Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Деца от 1 до 6 г.
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 93 отговора


Мнения: 1 470
   Здравейте,всички мамита!!!От скоро съм в този чат,но не намерих тема по въпросът който живо ме интересува. Thinking
   Имам ученици във първи и втори клас,децата са ми умнички"на мама гарджетата...",и според учителките се справят много добре...Но аз не съм доволна...Сух материал,сух материал,адски много сух материал...Домашни по четири и повече листа,и то само по български...А математиката newsm78 ...говорим за деца на 6г.и на 8г....Значи сутрин учат по 4часа,следобед пишат домашни по 4часа средно,това са 8часа умствен труд...Питам се дали във министерството работят толкова?!А за извън класни дейности...Или някакви по хуманни занимания,някакви организации,училищен вестник,театрални постановки...То вярно че и време не им остава,но аз си мисля,че поне в началните класове трябва да се наблегне на по-човековъзпитаващи дейности.Каква е файдата да ги направим роботи,претъпкани от знания,но нямащи никаква инициатива,амбиция,самоконтрол...
   Убеждавам се че не обществото или семейството са виновни за агресията у децата...В основата на това седи изкривеното ни образование...Не знам дали сте говорили с психоаналитик,но аз съм говорила,и книги що изчетох...На децата трябва да им се дават задачи,с които боха се справили относително лесно,за да изграждат самочувствие,и интерес към света...Трябва да се набляга на общественните прояви и рулевите занимания,както се наричат,за да се учат да общуват помежду си,да бъдат социални...Да им се даде простор на изявите им,да се търсят талантите им и да се развиват...
   Що се отнася до четенето,писането и смятането,езиците и компютрите,те неминуемо ще ги научат,няма как,но защо да не им направим училищата по лесно усвоими,по близки до техните желания и възможности!!! Praynig
   Съжалявам че съм толкова многословна!Но не искам моите момчета всяка вечер да изтрещяват върху домашните си от преумора,да се изнервят и да си го изкарват един върху друг,или върху мен...Какво печелиме всички от това?!Печелат само амбициозните им учители,че когато минат в 4клас,ще се гордеят че са най-наученият клас.Но на каква цена?!И за какво ни е това?!Чакам мнения!
Цитирай

Варна,морето,сините вълни.

Мнения: 2 785
А какво точно печелят учителите? Повечето учители също смятат, че училищния материал е много и неподходящ. Но нямат думата, защото програмата се пуска от Министерството. За мен лично много неща не са наред в образователната система и е факт, че въпреки многото информация, с всяка година децата не стават по-образовани, а напротив. Не е нормално, например, въвеждането на чужд език още в 1-2 клас, когато детето не се е научило да пише правилно на майчиния си. Не е нормално задачите на един четвъртокласник да затрудняват баща му, който е учил в математическа гимназия (визирам племенника си и баща му). За съжаление нещата вървят все по-зле. Крайно време е министерския пост в Министерството на Образованието да се заеме от учител, а не от адвокати и счетоводители, но познайте кога ще стане това. Rolling Eyes
Цитирай

Карлово

Мнения: 4 021
Така като чета си готова за учителка.
Моето дете е още далеч от училищната възраст, но имам наблюдения над две деца във втори клас. Ами не виждам нищо претоварващо. Организация трябва. Едно добре организирано дете успява да се справи с домашните си за около 2 часа. Не ми е ясно как ще се научи да пише, без да се упражнява с химикала в тетрадката. А и листовете е относителна работа-4 листа в учебна тетрадка са няма и половин страничка в обикновена. Дори са доста по-облекчени от времето, когато ние бяме ученици. Много по-лесно е да попълваш наготово в уч.тетрадка.
   Какво печелиме всички от това?!Печелат само амбициозните им учители,че когато минат в 4клас,ще се гордеят че са най-наученият клас.
Децата вече завършват начална степен на образование в 4 клас, т.е. в 5 ще са гордостта на учителите си.
А по-абмициозна е майка, която изпраща детето си на 6 г в първи клас.
Цитирай


Мнения: 1 470
Благодаря на всички които са си направили труда да прочетат и моята тема!!!  bouquetВ отговорите ви долавям и критика!За Микки,не съм амбициозна,наложи ми се да дам детето си на 6г.,и не ви говоря за учебните тетрадки...Все пак е хубаво да има амбициозни майки,но тази тема не ме показва в такава величина.Може би наистина ни липсва организация в семейството...Просто ми се ще някой да обърне внимание на моя призив,да се преразгледа начиная на преподаване,и да се набляга малко повече и на извънкласните дейности,защото те подчертават индивидуалното в децата ни,и ги карат да общуват.А ние всички се надяваме от тях да станат преди всичко хора,нали?!
    Praynig Praynig PraynigМоля!!!Нека всички които мислят поне наполовината като мен,да ме подкрепят,и освен за детските надбавки и майчинството да помислим как да се борим и за нашето възпитание и израстване на нашите любими деца,както и за обучението им естественно! Praynig
Цитирай
В старанието си за "толериране" на талантите се народиха всевъзможни нови и по-нови учебници с безумно съдържание и никаква логика в начина на поднасяне на материала.
Предпочитам си "старата школа", поне имаше повече логика в учебниците.

Колкото до количеството на домашните - това не е програма от министреството а си е прищавкя на самите учители и е подход за намразване на училището още от самото начало. Работи 100%.

Добре дошла в света на ученическия родител, купи си валериян, защото тепърва предстои да се срещнеш с безумията на сегашната система и омразата на повечето учители към учениците. Ще разбереш защо и учениците ще намразят учителите.
Синът ми посещава алянса, разликата в подхода на учителката му там у огромна. И след като не става въпрос за пари, тъй като това не бива да влияе върху отношението на учителите към децата, то не разбирам как повечето не могат да приемат, че просто не ги бива за тази работа, а продължават да тормозят децата.

Разбира се всеки учител си е уникален, това те го знаят чудесно, но малцина са тези, които приемат децата като уникални, повечето подхождат към класа като към стадо говеда и по този начин ги подканват да се държат така. Естествено е, че разбиране у такива хора няма да намериш, нито пък ще успееш да обясниш нещо на тези, които "аз от 10 годин съм педагог, вие на мен сте тръгнали да обяснявате". Затова установих, че тактиката "трай коньо за зелена трева" работи най-добре и е най-полезна за детето ми. Това е съвет от майка на петокласник, въз основа на педгодишните ми наблюденията върху едно българско училище.
УСПЕХ!
Цитирай

ВАРНА

Мнения: 1 640
Ттотов,съгласна съм наполовина с изказването ти,но твърдя,че постигането на най -високи учебни резултати не е най-важната цел за учителя.Той работи за  изграждане на навици и умения за системен учебен труд,за положителна емоционална среда , в която да учат учениците му, за добри взаимоотношения/ученик-ученик,учител-ученик/,за ... Да не изброявам повече.Разбираемо е ,че в края на 4 кл.учителят  желае учениците му да имат добри резултати на изходящите контр.работи-та нали по учениците се съди за кадърността на учителя,за ефективността на работата му.Може/допускам/ да има и такива,които прекаляват с изискванията и натоваренността,но тогава да помислим защо е така! Ако един учител се престарава в работата си,ако прави през ден писм. изпитвания,ако дава за през ваканцията писане на 5 преразказа или съчинения или решаване на 50 задачи.........ами че и самият учител се натоварва с повече работа в този случай,нали трябва да провери работата на децата!Мисля,че ти дадох насока,размисли и ми кажи каква е печалбата за този учител.А няма ли и доста амбициозни родители,които мърморят,че детето им скучаело в клас понеже знаело да чете,да пише,умножавало и не знам още каквоси.Е, кажи ми ти как ще постъпиш,ако си учител и трябва да угодиш и на амбициозните и на тези,които мислят като теб?!Не те нападам,просто разгледай проблемите в образованието и от друг ъгъл.Учителите са брънка от системата и за мен те и децата са най-потърпевши от експериментите,които се правят.
     Ти като родител също искаш децата ти да постигат добри резултати и би се гордяла с това.Защо учителите да не го правят?!
Цитирай


Мнения: 1 470
   Мисля че погрешно сте ме разбрали,или погрешно съм се изказала!В никакъв случай не нападам учителите,и те гонят стандарта,освен това сте много прави,че има безброй майки които са готови на цената на всичко да направят от своето дете гении.Но това подстрекава много училища за да се водят елитни,да прекаляват със обучението...Обръщам се по скоро към нас,родителите,които трябва да се опитваме да направляваме начина на образование,с действията си,или да толерираме тази анархия,с бездействието си!Знаете ли че за по миналата година в елитните училища е имало към 30случая,на докарване на първокласници до диабет от стреса,и от амбициозни родители и учители?!Тези данни ни ги изнесе една психоложка,на специална среща със родителите на кандидатпърволаци.Ето за това говоря!И съм много далече от мисълта в кампанията по написване на учебниците да се включват още "ВЕЛИКИ"умове...Напротив,трябва да сменим системите до минимум,и да ги опростим...Търся привърженици,които е хубаво да разбират повече от тези неща,и с които поне да обърнем внимание на общественноста,а може би и на управляващите. Praynig Praynig Praynig
Цитирай

ВАРНА

Мнения: 1 640
Подкрепям те,съгласна съм с това,което казваш за елитните училища,за мн.високата летва,за здравето на децата ни ,за това,че ставайки жертви на нечии амбиции,децата губят безгрижието на детството и ред други негативи.
     Дано се включат и др.майки в разговора.
Цитирай
Напълно споделям мнението на ttotov.
Наблюденията са ми от позицията на родител на третокласник. В учебниците има доста "недоразумения" - нерешими задачи, трудно изпълними упражнения по български език, въпроси, чиито отговори ги няма в съответния урок по Човекът и обществото и т.н. Всичко това доста обезкуражава и снижава самочувствието и увереността в подготовката на ученика. Въоръжили сме се с всякаква допълнителна литература - тестове, сборници, енциклопедии и т.н., но понякога набавянето на елементарна информация по дребен въпрос ни отнема доста време.
Какво от това, че примерно от издателството ще ви се извинят за това, че са записали в учебника нерешима задача - нали не можете да го "закачите" до червената питанка на учителката - защо задачата не е решена. Примерите са доста и всеки път си казвам - "Ще започна да събирам тези "бисери" от учебниците, на които се натъквам и ще ги изпратя на министъра на образованието - да види с какво се борят ежедневно децата ни"
Цитирай
Тодоров, мисля че съм далеч от амбициозен родител - детето ми ходи на алянс за да компенсира "качеството" на обучение по чужд език, или по-скоро целогодишните отсъствия на преподавателя. Загърбвам факта, че директорите на училището си затварят очите пред ежегодните 6 месечни болнични на някои учители, но не мога да си позволя в 7ми клас детето ми да не знае език на нивото на новопостъпващите ученици.

Още в първи клас на задача по математика на контролно имаше задача, която детето ми беше решило вярно (инженер съм все пак и имам понятие от математика), но госпожата беше зачертала като грешна. В следващия час си беше направила труда да обясни "правилното" решение на задачата, като изходила с аргумента, че "така е в ръководството за учители", а на детето отговорила "тя майка ти не знае".... Беше елемнтарна задача с брой триъгълници, като един тя броеше два пъти - нещо като игричката за 11те пръста на ръката. Естествено в други задачи натам имаше правилно решени примери и тогава пак моето дете беше в грешка, защото броеше както му е показано от госпожата.
Какво излиза - учителя НИКОГА НЕ ГРЕШИ, дори да има съмнения за това, ТОЙ ВИНАГИ Е ПРАВ, защото той пише оценките. Втълпявам това в главата на детето ми още от първи клас.
Ако успееш да се пребориш с този криворазбран авторитет, ще е успееш да се пребориш и с начина на преподаване.

И нещо към Къпинче - "количествените натрупвания водят до качествено изменение" - ако детето е в състояние да напише 1 ред ченгелчета красиво, то ако трябва да напише 10 реда от тях, 9те останали ще ги напише грозно поради умора на ръката, разконцентриране и т.н. Познай кое ще се затвърди като навик - 1вия или 9те реда? =MDM=  е прав(а) - всевъзможни допълнителни сборници, а не остава да направят материяла от учебника. И за домашно - упражненията от учебника, че "за тях не остана време". Кому е нужно това?
Относно предишния ти постинг за гордостта на учителите - ще подмина, защото всеки иска да му казват "евала", особено ако някой друг ти свърши работата...
Цитирай

Карлово

Мнения: 4 021
Интересно защо щом толкова всичко ви е ясно и толкова ги разбирате нещата пускате постинги като анонимни гости newsm78Докато продължава това анонимно плюене нищо няма да се промени не само в образованието.
А защо не погледне нещата и от обратната страна. Родители, които не знаят дори името на класната, не са поглеждали бележника на детето си с месеци, не посещават родителски срещи, защото все са заети. И точно на такива все учителите им са криви.
« Последна редакция: вт, 16 яну 2007, 14:38 от микки »
Цитирай

Пловдив

Мнения: 2 141
Когато говорим за образование – за съвременните форми и методи, за учебници, помагала и материал, практиката и опита са много важни. По тази тема всеки може да теоретизира колкото си иска, но след като няма ученик и не е запознат детайлно с това, което се случва в съвременното училище просто не знае за какво става дума. 

Да, домашните са сериозни. Едно трудолюбиво, старателно, изпълнително и съвестно детенце ще седне и за два часа /с помощта на родител/ ще си напише. А ако детето е по-палаво, буйно, трудно се задържа на едно място, и един следобед няма да му стигне. Материала е струпан безумно и не е систематизиран изобщо. Това го заявявам съвсем отговорно. Не може от първокласници, които още азбуката не са изучили да се иска да спазват точна и правилна пунктуация. Следи се за пълен и непълен член във втори клас. Пак във втори клас се съчинява приказка по „опорни думи”, забележете – 5 на брой. Имат контролна на „разказ по преживяна случка”. Във втори клас. Аз това съм го учила в 4-ти и това ми беше първата класна работа. Пак в материала за втори клас – периметър на четириъгълник. Вече имаме уравнения с неизвестни. Задачи, които аз нормално бих решила като съставя система уравнения с две неизвестни. Безумие след безумие. /Е, още не съм срещнала задача, която да ме затрудни и не вярвам да ми се случи./ Английски – 7 помагала по английски за втори клас!!! Седем! И не е само той. По всеки предмет има минимум по 5. Ние имахме по 3 /максимум, и то само по български и математика/. Какво ли ни чака в трети?

Колкото до учебните тетрадки – една страница от тях съвсем не е половин в нормална тетрадка. Гарантирано! Ние за домашна по-малко от 5 страници от сборник или учебна тетрадка нямаме. Като сложим поне 3 предмета на ден и какво се получава?

И не е там работата, че моето дете няма да се справи. Ще се справи. Щом трябва. Но трябва ли? Необходимо ли е така безумно да се трупа безредно материала? Резултата се вижда. Дори и тук. Един бегъл поглед на форумите и ще се разпознае приблизително набора на списващия по броя на правописните грешки. Неграмотността расте главоломно. И това е пряк резултат от това, което се случва в училището през последните 7-8 години. Така че, проблемът е сериозен, и то главен герой тук съвсем не са родителите.
Цитирай

София

Мнения: 223
И аз съм съгласна с Дара!За съжеление е абсолютно права!Неграмотността е толкова нарастнала,че скоро може и да я приемем за нещо нормално SadНаистина материалът е несистематизиран,струпан и сух!Децата се справят с нещата без да ги разбират дори,жалко е,но пропастта е голяма и все по-голяма става #Cussing out
Цитирай

София

Мнения: 4 812
дъщеря ми е в пети клас - съвсем обикновено дете, без претенции за гениалност.
на пръсти се броят случаите, когато се е налагало да й помагам за уроци и домашни през изминалите четири и половина учебни години.
оплакване имам единствено от уроците по история (и то не от всички) за четвърти клас - човекът и обществото или както там се наричаше. в предългите изречения виктория трудно отделяше фактите от лирично-есеистичните въздишки на авторския колектив. това пък ни даде достатъчно материал за дискусии по различни теми.
математиката никога не е предизвиквала недоумение - с ъгли, периметри и т.н. се оправяше сама. между другото, периметърът не го учат като уравнение с неизвестни, а се позовават на принципа: събираемо+събираемо=сбор и съответно умаляемо-умалител=разлика. добра основа за разбиране на уравненията по-нататък.

това, което аз виждам като основен проблем на началното училище е дисциплината, но пък това е по-скоро домашен проблем... твърде често децата не възприемат учителите си като авторитет. от кого ли са се научили?
Цитирай

Ямбол

Мнения: 19 097
това, което аз виждам като основен проблем на началното училище е дисциплината, но пък това е по-скоро домашен проблем... твърде често децата не възприемат учителите си като авторитет. от кого ли са се научили?
Да, от кого ли? Rolling Eyes
Аз съм и майка на второкласник и учител. Детето ми се справя добре и за сега не е срещало трудности. Домашните и уроците му отнемат не повече от 2 часа, понякога и много по-малко.
Проблемите са доста комплексни. Не са само до учебници. Много е сложна системата. Многократно съм обяснявала как сме притиснати от ръководството и се изискват от нас купища ненужни бумащини, а можем да се занимаваме през това време с децата.
И докато родителите не спрат да коментират пред децата колко са тъпи и жалки учителите, не трябва да очакват някакви резултати.
Не се жалвайте само тук, напишете писмо на министъра. Той в момента се е амбицирал да отчита дейност, ще проверява и т.н. Ама пак ще му замажат очите и аз знам как. Вече са ни подготвили и разяснили как да действаме при евентуална проверка...
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 93 отговора