Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Деца от 1 до 6 г.
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Здравейте.
Синът ми е 5ти клас и от тази година са с различни учители по всичко.
На първата родителска среща госпожата по математика е  препоръчала (аз не съм присъствала, но таткото е бил там) частна занималня, където преподаването по математика било превъзходно.
След това започнаха проблемите. Вместо да започнат от първия урок от раздел те отиват на последния, където са задачите за упражнения. Естествено е в такъв случай детето да не може да реши задачите. Допълнително дава такива задачи за домашно. След като детето вече е достатъчно объркано от опити да ги реши без да знае правилата за това, тя тръгва да им преподава уроците от първия. Опитвам в къщи да му обясня съответния урок, но той дълбоко е затънал в най-различни други подходи и още повече се обърква. На следващия раздел реших да предваря малко госпожата за да спестя объркването на детето. Да ама не - госпожата се скарала на друго момиче, на което майка му вероятно е постъпила като мен и го е подготвила предварително.

Ако се свържа с районния инспекторат да направят проверка на учебния процес (аз не бих могла да се водя компетентна, защото нямам документ удостоверяващ знанията ми по мателатика, въпреки висшето техническо, което имам завършено) има 2 вариянта.
Първо - да констатира, че всичко е наред. И второ - да реши, че има нарушения в някой метод.
Но си мисля, че човек рекламиращ частна занималня още в началото, не би коригирал начина си на преподаване в благоприятна за учениците посока. Още повече ако има някаква изгода от тази занималня.
Не я обвинявам, защото за мен няма значение къде още и колко частни уроци дава, но искам детето да получава компетенто преподавателско отношение, което дори да не му дава много знания, поне да не го обърква до степен, в която е трудно после да възприеме правилното решение.

Вие как бихте постъпили?
Цитирай


Мнения: 1 143
Писмо до директор, инспекторат, зам. кмет. Добре аргументирано.
 Ох, много неприятна ситуация.
Чудя се какво е най - добре да се направи за да не рефлектира после върху детето. ooooh! newsm78
Стискам ти палци.
Цитирай


Мнения: 1 143
Сега се сещам и за друго: посъветвай се с някоя учителка /близка/.
Цитирай

София

Мнения: 1 680
Не мога да ти кажа как да постъпиш, но искам да ти споделя. Сестра ми от такава учителка по математика, загуби връзката, беше й много трудно, опитвах се да подредя знанията й в главата, но в един момент тя зацикляше. Вследствие намрази математиката и не знае елементарни неща по математика и до ден днеше. Представете си пълна отличничка ,само с 3-ка по математика.
Много е важно сега да му обърнеш внимание, да му покажеш, че математиката е забавна, стимулирай го, покажи му как да търси решенията. Мисля, че родителя може да изиграе важна роля. Успех и дано нещата се развият благоприятно за ученика.
Цитирай


Мнения: 2 764
Сега се сещам и за друго: посъветвай се с някоя учителка /близка/.

  По възможност математик.
  Всеки има стил на преподаване. Възможно е вашата математичка да има нещо в предвид за начина си. Защо не я попиташ, но внимателно, без да показваш неодобрението си.
  За частната занималня по математика!? Това за подготовка ли е или за по усилено изучаване на математика? Ако сина ти има интерес към други дисциплини защо трябва да се натоварва и допълнително с математика.
  За инспекторатите съм скептик, не би помогнало, най-много да  навлечеш неприятности на детето си.
Цитирай

София

Мнения: 4 812
и в смг започнаха от средата на учебника. кой знае - говорим, че учебниците са зле написани, може и да са зле подредени newsm78
Цитирай
Нямам близка учителка, затова пускам темата.

Наистина родителя може да помогне, но не и в ситуацията, в която госпожата се кара на детето заради такава помощ.
Относно подхода - затова споменах и инспектор, но в комбинация за рекламите на частната занималня... не ми се вярва да е просто така. Досега съм се старала да му давам възможно най-доброто от себе си и поради това математиката не беше проблем. Предишната госпожа не и беше в кръвта математиката (нали в 4ти клас класните преподават по повечето предмети) - не я обвинявам, тогава пак използвах предварително да му оБясна уроците. Но специалист математик, педагог, който да не успее да обясни добре математиката на целия клас...

Не става въпрос за лошо подреждане, а затова че след като се е оплел с опити да се реши задачите тогава му се преподава начина на решаване на тези задачи. Не е просто да се сменят местата на разделите, а се почва от последния урок в раздел. Как да умножаваш десетични дроби, като не знаеш как да умножеш една такава с 10? Естествено обяснявам на детето първо как се умножава с 10 и продължаваме до решаване правилно на задачата. Е, на следващия ден има караница защо знае...
Цитирай

В Изумрудения свят (без рубинени пантофи)!

Мнения: 3 322
Започни от директорката, може и от други родители да има оплакване. Тя би трябвало да провери поне. Ако няма резултат заедно със други родители писмо до инспектората. Ние сменихме училището заради подобни проблеми.
Цитирай

София

Мнения: 881
Не можах да разбера от темата ти, дали въпросната учителка преподава в частната занималня на своите  ученици? Ако е така - това е незаконно и непременно трябва да говориш с директорката или с по-висши инстанции...

Цитирай

Бургас

Мнения: 2 326
Обединете се повече родители,сигурно има и други недоволни. Мисля,че повече внимание ще ви обърнат така.
Цитирай

София и там където не се пуши

Мнения: 11 914
Учителите имат график с консултации за родители отидете да приказвате с нея в приемното и време. /Това е за всички училища/
Цитирай

Ямбол

Мнения: 19 075
Аз съм учител по математика и точно сега съм на пети клас. Нещо обаче не можах да разбера точно проблема и какво точно ви притеснява. Няма лошо да се решават задачи от тези за упражнение. Те са като допълнение към съответния дял. И дес. дроби могат да се умножат лесно, след като децата вече могат да умножават многоцифрени числа, само трябва да се знае къде да се постави дес. запетая.
И за занималнята защо споменавате? newsm78
Не се притеснявайте да обяснявате предварително, но мисля, че е излишно. Тук вече съм съгласна, че има проблем, ако учителката се кара защо знаят децата - ми защо пък да не знаят.
Цитирай
Аз съм учител по математика и точно сега съм на пети клас. Нещо обаче не можах да разбера точно проблема и какво точно ви притеснява. Няма лошо да се решават задачи от тези за упражнение. Те са като допълнение към съответния дял. И дес. дроби могат да се умножат лесно, след като децата вече могат да умножават многоцифрени числа, само трябва да се знае къде да се постави дес. запетая.
И за занималнята защо споменавате? newsm78
Не се притеснявайте да обяснявате предварително, но мисля, че е излишно. Тук вече съм съгласна, че има проблем, ако учителката се кара защо знаят децата - ми защо пък да не знаят.

Супер!
Според мен основния проблем е в това че ЗАПОЧВАТ със задачите в края на раздела, които са за упражнение на целия раздел, без да са взели първия урок от раздела и съответно да са им обяснени правилата, по които да смятат.
Надявам се да съм се изразила ясно, че не бих си губила времето от болни амбиции, смятам че в училище има достатъчно квалифицирани учители да се справят с работата си. Смущава ме факта, че се подхожда първо от задачите в края на раздела, които изискват знания от целия раздел без да са го взели, в резултат на което децата не могат да ги решат и в главата на сина ми изниква идеята "математиката е много трудна" и се появява нежеланието и неприязънта към този предмет. Това е съпроводено със забележки ако детето е предварително подготвено (явно не само моето дете) и реклама на частна занималня.
Математиката е предмет, който предполага логическо мислене и се различава значително от история и география като начин на заучаване. Не бих допуснала отсега да натрупа пропуски, които да му попречат в бъдеще.
Не желая да и натрапвам нито стил на преподаване, нито методи. Но и не желая да ми се пречи, когато се опитвам да се справя с проблема на сина ми. Притеснявам се от разговор с нея, защото преди години учител по чужд език го нарочи по подобен начин и го санкционираше и при най-малкия повод. И след като тогава разговор не помогна, не очаквам и сега да срещна разбиране.

За занималнята споменавам, защото на първата родителска среща, която не е за учителите е отишла госпожата по математика (само тя), и е казала на родителите за тази занималня. newsm78 Не бих го тълкувала по този начин, ако не беше в комбинация с настъпилото объркване в главата на сина ми и караницата за предварителното знаене.

А до миналата година харесваше математиката...
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.