Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • The wild, wild west
  • Мнения: 131
Имам предвид преподаване на азбуката (на два езика, а може и повече) и числата от най-ранна възраст (1-2 годинки), занимание с музикален инструмент (от 3), и въобще систематизирано преподаване (нямам предвид просто игра) на децата под 4-5 годишна възраст. В това включвам и гледането на всякакъв вид дискове и касети, които "преподават" знание и поне според рекламите по тях развиват въображението, логическото мислене и пр. и пр.

Мъжът ми е доста скептичен по този въпрос. За него това са годините на безгрижното детство, на лудите игри и забавления. Абсолютно категорично е против гледането на телевизия и филмчета, както и натрапването на знания. Ако детето прояви интерес (например синът ни ни пита постоянно да му казваме коя буква коя е) - тогава разбира се, но ако не му е приятно  - той е против да му се натрапва. До някъде и аз съм съгласна с него, тъй като истина е, че има достатъчно време детето да бъде обучавано - минимум 12 години (за средно училище), а може 16, 18, че и повече.

От друга страна се питам дали това наистина е най-правилният подход, защото нищо човек не може да постигне без труд и постоянство, а тези качества се формират от ранна възраст. Освен това много от тези знания ще дадат на детето предимство в първите години на обучение???

Какво е вашето мнение?

# 1
  • Белгия/София
  • Мнения: 27 528
Май съм на страната на мъжа ти  Grinning
Аз съм за детството и ненасилването. Не пускам синът ми на детска градина засега, искам да му спетя болестите и хилядите арабчета  Tired
За филмчета и азбука му е рано, при всички положения всичко ще е след 4 годинки  Peace И с подходящ подход и негово желание. Както и това, че първо ще научи български и тогава френски.
Децата са различни. Едни проявяват интерес по-рано и са любознателни, запомнят, учат се. Други вървят по-бавно и мудно, което не ги прави по-глупави. Просто трябва да се съобразяваме с децата, да правим и помагаме с това, което зависи от нас и лека-полека те си влизат в техните релси и животът ги подхваща, което неминуемо ги отдалечва от нас до някаква степен  Confused

# 2
  • Калгари, Канада
  • Мнения: 867
Здравей, Шоколадкина!
Моето мнение е, че малките деца /до 6 год./ много бързо запомнят. В литературата дето съм чела по въпроса - най-добре е да ги учиш чрез игра, и колкото по рано, толкова по добре. Не става въпрос да ги караш насила - може да разглеждате книжки заедно, да пеете песнички и т.н. Малките деца може да ги занимаваш за 5-10 мин. /вниманието може да им се задържи само за кратко и то трябва да са в настроение/ , по-голямите за 10-15 мин. и така се увеличава до към 30 мин. на ден. Слушането на дискове също е добра идея, но гледането на телевизия не се препоръчва много и се ограничава / децата стават нервни и раздразнителни при злоупотреба с телевизията/.
Синът ми е на 11 месеца - слушаме песнички и приказки на български и английски, четем си и разглеждаме книжки с приказки, азбуката, числата, животните, цветовете и т.н. Мисля че му е много приятно и забавно, освен това наблюдавам промени в развитието му, който ме карат да вярвам, че има полза. Не е като да го уча, по скоро е игра за него.
Първите 5-6 год. са важни за децата, трябва да се научат да са самостоятелни, уверени в себе си и да чустват, че са обичани.
Това поне е моето мнение.

# 3
  • usa
  • Мнения: 3 367
za малките 1овеци "труд и постоянство" е играта..аз съм против структурирани занимания при много малки деца,ако има интерес-броим,букви у1им,цветове повтаряме..ако не-не..имат много години да седят на 1ин и да пишат,обу1ителните игра1ки са индустрия от к аз ли1но отковено се забавлявам на моменти (пс за бебе което едва си държи главата напр)
след 3 год имат прискул,около 6 1аса на седмица,напълно достатъ1но ми се струва..

# 4
  • Sunshine State (of mind)
  • Мнения: 2 257
Против систематизирани интензивни занимания, против болни амбициозни майки-интелигентки, против всякакво насилие, свързано с ранно (2-3 годинки) обучение. Против пълненето на главите им с неща, с които така и така ще се тормозят цял живот.
За - за "пробутването" на академични знания между другото, в играта, под формата на занимателни диалози или игри, песнички като фон и т.н.; "за" за пълноценното изживяване на малкото безгрижни години, за времето на фантазии и вълшебства, които изпълват малката главица..."За" за спортуване от малки - примерно плуване или нещо такова; разни практически организирани занимания и т.н.

От друга страна се питам дали това наистина е най-правилният подход, защото нищо човек не може да постигне без труд и постоянство, а тези качества се формират от ранна възраст.
Тези качества могат да се култивират и в съвсем простички всекидневни задължения и дейности.

Освен това много от тези знания ще дадат на детето предимство в първите години на обучение???
Дали? Може и да скучаят доста повече, а по-късно покрай скуката да не усетят как изостават всъщност....
 

# 5
  • През девет морета в десето
  • Мнения: 1 909
Нямам нищо против идеята, но за едно дете на 1-2 години да се говори  за "труд и постоянство", ми се вижда несериозно - още не са достатъчно зрели, нямат устойчиво внимание, и наистина най-добрия начин да опознават света е чрез игри, като заниманията се сменят често, според интереса на децата. Труда и постоянството ми се струва че  са за майката (таткото) - да предлагат  различни занимания и да следят от какво се интересува детето.

Ако проявяват интерес към нещо определено, обаче, естествено, че не трябва да им се отказва, и тогава по-може да се говори за систематични занимания.

# 6
  • France
  • Мнения: 545
Аз съм за детството и ненасилването. Не пускам синът ми на детска градина засега, искам да му спетя болестите и хилядите арабчета  Tired

Как да го разбирам това за хилядите арабчета????  newsm78 Shocked

Иначе, ако самото дете иска и се интересува, защо не...Аз предлагам, тя решава..
Но аз съм за яслите и детските градини, а в това влиза и ранно обучение, което се изразява по-скоро в занимания и не лишава детето от игри и лудории..

# 7
  • в едно миланско село
  • Мнения: 4 037
Против систематизирани интензивни занимания, против болни амбициозни майки-интелигентки, против всякакво насилие, свързано с ранно (2-3 годинки) обучение. Против пълненето на главите им с неща, с които така и така ще се тормозят цял живот.
За - за "пробутването" на академични знания между другото, в играта, под формата на занимателни диалози или игри, песнички като фон и т.н.; "за" за пълноценното изживяване на малкото безгрижни години, за времето на фантазии и вълшебства, които изпълват малката главица..."За" за спортуване от малки - примерно плуване или нещо такова; разни практически организирани занимания и т.н.

От друга страна се питам дали това наистина е най-правилният подход, защото нищо човек не може да постигне без труд и постоянство, а тези качества се формират от ранна възраст.
Тези качества могат да се култивират и в съвсем простички всекидневни задължения и дейности.

Освен това много от тези знания ще дадат на детето предимство в първите години на обучение???
Дали? Може и да скучаят доста повече, а по-късно покрай скуката да не усетят как изостават всъщност....
 

подписвам се под този пост, за да не повтарям ве4е казани неЩА.
По повод последната реплика се подписвам няколко пъти с ръце и крака на базата, за съжаление, на собствен опит с голямата ми дъЩеря, която беШе лЮбопитно дете и тръгна на у4илиЩе 4етяЩа и пиШеЩа. ОЩе се борим с последствията на година и половина скука и закъснение във формирането на метод на у4ене.

# 8
  • Bristol
  • Мнения: 6 918
Нямам еднозначен отговор. Аз съм ЗА и ПРОТИВ в зависимост от конкретната ситуация и дете.
Аз съм от амбициозните родители, които искат детето да знае колкото се може повече, мъж ми също, обаче синът ми е заявил, че не ще да става гений и спира поривите ни Laughing Добре, че малката още не може да се изкаже по въпроса   Mr. Green

Освен това много от тези знания ще дадат на детето предимство в първите години на обучение???
Дали? Може и да скучаят доста повече, а по-късно покрай скуката да не усетят как изостават всъщност....
подписвам се под този пост, за да не повтарям ве4е казани неЩА.
По повод последната реплика се подписвам няколко пъти с ръце и крака на базата, за съжаление, на собствен опит с голямата ми дъЩеря, която беШе лЮбопитно дете и тръгна на у4илиЩе 4етяЩа и пиШеЩа. ОЩе се борим с последствията на година и половина скука и закъснение във формирането на метод на у4ене.
При голямото ми дете това, че знае повече от другите, го стимулира повече да учи. Дори учителите в училище са го забелязали и успешно го използват Wink Пак опираме до конкретна ситуация и дете  Peace

# 9
  • Torbay
  • Мнения: 1 363
На мен ми се струва естествена възрастта в началото на 2те  годинки детето да се запознае с буквичките и числата. Не да се насилва да рецитира азбуката.
Да се запознае с музиката на 3- не да започне да ходи на уроци по пиано или цигулка, но да му се купи детска свирка, ксилофонче и под формата на игра да се запознае с нея, с ритъма, с танца.
Да започнат да пишат на 3- съединяване на точки, буквичката на името си да могат да си напишат.

Нямам време да изчета постингите. Довечера, съжалявам ако се повтарям.

# 10
  • в едно миланско село
  • Мнения: 4 037
Нямам еднозначен отговор. Аз съм ЗА и ПРОТИВ в зависимост от конкретната ситуация и дете.
Аз съм от амбициозните родители, които искат детето да знае колкото се може повече, мъж ми също, обаче синът ми е заявил, че не ще да става гений и спира поривите ни Laughing Добре, че малката още не може да се изкаже по въпроса   Mr. Green

Освен това много от тези знания ще дадат на детето предимство в първите години на обучение???
Дали? Може и да скучаят доста повече, а по-късно покрай скуката да не усетят как изостават всъщност....
подписвам се под този пост, за да не повтарям ве4е казани неЩА.
По повод последната реплика се подписвам няколко пъти с ръце и крака на базата, за съжаление, на собствен опит с голямата ми дъЩеря, която беШе лЮбопитно дете и тръгна на у4илиЩе 4етяЩа и пиШеЩа. ОЩе се борим с последствията на година и половина скука и закъснение във формирането на метод на у4ене.
При голямото ми дете това, че знае повече от другите, го стимулира повече да учи. Дори учителите в училище са го забелязали и успешно го използват Wink Пак опираме до конкретна ситуация и дете  Peace

мм да, и ти си права.  Peace

(мога ли благородно да ти завидя за амбицията на син ти? Rolling Eyes Embarassed)

# 11
  • Bristol
  • Мнения: 6 918
feiam, не е за завиждане, защото при него не е точно амбиция. Когато нещо не му се отдава или не е из между "най-добрите", вместо да се напрегне и да постигне по-добър резултат, той се предава  Rolling Eyes

# 12
  • O.A.E./ Пазарджик
  • Мнения: 2 477
има си деца и деца. до 4 години, когато ще тръгне на предучилищна  и ще учи така или иначе азбуката и числата на 2 езика, не мисля да го тормозя. а и не смятам, че е готов от сега. сега е времето да си играе.
скуката в първите години на училище съм я изпитала и не ми донесе нищо добро.
и без това е роден на 31 декември и от сега се чудим с по-ранната или по-късната група да го пускаме  bouquet

# 13
  • The wild, wild west
  • Мнения: 131
Благодаря за отговорите!  bouquet

В интерес на истината аз също не съм "обучавана". Тръгнах на училище на 7 години без един месец и не знаех нито азбуката, нито числата, камо ли да пиша и смятам. Нито майка ми, нито баща ми са се занимавали нещо особено с мен и въпреки това в 4 клас вече бях в отбора по математика на града ни и бълвах стихотворения и други писателски творения. Никога не съм смятала, че безгрижните ми детски години с нещо са ме ощетили в развитието ми.

Тук обаче наистина толкова реклами има за тези системи за обучение и ползите от тях, че се разколебах. Говоря за Baby Einshtein, Brainy Baby, LeapFrog и други подобни...

Някой ползвал ли ги е и има ли според вас някаква полза от тях newsm78

Последна редакция: вт, 27 фев 2007, 17:25 от Шоколадкина

# 14
  • usa
  • Мнения: 3 367
. Говоря за Baby Einshtein, Brainy Baby, LeapFrog и други подобни...
Някой ползвал ли ги е и има ли според вас някаква полза от тях newsm78
имаме всякакви обу1ителни игра1ки; полза пер се няма,не са проговорили на 7 1ужди езика от филм1ето на Baby Einshtein Mr. Green
ако дете се интересува ще нау1и кавото иска и без 1удеса на техниката,както и обратно;
безобразно скъпи са от друга страна,аз взимам двд-та от библиотеката, един LeapFrog купих 2ра ръка..



Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Активация на акаунт