Хитринки при пазаруване в супермаркет(и не само)

  • 7 257
  • 60
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 491
 
Благодаря за хубавите съвети  bouquet
Имаше и нещо от рода, че щандовете за зеленчуци били непосредствено до входа, но не се сещам защо Simple Smile

Това и мен ме заинтригува...Защо ли е така newsm78
Аз четох точно въпросната статия, беше във вестник Капитал - зеленчуците навяват асоциация за свежест и така подсъзнателно си мислиш, че всичко в магазина е свежо като тези зеленчуци.
Имаше изброени още хитрини, прилагани от големите магазини:
- Пакетираните салати са по-евтини , но клиентите плащат повече за насипните, защото си мислят , че са по-пресни, а обикновено е обратното
- Хлябът се пече на място, защото мирише вкусно и кара клиента да пазарува повече
- Промоциите "плащаш две, получаваш три" или подобни, в които взимаш нещо безплатно - в повечето случаи дефакто си го плащаш
Имаше и още, ама не се сещам

# 46
  • Мнения: 57
Благодаря за хубавите съвети  bouquet
Имаше и нещо от рода, че щандовете за зеленчуци били непосредствено до входа, но не се сещам защо Simple Smile

Това и мен ме заинтригува...Защо ли е така newsm78
Аз четох точно въпросната статия, беше във вестник Капитал - зеленчуците навяват асоциация за свежест и така подсъзнателно си мислиш, че всичко в магазина е свежо като тези зеленчуци.
Имаше изброени още хитрини, прилагани от големите магазини:
- Пакетираните салати са по-евтини , но клиентите плащат повече за насипните, защото си мислят , че са по-пресни, а обикновено е обратното
- Хлябът се пече на място, защото мирише вкусно и кара клиента да пазарува повече
- Промоциите "плащаш две, получаваш три" или подобни, в които взимаш нещо безплатно - в повечето случаи дефакто си го плащаш
Имаше и още, ама не се сещам

 Peace Точно там беше Simple Smile Доста неща имаше в тази статия, и н амен ми се видя доста интересна

# 47
  • Мнения: 3 550
Имате ли представа как стои въпроса с чистотата на зеленчуците в такива супермаркети? Съпругът ми смята, че проверката за нитратно съдържание там е задължителна и това е основният му аргумент да пазаруваме там.

# 48
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Аз си купувам прясно мляко от Метро......взимам Верея......срока му е 10 дни..взимам 10 бр...за всеки ден по едно.....масла си взимам ......И брашната- купувам си 15 бр. техра пълнозърнесто пшенично......и няколко типово или бяло......тоалетна хартия, салфетки ( имат едни огромни разфасофки Аро - само това си купувам от Метро марката )........риба прясна...зареждам с нея фризера........никога не купувам замразена- това е голяма минавка.......едно че олеква като се размрази и второ нито знаеш каква риба има в действителност, нито кога е замразевна, нито колко пъти е размразявана......не искам да ям 10 год. риба......купувам си и ванилови пръчици на Котаний........От Билла си взимам една захар - кафява, един ориз , може кисело мляко.......нишесте
Всичко останало си го пазарувам от кварталния магазин и от пазарите ........дори подправките

# 49
  • София
  • Мнения: 565
Имате ли представа как стои въпроса с чистотата на зеленчуците в такива супермаркети? Съпругът ми смята, че проверката за нитратно съдържание там е задължителна и това е основният му аргумент да пазаруваме там.
Не знам, но когато въвеждахме първото сокче на моето дете взехме моркови от Била. Получи страхотен обрив. Сега си мисля, че може и да не е било от това, но за тези неща никога не се знае. Освен това плодовете и зеленчуците в хипермаркетите почти винаги са огромни. Това ме кара доста да се замисля за нитратите newsm78

# 50

1.Никога плодове и зеленчици от супермаркети  - нямат вкус, а и нитратите не са малко
2.Внимание с касиерките на всички супери - липсите от седмичните ревизии се делят на персонала, така че персонала гледа да има по-малко липси , по-всякъкъв начин
3.Никога насипни салати - съставните неща на една руска салата се продават там нали ? Е, когато им мине срока - стават на руска салата, например
4.Никога насипна кайма - виж точка 3
5.Сроковете на годност имат смисъл ако са спазени условията на превоз и съхранение, да бе да - в България ...
6.Не яжте кремвирши - ако знаете от какво се правят ... Пилешкото сурово филе е по 5.60 лв и ще ядете МЕСО, и без тлъстини даже.
7.Готвени/печени ястия/меса ... виж точка 3
8.Яйцата в кори по 30 имат трайност, но тя е едно листче за 12 кори ....Simple Smile
9.Замразения продукт може да има от 15 до 35 % лед (а по ЕС стандарта HACCP e до 20%)
10.За всичко насипно или призведено от супермаркета (или за негова сметка) си отваряйте очите.Контрола на производство - какъв е кой го прави ?!!!
11.Колкото е по-малка опаковката, толкова повече плащате за кило на кг.Сравнявайте различните опаковки от различни стоки - спрямо грамажа/цена.
12.В МЕТРО много големите опаковки храни са за catering.Eвтини са за лв/кг, но има компромис със качеството.Какво пък, те са за ресторанти и т.н.
13.Ами да , ако пазаруваш с 50 неща, лесно биха ти сложили отгоре едно-две неща или вместо 2 броя млека - 3 броя
14.Стоките когато се вкарват в склада,  заедно с бройката ,в складовата програма се вкарва и срока на годност кога изтича.Като мине 1/4 например - ето ти ги и повечето промоции.
Да, за новите продукти също има промоции.След нея обаче цената е по-висока и качеството по-ниско.Някой помни ли какъв беше Органикса - шампоан в началото ?

 

# 51
  • Мнения: 686
Бих добавила - проверявайте и целостта на опаковките! Веднъж спагетите ми се изсипаха на касата, докато ги маркираха! Добре, че момичето беше свястно и си ги смених с друг пакет!

# 52
  • Мнения: 2 122
Забелязала съм, че когато на един рафт има потредени големи количества стока от един вид, на по-предните редици са тези, които са с по-стара дата на производство. А по-навътре са наредени по-пресните.

Дааа, и тук е така. Аз редовно размествам подреденото  Twisted Evil

Ей това пък ако видя някой клиент да го направи, направооо  #2gunfire #2gunfire #2gunfire
Това е основно правило при подреждане на стока в магазина и се съгласете, че не е в ущърб на клиентите- а напротив- винаги да се разполага с прясна стока. Работя като мърчандайзер /сега съм в болнични де/ и точно за този вид подредба се плаща на много като мен заплата, за да я осигурят. Какво значение ще има, ако пълния срок на годност на продукта е 12 месеца да речем и вие си вземете артикул с 8 месеца срок на годност?
Няколко хитринки и от мен:
- Винаги търсете второ излагане на стоката, там със сигурност е по- новата партида, защото няма кой да си играе да вади подредените стоки от стелажите.
- Никога не купувайте стоки в кошовете до 1-3 каса на Билла, в общия случай са заплашващо изтичащи срокове.
- От деликатесната витрина купувайте най- вече акционни салати, със сигурнст се правят всеки ден.
- Проверявайте дали стоката която сте вземали отговаря на етикета, сложен за съответното място. Има и много "добросъвестни" клиенти, които просто пускат някъде си стоката без да се съобразят откъде са я взели.

# 53
  • Мнения: 90
Дааа, и тук е така. Аз редовно размествам подреденото  Twisted Evil

Ей това пък ако видя някой клиент да го направи, направооо  #2gunfire #2gunfire #2gunfire
E, това може да го има само в БГ и Куба, например. Ми нали затова ти плащат бе, мило момиче. Клиентът има право да си избере която стока си иска. ТОЙ Е ЧОВЕКЪТ, който ти плаща заплатата, а не шефът ти.

И докато всички не го разберем, нивото на обслужване ще си остане на соц-ниво.

# 54
  • Мнения: 2 122
Хайде тогава ми обясни логиката на прясното отпред, а с другото к'вото стане. Не мисля, че точно в БГ заплатите в нашия бранш се изплащат от "огроооомния клиентопоток" в магазините и неговата покупателна способност, ама това трябва да го разсъждаваме в друга тема Whistling или ако много държиш- на лични  ooooh!

# 55
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650

Дааа, и тук е така. Аз редовно размествам подреденото  Twisted Evil

Ей това пък ако видя някой клиент да го направи, направооо  #2gunfire #2gunfire #2gunfire

Клиента има право да си купи по- прясна стока.......кой ще му забрани.....също така има право да рови, пипа.......ти сигурно едва се сдържаш в кожата си на тази работа.......

# 56
  • Мнения: 2 784
мини, нали не мислиш, че заплатата ти се плаща за черните ти очи? Щом получаваш добри пари, значи работодателите ти получават още по-добри. Откъде? От клиентите. Защото човек този месец може да не си купи нова дрешка, но няма как да не яде, нали?
Никога не съм се сърдила на клиент, че рови за по-прясна стока. Аз самата го правя, когато става дума за бързо развалящи се продукти- мляко, яйца, месо и т.н.

# 57
  • Мнения: 2 122
Да, съгласна съм че клиента има право да закупи стока в срок на годност, точно за това както казах съществува нашата работа. Да не забравяме че в моментите когато аз пазарувам вече съм си просто клиент. Винаги проверявам срока на годност на нещата, които съм запозната, че са рискови на всичкото отгоре в малките магазини винаги ми се сърдят, но го приемам за нещо нормално. Просто ума ми не го побира как така ще влезеш в супермаркет и ще почнеш да пренареждаш стоките- от къде това време бе хора??? #Crazy

# 58
  • Мнения: 2 495
Просто ума ми не го побира как така ще влезеш в супермаркет и ще почнеш да пренареждаш стоките- от къде това време бе хора??? #Crazy
Joy Joy

# 59
  • Paris
  • Мнения: 1 727
Винаги проверявайте касовата бележка преди да сте напуснали магазина. Има вероятност да сте платили друга цена от обявената за някоя стока. Веднъж в Метро купих кукла Барби вместо за 18 лв за 40. Но това го установих чак вкъщи.

Общи условия

Активация на акаунт