Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Здравословни проблеми и профилактика
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

София

Мнения: 2 151
Тази вечер вдиган 37,9, след което 38,4 - дадохме му Панадол. Т падна на 37.8, но сега отново се качи, вече на 38.8! Поставих му ефералган свещичка, надявам се да помогне. Спеше, но го разбудих, за да меря Т и слагам свещичката, сега е буден и дърдори нещо.
Ръчичките му са студени обаче.
Какво да правя ако не падне Т или отново после започне да се качва?
Пише, че се поставят на 6 часа! ooooh! Crying or Very sad Praynig
Цитирай

София

Мнения: 4 423
Май е по - добре да се обадиш на педиатъра, той ще ти каже какво да правиш, голямата ми дъщеря дигаше така температура като бебе, държах я по - съблечена, и обтривах със студени кърпи областите около мишниците и слабините, там минават най  -големите кръвоносни съдове, един път се наложи от бърза помощ да я потопят в лигена със студена вода, но температурата беше вече 39.6 Confused
ох, дано се оправите бързо! Praynig
Цитирай

София

Мнения: 1 165
Ако се качи над 38,5 мокри кърпи с оцет и вода 1:1 части на китки крачета долу до глезените и подмишниците като се затоплят пак накисваш  и пак слагаш, ако и това не помогне изчакваш поне два и половина часа от последен прием на лекарство течен аналгин по капка на килограм т.е. 10 кг примерно 10 капки се дават, но поо-добре се обади на лекаря за съвет и никакви мокри чаршафи защото може да изпадне в термичен шок
Цитирай

Там някъде

Мнения: 1 112
Ако имаш Нурофен, може да редуваш с него Панадола или Ефералгана.
Освен това при висока Т, можеш да му напълниш коритото с топла вода (около 36,5-37 гр.) и да го оставиш вътре за 5-10 мин. като постоянно го обливаш с вода.
Дано да се оправите бързо!
Цитирай

София

Мнения: 2 151
За мокрите чаршафи знам, че не трябва да се прилагат.
Ако свещичките помогнат пак ли да го мокря?
По-скоро ме е страх да не би после през нощта пак да вдигне, а да не го чуя... т.е. да не би да не ми даде знак и да си спи, възможно ли е? Confused
Цитирай

София

Мнения: 6 317
Разсъбличаш детето и слагаш мокри, студени кърпи под мишниците и на ингвиналните сгъвки (слабините), както ти е писала Бубето. Можеш да го изкъпеш в по-хладка вода (1-2 градуса под неговата). Внимавай да не предозираш парацетамола (Панадол и Ефералган си е все Парацетамол). Сложи мокри чорапки на крачетата. Моят син е "цар" на високите температури.

Ако свещичките помогнат не мокри детето - няма смисъл. Не вярвам да вдигне висока Т и да не си покаже, защото им става неприятно.
Цитирай

София

Мнения: 2 151
в 19.30 дадохме Панадол 5 единици /Тони тежи 8, 300 някъде/ - такава е дозировката за него.
Сега в 23,30 сложихме свещичката Ефералган.
Би трябвало според мен до сутринта към 4-5- нищо да не давам.
Не знам имам ли течен аналгин, но мисля ако вдигне пак или тази не падне до...20 мин още да звъня на БП...
Цитирай

София

Мнения: 6 317
Дано не вдига, но все пак първо пробвай с водата.
Цитирай

Бг-мама

Мнения: 1 250
Агата първо се успокой ! Ще падне Т ,не се безспокой може да мине и един час преди да я свали.Ще го заведеш в бърза помощ и се го съблекат гол и така ще го оставят да свали Т и само ще стресираш детето!
Значи по горе са ти казали можеш на 3 часа да редуват Панадол със Нурофен ,защото сас различни съставки.Това което си направила преди малко е нередно защото и панадола и ефиралгана са със парацетамол и може да стане и предозиране.Зато се редуват панадол с нурофен!
Идеята с коритоот е прекрасна .Мериш Т на Тони и ако му е 39 я правиш 37 на водата т.е 2 градуса по ниска от неговата телесна и го оставяш да си играе в коритцето  .Така Т на водата пада постепенно и не е неприятно нито за детето и не е стресиращо като чаршафите!!!!
Цитирай

София

Мнения: 2 151
Благодаря ви за съветите!
Изобщо не бях добре запозната с това, че панадол и ефералган не трябва да комбинирам, което е близо до акъла!  ooooh!
Сега е с 37,8 и ще го водя на лекар.
Цитирай

Пловдив

Мнения: 130
Течен аналгин за бебе до 1 год. е абсолютно забранено! моята педиатърка каза, че той може да предизвика вътрешни кръвоизливи.
Цитирай


Мнения: 417
Пениката в такива случаи е много лош съветник. Моят опит от двете ми деца показва, че зздаво /без хронични проблеми/ дете, понася много лесно температури до 39 градуса за няколко часа. Това е нормална реакция на организма и тя е защитна. От методите за сваляне на висока температура ползвам само този с водата и къпането, че вече са големи за корито, а нямам вана.
Също така организма се самосъхранява и ако температурата го застраши /или си свърши работата и вече не е нужна/, тялото се изпотява и температурата пада. Когато детето е болно, то иска до себе си някой сигурен в който да се сгуши и усеща всяка тревога. Успех в борбата  с температурата и болеста. 100% подкрепям мнението за аналгина, вкл. и за възрастни, а не само за деца.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.