За нивото на образованието на нашите (и чуждите) деца

  • 3 454
  • 62
  •   1
Отговори
  • Мнения: 192
Ами тази тема клонира от темата за "Тъпите Американци" в Клюкарника.  Интересно ще бъде да споделим впечетления за нивото на образованието на нашите деца днес и да направим паралел с това по "наше време".  Да прочетем сравнения на образованието в България и по света.  Какво бихте променили в учебната програма на децата си?  Смятате ли, че те са достатъчно натоварени в училище и организирате ли допълнителни занимания?
 

# 1
  • Мнения: 7 723
Нямам много наблюдения върху сегашното образование на децата, но мога да кажа, че голямата ми дъщеря, в първи клас, учи неща, които ние сме учили в трети  Confused
Смятам, че в училище е достатъчно натоварено и на тоя етап нямам намерение засега да организирам допълнителни занимания, освен спорт. Peace

# 2
  • София
  • Мнения: 2 019
Мога да направя сравнение с обучението в Молдова. Дъщеря ми учи там от 1 до 3 клас и със съжаление мога да кажа, че като дойдохме тук много се разочаровах от нивото на българските преподаватели и на системата като цяло. Вярно, че си правя заключения като вземам под внимание работата само на няколко учитела и че класната й в Кишинев беше избрана за учителка на годината, но като цялото критериите в България са доста занижени иначе и на двете места днешните деца са много натоварени в сравнение с преди години.
Като допълнителни занимания за сега ходи само на английски и проучвам къде да я запиша на плуване. По-нататък ще видим.

# 3
  • Мнения: 3 479
И аз смятам, че образованието в България става все по-лошо. Учебниците са неясни и излишно усложнени. Критериите на учителите все повече се занижават. Синът ми учи в 134 училище и в предишни теми съм споменавала, че съм доволна. Явно съм била доволна само от учителката в началния курс. Петър вече е в 6 кл и мога да кажа, че не съм доволна от училището, което има претенции да се води елитно и да приема децата с изпит.

# 4
  • Мнения: 2 577
Учебниците са ужасни, ама отватителни направо Naughty
Учители в истинския смисъл почти не останаха Thinking
Нивото е според интереса - спонсорство, частни уроци

# 5
  • Мнения: 2 270
мога смело да заявя ,че нивото в у-ще е повече от занижено/говорим за обща култура/Изобщо не мисля,че децата са натоварени/поне в у-щето където учат моите деца/Учебниците на дъщеря ми /4кл/са като книжки с картинки и на нея и е достатъчно 1 час на ден ,за да се подготви .В горния курс имат повече да учат ,но малко са тези които го правят/синът ми е 10кл и не е от ученолюбивите/50% от децата 10-11кл бягат от часове.Учителите не ги интересува особено/не всички естествено/дали учениците им знаят нещо или не.Ако всичко ,което го пише в учебниците се научи,ще имаме една достойна за възхищение младеж,но.........контрола и изискванията са малки .Ако някой е гледал тризначките от биг брадър в стани богат ще разбере за какво става дума/завършили са образованието си с петица ,а не знаят какво е глагол!!!!!!!

# 6
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Не съм чела "американската" тема, но мога да предположа за какво иде реч там. Но е достатъчно човек 20-тина минути да почете форумите тук и веднага ще му стане ясно какво е нивото на образованието. Или пък да отдели 40 минути и да погледа "Стани богат" с участието на близначките или който и да е друг участник в пореден номер "Брадър", за да му стане ясно, че "как ще ги стигнем американците" вече не е въпрос, който стои пред нас. За съжаление.

# 7
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Ако някой е гледал тризначките от биг брадър в стани богат ще разбере за какво става дума/завършили са образованието си с петица ,а не знаят какво е глагол!!!!!!!

То ако беше само глагола - с мед да ги намажеш. Там е свещена простота. Ако случайно в главите им се завърти някоя мисъл, то тя ще умре там скоропостижно от скука и самота. Но те, за съжаление, са типична картина напоследък.

# 8
  • Мнения: 3 740
Е, все пак да не обобщаваме на база тризначките. Познавам много деца, които са добре образовани, задълбочени, с интереси и постижения в различни области. Доколко това е заслуга на училището, е спорно, защото една личност се изгражда под влияние на много фактори, но ако не е добро образованието, трудно може да създадеш нещо стойностно.
Да, само училището не е достатъчно, трябват усилия от страна на родителите, особено в посока сътрудничество с училището Wink, трябват и допълнителни занимания.
Не смятам, че в училище децата са особено натоварени, дори напротив. Лошото е, че липсва диференциран подход в натоварването - повече за тези, които могат да понесат повече и по-умерено за тези, които се справят по-трудно. Особено съществен пропуск в системата на нашето образование е липсата на система за изграждане на социални умения - работа в екип, гражданска позиция, поемане на отговорност, умение да приемеш другия и да оцениш добрите му страни. Набляга се на един излишен академизъм, който поставя децата, които не се справят особено добре със запаметяването и възпроизвеждането на материала, в позицията да бъдат закичени с етикета "лоши", вместо да се стимулира развитието на други техни способности. Но това е една дълга тема.

# 9
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Ако има нещо, което не обичам изобщо да правя, то това са неуместни обобщения. За съжаление близначките са много точна илюстрация на това, което от години се забелязва - ширеща се неграмотност, ужасно невежество и всичко това гарнирана с изключително високо самочувствие. Напоследък имам чувството, че е въпрос на чест да си колкото може по-необразован и невеж и това ярко да се демонстрира.

Това веднага може да се види и тук. Колкото пъти някой е дръзнал да направи забелжка за допуснати грешки, веднага ще го наскачат поне 30-40 списващи, които с плам ще защитят правото му да е неграмотен, аргументирайки се с довода, че тук се общувало неформално. Откога грамотността се демонстрира и предполага от вида общуване? Стига се и до абсурди от рода да ни питат кога и какви езикови курсове искаме да посещават децата ни от бъдещи преподаватели, които пускат поста със 7-8 грешки в по 3 изречения. За какво изобщо говорим?

# 10
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Нямам наблюдения върху чужбинското образование, но съм съгласна с dara.
Какво бихте променили в учебната програма на децата си? - Нищо. Ако всички държавни образователни изисквания и закони се спазват в училището, то тогава няма да има проблем. За съжаление по една или друга причина, не се спазват и от това губим ние. Примерът с тризначките е показателен. Кой е писал петица на това невежество Thinking
Смятате ли, че те са достатъчно натоварени в училище и организирате ли допълнителни занимания? - Да, за моето дете е  достатъчна натовареността. Засега не е необходимо допълнително натоварване.
Интересно ще бъде да споделим впечатления за нивото на образованието на нашите деца днес и да направим паралел с това по "наше време". - разликата между сега и "нашето време" е огромна. Не смятам да я коментирам.

# 11
  • Мнения: 1 470
   Щом се пускат още теми с подобно съдържание,защото моята беше подобна,значи съм успяла да привлека вниманието ви.Лошото е само ,че повече се оплакваме от колкото да действаме.Харесвам Лиляна от изказванията и и при мен,но как да разберем кои учители спазват правилата,като както се оказа азц дори не знам какви са?! newsm78

# 12
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Ето този правилник: ПРАВИЛНИК
за прилагане на Закона за народната просвета
, ако се спази и никой не го нарушава и заобикаля, тогава всичко ще е наред. Плюс наредбата на здравния министър за брой часове и натовареност на учениците. Навсякъде се правят отклонения, според различни интереси, къде на ръководство, къде на учители, къде за пари, но не и в интерес на децата.

# 13
  • Мнения: 15 167
Образованието за мен са три елемента - уч.програма, учител и ученик. Ако програмата е не особено добра с общи усилия  учителя и ученика могат да компенсират. Но при незаинтересован учител или ученик не става. При нас има липса на  мотивирани преподаватели. Дисциплината и желанието за знания не са преоритет на децата ни. Като сложим и липса на средства за поддържане на уч.база ...........
Родителите се спасяват по единично с доп.курсове, часни уроци и др. подобни.

# 14
  • Мнения: 192
Много ми стана мъчно да прочета негативния ви опит от БГ образователна система днес.  Sad
Детето ми е 2клас и учи в държавно училище в suburban NY.  Училището е специализирано в early childhood education, т.е. паралелките са само за деца от 4г.( прискул) до 7/8г. (втори клас).  Учителите са супер мотивирани, т.к. тук да работиш в държавно у-ще е въпрос на престиж и много бенефити, които частните училища просто не могат да си позволят да плащат.  Затова учителите са много внимателни и взискателни.  Харесва ми това, че се отделя много внимание да учат децата на social skills, communication and presentation skills.  Това, което е интересно е, че има non-disclosure policy на оценки, нива и т н.  Т.е. тук никога няма да кажат на едно дете -- трябва да учиш повече за да си сред най-добрите.  Моето дете ми казва "мамо, всички са умни в моя клас, всички са добри"...
В кой клас става селекцията м/у децата в България?  По мое време беше в гимназията.  Но ми се струва, че това е твърде късно.  Няма ли изпити след началното у-ще след, които по-заинтересованите и будни деца да се отделят от "масата"?

# 15
  • Мнения: 1 615
Все още нямам ученик в къщи, но темата не ми е безразлична и не се сдържам да се включа, особено след като спомена грамотността във форума. Дори в конкретната тема има недоволни от нивото, които са се представили доста зле...
От познатите ми първокласници, а те са доста, оставам с впечатлението, че децата са доста натоварени и освен 2-3 часа за спорт седмично, всичко друго би било прекалено.
Това с частните уроци след 7 и 12 клас винаги го е имало, ама това, което се случва последните години, просто не е истина... Все пак се преполага, че децата кандидатстват с материала от училище! А частните уроци доста често се дават от съответните училищни преподаватели!!! Хич не ми се вижда нормално, ама хич...

# 16
  • Мнения: 7 375
                 За нивото на образованост в страната не са виновни само училището и учителите.Посредствено е да се мисли,че само там детето се образова.Навиците ,интереса към възприемането на света,желанието да се научи нещо се залага още с първите мигове на детето.Не можеш да претендираш и да обвиняваш системи,учители и всякакви други оправдания,че не си научил детето да вижда света още от първите си месеци.Ролята на родителя не бива да се подценява.Не можеш да го захвърлиш на ясли и градини по 12 часа на ден и да чакаш само на учителите.Човек се уморява на работа 8 часа,да не говорим ,че за детето "работата" му е детската градина.Спокойствието и уюта на дома,контакта с мама и татко,с близките НЕ МОЖЕ да се замени и от най-добрата обстановка в ДЗ и от най-гениалните учители.Така,че хайде да видим гредата в нашите си очи и след това да търсим сламката в чуждите.Бягат големите ученици от училище и аз питам:Кой им пише извинителните бележки???Най -често - мама,докато се научат сами.Като искате западно обучение и възпитание да не забравяме,че там се подчиняват на Правилника на съответното училище и ако не го спазват - аут от това училище.Къде тук сте чули някой да е изгонен от училище ,защото е напсувал учител или не се е подчинил на някое правило в у-щето.Ами въпроса с униформите:Питам има ли мама,която може да накара 12-годишната си дъщеричка да сложи карираната поличка,тричетвъртите чорапки и жилетчицата ,както са повечето колежи на запад?Аз дори не смея да помена на моите за подобно нещо,не си представям как бих могла да ги накарам да ги облекат.А на запад се знае:Ако искаш да учиш в това училище спазваш условията,ако ли не - прав ти път и при това най-безцеремонно те изхвърлят.
                Не би трябвало да "залягаме" чак толкова пред западното образование и да го величаем поради простата причина,че много наши български деца са първи в университети и училища и това не е заслуга само на държавите,в които живеят.Дори в ЕС бяха объркали столиците на България и Румъния.Аз мисля,че и последния ученик в училище няма да направи поне тази грешка. Mr. GreenОграничени и невъзпитани хора има не само в България.Според мен по-важното е нашите собствени деца да не са между тях.А за тях си отговаряме ние и никой друг.
                За близначките в "Стани богат" - какво толкова се възмущавате???Майка им е теглила заем за да им купи дрехи за участието им в Биг Брадър.Според мен да беше изтеглила заем за да им купи книги,да отидат на театър,опера,изложби,а не да слушат само чалга /която се слуша вероятно в семейството им/.
                Нивото на децата ни се определя основно от нивото на родителите.Цял ден можеш да се правиш на голямата работа пред колеги и приятели,но детенцето те вижда "гол"- това,което си в действителност,вижда и духовната празнота,и далаверките, и всичко,което обикновено се прикрива.Така,че не очаквайте ,ако слушате чалга ,от детето ви да стане певец от ранга на Борис Христов. Mr. GreenИ за това не е виновно училището. Mr. Green

# 17
  • Bristol
  • Мнения: 9 361
По мои наблюдения в БГ децата учат много повече от колкото тук. Материалът за изучаване е много и сложен.

Системата на обучение тук е спираловидна. Синът ми вече 3 години учи таблицата за умножение и още не я е научил, считат го за нормално  Crazy Останала съм с впечатление, че децата на неговата възраст в БГ и на сън да ги бутнеш, вече я знаят. Домашни почти не се дават. Принципът е, че всичко трябва да се научи в училище и не е необходимо детето да се натоварва допълнително в къщи (обратно на мнението на Didia). Аз понякога карам по БГ метод и давам допълнително работа на моя. По този повод той веднъж ми каза, че не искал да бъде перфектен  Laughing

Учителите тук ми допадат много. Търпеливи са и отзивчиви. Отнасят се с много уважение към децата. Съществува постоянен контакт учител-родител и училище-родител. По всяко време мога да се обадя в училището, ако имам проблем, както и те ни търсят често. Както е споменала LL Cool J, набляга се на похвалите за стимулиране на децата.

Ако искаш детето ти да учи в елитно училище (тук те са основно частни), пак трябва да си наемеш частен учител, за да те подготви за приемните изпити. Има и много частни школи, които може да се посещават след училище, ако искате да сте над средното ниво или сте много изостанали с материала.

Интересното е, че класовете са големи, от по 30 деца, но ги делят на 2 или 3 групи вътрешно, в зависимост от нивото на децата по съответния предмет. Понякога се получава, че знаещите деца учат с тези, които са една година по-големи, но по-долна група, а изостаналите с по-долния клас, но напредналата група. На края на всяка година се правят тестове и ни дават резултатите от тях, както и официално се публикуват, за да може да се види нивото на училището.
Редовно се шуми, че резултатите от тези изпити с всяка година ставали по-лоши и министърът на образованието трябвало да вземе мерки.

# 18
  • Мнения: 1 470
   А децата изнервени ли са,дисциплината как е?Самочувствието,инициативни лие са,социално ангажирани ли са...и пр.?!Разкажете повече,за самите деца...за отношенията родители -деца,учители -деца,родители-учиш5тели...

# 19
  • Мнения: 656
 Didia,
Ммисля, че майките, които захвърлят децата си по описания от теб начин едва ли се ровят тук да търсят и сравняват...

# 20
  • Мнения: 535
Мисля, че за обърканата ни образователна ситема не са виновни учителите и директорите, а хората, които всяка година приемат нови и нови закони за образованието без да са стъпвали и ден в клас, а именно- разните му там министри, депутати и тем подобни. Учител съм в елитна гимназия и мога да кажа, че едва се справям с дисциплината, опитвам се да проявявам разбиране към всеки ученик, стимулирам и подканям, карам се, когато е необходимо, но това по- скоро изглежда като  мекушавост в очите на учениците, отколкото учителско разбиране. Твърде малко права имат учителите и това си е. Нищо не мога да им направя, когато ми пречат, а не мога постоянно да се жалвам пред кабинета на директорката, нали? Случвало се е и музика да слушат и след като им прибера мобилните телефони започва сърденето и заплахите. Колкото и да блъфирам, знам си правата и възможностите. И все пак аз не съм критерий, не се смятам за добър учител, просто изказвам гледна точка... Peace

# 21
Dobre be Stansi, ne mozesh li da gi izgonish ot klas takiva s telefoni i da im kazesh da ne stypvat poveche dokato ne se nauchat da uvazavat uchitelia?  K'vi sa tia prostotii?  S telefon shte mi idva v chas uchenik v gimnaziata... Ia sikter ot tuka smile3513 smile3513 smile3513

# 22
  • Мнения: 2 270
Stansi-и учителите и директорите също са донякъде виновни.Не всички са като теб.За възпитанието са виновни обаче преди всичко родителите
По мои наблюдения в БГ децата учат много повече от колкото тук. Материалът за изучаване е много и сложен.

Системата на обучение тук е спираловидна. Синът ми вече 3 години учи таблицата за умножение и още не я е научил, считат го за нормално  Crazy Останала съм с впечатление, че децата на неговата възраст в БГ и на сън да ги бутнеш, вече я знаят. Домашни почти не се дават. Принципът е, че всичко трябва да се научи в училище и не е необходимо детето да се натоварва допълнително в къщи (обратно на мнението на Didia).
то затова има тема за американското образование Laughing
Не смятам, че в училище децата са особено натоварени, дори напротив. Лошото е, че липсва диференциран подход в натоварването - повече за тези, които могат да понесат повече и по-умерено за тези, които се справят по-трудно.

с това съм съгласна.Това е много важно но е трудно осъществимо.Когато дъщеря ми постъпваше в първи клас ,помолих госпожата и да и дава във времето за самоподготовка по сложни неща,защото тя беше много напред с материала/четеше и пишише перфектно и решаваше задачите  по математика за изходно ниво от първи клас (с повишена трудност.Още в предучилищна)/Отговора на госпожата беше,че тя не може да дава различни неща,на различните деца и,че е трябвало тогава да я запиша направо във втори клас ThinkingВ резултат на  което бях принудена да я запиша на частен учител ,за да може детето ми да поема информация и да не загуби интерес от училището.Е интереса още не го е загубила/4 клас е вече/но определено го няма ентосиазма.

# 23
  • Мнения: 3 479
Все още нямам ученик в къщи, но темата не ми е безразлична и не се сдържам да се включа, особено след като спомена грамотността във форума. Дори в конкретната тема има недоволни от нивото, които са се представили доста зле...

Едното няма връзка с другото. Факта, че някои от нас имат пропуски в писмената си култура не означава, че не трябва да желаем най-доброто образование за децата си и да сме взискателни към обучението им Peace

# 24
  • Мнения: 2 839
По мои наблюдения в БГ децата учат много повече от колкото тук. Материалът за изучаване е много и сложен.

..... Домашни почти не се дават. Принципът е, че всичко трябва да се научи в училище и не е необходимо детето да се натоварва допълнително в къщи .....

.....набляга се на похвалите за стимулиране на децата.....

Аз също съм привърженик на идеята, че децата трябва да научават всичко в училище. Или поне основното, ако има нещо за вкъщи, то да е нещо минимално. Времето извън училище за мен е за други занимания - спорт, кръжоци, хобита. Каго на нашите деца им остава време за това!?

Мери, какви стимули, дай примери, моля те.

Изобщо не съм съгласна, че американските деца са тъпи, много са неуместни сравненията, който се прилагат в полза на това твърдение. Нашите студенти в чужбина се справяли по-добре от другите. Ами естествено, нали елита от тук заминава там. Я да вземат, ей така, пробно да проведат едив САТ на всички ученици в България, пък тогава да се бием в гърдите какво ни е страхотно образованието.

# 25
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Най- лошото нещо на нашето образование е , че е скучно, не въвлича децата да бъдат активни участници в намирането на истината за света ........учителите не са достатъчно мотивирани.......учат се стари неща, работи се със стара техника и компютри.........и това е било винаги.....не виждам нещо да се е променило.......

# 26
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Най- лошото нещо на нашето образование е , че е скучно, не въвлича децата да бъдат активни участници в намирането на истината за света ........учителите не са достатъчно мотивирани.......учат се стари неща, работи се със стара техника и компютри.........и това е било винаги.....не виждам нещо да се е променило.......
Ааааа, не е съвсем така. Смея да твърдя(поне за нашия град Ямбол), че във всички училища има поне два компютърни кабинета, оборудвани със съвременна техника(не само компютри, а и други екстри към тях).
За скучното - скучно е, но това донякъде е задача на преподавателя. А аз съм на мнение, че интересното трябва да се прави до 8-ми клас, докогато е задължително образованието(по-точно до 16годишна възраст). Оттам нататък образованието е по желание и учениците щом са го записали, трябва да се съобразяват с порядките на системата и уроците, които са избрали да учат. Много пъти съм им казвала на моите по-големи ученици, като не ви се учи, защо записахте горен курс, останете си с основното, останалото не е задължително.

# 27
  • Мнения: 2 839
А аз съм на мнение, че интересното трябва да се прави до 8-и клас, докогато е задължително образованието(по-точно до 16годишна възраст). Оттам нататък образованието е по желание и учениците щом са го записали, трябва да се съобразяват с порядките на системата и уроците, които са избрали да учат. Много пъти съм им казвала на моите по-големи ученици, като не ви се учи, защо записахте горен курс, останете си с основното, останалото не е задължително.
Много умно, няма що! Мислиш ли, че всяко дете на 16 е достатъчно съзнателно, за да се стимулира само!? Защото според мен, повечето не са. Това не ги прави нито по-лоши, нито по-глупави, аз го намирам за нормално за тази възраст.

Спомням си точно по този повод, едно сравнение на нашето образование с това в Щатите, което направи брат ми, тогава учеше в колеж там. Учили някакво явление в икономиката, наречено `ефект на махалото`. Преподавателя донесъл истинско махало за часа. Едва ли е било нужно нагледно да им показва какво е махало, предполагам всеки знае, но със сигурност е привлякъл вниманието им. Предполагам, че никой от класа му няма да забрави `ефекта на махалото`.

# 28
  • Мнения: 275
Лиляня изобщо не си се изказала глупаво.Според мен  изобщо не трябва да е задължително обучението до 16г. Да е ясно и на родителя и на детето-щом искаш да учиш учи, ако не искаш вън smile3513 никой не е длъжен да ти прави интересно ако ти не желаеш да е така.Никой не е длъжен да измисля някакви си правилници и закони, с които да накара родителя да е по-загрижен за детето и детето да ходи на училище.

# 29
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
А аз съм на мнение, че интересното трябва да се прави до 8-и клас, докогато е задължително образованието(по-точно до 16годишна възраст). Оттам нататък образованието е по желание и учениците щом са го записали, трябва да се съобразяват с порядките на системата и уроците, които са избрали да учат. Много пъти съм им казвала на моите по-големи ученици, като не ви се учи, защо записахте горен курс, останете си с основното, останалото не е задължително.
Много умно, няма що! Мислиш ли, че всяко дете на 16 е достатъчно съзнателно, за да се стимулира само!? Защото според мен, повечето не са. Това не ги прави нито по-лоши, нито по-глупави, аз го намирам за нормално за тази възраст.
Явно не си разбрала иронията ми. Да, не могат на 16 години да вземат решение и затова мисля, че повече родителите трябва да са загрижени. Не прехвърлям топката, а правя разлика между основно и средно образование. Нагледните примери са едно, съвсем друго са интерактивните методи за преподаване, които според мен са по-приложими до осми клас. След това има профилиране на образованието и се набляга на профила, който е избран. Ако е избрано да се учи математика например след 8 клас не виждам друг вариант, освен да се решават задачи, а не примерно(както е в 5-ти, 6-ти клас) да се режат триъгълничета и да се сглобяват паралелепипеди, за да им е по-интересно.

# 30
  • София
  • Мнения: 6 999
Особено съществен пропуск в системата на нашето образование е липсата на система за изграждане на социални умения - работа в екип, гражданска позиция, поемане на отговорност, умение да приемеш другия и да оцениш добрите му страни. Набляга се на един излишен академизъм, който поставя децата, които не се справят особено добре със запаметяването и възпроизвеждането на материала, в позицията да бъдат закичени с етикета "лоши", вместо да се стимулира развитието на други техни способности. Но това е една дълга тема.

Абсолютно  Peace

Оставам на страна лошите учебници, където например прочетох, че водата има син цвят и вкус също така. Оставам на страна учителите, много от които не бих пуснала и на стълбите на училището /както казваше моята учителка по литература г-жа Балива   bouquet/, в страни и учениците и това на какви ценности ги учим ние родителите...

Училището и университета следва да подготвят децата за живота и работа, а не да ги снабдяват с определен брой наизустени страници. Тази насоченост на българското образование /още от времето на килийното училище/ за мен е най-погрешната и ужасната. Поощряват се тези, които могат най-точно да възпроизведат даден текст, формула, мисъл или разсъждение на някой... а не тези, които могат сами да открият верния отговор, да намерят нестандартно решение на даден проблем, да мислят, да спорят...

# 31
  • Bristol
  • Мнения: 9 361
ttotov, не мога да обобщя какви са децата. Впечатленията са ми основно от началното училище. Мисля че са като всички други деца, има и добри и лоши. Трудно ми е да кажа дали са по-уверени, но определено знаят правата си и не се притесняват да се оплачат, ако нещо ги притеснява. Тук стимулират така нареченото у нас "клюкарство". Ако някой те тормози или видиш, че друго дете е тормозено, не е редно да се саморазправяш или да пасуваш, а трябва да съобщиш на учител или родител, в противен случай и ти ставаш виновен. Това непрекъснато им го казват под различни форми. Има едни табла в училището, където нагледно с картинки е обяснено как да постъпиш  Crazy какво е тормоз и тем подобни, правят се и се поддържат от самите ученици.
Децата няма как да бягат от час, поне в началното училище, защото ако детето го няма в клас и родителите не са се обадили в офиса, да съобщят за причините за отсъствие, от училището се обаждат да питат. Подсъдно е да задържаш детето си в къщи, ако нямаш уважителна причина, а по семейни причини имаш право само на 10 дни отсъствие и то само ако предварително си направил писмено запитване до директора и имаш положителен отговор.
Винаги сутрин преди занятията учителите са на разположение на родителите и можеш да говориш лично с тях. Въпреки че децата не носят тедрадки и учебници в къщи, можеш ежедневно, пак сутрин, да преглеждаш същите в класната стая, ако те интересува точно какво са правили предния ден. Родителски среши се правят всеки срок по една и са персонални.
DiVA, стимулите в нашето училище са стикери Simple Smile Когато децата съберат 10 стикера получават удостоверение, което се връчва официално пред всички ученици и учители. Викат ги поименно, връчват грамотата и им ръкопляскат  Mr. Green Понякога има малки материални награди, близалки, моливчета, гумички или право да обядваш на учителската маса Twisted Evil
Синът ми например миналата седмица получи стикер, че е помогнал на друго дете да си реши задачите по математика. Обикновено в час работят на групи и се съревновават коя група ще е най-дисциплинирана или коя ще се справи най-бързо и най-добре с поставената задача. Групите също се награждават със стикери, като съберат определен брои от тях се дава персонален стикер на всеки член от групата. Скоро бяха писали съчинение. Писането отне една седмица, тук не държат бързо да се напредва с материала, както забелязвате. След като завършиха съчиненията си, децата трябваше да си ги разменят и да си ги проверят един на друг, като коригират грешките и напишат мнение. След това съчиненията се проверяват от учителя.

Колко изписах...  Crazy  Embarassed

# 32
  • Мнения: 535
Наистина много съм се чудила защо децата са такива- арогантни, вулгарни и груби. Е, наистина, не всички са такива, но поне 70% са точно това, което описах. Няма и никакво уважение и почит. Наистина не всеки учител заслужава такова, но все пак "Госпожо..." е най- малкото, което могат да кажат, когато виждат учителката си. Другият момент е, че учителят няма права. На мен ми е забранено да гоня ученици, да вземам тяхна собственост, да им пиша отсъствия  ако съм ги изгонила и тн и тн... Нещата просто се навързват. Единственото ми право е да им пиша забележки, което не значат почти нищо, и двойки, които обаче не могат да се пишат за поведение, а от незнание.Има много деца, които се справят добре, но нарушават дисциплината по ужасяващ начин. И смятат това за съвсем нормално Rolling Eyes Що се отнася до това дали материала е интересен или не... Ами всеки учител си следва собственият учебен план/програма. Не може да си измисли какво да преподава, освен това си има и учебник, който трябва да се следва. Опитвам се да разнообразявам материала, да им давам допълнителни неща и игри, но не мога в 100% от времето си да правя само това, все пак преподавам и лексика и граматика и трябва да спазвам правилата. Освен това училището не е забавачница, учениците отиват за да учат, а не да се забавляват. А по повод изказванията, че учителите не са мотивирани- не е съвсем така. Доста голям процент от учителите са с дълъг стаж и опит и знаят стриктно материала и правилника, просто учениците се променят и не научават това, което им се преподава. Труден период настана за българското образование, но ще трябва да го преодолеем, няма как. Дано за моето дете вече да има диференцирано частно училище, където да го пусна. Че в общинските положението е трагично.
Междудругото истина е, че търговията с учебници и цялото суетене около издаването на нови и нови много затормози образованието и сега почти няма свестни учебници по които да се преподава. Не трябва да се омаловажава и този факт все пак. За заплатите няма смисъл въобще да говоря... #Crazy

# 33
  • Мнения: 192
Това с обядването на учителската маса ми хареса!  Simple Smile

Това, което мен малко ме безспокои напоследък, е че не ги учат на краснопис в началното училище.  Много повече ползват компютъра да пишат съчинения, домашни и т.н.  Сега даже всяко дете пише книга с някакъв специялен редактор и слагат даже илюстрации.  Дъщеря ми учи краснопис в Българското училище. 

# 34
  • Мнения: 1 220
Мери е изписала много   Simple Smile, няма кой знае какво различно да добавя освен, че сина ми не е в английско училище, а в "интернейшънал" и е 2ри клас .  Домашни има, обикновено 4 листа А4 формат разпечатани само от едната (рядко се случва и от двете страни), това домашно включва математика, граматика и спелинг, дават му го в понеделник и трябва да го върне в петък. Учебници засега няма, тетрадки също , в чантата си носи само екип за спорт, снак и книга,  тази книга чете в определено време за четене, всеки ден има такова и  всяко дете има различна книга. В края на седмицата има "assembly", децата от предучилищната до 5 клас се събират в салона, тогава се раздават наградите, приличат на грамоти, но са по-малък формат, напечатани , красиви, само името на детето се изписва от учителя. Има най-различни , като започнеш от "отлично справил се по мат" , "за работа в екип" до "най-добър певец". Най-интересното е, че тези сертификати се дават на по-новите деца, на които е доста трудно в началото и със сигурност има деца по-добре справящи се от тях, идеята е да се мотивира детето. За "клюкарстването" , отсъствията и непрекъснатата комуникация между родител-учител- директор (получаваме месечен бюлетин по мейла, какво се случва и какво предстои да се случи + извънаредни новини) и при нас я има.  Има нещо като голямо междучасие, когато децата играят, но може при желание от страна на детето да го запишеш на "лего-клуб", "диджари-ду", "оригами"  и още няколко такива, вместо да тича навън то ходи там. Ако пък има интерес към готвенето, футбола, фотографията..., може да ги посещава след училище.  Имат посещения във ферма, където ПОМАГАТ!
Ох..и аз изписах много..

# 35
  • Мнения: 192
А какво ви е отношението към електронните игри (разните Гейм бой, плей стейшън портабъл, нинтендо и т.н.)  Моето лично е негативно и не допускам децата ми да прекарват много време (повече от час или два на седмица) пред компюътрни игри.   Но повечето ни съседи и приятелчета здраво джасат на игри гледам.

Вие за или против сте?

# 36
  • Мнения: 2 229
А какво ви е отношението към електронните игри (разните Гейм бой, плей стейшън портабъл, нинтендо и т.н.)  Моето лично е негативно и не допускам децата ми да прекарват много време (повече от час или два на седмица) пред компюътрни игри.   Но повечето ни съседи и приятелчета здраво джасат на игри гледам.

Вие за или против сте?

Против!
Не толкова за гейм бой, и подобни, а за едни други компютърни игри дето трябва да се забранят за под 18, то не до пристрастяване водят ами не знам...

# 37
  • Мнения: 1 220
Против съм! Разбрали сме се (засега), че няма да купуваме такова нещо!

# 38
  • Bristol
  • Мнения: 9 361
Stansi, при нас наказанията са само дисциплинарни. Има си правила какво може и какво не в училището и ако ги нарушиш следва наказание. Не са позволени мобилни телефони, електронни игри и какво ли още не. Учителите имат пълното право да ги приберат и да изискват след това родител лично да дойде и да ги вземе. Прибирали са и пари на учениците, ако им направи впечатление, че имат много джобни. Така хванаха едно дете, което рекетираше съучениците си.
Най-лекото наказание е забележка.
По-тежко наказание е да пропуснеш междучасията. Бях много шокирана, като го видях това наказание. Бие звънецът, децата масово излизат да играят в двора, а няколко дечица идват пред учителската стая и сядат на пода, с лице към стената  Shocked седят така половин час, нямат право нищо да правят, дори и да говорят. Тези които аз видях, чоплеха нещо по пода или се опитваха с периферното си зрение да ме разгледат  Crazy
Друго наказание е да се повика родител за персонален разговор след училище с учителя.
Най-тежкото е, детето да бъде отстранено от училище за период от време, може да е 1 ден, а може и няколко седмици. Рекетьорът например беше изключен за 2 седмици.
LL Cool J, аз самата съм фен на електронните игри  Embarassed съответно не мога да ги забраня, а и рядко ограничавам времето. Добре че синът си пада по стратегически игри, иначе ако бяха онези с безумните стрелби, не знам какво щях да правя. Обикновено гледам да уплътня деня на ученика, така че да няма време за тях. Записала съм го на сума ти спортове. Свири и на инструмент. Имаме правило, преди да седне пред компютъра, да си е написал домашното или да реши определен брой задачи, което не винаги го спазваме, вината е моя  Embarassed

# 39
  • Мнения: 192
Serendipity,

Какви игри по-точно имаш предвид?  С много насилие ли са, или имат сексуален контекст?  Извини невежеството ми, никога не съм се увличала по електронни игри и не съм наясно с всичко на пазара...

# 40
  • Мнения: 192
Мери,

Харесва ми идеята за стратегическите игри.  Моята дъщеря много иска да играе и вече започвам да се притеснявам, че с постоянните си забрани ще си навлека повече главоболия на главата.  Имаме плей стейшън портъбъл (подарък на мъжа ми от колеги, ние никога нямаше да го купим ако зависеше от нас).  Препоръчай ми игра, която да е по-малко зло, моля те. 
Изглежда ти си намерила добър баланс за детето си!

# 41
  • Мнения: 945
Аz нямам все още деца, но искам да ви кажа моето мнение zа обраzованието.

Сложете ръка на сърцето си и честно си приzнайте колко от вас са обсъждали в къщи пред децата си учителите от училището и са zаявявали, че тоzи или онzи учител иzобщо не става zа такъв. Много родители са на мнението, че учителите са от тъпи по тъпи и това отношение  се предава на децата. Племеницата ми е на 11 години и по врене на един такъв раzговор zаяви "Майко, ами тя учителката ми е много проста, zащо се ядосваш". За съжаление се появява един порпчен кръг... родителите настройват детето против учителя, детето не уважава учителя си и той съответно колкото и да се старае не може да научи на нищо това дете.

Според мен има и един друг проблем. От години не е престижно да се учи zа учител. Колкото и да се вдигат zаплатите на учителите, все пак не може да се сравнява със zаплатата на един програмист. Ето zа това учители по матеметика стават теzи, които не са били приети zа програмисти (примерно). Когато постъпих в гимаzията преди 15 години, имахме една млада току що zавършила полувисше по матеметика zаместничка. Е, момичето раzбираше от матеметика по малко от нас...

# 42
  • Мнения: 3 479
Аz нямам все още деца, но искам да ви кажа моето мнение zа обраzованието.

Сложете ръка на сърцето си и честно си приzнайте колко от вас са обсъждали в къщи пред децата си учителите от училището и са zаявявали, че тоzи или онzи учител иzобщо не става zа такъв. Много родители са на мнението, че учителите са от тъпи по тъпи и това отношение  се предава на децата. Племеницата ми е на 11 години и по врене на един такъв раzговор zаяви "Майко, ами тя учителката ми е много проста, zащо се ядосваш". За съжаление се появява един порпчен кръг... родителите настройват детето против учителя, детето не уважава учителя си и той съответно колкото и да се старае не може да научи на нищо това дете.

Гери, на 11г вече децата разбират и виждат много неща и като ги навържат си правят някои изводи сами. Докато синът ми беше в началният курс, въобще не ми беше трудно да защитавам авторитета на учителката му. Дори и да съм имала минимални различия по някои въпроси с нея, като цяло мнението ми е много положително и одобрително. Какво да кажа обаче за учителката по английски, която влиза в час и виждайки боклуци на пода, казва на децата: Добре дошли в Европейския съюз, прасета.  Rolling Eyes При което целият клас започва да се смее. Тя се ядосва и казва на 10 души, че ще им пише двойки. Всички деца знаят, че за поведение двойка не се пише. Все пак едно от децата много се разстроило, че ще има двойка и се разплакало. Тя пък му се подиграла. Или пък: Какво се смееш като пача. Има и много други подобни.
След като съпругът ми на родителска среща повдигна въпроса пред класната да поговори с нея и да си коригира поведението, за да не се разправяме по нависоко, тя вдигнала сина ми пред целия клас и държала сметка на детето, защо баща му имал претенции относно това което е казала. Е как кажете ми да защитавам авторитета на въпросната учителка. Ами не мога. Те децата вече имат мнение за нея.
И престанете да обвинявате за всичко родителите. Аз не съм виновна, че учителите имат ниски заплати, нито за това, че нямат мотивация или пък са избрали професия, която не им е призвание. Който иска да е учител, да си върши работата. Който не иска - ВЪН ОТ УЧИЛИЩЕ!

# 43
Чета мненията ви дотук и си мисля - толкова ли е трагична образователната ни система ? Според мен , както и много други неща у нас като замисъл е добра, но с пропуски в изпълнението. Например, намирам за чудесно, че има Държавни образователни изисквания. И в много други държави ги има. Много често при тях обаче учителят сам съставя своята учебна програма, подготвя учебни материали и избира онези методи на преподаване, които са най-подходящите, така щото неговите ученици да постигнат накрая на годината стандарта. Учителите у нас са закрепостени от програма с която често не са съгласни, от учебници които колкото и да са на брой, са писани по същата програма, на наукообразен стил, предполагащ зазубряне. Не съм съгласна, че "всички учители са маскари". По-скоро ми се струва, че във всяко училище има такива обичащи професията си и децата, както и известна част хора случайно попаднали там. За мен е трудно вече да се определи кое училище е "елитно" в този смисъл.Синът ми ,във втори клас, има прекрасна учителка . Тя съобразява се с нивото на отделните деца, винаги е усмихната, но и взискателна. За по-бързите е готова с допълнителни задачки, песни и т.н. В тетрадките рисува поощрителни картинки и лепи забавни стикери. Организира празнуването на рождените и имените дни в клас, като винаги има малко подаръче-изненада за "виновника". Дъщеря ми е вече на 16 и отдавна прекрасно е ориентирана кой учител е добър и нескрито изразява възхищението си и кой се подиграва с децата  и положения от тях труд. Ето един малък негативен пример от нейния училищен опит.След дискусия в часа по български учителя казва :" Аз не исках да ви натрапвам мнението си, но все пак нека го кажа ..." След което го споделя и... поставя отлична оценка само на онези ученици изказали същото мнение по време на дискусията. На родителската го помолих да обръща еднакво внимание и да се отнася с еднакво уважение към всички деца. Резултатът - дъщеря ми седя три последователни седмици  на дъската, а подигравателно усмихнатия учител всеки път й повтарял в във все по-стреснатото лице "Майка ти искаше да ти обръщаме внимание! Хайде имаш нова възможност"

# 44
  • Мнения: 7 375
Didia,
Ммисля, че майките, които захвърлят децата си по описания от теб начин едва ли се ровят тук да търсят и сравняват...


  Хайде,да не си крием главата в пясъка.Ти не си ли писала бележки за извинение на отсъствия???В групата където ходи детето ми на ДГ има деца ,на които нито веднъж не съм видяла майките - нито на тържества,нито на родителски срещи.Идват баби и дядовци.
               А,че пишат тук си личи по това,че доста рязко реагират на чуждо мнение и особено когато се чувстват "гузен негонен бягат".Наблюденията ми показват,че претенциите им се определят от парите,а не от грижата за децата им.
               Извинявам се за отклонението от темата,но това също е част от проблемите в образованието. Mr. Green

# 45
  • Мнения: 465
Моето скромно мнение е че са доста претоварени, моят син е 4 клас понякога им се събират толкова неща за следващия ден че ми става нещо като го гледам само.
Затова аз съм го записала на спорт вместо на допълнителни уроци ( а и за сега не виждам нужда за това) и когато се върне от тренировки е толкова въодушевен отпочинал (умствено) че сяда и с лекота довършва това което е останало.

# 46
  • Мнения: 1 615
Имам колежка, чиито синове учат в една от най-реномираните софийски езикови гимназии. Тя непрестанно повтаря как те учат в най-елитното училище, сравнява с подобните и ни убеждава защо това е по-добро от тях и т.н. И в същото време постоянно слушам колко учителите са тъпи и некадърни и как синовете й знаят повече от тях. Ако има проблем някой от тях, задължително съответният учител е виновен и недооценил съответния гениий и т.н. Не съм чула добра дума за НИТО ЕДИН учител. Да се чудиш  за какво им на тези самородни гении да ходят на училище, а също и как става толкоз елитно това училище с тези кретени, които работят там...
Впрочем, това е масово явление. Този ми пример е особено ярък, затова го споменах, но уви, далеч не е единствен. Толкова оп въпроса за домашното възпитание.

На нечий коментар за писмената култура: хм... мисля, че все пак грамотността на родителите има отношение и към тази на децата. Трудно някой ще ме убеди в обратното.

А за игрите, аз лично съм категорично против 98% от тях. И държа 5-годишната си дъщеря настрани от тях на 100% поне засега. Стратегиите биват, да, но те са капка в морето, опасявам се. Но! Вижте какво обсъждат майките на 2-5 годишните и с какво се гордеят, пък после като порастнат децата "Ама защо се зомбират тия деца по този ужасен начин с тези ужасни игри?!":
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=141543.0;all
Там май ме набедиха за тъпа...

# 47
  • Bristol
  • Мнения: 9 361
А за игрите, аз лично съм категорично против 98% от тях. И държа 5-годишната си дъщеря настрани от тях на 100% поне засега. Стратегиите биват, да, но те са капка в морето, опасявам се. Но! Вижте какво обсъждат майките на 2-5 годишните и с какво се гордеят, пък после като порастнат децата "Ама защо се зомбират тия деца по този ужасен начин с тези ужасни игри?!":
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=141543.0;all
Там май ме набедиха за тъпа...
Аз бях от другата страна на барикадата и съответно бяхме набедени за безотговорни и мързеливи родители  Laughing

LL Cool J, освен стратегически игри има и хубави куестове.
Нямаме PSP, моят е фен на Nintendo DS. Стратегическите игри ги играе заедно с баща си, аз не съм в час, но това което ми се е набило в главата е Age of Empire. От там научи що е то такси, за какво се ползват и че ако таксите са високи, народът не те обича  Laughing
За щерката може би са по-подходящи разните разновидности на SIMS, аз играя SIMS 2, РС версията и онлайн варианта. Покрай мен и синът ми се запали, съревноваваме се кой е по-напред в играта  Crazy Zoo tycoon съще е подходяща за момиченце. Има и още една подобна, където обаче изграждаш ски курорт, а не зоологическа градина. На Play station играем цялото семейство на Sing Star, искам да си купя и играта с dance mat, за двама по възможност Wink
Най-добре отвори Amazon, пиши за коя джажа търсиш игри и виж какво ще ти излезе. Там има доста подробни ревюта и описания от потребители, синът ми също е писал мнения  Flutter Сядате с щерката и избирате нещо, което на нея й харесва и според теб е подходящо.

# 48
  • Мнения: 656
  Хайде,да не си крием главата в пясъка.Ти не си ли писала бележки за извинение на отсъствия???В групата където ходи детето ми на ДГ има деца ,на които нито веднъж не съм видяла майките - нито на тържества,нито на родителски срещи.Идват баби и дядовци.
               А,че пишат тук си личи по това,че доста рязко реагират на чуждо мнение и особено когато се чувстват "гузен негонен бягат".Наблюденията ми показват,че претенциите им се определят от парите,а не от грижата за децата им.
               Извинявам се за отклонението от темата,но това също е част от проблемите в образованието. Mr. Green
Аз пък в градината, в която е дъщеря ми баба на родителска среща не съм срещала, но на тържествата присъстват и те. На родителските срещи в училището на сина ми също не съм виждала баби...
Това ми прилича на заяждане, най-вече защото не си ми "светила" да знаеш дали съм писала бележки, дали на родителските срещи на децата ми пращам бабите и дядовците.  Peace

Критериите ми за добър родител вероятно се различават от твоите, но всеки има различни разбирания и не насаждам моите на други.

# 49
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
Най-големият проблем според мен е, че учителите в България не получават достатъчно практически упражнения, докато са студенти. Не казвам, че образованието тук е супер добро, но поне в това отношение в България може да се подобри. Студентите за начални учители ходят на стаж от първата седмица на обучението си, като четвъртата година е само стаж. Студентите за средното училище ходят всяка година, като четвъртата е само стаж- работа. Това е много важно за нещата свързани с отношенията учител- ученик, ред в класната стая и т.н. Станах така  Shocked, като прочетох, че учителите се обръщат към учениците и пред другите правят забележки или казват нещо, което може да окаже голямо влияние върху общуването на детето с другите или бъдещата му работа в класа.

След прекараните ми стажове в училищата тук, си дадох ясна сметка кои са + и - на нашето образование. Основните неща, които трябва да се променят са:

1. Индивидуално развитие на всяко дете и работа в собствено темпо и възможности.
2. Наблягане не на зубрене на материал, а прилагането му в различни ситуации.
3. Избиране на следващо образование според възможностите и интересите на детето / има различни методики, които подпомагат това/
4. Бележките? Най-важното ли са и реални ли са в българското училище?
5. Работа в екип.
6. Детството на децата трябва ли да бъде до 7-годишна възраст и ролята на училището?

Има много да се пише по темата и на мен ми е страшно интересно, защото правя сравнение. Бих разказала как е в началното и средното училище тук, но не знам дали ще ви е интересно.

Имам и един въпрос: когато децата трябва да правят дадено упражнение в учебника: получават ли разяснение какво точно трябва да се прави или сами го разгадават. В голяма дилема съм в това отношение.   

# 50
  • Мнения: 25 570
Калинка, мен определено ме интересува! Очаквам с интерес това, което ще напишеш, още повече, че ще е мнение на специалист.

Дидиа, на родителските срещи на сина ми има също много баби. Но не, защото на майките не им пука за децата им, а защото въпросните майки работят - коя в чужбина, коя до много по-късно от 18.30 часа и работодателят й не счита за нужно да я освободи по-рано за "такава глупост". Тези, които не се интересуват, не изпращат бабите. Просто никой от семейството не ходи.

# 51
  • Мнения: 486
Kalinka, ще ми бъде много интересно да разкажеш за системата в Холандия!

Все още нямам поглед върху американското образование, нямам скорошни впечатления и от българското, но все пак тази тема ми е много близка до сърцето - дъщеря ми е в предучилищна и покрай нея започвам да си задавам разни въпроси, на които засега не съм намерила отговор. В момента тя ходи в едно (уж добро) местно държавно училище. Класовете са малки (11 деца с 1 учителка + 2 помощник учителки), което дава повече възможност за индивидуална работа, но  newsm78 започвам да се чудя дали пък малко повече деца и съответно повече конкуренция не би бил по-добър вариант? newsm78

# 52
  • Мнения: 192
Kredora otkaza, sorri, che pisha na latinica.

Ami v nash'to uchilishte rod sreshti sa 1:1.  Uchitelkite obache nasrochvat rod sreshti v udobno za roditelite vreme, vecher kym 7, 8, i do 9pm.  Sreshtite sa mnogo konstruktivni.  Davat ti predvaritelno da pregledash rabotata na deteto i provezdat predvaritelna anketa s roditelia za da moze sreshtata da e max ot polza i za 2-te strani.  Imam hubavoto chuvstvo che s uchitelkata i deteto sme chast ot 1 team s ednakvi celi!

# 53
  • Мнения: 3 491
Класовете са малки (11 деца с 1 учителка + 2 помощник учителки), което дава повече възможност за индивидуална работа, но  newsm78 започвам да се чудя дали пък малко повече деца и съответно повече конкуренция не би бил по-добър вариант? newsm78
Че стани ми комшийка де, при нас класовете в предучилищната са с по 21 деца.  Simple Smile
На мене лично 11 деца ми изглежда достатъчна бройка за конкуренция, но пък знам ли ... Големият ми син се чувстваше миналата година и сега се чувства добре в първи клас в групата от 21 деца, но малкият все си мисля, че би се чувствал по-добре сред по-малка група. Не виждам начин обаче това да ме огрее в нашия свръхнатоварен дистрикт. Дано пък детето да ме опровергае, няма да ми е за сефте.

# 54
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Наистина броят на децата оказва голямо влияние. Аз работя и с 30(по математика) и с 9-11(по информатика - група). По-лесно и по-ползотворно се работи с по-малко деца. На децата също име по-спокойно.
Не мисля обаче, че това ни е проблема на бг образованието.

# 55
  • София
  • Мнения: 900
Много се чудих дали да пиша и все пак реших да се включа
Темата е почти болезнена за мен, тъй като имам, за жалост, голям опит.
Искам да направя сравнение с провинция и София
Дъщеря ми се наложи, тъй като ние с татко и бяхме в чужбина, да запише първи клас в гр. Ямбол - вярвайте ми, в столицата мила, почти не видяхме никъде такова отношение -тъжно!

Цялата система за мен е объркана
Искам да отбележа началото
педагогика се записва, ако не си влязъл никъде и за жалост тези специалности винаги са края на желанията - естествено, че има изключения.

Фактора родителско влияние е основен, според моите разбирания.
Прост пример - ами у дома никой не гледа сериали и бози,
опитваме се да приобщим детето ни към заобикалящия ни свят.
Преди години в Ам.колеж се паднала тема
"Осама Бен Ладен - национален герой или терорист от световна класа"  newsm78
Ето го проблема за по-големите - ами много от децата дори не знаели кой е тоя?!?!
Това не е от материала в училище!?!
Е това, че детето ми знае кой е Нарасимха Рау, естествено няма как да е от училище.

Искам да споделя с вас за мафията в София!

Уверявам ви, наблюденията ми са подплатени

Дай Бог да случиш на начален учител - луд късмет!!!

Пети клас - безумно труден, полагащ основи и мноооого важен - претупва се,
децата се късат от фалшиво самочувствие и "велики" шестици

шести - същата простотия!
Виждаш безумни грешки, дебели шестички,
разкъсваш се от съмнения дали пък не им е много тежко и
дали пък не е по-добре да ти толерират детенцето, че да не е комплексарче?!
В края на шести клас почва подгрявката
началото на седми, вече си паникьосан!!!

И ето как перфектно смазаната машина работи и дава резултати.................

А за борба срещу това - не съм Дон Кихот!!!
Няма начин - съжалявам, че го казвам, но поне аз не видях друг изход, освен да се изръся за здраво частно училище за седми клас!

Ниво?!
Да, едва сега виждам ниво и то какво!!!
Моите адмирации за НФСГ - там е като едно време!

Тъжна ми е тази тема ........

# 56
  • Пловдив
  • Мнения: 1 665
Учебниците - написани неясно, никаква система, никаква подреденост на инфомацията и показване на връзката между нещата.
Учениците - нахални, неуважителни, но толерирани в това си поведение от родителите, които ходят винаги да се разправят, ако случайно учителят се осмели да направи забележка на детето им. Ако човек чете тук, ще види, че през ден има някоя майка, която смята, че учителката от детската градина или от училище се е отнесла зле, некомпетентно, обидно и т.н. към детето й. И после как да се очаква от децата да уважават учителите?!
Няма да коментирам порочната система на частните уроци, изкуственото завишаване на нивото за кандидатстване и т.н....

# 57
  • Мнения: 2 839

Преди години в Ам.колеж се паднала тема
"Осама Бен Ладен - национален герой или терорист от световна класа"  newsm78

ТОва ме подсети нещо.
Преди 5-6 години гостувахме цял месец на приятелско семейство американци. Единият им син тогава беше на 12 години. Единият ден видях домашното му по математика. Видях го защото бяхме на ресторант с родителите му и той си пишеше домашното там. А го пишеше там, защото цял ден беше на тренировка, пикник и незнам си какво занимание още. Та домашното на това 12 годишно дете беше да събира големи числа, 5-6 цифрени. Това тук се учи във втори клас мисля??  Thinking
Но това същото дете, в деня на изборите остана пред телевизора цяла нощ /вярвайте ми, това е единственият път когато видях телевизора пуснат за цял месец/, наблюдаваше, интересуваше се, вълнуваше се. Изумих се колко много знае за страната си, за политиката и, за личностите и. И това на 12 години.
Някак си, събирането на големи числа ми се вижда по-маловажно в тоя живот, на мен. Или аз бъркам, или създателите на нашата система.

Преподавателя ми по литература в гимназията разказваше един виц ...
Когато създавали образователната система в България, идеята била тя да създаде всестранно развити личности.
След известно време направили проучвания за резултата. Оказало се, че не се получава баш така, затова решили че ще създават многостранно развити личности.
Ударили пак чертата ... еми оказало се, че от системата излизат странно развити личности  Mr. Green

# 58
  • Мнения: 1 470


А за борба срещу това - не съм Дон Кихот!!!
Няма начин - съжалявам, че го казвам, но поне аз не видях друг изход, освен да се изръся за здраво частно училище за седми клас!

Ниво?!
Да, едва сега виждам ниво и то какво!!!
Моите адмирации за НФСГ - там е като едно време!

Тъжна ми е тази тема ........
[/quote]

# 59
  • Мнения: 1 470


А за борба срещу това - не съм Дон Кихот!!!
Няма начин - съжалявам, че го казвам, но поне аз не видях друг изход, освен да се изръся за здраво частно училище за седми клас!

Ниво?!
Да, едва сега виждам ниво и то какво!!!
Моите адмирации за НФСГ - там е като едно време!

Тъжна ми е тази тема ........
[/quote]
Здравейте!!!Защо казваш няма начин?!Има начин...По важно е за твоето дете не кой е Бин Ладен,а дали ти смяташ че можеш да се справиш,и дали ще опиташ да се бориш за него...Заедно може и да успеем да променим системата,важното е поне да опитаме...В името на децата...

# 60
  • София
  • Мнения: 900
ttotov,
аз съм БОЕЦ - вервай ми!!!

И как предлагаш да стане?!

Подкрепям всяко разумно и приложимо решение.
Готова съм да се боря, въпреки че трудно тръгвам на предварително обречени битки!!!
Прочети мненията и ще разбереш какво имам предвид!

И ще подкрепя думите си с примери

Колко пъти сме чували, дайте да направим нещо???

Когато ледено на родителски обяснявах, че не се гордея с фалшивите шестици на детето ми,
какво спечелих според теб? - Таа на ква се праи?!

Когато открито застанах зад високите изисквания на учителка и убеждавах милите мамчета,
че в крайна сметка това е за децата им - бях натегачка

Когато хванах "за врата" недоразумението, наречено учител, бях скандалджийка,
нищо, че РИО освободи въпросния субект?!

И върха на всичко,
когато на моята приятелка детето бе ритано в час и то от ненормалницата, наречена учител, половината родители не посмяха да се подпишат за протеста?!

За какво говорим???!!!

Пусни тема как искате да е в училище и гледай сеир

Иначе се стремя да вливам оптимизъм и позитивизъм,
но прости ми за черногледството по този въпрос -
просто на няколко човека НЯМА да им стигнат силите!


# 61
  • Мнения: 1 470
ttotov,
аз съм БОЕЦ - вервай ми!!!

И как предлагаш да стане?!

Подкрепям всяко разумно и приложимо решение.
Готова съм да се боря, въпреки че трудно тръгвам на предварително обречени битки!!!
Прочети мненията и ще разбереш какво имам предвид!

И ще подкрепя думите си с примери

Колко пъти сме чували, дайте да направим нещо???





Здрасти отново!!!Аз вече бях пуснала подобна тема,и видях сеира,в това отношение си права че само хулим и проклинаме...Но в моята тема ме подкрепиха и две учителки,някоя и друга майка,а сега и ти...Това е някакво начало!
   В моята тема вчера писах че попаднах май на точното място онзи ден-Департамент за преквалификация на учители-там ме приеха много радушно  bouquetМожем да се съберем и да поставим няколко теми за разискване,и да им ги предложим...Те са някаква връзка м-ду учителите и министерството, и от там излизат поне част от учебниците...

# 62
  • София
  • Мнения: 900
Имаш ме  Hug
 
 Peace

Общи условия

Активация на акаунт