме работа с логопед и много упражнения в къщи. На 2.5 години придобихме мама, баба, кака и др. думички с еднакви срички. На 3 години дойдоха и "тати", вода, кола, куче  в речника. Сега на 3.7 години не може да му се затвори устата. Като я отвори сутрин я затваря вечер. Викаме ми Алек питанката. В градината беше с по-големи от него деца /заедно с кака си т.е. всички са около 2години по-големи от него/ и това много му помогна. Дано нямате здравословен проблем, а другото ще си дойде от самосебе си
Цитирай


Мнения: 189
Чакай, чакай малко. Детето няма проблеми, но не говори така ли? Дъщеря ми проговори на 3 години, но беше с диагноза ДЦП, проходи късно благодарение на рехабилитации. От 2.5 я водя по логопеди и психолози. С нея се работи постоянно. Обаче, мнението на лекарите с които съм се консултирала в Българие е, 4е точно обратното детето трябва да е с връстниците си, за да го дърпат напред, а не в група с деца с увреждания. Защо не направиш друго, нека си хои в нормална детка, а с нея отделно в къщи да работи психолог и логопед. Повярвай ми, мисля 4е това е пътя. Дъщеря ми в момента е на 6.5, тази година я отложих от първи клас, защото има проблем с финната моторика /писането/, но иначе ходи в нормална предучилищна с деца на нейната възраст. Неможеш да си представиш как влиаят децата едно на друго. Дъщеря ми се страхуваше да скача, да се спуска по пързалката, не играеше с никого, дори не говорише с никого. Децата започнаха да я подкупват с играчки и разни други неща и тя си намери приятелки. Сега е толкова палава, даже прави бели. Говори с тях на всички теми и т.н. Психоложката ни е много доволна от развитнието, детето почти е наваксало поведението на връстниците си. Мислех да я дам в първи клас с децата от групата, но вазникна проблема с моториката, а и ни предстои операция на очичките, затова решихме да не я травмираме. Консултирай се с още лекари, провери още мнения. Вярно, като е в специална група с нея ще работят спициалисти, но все пак... Помисли.

Тук е малко по сложно. Просто не могат да ни предложат такова нещо- някой да се занимава в къщи с нея. Искам да кажа, че безплатно няма да стане. Ще трябва ние да си намерим психолог, а това в Дания е адски скъпо!
Групичката е много добра, възпитателките са наистина професионалистки, може пък и да и помогнат. А иначе в градината смятат, че ако Оли отиде в нормална група, няма да може да бъде наравно с другите, ще изостава и така може и да се изолира и тн.....

Разбирам, то и в България е платено, но може би можем да си го позволим, незная. Всъщност опитай с групата, може детето да е добре, ако видиш, 4е още повече се изолира ще трябва да предприемеш друго. Просто аз през цялото време съм се борила дъщеря ми да бъде с връстниците си и да не я изолират в помощни училища и детски градини и направо ми се стои стори странно, 4е дете което няма реално проблеми го изпращат в специализирана група. А по принцип казаха ли какъв и е проблема? Диагноза? Нещо на което се дължи всичко това? Нали се е родила нормално и не е имала болести и проблеми? Обясниха ли ти защо се е получило?
Цитирай


Мнения: 1 238
Чакай, чакай малко. Детето няма проблеми, но не говори така ли? Дъщеря ми проговори на 3 години, но беше с диагноза ДЦП, проходи късно благодарение на рехабилитации. От 2.5 я водя по логопеди и психолози. С нея се работи постоянно. Обаче, мнението на лекарите с които съм се консултирала в Българие е, 4е точно обратното детето трябва да е с връстниците си, за да го дърпат напред, а не в група с деца с увреждания. Защо не направиш друго, нека си хои в нормална детка, а с нея отделно в къщи да работи психолог и логопед. Повярвай ми, мисля 4е това е пътя. Дъщеря ми в момента е на 6.5, тази година я отложих от първи клас, защото има проблем с финната моторика /писането/, но иначе ходи в нормална предучилищна с деца на нейната възраст. Неможеш да си представиш как влиаят децата едно на друго. Дъщеря ми се страхуваше да скача, да се спуска по пързалката, не играеше с никого, дори не говорише с никого. Децата започнаха да я подкупват с играчки и разни други неща и тя си намери приятелки. Сега е толкова палава, даже прави бели. Говори с тях на всички теми и т.н. Психоложката ни е много доволна от развитнието, детето почти е наваксало поведението на връстниците си. Мислех да я дам в първи клас с децата от групата, но вазникна проблема с моториката, а и ни предстои операция на очичките, затова решихме да не я травмираме. Консултирай се с още лекари, провери още мнения. Вярно, като е в специална група с нея ще работят спициалисти, но все пак... Помисли.

Тук е малко по сложно. Просто не могат да ни предложат такова нещо- някой да се занимава в къщи с нея. Искам да кажа, че безплатно няма да стане. Ще трябва ние да си намерим психолог, а това в Дания е адски скъпо!
Групичката е много добра, възпитателките са наистина професионалистки, може пък и да и помогнат. А иначе в градината смятат, че ако Оли отиде в нормална група, няма да може да бъде наравно с другите, ще изостава и така може и да се изолира и тн.....

Разбирам, то и в България е платено, но може би можем да си го позволим, незная. Всъщност опитай с групата, може детето да е добре, ако видиш, 4е още повече се изолира ще трябва да предприемеш друго. Просто аз през цялото време съм се борила дъщеря ми да бъде с връстниците си и да не я изолират в помощни училища и детски градини и направо ми се стои стори странно, 4е дете което няма реално проблеми го изпращат в специализирана група. А по принцип казаха ли какъв и е проблема? Диагноза? Нещо на което се дължи всичко това? Нали се е родила нормално и не е имала болести и проблеми? Обясниха ли ти защо се е получило?

Привет,

Ами диагноза не, то затова ще я прегледаме в детската клиника, но там се чакало около година.
Психолога каза, че имала нужда от структура и ред. Т.е, че тя иска всичк да кара по някакъв план. Примерно- ядосва се и реве ако са и сложили "погрешна" вилица за ядене или пък чашка и тн. Свикнала е, че всеки ден примерно по едно и също време играят някаква иигра и тн., разни дребни нещица, с които тя е свикнала, и ако няй малкото нещо обърне реда си изпада в истерия, крещи реве, тръшка се и никой незнае какво става. Казаха, че в детската градина много неща стават спонтанно, примерно на какво ще играят и тн. и че спонтанните неща Оливия не може да ги приеме и акцептира. А в специалната група всичко било по план график и там щяла да се чувства добре. Това ми каза психолога. А иначе ми предложиха да съм и говорила със знаци, нещо като езика на глухонемите....това не го разбирам, защото тя си разбира абсолютно всичко, какъв е смисъла да и ръкомахам...
Цитирай

густо майна Филибето

Мнения: 6 488
Смисъла според мен е детето да се научи да се изразява по този начин, за да я разбираш по-лесно. Не си спомням дали в темата за аутизма или хиперактивност с дефицит на концентрация една майка от чужбина обясняваше за това. Това, че детето не понася промените говори , че изоставането с говора има друга причина освен тази, че се използват 2 езика. Щом на госпожите в градината им е направило впечатление, значи не е току така. Те работят с много деца и различията им правят впечатление.
Цитирай


Мнения: 189
Разбирам, явно има проблем, но незная, отличава се от нашия. Може ли да е криза, която се появява около 4 г. възраст. Дъщеря ми в продължение на 6 есеца плачеше за всичко което си помислиш, просто изпадах в ужас всяка вечер щом се прибера в къщи. Явно ти е необходима консултация със специалисти и то добри. Ами ако си дойдете за малко в България? Тук сигурно ще можете да си позволите прегледите и консултациите, които са платени, но поне не се чака с години? Лошото е, 4е това може да прчини допълнителен стрес на детето, иначе бих могла да съдействам с лекари специалисти в тази област и то добри. За знаците незная, ако не е глухоняма, защо трябва да я учиш да говори така? Детето явно трябва да преодолее бариера, а не да се учи да се изразява със знаци. Пиши на лична ако искаш, бих могла да поговоря с лекари и да ти дам координати да опитаме от там да се консултираш. Ужасно е детето ти да има проблем и те разбирам как се чувстваш. Знаеш ли, 4е дъщеря ми за 3 г. в които съм чела приказки до припадък, песни и стихотворения сигурно милион, като проговори се оказа че ги знае наизуст. И в момента все още си спомня стихчета и песни които съм пяла тогава или съм чела. Просто всичко стана изведнъж. Давай и да работи с ръчичиките, това е добре за говора и за концентрацията. Да рисува, да мачка пластелин /само да не го изяде, защото трудно се чисти от зъбките/ и т.н. Всичко което е свързано със сръчност е важно за говора. Успех ти желая и ще се радвам да ти помогна.
Цитирай


Мнения: 1 238
Разбирам, явно има проблем, но незная, отличава се от нашия. Може ли да е криза, която се появява около 4 г. възраст. Дъщеря ми в продължение на 6 есеца плачеше за всичко което си помислиш, просто изпадах в ужас всяка вечер щом се прибера в къщи. Явно ти е необходима консултация със специалисти и то добри. Ами ако си дойдете за малко в България? Тук сигурно ще можете да си позволите прегледите и консултациите, които са платени, но поне не се чака с години? Лошото е, 4е това може да прчини допълнителен стрес на детето, иначе бих могла да съдействам с лекари специалисти в тази област и то добри. За знаците незная, ако не е глухоняма, защо трябва да я учиш да говори така? Детето явно трябва да преодолее бариера, а не да се учи да се изразява със знаци. Пиши на лична ако искаш, бих могла да поговоря с лекари и да ти дам координати да опитаме от там да се консултираш. Ужасно е детето ти да има проблем и те разбирам как се чувстваш. Знаеш ли, 4е дъщеря ми за 3 г. в които съм чела приказки до припадък, песни и стихотворения сигурно милион, като проговори се оказа че ги знае наизуст. И в момента все още си спомня стихчета и песни които съм пяла тогава или съм чела. Просто всичко стана изведнъж. Давай и да работи с ръчичиките, това е добре за говора и за концентрацията. Да рисува, да мачка пластелин /само да не го изяде, защото трудно се чисти от зъбките/ и т.н. Всичко което е свързано със сръчност е важно за говора. Успех ти желая и ще се радвам да ти помогна.
Kati, благодаря ти много за отговора.
Оли често е и много стиснителна и срамежлива. Опознае ли човека и обстановката обаче става като цунами  Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
А иначе и тя знае няколко песнички и стихчета на български, но само аз и разбирам какво казва. Просто тя изговаря половината дума , а останалото го измънква. За България звучи добре, но аз съм на работа и нямам кой знае колко отпуск, за това май ще е трудно. Но има един много хубав сайт със лекари където човек може да зададе въпрос, може би ще опитам там.
Цитирай


Мнения: 189
Стискам палци, дано да се справите. На малката целувки и повече време да е като "цунами".
Цитирай

София

Мнения: 1 680
Мисля си, че няма проблем. Жорко до 2г. не говореше и ако кажеше нещо то бяха само първите срички на думичките.На 3 годинки все още не говореше добре. Но много бързо започна да наваксва след това, сега е на 3г. и 8 месеца и разказва приказки изнае всички песни, рецитира стихчета. Много деца проговарят хубаво след третата си година. Просто изчакай и ине се стресирай допълнително.
Когато по-малките деца от Жорко говореха, а моя не ми беше мнооого кофти, но истината е че всяко дете се развива индивидуално. И си мисля, че не трябва да се приема детето в специална група. А какво значи проблеми с общуването, когато са повече от 20 деца. Еми всяко дете си е различно, нали не се бие, не прави истерии. Просто не виждам да има проблем.

Цитирай

София, "Младост 3"

Мнения: 9 047
Мисля си, че няма проблем. Жорко до 2г. не говореше и ако кажеше нещо то бяха само първите срички на думичките.На 3 годинки все още не говореше добре. Но много бързо започна да наваксва след това, сега е на 3г. и 8 месеца и разказва приказки изнае всички песни, рецитира стихчета. Много деца проговарят хубаво след третата си година. Просто изчакай и ине се стресирай допълнително.
Когато по-малките деца от Жорко говореха, а моя не ми беше мнооого кофти, но истината е че всяко дете се развива индивидуално. И си мисля, че не трябва да се приема детето в специална група. А какво значи проблеми с общуването, когато са повече от 20 деца. Еми всяко дете си е различно, нали не се бие, не прави истерии. Просто не виждам да има проблем.

Аз пък виждам проблем и не малък - на запад хората се отнасят даже твърдо толерантно към всякакъв род забавяния на децата - съкън да не обидиш родителя, че може да има проблем - в резултат на което тук се връщат деца забавени и направо осакатени, защото с тях не е работено своевременно!!! Аз не мисля, че дори да е 1% вероятността да има проблем  - да си струва да успокояваш родителя! По-добре излишна паника, отколокот страдание и то детско, заради излишно спокойство!
След като даже ЛЕЛКИТЕ са забелязали проблем - значи има. Поведението на детето не ми се вижда адекватно относно внасянето на промяна в ежедневието му! ТА децата най им е хубаво ако се сменят игрите и заниманията - щото им омръзват! ДА не обичат да сменят др неща в режима на хранене и спане, но поне откъм игри на тази възраст са обикновено като гъбки и попиват всичко ново и то им е интересно! За да реагира по този начин + забавяне в говора -....
Аз бих завела детето на всички възможни доктори своевременно защото после и с пари няма да го оправя ако има проблеми!

Задължително доктор и задължително специалист, а не обикновено педи.
Пък после ако няма нищо - ще се успокояваме. А сега е по-добре да се обърне внимание и на мин процент възможност да има проблем, защото ако после се окаже верен този процент - с никакво успокоение няма да се помогне.
Аз така 3 дни успокоявах едно мамче от форума, че щерка йи има просто грип който щше мине и без антибиотик - да ама въпреки напълно идентичните симптоми с тези на сина ми - детето се оказа с бронхот пневмония. Е след този случай предпочитам да не успокоявам ИЗЛИШНО някой притеснен родител, щото поне на мен все още ми тежи на съвестта, че невелно съм подвела майката и така може би съм застрашила живота на детето й!
Цитирай

високо

Мнения: 4 366
Цитат
Аз така 3 дни успокоявах едно мамче от форума, че щерка йи има просто грип който щше мине и без антибиотик - да ама въпреки напълно идентичните симптоми с тези на сина ми - детето се оказа с бронхот пневмония. Е след този случай предпочитам да не успокоявам ИЗЛИШНО някой притеснен родител, щото поне на мен все още ми тежи на съвестта, че невелно съм подвела майката и така може би съм застрашила живота на детето й!
Наде, още ли се тормозиш за това - ще ти дърпам ушите! Първо беше бронхит и то начален и второ ти нямаш никаква вина за това. нали не мислиш, че съм се успокоила и съм си казвала "щом Надето казва, значи, това е!" Wink Love  bouquet
а по темата...подкрепям, че проблем има! и мерки трябва да се вземат своевременно. не знам какви са правилата там, къде си, но проучи и действайте.
успех!
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 20 отговора