Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Извънкласни занимания
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 64 отговора

София

Мнения: 1 816
привет на всички Smile Криска ходи от 3 седмици на градина, вчера беше първата родителска среща и трябваше да запишем децата на някакви интереси. предложенията са: футбол, танци, приложни изкуства и английски език (подчертавам че възрастта на дечицата в групата е от 2 и половина до 3 и нещо години). Аз я записах на приложни изкуства, защото смятам, че ще й е интересно, рисува се, моделират се фигури с глина, ей такива неща (може пък да престане да твори по стените вкъщи Laughing ), а и казаха че е хубаво за развиване на говорните способности на детето, което незнам доколко е вярно, макар че и аз съм подочувала такива неща. масово обаче майките записаха своите отрочета на английски, аз бях една от малкото, която не го стори. незнам... за мен не е нормално едно тригодишно дете, което още майчиния си език не владее като хората, да започне да си тъпче главата с чужд език. може би на 5-6 години- да, но на този етап... не ме разбирайте погрешно, твърдо ЗА ученето на чужди езици съм, аз самата владея три такива, пък съм почнала да уча първия в пети клас, както си беше едно време.

ще се радвам да споделите  вашите мнения по въпроса, благодаря на всички   bouquet
Цитирай


Мнения: 3 862
Моето мнение е, че си постъпила абсолютно правилно!  Smile
Аз също смятам, че децата на тази възраст са прекалено малки, за да проумеят нещо от чуждия език и е безсмислено. Дъщеря ми походи няколко седмици на английски в градината вече петгодишна и по свое собствено желание, което аз така и не успях да преборя. Естествено нищо не се получи.
Сега е първи клас и вече смятам да я запиша на английски. Но само защото във втори клас английският ще е задължителен и за да й е по-лесно тогава.

Всяко нещо с времето си!  Peace

Цитирай


Мнения: 1 363
Правилно си постъпила. Три годишно дете неможе да се справи с чужд език.
Цитирай


Мнения: 177
Дъщеря ми е на три годинки и аз също доста се чудя, дали да я запиша на английски.Смятам,че е твърде малка,съвсем скоро проговори и единствената причина, поради която бих я записала, е ако всички деца от групата ги запишат,за да не седи сама докато другите са в час
Цитирай


Мнения: 1 076
Аз пък я записах на английски. И понятие си намам от програмата, но няма каква друга да бъде, освен песнички, броилки и изпълняване на прости команди. Нали не очаквате да говорят на аглийски.  Mr. Green

Записах я всъщност, защото съм дълбоко убедена в ползите на ранноезиковото обучение, ако е поднесено както трябва.
Работя по такава програма, изработена в екип от създателите на "Улица Сезам" и една от езиковите школи в света с най-дълъг опит в преподаването на жив, говорим език. Програмата е за деца от 4г., но най-малкият ни "клиент" беше детенце на 2,5 - бащата е японец, у дома вечер се говори на английски и на детето му трябваше просто още малко време, за да се чувства комфортно и в англоезична среда. Нали не си мислите, че сме му преподавали азбуката или неправилните глаголи.  Mr. Green

Виждам всичките и преимущества, виждам колко забавно е за децата... Няма да продължавам, че звучи като реклама.  Rolling Eyes

Английският в градината, какъвто и да е, няма да изисква от децата ви да говорят и пишат на английски. Това е по-скоро малко време, в което те са изложени на звуците и ритмите на една непозната реч, която, чрез песнички и игри, им става по-близка и "сблъсъкът" с "чуждия" език в бъдеще е омекотен. Нещо повече, децата го приемат като нещо познато, естествено, което са много по-готови да употребяват, без да се притесняват правилно ли говорят, спазват ли всички правила....

Чувала съм от родители на деца, записани на английски в градината "Ама той нищо не знае, като го питаш как е на английски еди кое си, и не знае".  Ами да, не знае, никой не го кара да превежда, учат ги да използват прости думички на точното място. Ако пробвате да им кажете "Hello" най-вероятно и те ще ви кажат "Hello". Това е естественият начин на учене. Когато бяха малки и им обяснявахте някоя нова думичка, не използвахте ли куп нови думички, които детето попива и с времето разпознава, греши и някога, все пак, ги употребява правилно.
Същото е.

Извинявам се, много стана дълго, но съм много мотивирана да обяснявам точно това.  Mr. Green (
Цитирай

София

Мнения: 2 624
Аз ще споделя моя опит с английския до сега.
Тръгнахме пролетта на градина и я записах, за да й е по-интересно, защото иначе много много не ги занимават.За почти три месеца не научи нито една дума.Само един израз ,който аз така и не разбрах какво точно означава LaughingАз я занимавам под формата на игра и тя знае към 150 думи и изрази.Знам , че е била стресирана , но все пак нищо не запомни.Навежда ме на мисълта, че или децата са били по напреднали(но ми казаха че не са) или учителката не е намерила подход към моето дете, което е доста срамежливо.В нашата градина има и немски и две майки ми се хвалеха , че са доволни.
Та стана дълго, но според мен , ако учителката успее да им направи заниманията интересни и има подход към деца- защо да не научи нещо допълнително, вместо да скучае.Опитай, ако не
не е интересно, самото дете ще се откаже.
Цитирай

София

Мнения: 6 098
Моят опит с чуждите езици е следният - никога не съм придиряла за твърде ранно чуждоезиково обучение, но така се случи, че Ния гледа все английски филмчета - Телетъбитата и подобните им по BBC, сега има някаква Baby TV и тя на английски и тя сама, без да е подстрекавана започна да казва някои думички, а песните ги научава много лесно, като на български, но при тях особеното е, че аз и ги пея, щом чуя че си припява и така се забавляваме. Просто много лесно запаметяват чужди думички, интересното е, че сама схвана какво е buy-buy и hello.

Мисля, че е много важно какъв ще е подхода на учителките. Ако им е забавно на децата, няма да научат кой знае колко, но ще има се "пречупят" езиците, ще свикнат с интонацията на езика и по -лесно ще го научат по-натам.
Цитирай

София

Мнения: 7 030
Desconocida и аз мисля, че си постъпила съвсем правилно. за едно 3 годишно е от по-голяма полза, а и по-интересно да рисува и моделира. За мен ранното учене на чужди езици има смисъл само когато детето е в чуждоезикова среда т.е. живее в чужбина или някой от най-близките му хора му говори изцяло на чужд език. При нормалните занимания от по 2 часа седмично малките не научават почти нищо, а малкото, което все пак влезе в главата им през лятото се забравя. Единствената полза е в създаването на учебни навици. Лично мое мнение си е, че език трябва да се учи сериозно в рамките на няколко години в гимназиална, че и по-късна възраст, след което да почне да се прилага на практика /в работата или чуждоезиково обучение/. Учила съм английски от 2 - 3 клас - по алианси, частни учители и т.н. Според тях бях много добра. Влязох обаче в НГ и до 11 клас учех само немски. Английският беше тотално и напълно забравен. Наложи се пак да започвам от АБ. Мисълтта ми е, че щом един език започне да се учи, не трябва да се прекъсва. Ако можете да осигурите сериозно обучение на детето си по език от ДГ докато започне да го използва в работата си например ОК. Но ме се струва излишно т.к. език може да се научи за 3-4 години при сериозни занимания. Иначе дъщеря ми от 5 годишна учи немски в ДГ, харесва й и научава много, но това е част от програмата /учи се всеки ден до обяд/, сериозно застъпено е и ще бъде така и в училището.
Цитирай

В офиса

Мнения: 2 069
Да, беля, ако се учи по добра програма и с добри преподаватели, може да е много полезно.
Но изобщо не е така.

Вижда ми се дивотия детето да пее песнички с измислени думи с английски акцент и да казва, че пее на английски. Също така какъв е този език, чиято лексика от мижавите 20-30 думи, забравяш за 1 месец. Ранното несерозно чуждоезиково обучение само дава излишно самочувствие на детето, че знае нещо, което всъщност не знае.

И съм 100% съгласна с Лекси. Хубавото в сравнение с времената, когато ние бяхме малки, е че сега има телевизия, интернет и филми, където детето да 'упражнява' чуждия език. Оня ден Цвета много приятно ме изненада, когато разпозна английски думички във филм (игрален, не детски, или научно-популярен), който не гледаше. Както си играеше ми каза, ааа, те говорят нещо за birds. Тя успя да различи думата, която знае, в потока от непознатио думи.

Накрая, понеже детето така и така няма да научи английски, бих го записала, само ако то иска. И изобщо няма да си мисля, че учи нещо.
Цитирай

Бу-у-урга-а-ас

Мнения: 2 596
Изхождам от поста на Белята, защото и аз 3 години съм преподавала английски в детски градини.
От първа групичка учениците ми най-често научаваха цветовете и да броят първо на английски и сетне на български. Което не е проблем, защото това са все пак усвоени понятия.
Няма да ви убеждавам в ползата на изучаването на чужд език в детската градина, защото всеки си решава за себе си. Ще копирам едно мое изказване от друга тема :

 Крис играе на английски (говори си на измислен език), тъй като в детската вече са имали 2 занятия.
Ония ден, докато си играеше на английски ме попита "Мамо, ти как се казваш?" Аз веднага загрях каква е асоциацията и му отговорих с "My name's Petya",  а той се потупа в гърдите и гордо заяви "I am Krissi" 
Цитирай

in the boulevard of broken dreams

Мнения: 1 517
Стига с тоя английски бе!!! Те нашенския не могат оправи... Няма нищо лошо, аз съм ЗА чуждите езици, но първо да си знаем наши, че тогаз. И аз в дет. градина записах навремето баткото не на език, а на танци. Миналата година в 1-ви клас учи английски, тази го прехвърлих на руски. Причините: чувствам, че детето ми на този етап не е за англ., особено с това трудно произношение (той заекваше и все още някои срички ги сдъфква и му е трудно да изговаря думи с натрупване на съгласни). И понеже им смениха госпожата, нямаше какво да му мисля. Новата госпожа и се носи славата и който разбра, че тя ще е ми вика Моите съболезнования!!! Прекалено е взискателна, все едно има големи ученици насреща си, много ги натоварва, децата не могат да си научат по Български и други, ако в този ден имат англ. Е т'ва на ко прилича?!
Сега е очарован, дали им дискове с уроци, пуска си го всеки ден, много му е лесно, госпожата си хареса много...
Аз започнах с англ. чак в 5-ти клас и го научих. И руски научих и италиански...Значи ако има мерак и той ще ги научи.
Сигурно е полезно...някоя и друга думичка да понаучат дори от 3-4 годишни...ама да ми ходи редовно на уроци  Naughty  Naughty  Naughty Не е нормално едно дете да не може още на родния си език да говори като хората, а учи чужд.
Цитирай

София

Мнения: 1 816
Голямо благодаря на всички за отговорите  Hug хубаво е човек да посъбере мнения около себе си  Smile
Цитирай

София, на брулени хълмове

Мнения: 967
Аз самата съм преподавала английски на деца преди време и от личен опит мога да кажа, че най-малките ми ученици (6 годишни) свикваха много по-лесно със произношението и сливиреда от начинаещите в по-късна възраст (8-10 годишни). А какво отава за 3 годишните - та те са като попивателни - със сигурност при подходящ преподавател и добра програма ще научат много изрази, песнички и след време, когато решат да учат неправилните глаголи, времената и т.н. ще им е далеч по-лесно. Пак поставям уговорката зависи от преподавателя и програмата, по кято вървят. Аз бих си записала детето, а ако забележа, че се чувства некомфортно и не научава нищо винаг мога да го спра.
Цитирай

София

Мнения: 1 816
Аз самата съм преподавала английски на деца преди време и от личен опит мога да кажа, че най-малките ми ученици (6 годишни) свикваха много по-лесно със произношението и сливиреда от начинаещите...

  35сливиред  35 това да не е редене на сливи  35

извинявай, не се сдържах просто Very Happy наистина, благодаря за мнението.   bouquet
Цитирай


Мнения: 5 876
Принципно съм скептична към ученето на английски в детските градини не защото мисля, че децата са малки - напротив, тъкмо им е време, - а защото не ми се вярва да е сериозно. Може и да греша, нямам преки наблюдения.

Иначе 3 години е супер възраст за учене на език. Вече владеят достатъчно добре родния, за да не се бъркат, а все още имат голямо количество свободна памет и езиков усет. Имат и инерцията от ученето на родния език, а и родителят трябва само да си припомни как е учило езика детето.
Аз съм за игровите ситуации, излагането на потока на речта в интересни за детето анимационни филмчета от рода на Tweenies и Дора, четене на суперлесни и забавни книжки на английски (Goodnight, moon например е много лесна), песнички - ама наистина за съответната възраст и интересни, хубави онлайн игри, участие на куклите за ролевите игри, задължително импровизации по всички научени песнички - тоест детето да има свободата да замества думите от схемата с други думи от речника си (примерно днес по схемата на "Cows in the kitchen" детето ми изпя "Stars in the bedroom", грешките и чистото лигавене да не се посрещат на нож, защото са начин детето да развие естествен усет към езика, и в крайна сметка ключът е в интересното съдържание. Ако знае, че езикът му трябва, за да разбере нещо интересно, рано или късно ще го научи.
Не съм броила колко думи знае Ането, нямам представа, откровено казано. Радвам се, че всеки ден ме пита, при това често пита за цели фрази, които иска да каже. Гледам на нейното говорене като на естествен процес, не следвам никаква програма, както не съм следвала програма и при първото й проговаряне, на български. Времето ще покаже дали съм била права.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 64 отговора