Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

На пазар
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 19 отговора

Варна

Мнения: 565
Хайде дайте да направим една тема която да е полезна на всички бъдещи майки , на които им предстои търсене и закупуване на количка!  Не става въпрос за марки колички, а за това от какво трябва да се състои количката на новороденото.
Аз лично в момента гледам за количка и съм чела доста теми тук и се обърках още повече, едни казват че не било правилно да се казва лятна и зимна количка, ами количка с кош за новородено и количка за по - големи деца, други казват че  "летните" колички стават за новородено ако имат легнало положение други че не стават и трябва да има "зимен кош"! Ами  столчето за за кола)и то хем става хем не става за новородено!
Абе направо се обърках тотално изобщо незнам каква количка да търся!
Дали съм само аз?   newsm78
Цитирай

София

Мнения: 423
Не си само ти, аз също съм объркана. Още повече, че ми казват "за лятно бебе не му трябва еди какъв си кош" ooooh! и май ще се ориентирам към нещо скъпо и комбинирано, белким улуча всичко необходимо  35

Иначе има една класация на количките - ТОП 5 избора на мамите тук. Тя също помага да се ориентираш, но в повечето случаи се говори за модели над 500-600лв.
Цитирай

BG

Мнения: 4 546
не, не си само ти  Very Happy и аз съм така. идеята ти е чудесна.
ако някой препоръчва количка не е зле да пише в какъв ценови диапазон попада . примерно до 350лв, до 600лв, над 600лв.
моите питанки засега са следните:
кое вози по-леко? на самата количка, ако са амортисьорите или на гумите?
за разбитите ни улици кое е по-добре - колички с единични или двойни гуми?
кое е по-добре - гумите да са помпащи или не?
какво му е значението на този 5точков колан  newsm78

Цитирай


Мнения: 3 204
Летните колички обикновено нямат пълно легнало положение. При повечето най-малкият наклон е 30 градуса, което лично според мен не е опасно за новородено (Иво е лятно бебе и винаги е бил возен в такава лятна количка). Детето може да се сложи вътре в порт бебе или да се сложи одеалце, което да обере ъгъла, който се получава. При деца с рефлукс или които повръщат повечко след хранене този наклон даже е полезен. Има обаче и летни колички, които нямат даже и това легнало положение, а са само седнали и полуседнали. Те са абсолютно неподходящи за малки бебета. Пак според мен, подобни колички са подходящи за деца над годинка или ако детето може да седи, но излизането навън е за кратко и няма да му се налага да спи. Лично аз мразя да видя изкривено настрани заспало дете - мисля, че нито съня му е спокоен, нито гръбначния му стълб печели от тази поза. Тук не говоря за столчетата за кола (или както още ги наричат - кошници) за малките бебета, в тях бебето не се свива настрани и няма проблем да поспи вътре за час-два. Още при летните колички - няма възможност за обръщане на дръжката и бебето гледа само напред.
Комбинираните колички винаги имат напълно легнало положение, те са подходящи за новородени. Обикновено имат и покривало за зимни условия. Дръжката или кошът може да се обръщат и майката да гледа бебето.
Някои колички имат отделен кош за новородено (до 6 месеца), който се монтира върху шасито. След като бебето почне да сяда, кошът се маха и се минава на летния вариант на количката.
Най-леко возят количките с 4 големи гуми и амортисьори (пружини). Те са удобни за качване и слизане по стълби без вдигане на количката (Задните гуми се плъзгат по стъпалото и тежестта не се усеща). Дупките не се усещат, колелата не се въртят на всички посоки и не пречат на движението. Недостатък е, че за всеки завой трябва да скачаш върху дръжката, което - особено при по-тежка количка - води до болки в китките. Количките с двойни колела са удобни, защото при завой правиш само леко движение с китката и ръката не се натоварва, но за сметка на това при дупки стават леко неуправляеми. Освен това количките с двойни колела минават трудно през релсите по подлезите, докато количите с 4 гуми, даже и релсите да не са подходящи като шрина, могат да се прекарат на 2-те странични гуми (количката се накланя леко вляво или вдясно).
Помпащите гуми обикновено са големи, с големи амортисьори и количката вози много леко. Но пък това е за сметка на теглото на количката - обикновено са тежки, гумата може да се спука, трябва да я помпаш - това отнема време.
Триколките са страшно удобни за неравен терен, но (освен някои доста скъпи изключения) са и много тежки. По-маневрени са онези, които са с въртящо предно колело.
5-точковия колан пази по-добре дето от изхлузване, ако се наклони силно напред (някои летни колички нямат бордове или бордовете са прекалено ниски). Дали ще го ползваш, зависи и от детето - аз много рядко ползвам колан за Иво, бордът му е достатъчен.
Много важно за избора на количка е следното - дали ще прекарва детето много време в количката. Къде ще са разходките - на равен терен или в пресечена местност (улици с дупки, павета). Ще се налага ли превозване на количката с кола често (количките с 2 дръжки се сгъват на чадър и заемат много по-малко място в багажника, отколкото количките с цяла дръжка, които се сгъват напред като книга). Лека количка ли искате? Маневрена количка ли искате? Всяка майка има различни изисквания и не може еднозначно да се препоръа количка. Примерно аз исках лека количка с 4 големи гуми и амортисьори, щото не съм Батман и няма как да хвърча над стълби, нито пък исках разни излишни колелета да ми се метлявят. Нямаме кола, така че големината и начинът на сгъване отпаднаха като фактор, както и наличието на столче за кола към комплекта. Освен това исках и да не е скъпа. Ми това е. Ако знаете какво искате, няма как да не го намерите.
Цитирай

София

Мнения: 423
Супер изчерпателно, благодарим много   bouquet
Май за първи път се замислих действително каква ще е подходящата за мен количка, а не само да я избирам по цена и марка..каква невежа съм била   Thinking
Цитирай

Варна

Мнения: 5 299
Аз пък изобщо не ти препоръчвам количка с 4 единични големи гуми. Тежки са и неманеврени. Винаги съм предпочитала колички с двойни и завиващи гуми. За мен най- важно беше да е лека и маневрена, да се събира в багажника. Спрехме се на Peg PErego Pliko P3 Completo. ЗАсега съм много доволна. ЗА по- малко парички препоръчвам Джордани и Чико Кортина.
Цитирай


Мнения: 8 505
...Ами  столчето за за кола)и то хем става хем не става за новородено!

Може би объркването се получава от това,че едни наричат кошницата за кола столче и в този смисъл тя е подходяща за новородено.Столът е за по-големи деца.
Ето малко информация:
За столчета за кола:http://www.bg-mamma.com/site/content/view/678/63/
http://www.bg-mamma.com/site/content/view/98/63/
За колички:http://www.bg-mamma.com/site/content/view/629/63/
Цитирай

Варна

Мнения: 565
Аз имам в предвид тези кошници, например с Чико Кортина има такава, някои казват че не е хубаво бебето да стои повече време в нея, а уж стават за новородени. На мен лично ще ми трябва тази кошница защото живея извън града и освен с колата няма как да се предвижвам, и ще трябва детето от малко да го возя в колата с тази кошница.
Цитирай


Мнения: 8 505
Стават,не се притеснявай.Доста хора се плашат от наклона на кошниците,дори слагат нагънати пелени,за да го намалят-напълно погрешно.Позицията на самата кошница в колата е такава,че кръста и гърба на бебето не се натоварват.
Цитирай

Варна

Мнения: 565
 reflex благодаря !   bouquet
Цитирай

София... с надежда за преселение.

Мнения: 3 926
Само да допълня Юлче (много изчерпателно наистина) - препоръчително е всички видове колички да се свалят на задни гуми по стълбите, ако не влизат в релсите на подлезите. При количка с 4 двойни колела ваншните гуми влизат в релсите, но това е опасно за самата количка, защото се изкривяват осите на колелата и могат да се повредят или счупят (при по-кекавите марки).
По принцип за градски условия се препоръчват леките и маневрени колички, предвид бързо изнекващите препятствия, евентуалното качване в градски транспорт и т.н. За мен лично комбинираните колички с 4 двойни или двойни предни колела са прекрасен избор. Обикновено са по-леки и дори да не минават като танк от някъде ще могат да се вдигнат лесно. Друго предимство е по-друсливото им возене - всяко бебе много бързо се успива от друсането. Не знам защо пустата "лека возия" много се харчи сред майките Wink То това не е кола, а по-скоро приспивателно Wink Laughing Карала съм от всички видове и изборът на Pliko - то е право в десетката Very Happy Всичко от подобен вид също върши работа.
Един съвет - като се спрете на модел и марка помолете за среща с някоя форумска мама, която бута отдавна такава количка и я бутнете с дете вътре. Моето Перего съм го давала на две майки, като съм им правила сравнение с Чиполино - убедих ги да не гледат само външните прилики Wink
Цитирай

София

Мнения: 4 266
Не знам колко е добра идеята за темата но нищо ново няма да се напуише тук пак ще се заформат спорове в зависимост ото това кой на какво е свикнал.

Ето ти пример
..........Най-леко возят количките с 4 големи гуми и амортисьори (пружини). Те са удобни за качване и слизане по стълби без вдигане на количката (Задните гуми се плъзгат по стъпалото и тежестта не се усеща). Дупките не се усещат, колелата не се въртят на всички посоки и не пречат на движението. Недостатък е, че за всеки завой трябва да скачаш върху дръжката, което - особено при по-тежка количка - води до болки в китките. Количките с двойни колела са удобни, защото при завой правиш само леко движение с китката и ръката не се натоварва, но за сметка на това при дупки стават леко неуправляеми. Освен това количките с двойни колела минават трудно през релсите по подлезите, докато количите с 4 гуми, даже и релсите да не са подходящи като шрина, могат да се прекарат на 2-те странични гуми (количката се накланя леко вляво или вдясно).
...........
5-точковия колан пази по-добре дето от изхлузване, ако се наклони силно напред (някои летни колички нямат бордове или бордовете са прекалено ниски). Дали ще го ползваш, зависи и от детето - аз много рядко ползвам колан за Иво, бордът му е достатъчен.
....
1. Не съм съгласна че най-лесно возят количките с 4 единични колелета, това скачане на завоите чупи дръжките на количките. Целата на въртящите се колелета е не да "пречат на движението а да го улесняват".
2. За 5 точковите колани. Аз никога не съм слагала горните, но то си зависи до детето. Моето не ми е ставало от количката, за да го връзвам.

А теми за колички колкото искате: Кои какво кара? Коя да избера? Какви са размерите и т.н. Търсачката на форума мнооого помага! На страницата на БГ-мама има статии
Цитирай

не се стискайте и не мъчете новородените без коша,
противопоказно е наклон дори и 30 градуса за повече от 40 минути
и в никакъв случай не возете бебето в столчето за кола дълго време на вън на разходка,
по добре количка за 100 лева но с кош
Цитирай

София... с надежда за преселение.

Мнения: 3 926
Хич не ми се щеше да споря, но ГОСТЕ!, аргументирай се ако обичаш! Защото в родилното отделение кошчетата на бебетата също са с наклон. И как по-точно кошницата за кола вреди??? Ще ми се да ми обясните защо не може по-дълго време, след като е направена за път??? На път никой не слиза през час, за да се разходи два часа newsm78
Цитирай
лекарката която идваше на посещение при новороденото ми бебе специално каза ,в кошницата за кола бебето да не се разхожда за дълго ,а да се мести в коша и това до 6 месеца- за кратко ок и как, с малко бебе ще тръгна на дълъг път 3 часов не виждам,
тия кошници са като отиваш до магазина с колата да не носиш специално и кош,
но всеки сам решава-
в друга страна съм ако това има значение и незнам как нашите BG доктори не го казват
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 19 отговора