Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Проблемно забременяване
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Somewhere Far Beyond

Мнения: 41
Здравейте на всички!
Имам повишен пролактин - 1400 до 2020( при горни граници около 560). Освен това на вторият ЯМР ми откриха и микроаденом. Това е от около година и половина. До скоро нямах никакви оплаквания, но от два месеца на сам цикълът ми закъснява, а като дойде почти го няма. Явно ще трябва въпреки нежеланието ми да започна да пия нещо. Та въпросът ми към тези от Вас с подобен проблем: Парлодел или Достинекс? Как Ви се отразиха или отразяват на Вас, в смисъл на странични ефекти? Аз съм с ниско кръвно и ужасна мигрена, а това са част от описаните странични ефекти и на двата медикамента. Моля Ви споделете Вашия опит в борбата с пролактина?
Цитирай

Бургас

Мнения: 1 061
Здравей sisaka
Аз пих около  месец парлодел. Около час след приема му се чувсвах като "парцал" -виеше ми се свят , не можех да стана от леглото и това от половин хапче. Момичетата които са го пили по-дълго казват че с времето организма привиква и няма такива странични "ефекти". Понеже  тогава бях чела много за достинекса, ( взима се  по рядко, мисля че 1 в семицата) и при много момичета имаше страхотен ефект, попитах доктора и той ми казаа, че още не били изяснени страничните  реакции от лекарствота - затова не ми го препоръчвал. Спомням си че на момичетата, които живееха в чужбина им изписваха достинекс.  Змам че тогава достинекса беше значително по-скъп оп парлодела. Аз тогава започнах да пия билкови хапчета - Агнес (на базата на билката Витекс) и  при мен имаше ефект. При мен обаче най високите стойности бяха около 1200. Не знам при наличие на аденом дали тази билка ще помогне, но със сигурност трябва да пиеш нещо за сваляне на пролактина. До колкото знам парлодела има добър ефект.
Вземай мерки.
Успех  Peace
Цитирай


Мнения: 769
Аз пих Бромокриптин 3 години, от 1/4 хапче стигнах до 3 на ден.. преди няколко месеца го спрях ПОСТЕПЕННО, но пролактина ми се качва по малко.. сега съм на 1/2 хапче. Нямам пролактином. Стойностит ми бяха към 2-3 пъти над нормата тогава.
За страничните ефекти съм писала и преди - гадене, световъртеж, отпадналост, сърцебиене.. вече и не ги помня всичките..
За перлодела всички казват, че е с по-малко придружаващи ефекти, а достинекса се взема 1 път в седмицата мисля и аз.
След време организма свиква. Препоръчвам да се взема преди лягане, иначе някой друг час на ден се чувстваш като парцал. Ако го вземех вечер пък ми се скапваше вечерта.

Пролактинът е важно да е в граници, може да е причина за липса на Ову!
Цитирай

София

Мнения: 1 144
Здравей! Преди 3 години ми откриха завишен пролактин и малко след това ЯМР показа наличието на микроаденом-пролактином на хипофизата. Първоначално пробвах бромокриптин по таблетка всеки ден, но не ми понесе много добре, и без това ниското ми кръвно падна, чувствах се много отпаднала и неадекватна. След това лекаря смени лечението и ми изписа Достинекс- по половин таблетка два пъти седмично. Наистина, доста по-скъп медикамент, но нямах никакви странични реакции. Много бързо пролактинът ми влезе в нормата, но продължих да пия по половин таблетка седмично, ще обясня защо. Според ендокринолога, при когото ходя- доц. Иванова, поддържането на пролактина на долна или дори под долна граница, може да доведе до постепенното намаляване размера на микроаденома и до неговото пълно резорбиране в най-добрия случай. Резултат вече има-миналото лято ЯМР показа, че размерът на микроаденома е намалял наполовина !
След като забременях, спрях да пия достинекс и не съм си изследвала пролактина. Напоследък имам доста силно главоболие и сякаш зрението ми се влоши и се досещам каква е причината  Confused
До края на миналата година здравната каса поемаше част от разноските по закупуване на достинекс, сега не зная какво е положението. Но лекарството е много добро  Smile
Взимай мерки, важно е! Успех  Hug
Цитирай
Здравейте на всички! За първи път съм в този форум,за това се извинявам за грешките,които ще допусна Smile
И аз като повечето от вас съм с Пролактином и бях на лечение с Бромокриптин 2 години,3 пъти по едно.Страничните ефекти си бяха нормалните-ниско кръвно,отпадналост и т.н,само дето организма ми не свикна с това,нито пък тумора...Искам да попитам за този Достинекс,понеже лекарите при които бях мълчат спрямо него и ме карат да пия Бромокриптина,от който няма никаква полза:каква е цената му и при какви обстоятелства лекар може да ми ги изпише?Също така,ако някоя от вас е била оперирана от това,чрез лазер,моля да ми каже какво точно представлява и какво се случва след събуждането?Искам да доуточня,че бях с микроаденом 4 мм,а сега никъде не пише колко е,само видяха разликата от 1вата снимка от ЯМР до последната колко е порастнал и,че скоро ще засегне очния нерв,точно за това ми препоръчаха операцията!Казаха ми и друг вид билкови хапчета-АФА,ако знаете нещо и за тях,моля ви пишете!
Благодаря Ви за отделеното внимание Smile Успех и много усмивки на всички Smile
Цитирай

Шумен

Мнения: 903
Здравейте,
И аз имам проблем с пролактина. Още преди да забременея имах и може би затова трудно забременях/е имам и СПКЯ/. След раждането пак беше 3 пъти завишен и ми правиха ЯМР, но без контрастно вещество и нищо не видяха. Моля ви кажете ми дали задължително трябва да се прави с контрастно за да се види аденома? Все още съм много притеснена. А иначе ми изписаха Бромокриптин по 1т. дневно. В началото наистина много зле се чувствах, но сега все едно не го пия. За резултат не знам, доктора ми каза ,че ако ми идва на 45дни значи се е нормализирал пролактина - идва ми. Много ще съм ви благодарна ако някой ми разясни тези въпроси, защото много ме глождят и не ми дават мира.
Цитирай
DidiP щом няма нищо на ЯМР,може да си спокойна-на мен ми го откриха чрез него,въпреки,че в началото беше съвсем малък аденом,контраста е в  последствие и по принцип не е наложителен,освен ако не го реши лекаря,не са ми го правили и не съм много наясно защо е нужен,знам само,че го правят на хора болни от множествена склероза.Надявам се да си се успокойла Smile
Цитирай

Шумен

Мнения: 903
О, да. Много ти благодаря. Аз много тежко изживях като ми казаха ,че има вероятност да имам тумор, въпреки че много жени живеят пълноценно и нормално с тази диагноза. Сега след 6м. Бромокриптин ще ходя на лекар и ще ми го спират сигурно. Дано да не се повишава пак. Така и не разбирам, защо тогава ми е повишен, ако нямам нищо?
Цитирай
Ами не пречи пак да ти пуснат ЯМР за да се успокоиш напълно,но трябва е минала 1 год. от последното изследване.На мен например пролактина ми е малко над нормата,имам си цикъл,абе всичко ми е наред,но го има.Има жени,които живеят пълноценно с него,но рисковете,които поемат са много,тъй като лекарствата не обещават вечно "замразяване" и това лекар ми го каза,за това някои от тях предпочитат да се оперират.А за повишаването на пролактина може да има много причини и не е задължително това да е тумор.Попитай лекаря си и ако не може да ти отговори го смени,но по мои сведения той се повишава при бременност и понякога остава и след това,което не значи нищо лошо.И все пак за да си напълно спокойна иди при някой добър ендокринолог,може и невролог,за да ти погледне снимката от ЯМР и да потвърди,че ти няма нищо!Аз бях принудена да сменя няколко,докато някой ми изясни що е това аденом на хипофизата!Желая ти успех и дано всичко вече ти е нормата Smile
Цитирай

Шумен

Мнения: 903
LioneLLa, благодаря ти много. Аз така или иначе си сменям лекаря, а снимката от ЯМР я вида освен гинеколога ми и докторката която прави ЯМР, била много добра. То като се замисля, наистина беше скоро след раждането. Като мине 1г, пак ще си направя да живея спокойно.
На теб ти пожелавам аденома да не ти създава проблеми, а ако решиш да го оперираш ще се моля всичко да мине благополучно Praynig
Цитирай
DidiP,щом лекарката от ЯМР-то го е видяла значи на 100 % нищо ти няма,тези който го правят могат най-добре да разчитат снимките,така че няма смисъл от повторното изследване,аз мислих,че лекуващия ти лекар ти го е казал,но вече няма място за съмнение Smile Благодаря за добрите пожелания Smile Всичко хубаво Smile
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.