Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Деца от 1 до 6 г.
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Sofia

Мнения: 3 482
Това май е част от въпроса за границите, но ще ми е интересно да прочета сблъсквате ли се и как реагирате в подобни ситуации:

- Защо бутна саксията?
- Исках да видя как ще се разсипе пръстта, мамо, много ми беше интересно.

- Защо счупи чинията?
- Мамо, сложих си я на главата и исках да видя как ще падне и ще се строши на малки парченца, ама на съвсем малки. Мамо, тя само върху плочките се строшава на съвсем малки парченца, нали?

- Защо млякото е разсипано на пода?
- Виж, виж каква локва е станала. Виж колко е голяма! И сега ще потече ли?

- Защо хвърли щипката през балкона?
- Вдигни ме да видя чак къде е паднала, моля те.

Синът ми е на 3 г 3 мес. Такива диалози от известно време взеха да ни стават ежедневие и ме хвърлиха в размисъл. От една страна не е редно да му се сърдя за любопитството. От друга - всички тези бели не са приятни от една или друга гледна точка и е хубаво да се прекратят (или поне сведат до минимум) възможно най-бързо.

Тактиката с почистването няма особена полза. Повечето пъти му е интересно пускането на прахосмукачката/ваденето на парцала и прочее и често даже сам предлага той да почисти. Същото важи и за обяснението, че има и други неща за изследване. Аргументът, че може да се нарани, не може да се прилага непрекъснато. Тогава?
Цитирай


Мнения: 639
Ако откриеш някакво решение свирни моля те ,защото моята Естел макар ,че е по-голяма от твоето детенце продължава да изследва света около себе си а аз направо Mr. Green Mr. Green
Гледам да ги приемам философски нещата уж ,ама понякога ми идва в повече .А пък се страхувам ужасно от опитите  за летене .Миналата година скочи от засилена люлка и си счупи пет зъбчета ,следваха операции и не ми се мисли ........Но представи си това не я отказва  да пробва да полети все някак си  ooooh! ooooh! Sick #Crazy
Цитирай

София

Мнения: 2 180
Страхотен изследовател Hug.

А как би приел уговорката да правите изследвания заедно?

Цитирай

софия

Мнения: 556
имаш будно дете. стимулирай го не го ограничавай. той ще бъде твоето малко дистанционно докато си лежиш уморена след работа. трябва ти само малко търпение.
Цитирай


Мнения: 6 026
Според мен изхода , когато вече нещо е строшено или разсипано ,е следния- заставате заедно, проверявате дали локвата ще потече , обясняваш му...и после го помолваш да си изчисти бъркотията.......
Цитирай

София

Мнения: 4 812
държи те под напрежение, значи, малкият николА  35
готино ти е момчето, много!

дали пък тактиката с почистването не допринася за честотата на експериментите? какво ще чисти, ако нищо не е разсипал  newsm78

май трябва да впрегнеш цялата си фантазия и да се заредиш с много търпение, за да вкараш експериментите в границите на някаква контролирана среда.

ето няколко идеи от един уморен мозък:
- пускате предмети от високо (от балкона?) и изследвате кое как пада - топка, ключ, балон, лист хартия, топче хартия...; може да изследвате и вариациите в приземяването на различна повърхност
- кое ще потъне - експерименти в подходяща водна среда
- кое ще полети по-високо - подхвърляне на различни предмети нагоре
- кое се разтваря във водата

и не се тревожи, скоро няма да се налага да участваш в експериментите - никола ще си има достоен помощник  hahaha
Цитирай

Sofia

Мнения: 3 482
Благодаря за утехата  Hug

Всъщност ние досега именно така практикуваме с малкия човек - изследваме заедно, пък когато ме изненада, го оставям да почисти (аз минавам след него, ако трябва). Ама взех да се чудя дали това не го стимулира в погрешна насока. Първо, не му ли е по-трудно да разбере, че (примерно) през балкона може да хвърля с мама, но не и сам, отколкото, че през балкона не се хвърля и точка, няма значение колко му е интересно. И второ, тактиката с почистването - ако нищо не е разсипал, мете чистия под, но все пак друго си е да метеш захар примерно  35

Помощничката засега го раздава по-кротко. Не спира да ме удивлява как едното ми дете на балкона се чуди дали блузата или щипката ще падне по-далече, пък другото ми носи блузата, после ми подава две щипки. Ама айде да не приказвам много, че като гледам с каква скорост копира брат си...

Иве, надявам се сте добре, не съм те "мяркала" от сто години (не че аз много активна в последно време).

Яни, как си, бе човек? Нищо не казваш. Уморена, ок, ама поне другите неприятности минаха ли? Мерси за идеите - последното хич не ми беше хрумвало, нещо фантазията и търпението са ми кът напоследък..................
Цитирай


Мнения: 5 876
бравос на малкия изследовател... може пък един ден да стане голям изследовател!!!
(дръж чиниите нависоко)  Laughing
ето още идеи за изследване -
какво става, като смесиш сода за хляб и оцет?
какво става, като натъркаш балон във вълнен пуловер и после го допреш до косата си?
какво става, когато пуснеш сапунерката да плава празна във ваната;а когато я напълниш с вода?
какво става, когато сипеш олио в супата? защо плува отгоре?
ей тук има страхотни  - благодаря, миз!
http://www.sciencebob.com/experiments/experiments.html

и все пак можеш спокойно да му кажеш, че не ти е приятно да прави експерименти, които рушат нещата ти. И че първо трябва да те пита, преди да провери кое как става.
« Последна редакция: чт, 21 сеп 2006, 22:40 от Анда »
Цитирай


Мнения: 8 958
Мария Ст. у нас положението е на квадрат.
И двамата експериментират до полуда. За предпочитане с вода, сапун, паста за зъби и други тоалетни принадлежности. Как не сме се наводнили, граничи с чудо.
Радвай се на малкия любознайник и се постарай да му доставиш удоволствието сам да открива.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.