Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Красива мама
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Венера

Мнения: 1 354
Опасната козметика
Skin Deep информира потребителите за потенциални опасности в козметични продукти


Списание Пудриера 2005, Автор: Асен Ненов
 

Настоящата статия се базира на данни на Skin Deep - гид за козметична безопасност, съдържащ задълбочени анализи за 14 125 продукта на над 900 търговски марки от целия свят. В базата от данни на Skin Deep има регистрирани 6 869 вещества, включващи се в козметични продукти като лосиони, балсами, дезодоранти и др. Skin Deep анализира търговските продукти като сравнява техните съставки с 37 бази данни за токсичност - на тази основа всеки продукт получава оценка (рейтинг). Колкото е по-висока оценката, толкова по-опасен би бил продукта. Целта на Skin Deep е да информира потребителите за потенциални опасности, свързани със закупуването на агресивно рекламираните козметични продукти.

Според козметичната класация на Skin Deep, сред най-опасните търговски марки са Emanuel Ungaro, Matis, Dep, Ultra Sheen, Klear Action, Naturessence, Cornsilk, Healing Garden (Coty), Nizoral (Johnson&Johnson), Jennifer Lopez, Dark & Lovely (L'Oreal), White Linen (Estee Lauder), Chanel (Chanel), RoC (Johnson&Johnson), Listerine (Pfizer), Gilette (Procter&Gamble).

Има ли наистина опасна козметика?

Да, оказва се, че козметичните и фармацевтични компании не винаги мислят най-доброто за потребителите на техните стоки. Това е така, защото само около 1% от продаваните на пазара козметични продукти съдържат вещества изцяло изследвани за безопасност

Разбира се, ако вярваме на рекламата, трябва да сме убедени, че това са най-чистите продукти на пазара, правени от най-чистата изворна вода и съдържащи само най-ефирно действащите билкови и естествени екстракти. Звучи чудесно, но нека бъдем реалисти. Когато даден производител рекламира продукт по телевизията, той го прави не за да ви помогне или от добри чувства, а с една единствена цел - да го закупите.

Помнете: Рекламата се прави от психолози. В рекламата се споменават неща, които вие искате да чуете или мечтаете да ви се случат.

Нека анализираме фактите

Ако продукта, който сте закупили от магазина не е бил в хладилник до момента на покупката, то в него се съдържат консерванти и стабилизатори.
Ако продукта има характерна приятна миризма, то в него се съдържа смес от изкуствени ароматизатори. Ако продуктът ви има цвят различен от бяло/бозаво, най-вероятно в него има смес от изкуствени оцветители. (Забележете, че дотук имаме букет от около 15-20 химикала, а още не говорим за козметиката във вашия нов продукт.)
Ако в рекламата сте чули, че продукта има "бърз ефект", това означава, че производителя е заложил в продукта си, т.нат. усилватели на проникването. Те имат една единствена цел - да направят вашата кожа максимално отворена за проникване на другите вещества в продукта. Можете лесно да се досетите, че: а) по този начин вашата кожа не може реално да ви защити от околната среда и б) когато ползвате продукта, през кожата и дермата могат да проникнат вредни вещества от продукта и да достигнат до кръвта ви. А ако сте бременна?
Посочените продукти могат да съдържат вещества токсични за околната среда; вещества причиняващи възпалителни процеси; вещества, които се натрупват в тялото и не могат да бъдат отстранени от него в разумен срок; естрогени и други хормонални препарати; алергени; вещества, за които няма достатъчно данни да са безопасни; и не на последно място вещества, за които не е доказано, че са безопасни за употреба в козметиката.

Основи и пудри

Сред марките с най-тревожно съдържание са CARGO, Zhen, Avon, Bourjois, NARS, Elizabeth Arden, Cornsilk, Sally Hansen, Neutrogena, Max Factor, Ultima II, Revlon и Cover Girl. За да бъдем по-конкретни ще споменем продуктите към които трябва да подхождате внимателно, ако сте решили да ползвате. Внимавайте с: Avon beComing PURE BRILLIANCE perfect balancing foundation SPF 8 with Lumin8TM, Avon BEYOND COLOR Perfecting Foundation with Natural Match Technology SPF 12, Avon PERSONAL MATCH Cream-to-Powder Foundation SPF 10, Bourjois Plus Que Parfait! Foundation SPF 15 Opale Fidele 11; Hale Continu 16, Max Factor Lasting Performance Pressed Powder.

Очни спирали

Max Factor 2000 Calorie Mascara Soft Black, Rich Black, Deep Auburn, Max Factor Lash Enhancer Mascara Black Brown; Rich Black; Soft Black, Prescriptives Eyelash Curler Shaping Mascara, Estee Lauder Illusionist Maximum Curling Mascara.

Очна линия

Max Factor Linemaker Waterproof Eyeliner Rich Black, Black/Brown, LORAC Pencil for Eyes #15 Blue Shimmer, #02 Black, #01 Dark Brown, Kiss Me Eyeliner Purple, CARGO Eye Pencil Eyeliner Wood, Brown, Black, ULTA Kohl Eye Liner Black; Black/Brown; Bronze; Charc
Цитирай

Varna

Мнения: 1 436
Наскоро имаше тема за отровни червила  Rolling Eyes Най-вероятно става въпрос за антиреклама  Laughing
Цитирай


Мнения: 4 912
Доста темички има за това.
Цитирай

Варна

Мнения: 1 540
Наскоро имаше тема за отровни червила  Rolling Eyes Най-вероятно става въпрос за антиреклама  Laughing

То че звучи като антиреклама, да, но реално козметиката е пълна със синтетични вещества, кое от кое по-отровно. Ама сме говорили на тая тема много пъти вече, всеки да ползва каквото си иска, нека просто се знае за страничните действия. Аз не мога да се откажа от козметиката, но пък взех вече да се зачитам в съдържанието...
Цитирай


Мнения: 2 414
Полезна информация,но вече е имало доста такива теми... Rolling Eyes
Цитирай


Мнения: 1 483
 newsm78 Това кво значи?никаква козметика??????????????? Thinking
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.