Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Реклама

Depakine

  • 7 юли 2006, 17:00 ч.
  • Преглеждания  11 432  Мнения  17  Онлайн  1
Отговори
Здравейте!
От няколко седмици съм с диагноза Гранд мал припадъци или Епилепсия. Предписаха ми Depakine по една таблетка дневно. Пия го вече трета седмица и съм качила 3кг., което страшно много ме притеснява. Освен, че ще разваля визията си и ще трябва да подменя гардероба си, но бързото качване на килограми започва да ми пречи. При разговор с лекарката ми, тя каза, че това явление се забелязва едва след една година прием на лекарството. Не знам дали да й вярвам, тъй като след прочитане на листовката и виждайки страничните действия на това лекарство, аз престанах да консумирам хляб, сладки храни, газирани напитки и алкохол и въпреки всичко резултата е плачевен. 
Има ли някой наблюдения върху това лекарство и може ли да ми посочи адекватен заместител? Казаха ми, че Karmazepim също се използва за лечението на това заболяване, но не успях да открия нищо по тоя въпрос, а пък и срещата с лекарката ми е насрочена чак за другият месец.
Благодаря предварително на тия, които ще прочетат темата ми и ще могат да ми дадат някакъв съвет!   bouquet

Реклама
# 1
Здравейте!
От няколко седмици съм с диагноза Гранд мал припадъци или Епилепсия. Предписаха ми Depakine по една таблетка дневно. Пия го вече трета седмица и съм качила 3кг., което страшно много ме притеснява. Освен, че ще разваля визията си и ще трябва да подменя гардероба си, но бързото качване на килограми започва да ми пречи. При разговор с лекарката ми, тя каза, че това явление се забелязва едва след една година прием на лекарството. Не знам дали да й вярвам, тъй като след прочитане на листовката и виждайки страничните действия на това лекарство, аз престанах да консумирам хляб, сладки храни, газирани напитки и алкохол и въпреки всичко резултата е плачевен.   newsm78
Има ли някой наблюдения върху това лекарство и може ли да ми посочи адекватен заместител? Казаха ми, че Karmazepim също се използва за лечението на това заболяване, но не успях да открия нищо по тоя въпрос, а пък и срещата с лекарката ми е насрочена чак за другият месец.
Благодаря предварително на тия, които ще прочетат темата ми и ще могат да ми дадат някакъв съвет!   bouquet

# 2
  • София
  • Мнения: 56
Здравей Бистра,

не мога да те посъветвам нищо особено, само забелязах, че си написала неправилно името на лекарството КАРБАМАЗЕПИН - има за него много информация в Гугъл.

А сигурно ли е, че имаш големи припадъци? Да е е нещо по-безобидно?

Успех!  Simple Smile

# 3
  • под звездите
  • Мнения: 480
Здравей Бистра,бих те посъветвала да направиш консултация и с друг лекар така ще имаш две мнения по въпроса.Малката ми дъщеря е с епи и пие вече почти година Депакин само че сироп.От него пък отказва да яде-майки с които поддържам връзка твърдят ,че този период на неядене ще отмине и ще й се отвори апетит но при нас не се получава така.Зная ,че дневната доза се изчислява от лекаря според килограмите.Но недей на своя глава да сменяш лекарството,по-добре притесни лекарката си по телефона и сподели с нея притесненията си.Успех!

# 4
Благодаря!
Естествено, че няма да сменя лекарството си по своя преценка. Просто искам, ако някой е употребявал това лекарство да ми каже дали наистина е възможно толкова скоро да почна да пълнея. И евентуално какви са другите заместители на Depakine, употребявани при това заболяване.

# 5
Благодаря за корекцията!
Но това лекарство не съм го виждала, просто ми беше споменато като заместител на Depakine. При него съществува ли същият страничен ефект върху теглото?

# 6
  • София
  • Мнения: 111
Моята дипломна работа беше на тема " Антиепилептични лекарства " - не съм лекар, но мога да ти кажа че антиепилептици от " второ поколение ", т.е с по-добра поносимост са Окскарбазепин ( Trileptal ), Леветирацетам ( Keppra ) и Зонисамид ( Zonegran ). В лабораторията, в която работех от споменатите лекарства изследвахме Окскарбазепина - може би останалите не се внасят в Бг или просто не са масови.   Hug

# 7
  • София
  • Мнения: 6 449
Не мисля, че карбамазепина е по-добър вариант от депакина. Тук намерих нещо за него, ако ползваш английски - http://en.wikipedia.org/wiki/Carbamazepine
Защо не попиташ за Топамакс - за него поне вече е установено, че напротив потиска апетита. Иначе си е едно от най-новите лекарства за лечение на епилепсия. Ето ти и за него връзка - http://en.wikipedia.org/wiki/Topamax

# 8
  • на шестия етаж
  • Мнения: 165
Здравей! Съпругът ми пиеше Депакин Хроно 500 в продължение на 1,5г., той имаше други здравословни проблеми, но това сега няма значение. Вярно е, че особено много влияе на апетита. Той качи към 15кг за този период от време. Не мисля, че е разумно да си променяш назначеното лечение с определено лекарство, особено пък без да си направила консултация с лекар. Това са сериозни медикаменти за сериозни заболявания. Моят съвет е да се консултираш и с други лекари  по повод на твоите опасения и едва след като имаш потвърждение от лекар, да направиш замяна на лекарството. Желая ти здраве! Peace

# 9
Страшно много благодаря за съветите и препоръките!
Ето защо е хубаво тия форуми да съществуват!
Благодаря!  bouquet

# 10
  • София
  • Мнения: 220
Депакина и карбамазепина са лекарства от различни антиконвулсантни групи, но идвете групи могат да се използват при гранд мал епилепсия. Наистина от депакина се пълнее- освен това трябва да се проследяват във времето чернодробните ензими. Като лекарства от групата на карбамазепините са Финлепсин, Тегретол. Това са лекарства, които имат ефект при гранд мал припадъците и се поемат от здравната каса. Смяната на лекарството трябва да става по строго определен начин под контрол на лекар-невролог, иначе има опастност от поява на нов припадък или зачестяване на пристъпите. Успех

# 11
Здравейте отново!
След като ви занимавах толкова време с моя проблем, искам да споделя и развитието.
Посетих моята лекарка /преждевременно /, тъй като килограмите се увеличават стремглаво, а се храня вече само със солети.
Сега тя ми предписа Trileptal 0.300.
Някой да е чувал нещо за това лекарство и да има някакви наблюдения?
Благодаря ви отново за съветите!   bouquet

# 12
  • София
  • Мнения: 220
Трилептала е т.нар.окскарбазепин, който направо влияе върху пристъпите. Това е от новите лекарства с по-малко странични ефекти и е от групата на карбамазепините. Много добро лекарство. моята майка го взема от години. Успех. newsm10

# 13
Отново съм аз!
Благодаря на tzzzd за подкрепата!
След преглед на публикациите по моята тема, видях че  ~Галя~ е работила Дипломна работа на тема " Антиепилептични лекарства” и се е занимавала най-вече с това лекарство.
Скъпа, много те моляq свържи се с мен по някакъв начин и ми дай разяснение, обяснение или каквото намериш за добре по тоя въпрос!

# 14
  • София
  • Мнения: 111
Писах ти на ЛС. Ще се радвам ако мога да ти помогна с информация по въпроса  Hug

Реклама


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Активация на акаунт