Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Клюкарник
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

London, UK

Мнения: 706
Имам задача да напиша есе (5 страници/9000знака) по една от следните теми:
1.   ПР между информацията и манипулацията
2.   „Да разлаем кучетата”
3.   „Ако на клетката на слона пише „бивол”, не вярвай на очите си”


Малко съм зациклила в момента, защото правя едни презентации (всяка по 30 слайда) и творческото ми съзнание малко е блокирало.
Искам малко помощ, някои насоки (за която тема си изберете), просто откъде да започна. Дали например ще е добре да разгледам конкретен случай (ако избера 2ра тема) и да порасъждавам върху него или да измисля хипотетична ситуация? newsm78
Въобще, каквото ви хрумне ще ми е от полза Hug
Благодаря предварително!  bouquet
Цитирай

София

Мнения: 1 516
Значи аз както ги виждам - всичките са в една посока - манипулацията.
Ако избереш втората тема, според мен е по-подходящо да избереш реален случай. Струва ми се по-подходящо от колкото да мислиш хипотетична ситуация. А и имаш цялостен поглед върху случилото се. То просто е готовата ситуация.
По първата и третата според мен каквото и да пишеш, ще е валидно и за двете.
Ако се сетиш за конкретна ситуация според мен пак ще е подходящо. В почти всяка кампания (да не кажа всяка) всъщност е заложен точно този принцип - да кажеш това, което ти решиш, за да се възприеме така както ти искаш. т.е. никой не може да те обвини, че не даваш информация, но всъщност въпросът е доколко манипулативна е тя. (Пресен пример е кампаниите, които се правят сега за представяне на България като част от Европа и кампаниите, които води Европа в представяне на България. Даже днес имаше една тема във форума по този въпрос. Значи истината ще да е посредата - нито ни е толкова розово като нашите клипове, нито ни е толкова тежко, колкото според другите. Значи на едно ниво вече е осъществен подбора на информацията, която да се тиражира.) Сети се за някоя кампания и давай.   Ето сега например в събота пак беше тиражиран скандал, че един английски журналист (от "Сън") е купил фалшив български паспорт на името на министъра Джон Рийд. Това си е чиста кампания срещу България. Която например този вестник води от няколко месеца. Имаха и един скандал за СПИН-а, които ние сме щели да разнасяме, за който даже се извиниха официално. Т.е. те са имали една информация, но са я поднесли по определен начин и с определения език, с което създадоха изключително грешни впечатления. Впоследствие след публикациите на истинските цифри (имаме най-малко регистрирани болни) трябваше да признаят лъжливата информация. ( Този случай е пресен, от ноември мисля.) Според мен примерна посока е, че при предаването на информация винаги има някаква субективна нотка както на предаването й, така и на приемането й от другите, съответно същестува някакъв мотив от манипулацията. В други случай съвсем целенасочено човек може да работи в посока на подаване на такава информация, заради корпоративните си и бизнес интереси. Майсторството на ПР-а е в това да представи и коментира събитията от гледната точка и в защита на интереса на клиента си. ПР комуникацията е именно въпрос на гледни точки. Но като се замисля бих наблегнала на чисто човешкото при приемане на информацията, т.е. че винаги може да се окажем в ситуация когато едно искаш да кажеш, пък друго се разбира.
Изясни понятията за информация и манипулация (поне на една страница Smile ). Информацията е нещото, което не може да бъде овладяно. Всички усещаме, че днес живеем в условия на информационно пренатоварване. Което означава, че е полезно и да има филтри на информацията при препредаването й. Съответно се появява и въпросът - това съзнателно или несъзнателно манипулиране ли е. А ПР идва идеално между двете понятия за информация и манипулация. Можеш даже първо да обясниш понятието ПР и оттам да минеш към манипулацията и информацията, които под една или друга форма са част от цялото ПР. Обясни как се вписват те вътре, етична ли е в този аспект работата на ПР, истинни ли са филтрите на информацията. В тоя дух. Можеш да работиш и в посоката "манипулация = лъжа". Което пак рефлектира директно върху ПР-а, защото едно от основните правила в работата е да не лъжеш по никакъв повод, това не помага.

Баш по темата би ти била много полезна книгата на Лари Тай "Едуард Бернайс. Бащата на манипулацията". Обаче подозирам едва ли имаш време сега да я четеш.  Wink Там са описвани много кампании, по които е работил Бернайс. И са точно  между информацията и манипулацията, защото той много тънко е използвал фактите. И случаят с Лъки Страйк е показателен.

Едва ли помогнах много, ама нали си писала каквото ни хрумне.

И моя мозък е зациклил сега, но ако искаш мога да ти пратя една курсова работа за манипулацията като социален процес. Ако нещо ти хареса - ползвай, ако ли не - може просто някаква идея да те осени. (Бъди снизходителна - мисля че е от първи курс.)

Всъщност пратих ти я на лично съобщение. Длъжка е, но предполагам ще се отвори.  Smile

И само от любопитство - кой е гения дал тая задача. Много мразя така да ограничават - 5 страници, 9000 знака.  Confused
« Последна редакция: чт, 04 яну 2007, 01:16 от SmaRt »
Цитирай

София

Мнения: 1 516
Намерих си из папките и една интересна статия, в лек, есеистичен стил я определям. Може да ти е полезна. Пратих и нея на ЛС.
« Последна редакция: чт, 04 яну 2007, 00:55 от SmaRt »
Цитирай

London, UK

Мнения: 706
  bouquet  bouquet  bouquet
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.