Гаранция за обувки - бясна съм

  • 8 879
  • 51
  •   1
Отговори
  • Мнения: 18 542
Хора, извинете, че пускам темата тук, но в този клуб темата ще видят най-много хора, за това пиша.

Историята е следната:
в сряда привечер си купих обувки (чехли) от един от магазините в подлеза на Плиска. Представляват дървена подметка с лек ток, отгоре парче от кожа, а на подметката залепени гумени подложки. Щастлива от новата придобивка, вчера си ги обувам и отивам на работа. Към края на работното време установявам, че на единия чехъл, на тока, едната подложка я няма и дървото е леко изядено.
Днес нарамвам обущетата и преди няколко часа отивам в магазина с гаранционната карта да правя рекламация.
Продавачката ми погледна обувките и започна да ми обяснява каа на този модел гаранцията не покрива капачките на токовете. Някои модели имали резервни капачки, но точно този модел нямали и съответно гаранцията не важала за дефекта който заявявам.
В гаранционната карта пише: Гаранцията се отнася за скрити дефекти, които причиняват повреда на обувките... Рекламацията не се отнася в следните случаи: износване на ток и подметка (при мен няма износване, а направо липса на капачката), деформация на обувката в следствие влиянието на вода или кал...
В следствие на падане на капачката, част от дървото на тока се е издрала и по мое мнение това е повреда на обувката.

Продавачката ме прати на обущар   Close

Взех визитка на фирмата, но в нея има само телефони на различни магазини.
Мисля да се обърна към комисията за защита на потребителите.
Писна ми да ни пробутват боклучави стоки за не малко пари!

Ами оплаках ви се! Не купувайте обувки от магазините в подлеза на Плиска или ако го правите, при покупката изрично питайте дали гаранцията покрива падането на капачките на токовете  Twisted Evil

# 1
  • Мнения: 2 237
Чета,съжалявам ! Sad Ама се опитай да не си разваляш настроението.
Иначе лично аз благодаря за предупреждението Hug

# 2
  • Мнения: 1 080
Действай и изобщо не се колебай. Направо към комисията !

# 3
  • Мнения: 1 153
Дано има ефект Peace

# 4
  • Мнения: 5 140
Чета успех, дано направиш нещо.

А ти днес защо не ми се оплака, а? ooooh!

# 5
  • Мнения: 18 542
Чета успех, дано направиш нещо.

А ти днес защо не ми се оплака, а? ooooh!
Ми де да знам, не се сетих.

Преди час писах до Комисията. Ще видим какво ще стане.

# 6
  • Мнения: 10 758
Дано да имаш успех Peace

# 7
  • София
  • Мнения: 18 679
Ще има успех!!!ПОвече хора трябва да си търсят правата, така ще е по-добре за всички ни GrinningБраво, Чета!!!

# 8
  • София
  • Мнения: 2 356
Maй каквото и да се беше повредило, все така щеше да ти каже продавачката. Предполагам, че така й е наредено. Досега само веднъж ми се е налагало да нося обувки с рекламация, казаха ми, че ще ги оправят, ама в срок не по- малък от 30 дни  Close  дотогава щеше да мине сезона. Прибрах си ги и си ги залепих сама. Те на това разчитат.

п.п. покажи снимка на обувките, ако не те е яд много....

# 9
  • София
  • Мнения: 6 743
Дано имаш успех с комисията.
Много е гадно да ни правят на маймуни  #Cussing out

# 10
  • Мнения: 3 153
Давай в Комисията, те вършат доста добра работа, особено за обувки (имам вече няколко случая около мен)! А и магазините, като чуят за Комисията ти хвърлят парите и гледат да те разкарат по-бързо:)

# 11
  • Мнения: 18 542
Ето снимцичи на обувките:



Denat, за мен въпросът вече стана принципен и да не ги нося това лято, ще се прежаля.

# 12
  • Кацнала на едно дърво.
  • Мнения: 3 192
Това с гаранциите е обичайна практика, та аз останах много учудена, когато на мъжа ми смениха деформирали се обувки (мисля, че бяха "Кемъл Актив") с нов чифт. newsm78

# 13
  • Мнения: 6 206
Не знам дали случаят е такъв, но аз съм чела на гаранция на обувки изрично пишеше, че капачката не е елемент на гаранция. Но на твоите не пише такова нещо, така че да си носят последствията.

# 14
  • Мнения: 3 371
Аз имах подобен случай , само че с ботуши , които на първия дъжд се разлепиха .В магазина ми отказаха да ги подменят с нов чифт или да ми върнат парите и аз се обърнах към Комисията .Направо ги разкатаха! На мен ми върнаха парите , а на управителя му тръснаха яка глоба , откриха и още куп нарушения в магазина . Така че , избрала си правилният път - трябва да си знаем правата и да си ги отстояваме ! Успех!  bouquet

# 15
  • София
  • Мнения: 10 825
Много позната ситуация. Преди няколко години имах приключение с ботуши. На първото обуване се счупи тока Close, отивам аз в магазини, от там ме пращат в офиса (еВстествено на другия край на София) и там една госпожа ми заявав с цялата си наглост "Еми то това е станало 'щотото ходите с тях". Ми аз за ходене съм си ги взела бе, джанъм, ако исках да летя щях да си купя крила! Спетнахме си страхотен скандал и накрая кандиса та ги взе за ремонт. След 1 седмица и другия ток се счупи, но вече нямах нерми и си го занесох на обущар за ремонт.

# 16
  • Мнения: 18 542
Аз имах подобен случай , само че с ботуши , които на първия дъжд се разлепиха .В магазина ми отказаха да ги подменят с нов чифт или да ми върнат парите и аз се обърнах към Комисията
Как се свърза с комисията? Аз им писах чрез формата в страницата им. Нямам още отговор, но презполагам защото са почивни дни. Дали да им звъня и по телефона?

# 17
  • Мнения: 3 371
Аз имах подобен случай , само че с ботуши , които на първия дъжд се разлепиха .В магазина ми отказаха да ги подменят с нов чифт или да ми върнат парите и аз се обърнах към Комисията
Как се свърза с комисията? Аз им писах чрез формата в страницата им. Нямам още отговор, но презполагам защото са почивни дни. Дали да им звъня и по телефона?
Аз направо звъннах по телефона.Ето тези , които имам , дано са още същите: 980-25-24 ; отдел "Рекламации"- 986-25-03- звънни направо на втория номер. А имаш ли си редовна касова бележка с фискален бон? Защото на мен не ми бяха дали бон и бележката беше като от времето на НарМаг , та освен комисията им пратих и данъчните! Много съм гадна! WinkИ ботушите ми , за които бях платила 65 лв- това преди около 3-4 год.- се оказа , че струват 25 пари! #Cussing outГони ги до дупка!

# 18
  • Мнения: 7 640
А имаш ли си редовна касова бележка с фискален бон? Защото на мен не ми бяха дали бон и бележката беше като от времето на НарМаг , та освен комисията им пратих и данъчните! Много съм гадна! WinkИ ботушите ми , за които бях платила 65 лв- това преди около 3-4 год.- се оказа , че струват 25 пари! #Cussing outГони ги до дупка!
ако нямаш как доказваш, че именно оттам си пазарувала?

# 19
  • Мнения: 1 006
Аз преди да излезна по майчинство работех в магазин за обувки.Гаранцията покрива всеки дефект до изтичане на гаранционния срок.А какво производство са чехлите?Защото,ако са български,няма причина да не ти ги приемат за рекламация,тъй като производителя си поема рекламацията.Ако са турски магазина няма как да поеме рекламацията освен да се набутат за обущар и за това нести я приели
Обаждай се на Комисията!Не оставяй нещата така!После пиши какво е станало..

# 20
  • Мнения: 18 542
А имаш ли си редовна касова бележка с фискален бон? Защото на мен не ми бяха дали бон и бележката беше като от времето на НарМаг , та освен комисията им пратих и данъчните! Много съм гадна! WinkИ ботушите ми , за които бях платила 65 лв- това преди около 3-4 год.- се оказа , че струват 25 пари! #Cussing outГони ги до дупка!
Нямам касова бележка от касов апарат. На гаранцията пише номера на модела и "Плиска 2" - името на магазина.

До колкото разбрах от продавачката някаква фирма ги произвежда за тях.

Ще звънна още утре на телефоните, които си дала, благодаря!

# 21
  • Мнения: 18 542
Звънях! От там ми казаха, че наистина гаранцията не покривала капачките, което е егати безумието, но това е друг въпрос. Още един проблем е, че нямам касова бележка. Утре ще отида да си я изискам, ако не ми я дадат вече не знам какво да правя  Sad
Баси скапаната държава! Правят те на маймуна, а не можеш да направиш нищо, за да си потърсиш правата  #Crazy

# 22
  • Мнения: 928
Баси скапаната държава! Правят те на маймуна, а не можеш да направиш нищо, за да си потърсиш правата  #Crazy

Можеш Чета!
Вярваме, че ще направиш всичко и ще намериш справедливост! Стискаме ти палци и сме с теб  Hug

От подлеза на Плиска моя приятелка си купи миналото лято чехли. След седмица-две подметката се счупи  Wink . Бяхме на море и не можа да си ги смени, а като се върнахме гаранцията беше изтекла.
Ами не може да си продават боклукчавите чехли и после да те обвинят, че си ходила с тях. Да бяха обяснили, че са сувенир  Crazy
Искай, поне ремонта при обущар да си поемат и задължително им прати данъчни заради касовата бележка  bouquet

# 23
  • София
  • Мнения: 2 356
Да, наистина е егати безумието  ooooh!. А, ако ходиш пак до магазина, обясни им, че не само ти ами и всичките ти познати няма да стъпят в магазина им и като са си спестили 1 поръчка при обущар, са загубили много повече клиенти.  #2gunfire

# 24
  • Мнения: 18 542
Вече се мисля, че само ще си троша нервите, но ще отида за касова бележка утре. На нещо повече не смея да се надявам. Чудя се, ако ми откажат касовата какво да правя.
Почти съм сигурна какво ще кажат...че са минали едиколко си дни и дрън-дрън, а без нея не мога да докажа, че съм купила обувките от там и съответно от Комисията няма да могат да направят нищо.

# 25
  • Мнения: 18 542
Да, наистина е егати безумието  ooooh!. А, ако ходиш пак до магазина, обясни им, че не само ти ами и всичките ти познати няма да стъпят в магазина им и като са си спестили 1 поръчка при обущар, са загубили много повече клиенти.  #2gunfire
Надявам се максимално много хора да прочетат тази тема и да внимават като купуват обувки особено от магазините на Плиска (същата фирва има магазин и на Графа), да си искат винаги касова бележка!!! и предварително да питат какво покрива гаранцията.

# 26
  • Мнения: 3 371
Чета , съжалявам , че си ударила на камък при Комисията , на те са много стриктни и явно в случая гаранцията не прокрива щетите . Не знам коя е данъчната служба , която отговаря за Плиска , но това , че нямаш касова бележка с бон е нарушение , което се санкционира много строго от данъчните .Аз пуснах молба-жалба с копие от измислената им бележка и те си ги подгониха . После получих писмен отговор на жалбата , в който ме уведомиха какво са свършили , какви санкции са предприели спрямо управителя на магазина и т.н.

# 27
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Когато купувам обувки, винаги изрично ме предупреждават, че гаранцията не покрива смяна на капачките. От години е така. Или имам резервни капачки в кутията /които пак карат по месец максимум/ или в магазина ми предлагат съответните резервни. Обувки, на които гаранцията покрива и капачките не съм купувала НИКОГА досега, а аз евтини обувки не купувам. Освен това, гаранция без касова бележка?... Как ще се докаже кога и откъде са купени?

Дано успееш да получиш някаква компенсация, но аз съм, меко казано, скептично настроена. А и след толкова разправии, нерви и търчане не знам каква би била достатъчната компенсация.

# 28
Само така! Звънкай на Комисията! Българинът трябва да се научи да си търси правата, а не само да мърмори и да се оплаква на комшийката. Магазините в подлеза на "Плиска" продават с безбожни надценки, а насреща получаваш... нещо там, колкото да не е без хич. Свързването с Комисията е правилният път. Успех!

# 29
  • Мнения: 18 542
Когато купувам обувки, винаги изрично ме предупреждават, че гаранцията не покрива смяна на капачките. От години е така. Или имам резервни капачки в кутията /които пак карат по месец максимум/ или в магазина ми предлагат съответните резервни. Обувки, на които гаранцията покрива и капачките не съм купувала НИКОГА досега, а аз евтини обувки не купувам. Освен това, гаранция без касова бележка?... Как ще се докаже кога и откъде са купени?

Дано успееш да получиш някаква компенсация, но аз съм, меко казано, скептично настроена. А и след толкова разправии, нерви и търчане не знам каква би била достатъчната компенсация.

На тези, капачките са силно казано капачки, няма и резервни, защото са просто лепнати, а не като пластмасовите, които имат пънчена, които се набиват в тока.

Цената им хич не е ниска, макар че не са от скъпите - 36 лева за налъми на всичкото отгоре сега са намалени  Crazy
А бе за себе си зна, повече обувки от тези магазини Фарели няма да си купя каквото ще да става.

# 30
  • София
  • Мнения: 2 356
Нали на гаранцията има име на магазина, дата и подпис на продавачката, така, че според мен това доказва, че са купени от там.... newsm78

# 31
  • Мнения: 18 542
Нали на гаранцията има име на магазина, дата и подпис на продавачката, така, че според мен това доказва, че са купени от там.... newsm78
Явно не е достатъчно.  Close

# 32
  • София
  • Мнения: 2 356
За да не се усетят за Комисията, обаче първо поискай касова бележка, трябва ти примерно за фирмата ти или нещо такова  Thinking

# 33
  • Мнения: 311
На 10 юни влезе в сила новият Закон за защита на потребителите, който дава повече права на потребителите. Можеш да го намериш в www.lex.bg. Обърни внимание на глава 5, раздел II и III. 

# 34
  • Мнения: 18 542
Мда, прочетох ги. Направи ми впечатление следното:

Чл. 122. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на стоката с договореното, включително за стоки втора употреба, когато след доставката, при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити несъответствия с договора за продажба. при мен несъответствието се появи още на следващия ден


Чл. 127. (1) Търговецът или упълномощено от него лице са длъжни да приемат рекламацията, ако тя е предявена своевременно.   предявих я и не я приеха. Какво следва?

Някой може ли да каже къде изрично е упоменато, че капачките на обувките не влизат в гаранцията? Нали са част от обувката! В моят случай ако няма капачка, обувките не могат да се носят!

Не знам, направо ми иде да крещя от безсилие!   #Cussing out

# 35
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 10 349
Чета, според закона за защита на потребителите знам, че дори и да нямаш гаранция, при явен дефект, можеш да върнеш стоката до 3 дена след покупката. Даже можеш да си изискаш да ти върнат парите, а не да ти ги отремонтират просто. Само дето вече добре са те размотали, та тези 3 дни са минали.

# 36
  • Мнения: 18 542
Не знам...ако за чепиците не мога да направя нещо, поне данъчна проверка да им пратя заради касовите бележки. Готова съм на всичко, само и само да им разклатя самодоволните физиономии

Изготвих си план за действие.
Довечера пиша една жалба до данъчните, ако не ми дадат касова бележка я пускам, ако ми дадат, продължавам да се мъча с комисията.

Последна редакция: пн, 03 юли 2006, 15:06 от Чета

# 37
  • Мнения: 3 371
Не знам...ако за чепиците не мога да направя нещо, поне данъчна проверка да им пратя заради касовите бележки. Готова съм на всичко, само и само да им разклатя самодоволните физиономии

Изготвих си план за действие.
Довечера пиша една жалба до данъчните, ако не ми дадат касова бележка я пускам, ако ми дадат, продължавам да се мъча с комисията.
Чета , направо си пускай жалбата до данъчните- нали е за това , че НЕ са ти дали касова бележка ! Те , ако ти дадат , жалбата се обезмисля! Въпросът е , данъчните да ги погнат , защото това , че не издават редовни касови бележки е практика , а не прецедент.Нищо , че тези магазини се славят като "реномирани".

# 38
  • София
  • Мнения: 2 901
Добре де, как ги проверяват данъчните - те може вече да си издават бележки по една или друга причина... Иначе сигурно се сверява касовата бележка с датата на покупка от бележката за гаранция, та ако сега ти пуснат бележка, ще има несъответствие в гаранционния срок. Ама ако им споменеш, че от еди-къде-си (комисията, данъчните) са ти казали за касовата бележка, може и да се вземат в ръце.

На мен всеки път като купувам обувки не ми дават бележка от касовия апарат, и аз като попитам, ми казват, че ""Е, ще ви дадем като искате, но гаранцията важи сама по себе си, а не с касовата бележка", та всеки път си я искам допълнително - знаех си, че са го съчинили добре!

# 39
  • Мнения: 18 542
Не ги питат издавате ли касови бележки, а ги проверяват като документи. Всяка вечер се пуска отчет на касовия апарат. Преглежда се дали чукнатото на касата отговаря на стоката която е в магазина, ако не отговаря се проверява защо...не ми е много ясна процедурата по финансовата ревизия, но явно си има начини. Ако търговецът не е редовен и не е предизвестен за ревизията, шансът да го хванат в крачка е доста голям.
Вече даже няма да ходя да искам касова
направо ще пусна жалба.

# 40
  • Мнения: 2 407
И аз от там не си купувам. Голями боклуци са им обувките.

# 41
  • в ябълковата градина
  • Мнения: 1 706
Тези Tendenz са големи боклуци. Сестра ми си жзе едни мокасини и на втората седмица подметката се спука, сцепи на две. Такива боклуци рядко се срещат! #Cussing out

# 42
  • Мнения: 7 640
аз явно съм уцелвала всеки път- не можах да скъсам от носене 3 чифта Laughing

# 43
  • Мнения: 18 542
по-скоро явно си голям късметлия  Wink

# 44
  • Мнения: 7 640
абе то беше преди 3години имаше промоция- 3 чифта за 30 лв примерно, и аз си ги купих с идеята ако не друго, боклука да си хвърлям с тях Laughing, ама излязоха железни Laughing

# 45
  • Мнения: 3 371
Чета , пусна ли си жалбата до данъчните ? Какво стана ?

# 46
  • Мнения: 18 542
Чета , пусна ли си жалбата до данъчните ? Какво стана ?
Утре сутринта, преди работа ще я нося.

# 47
  • Мнения: 5 140
Малко офф
Чета днес минах покрай магазина, но ти беше с малкото шевче и аз се отказах подминах те като пътен знак. Hug

# 48
  • Мнения: 18 542
Развитие на въпросът!
Днес ми се обадиха от Комисията за защита на потребителите. Искат утре да им занеса обувките да ги видят и да кажат какво и дали ще правим по-нататък.  Grinning
Направо вече не очаквах реакции!

# 49
  • Мнения: 4 202
Развитие на въпросът!
Днес ми се обадиха от Комисията за защита на потребителите. Искат утре да им занеса обувките да ги видят и да кажат какво и дали ще правим по-нататък.  Grinning
Направо вече не очаквах реакции!

Да,  в комисията малко бавно действат, но дано поне да има ефект!

# 50
  • София
  • Мнения: 18 679
Чакаме да разкажеш после!

# 51
  • Мнения: 7 640
какво стана с гаранцията  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт