Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Туризъм
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

София

Мнения: 1 807
Аз, до колкото си спомням, за всички години в училище сме имали само 2 пъти обучение за правилата на движение. Естествено нищо от тези часове не си спомням. Та въпросът ми е към майките и бащите на ученици. Как е сега в училище? Имат ли такива часове? Учат ли ги на нещо ефективно? Необходимо ли е да се увеличи обучението? Въобще какво се прави и какво е необходимо да се направи в бъдеще?

Когато изкарах шофьорска книжка преди години, за мен най-полезно и интересно беше обучението към Българския червен кръст (тогава беше задължително, незнам сега как е). Още си спомням много неща, например как се слага шина на счупена ръка с подръчни материали, какво се прави, когато човек е изпаднал в шок, как се прави изкуствено дишане и т.н. Според мен, такива неща трябва да се учат и в училище. Защото културата на пътя не се създава само чрез обучение за пътните знаци.
Цитирай

София

Мнения: 4 911
В детската градина, в която беше дъщеря ми до миналата година, всяка година имаха определен брой часове, отделени само на тази тема. Под формата на игри учеха основните пътни знаци и правила за движение, имаха посещения от "чичко полицай", който им обясняваше различни неща и отговаряше на въпросите.
Сега дъщеря ми е в първи клас и също засягат тази тема в часовете на класния. Считам, че комбинацията между обучението в детската градина/училище + възпитанието вкъщи и личния пример дават добър резултат.

За съжаление, обаче, доста често се наблюдават случаи, в които едно от тези неща липсва.
Колкото и да обясняват в училище, ако майката (по често виждам баби в такава ситуация) тича с детето за ръка и пресича на червено "за да хване автобуса" например или таткото кара колата с детето в скута и не зачита правилата за движение - то обучението се обезмисля.

А за ефективността на организираното обучение - специално за най-малките, най-добрият вариант е това да става под формата на игри, състезания, томболи - децата се вълнуват, участват активно, интересно им е, забавляват се и в същото време научават много полезни и важни неща. От тук нататък идва ролята на родителите и близките - с действията си, поведението си и отношението си към правилата на пътя да затвърждават това, което децата са научили, а не да показват, че тези правила може и да не се спазват.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.