Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 20 ноем. 2006, 13:59 ч.

Етикеция на телефонните разговори - Казус

  • 1 622
  • 30
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 1 627
Представете си, че разговаряте по телефона с ваш познат. В този момент човек от стаята, в която стоите започва да ви говори нещо. Кой е редно да помолите да изчака? Според вас има ли значение йерархията на хората т.е. ако единият е шеф, съпруг/а, съвсем непознат, много близък.... Въобще имате ли ваши приоритети за подобна ситуация, има ли универсално правило?

# 1
  • Мнения: 1 968
Според мен този, който е в стаята и вижда, че говориш по телефона е нужно да изчака да приключиш....И все пак зависи от важността на разговорите.
Чак пък универсална етикеция newsm78....това си е стандартна случка от живота...какво й е особенното?







# 2
  • София
  • Мнения: 3 447
Не знам какво гласи етикетът, но аз бих постъпила така: ако водя личен разговор, телефонът ще изчака; ако водя служебен разговор - човекът ще изчака. Без значение дали е шеф, колега или подчинен.

# 3
  • Мнения: 7 527
мисля че който е възпитан ще те изчака да свършиш телефонния разговор, независимо дали ти е шеф и т.н.

# 4
  • София
  • Мнения: 12 365
Мисля, че първо трябва да се довърши разговорът по телефона и после да се започне другият.Ако не са еднакви по важност, ще прекъсна телефонния и съм го правила, когато се налага. Зависи от ситуацията. Мисля, че определена етикеция няма, аз поне не знам.

# 5
  • Перник
  • Мнения: 492
мисля че който е възпитан ще те изчака да свършиш телефонния разговор, независимо дали ти е шеф и т.н.
и според мен така е правилно!

# 6
  • Мнения: 3 424
Ако съм на работа и водя частен разговор,
ще го прекъсна, за да обърна внимание на
колегата, дошъл по служебен въпрос.
Ако съм на работа и водя служебен разговор,
пък нахълта някой приятел или пък някой
колега и направи знак, че не е толкова важно,
ще си довърша разговора по телефона.
Ако говоря по домашния или по хендито,
пък в тоз момент ми звънне някой от работата,
ще си довърша започнатия разговор, пък после
ще се обадя да видя кой и защо е приритал за мен.
Като говорим за етикет, адски се дразня,
когато звъня в България по разни министерства,
примерно, или общини, или застрахователни дружества,
и отсрещната страна, вдигайки телефона, казва
само едно провлачено "ало" или "да", пък аз
трябва да гадая с кого в крайна сметка говоря.
Този етикет ме побърква. Вас?

# 7
  • Нови Искър
  • Мнения: 4 186
Не знам какво гласи етикетът, но аз бих постъпила така: ако водя личен разговор, телефонът ще изчака; ако водя служебен разговор - човекът ще изчака. Без значение дали е шеф, колега или подчинен.
на същото мнение съм Peace

# 8
  • София
  • Мнения: 3 068
мисля че който е възпитан ще те изчака да свършиш телефонния разговор, независимо дали ти е шеф и т.н.
и според мен така е правилно!
Не смятам, че шефът трябва да чака в никакъв случай - особено ако разговорът е личен. Подкрепям мнението на Дона.

# 9
  • София
  • Мнения: 5 204
Аз съм от тези, които смятат, че не е културно да прекъсваш започнат телефонен разговор. Все пак зависи от ситуацията.

# 10
  • София
  • Мнения: 3 447
мисля че който е възпитан ще те изчака да свършиш телефонния разговор, независимо дали ти е шеф и т.н.
и според мен така е правилно!
Не смятам, че шефът трябва да чака в никакъв случай - особено ако разговорът е личен. Подкрепям мнението на Дона.
Не само шефът - според мен който и да е колега не бива да чака, ако водиш лични разговори по служебния телефон.

# 11
  • Мнения: 924
Казусът е неуточнен. Ако говоря по тел. и колегата, който седи до мен, изведнъж се присети нещо, ще го отсвиря. Но ако шефът влезе в стаята за да ми каже нещо, няма начин да не му обърна внимание.

Като говорим за етикет, адски се дразня,
когато звъня в България по разни министерства,
примерно, или общини, или застрахователни дружества,
и отсрещната страна, вдигайки телефона, казва
само едно провлачено "ало" или "да", пък аз
трябва да гадая с кого в крайна сметка говоря.
Този етикет ме побърква. Вас?

Отдавна не ми се беше случвало, но наскоро ми се случи и то централата на 1 министерство. Трябваше ми време да отреагирам.

# 12
  • София
  • Мнения: 1 210
Не знам какво гласи етикетът, но аз бих постъпила така: ако водя личен разговор, телефонът ще изчака; ако водя служебен разговор - човекът ще изчака. Без значение дали е шеф, колега или подчинен.

И аз така действам !

P.S. Dona, много ми харесва този ти аватар, много е стилен...... Laughing
Къде отиде онази засмяна миловидна девойка  от преди ?..... Wink

# 13
  • in the boulevard of broken dreams
  • Мнения: 1 517
Няма универсално правило. Зависи от хората, участващи в случката, зависи и от ситуацията. По принцип, като те виждат, че говориш по тел. редно е да те изчакат, освен ако не е много належащо. Но ако разговора е личен (по тел.), а насреща ми е шефа  newsm78 той е с предимство май. И йерархията и ситуазията са определящи за всяка ситуазия отделно.

# 14
  • София
  • Мнения: 3 447
P.S. Dona, много ми харесва този ти аватар, много е стилен...... Laughing
Къде отиде онази засмяна миловидна девойка  от преди ?..... Wink
Да ти кажа, жената мине ли 33, много бързо се сбръчква   Mr. Green

Редакция на ключовите думи на тема





Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Активация на акаунт