Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Деца от 1 до 6 г.
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 72 отговора

София

Мнения: 10 830
Момичета, имам следния "проблем". Моята щерка прекрасна, на мама умницата не може да направи връзка между първата буква и думата. Какво имам предвид... Когато й казваме думи започващи с еднаква буква тя не може да каже коя е буквата... Баща й каза, че е блондинка и да тичам за боя за коса  Mr. Green 35 Та, кажете ми как да й обясня връзката м/у думата и първата буква. Че балон, баба, боя, започват с буквата Б. Има книжка с нарисувани предмети и съответните букви. Хубаво, ама тя само на чуване не определя буквата. На 4 г. и 2 месеца е... Предполагам, че аз не подхождам правилно или просто не й е интересно. В никакъв случай не смятам, че има проблем, ама все пак с тия занимания трябва да се почне отнякъде... Tired
Цитирай

Варна

Мнения: 3 826
Имаме същият проблем. Когато питам за първата буква на думата въпреки, че съм я произнесла отчетливо и думата и е позната пак ми казва някаква друга буква или почва да играе на отгатванка. Тъй като все още не знае всички букви, въпреки че е на 4г и 10м се надявам по-нататък като порасне още малко да запчне да прави връзка.
« Последна редакция: нд, 17 юни 2007, 14:47 от Despina »
Цитирай

София

Мнения: 10 830
Ами тя моята знае 3-4 букви. И с тях пробвам, знае да ги пише дори, но явно не прави връзката м/у буквата и думата.  Rolling Eyes Дори понякога си мисля, че се лигави, защото примерно в градината като учат стихотворения тя не ги казва веднага. Повечето деца тичат да се похвалят какво са научили, а тя не... по някое време, примерно след ден-два идва и изплясква цяло стихче от по 2 куплета, при това не бебешки залъгалки, ами стихотворения... та вече позвам да се замислям дали се прави на ударена в повечето случаи като се опитваме да я научим на нещо.
Цитирай

в гората

Мнения: 2 979
И моята е същата. Макар, че скоро ще стане на 3...ама аз не и давам зор...мисля, че е рано...а може и да не е знам ли... newsm78 Laughing Laughing

Като и покажа или напиша буквата казва:
-" На баба Ели "
- " А коя е първата буквичка"?ю
- "Не знам бе мамооо" Laughing
Цитирай

Там някъде

Мнения: 1 112
На мен по-трудно ми беше да я науча да разпознава на коя буква завършва думата. И в двата случая я карах да удължава буквата. Започнах с гласни, по-лесно е. Например: елен - ееееелен. И я карах да се слуша. Бързо схвана. Когато преминахме на думи, започващи със съгласни, в началото казваше вместо първата буква, първата сричка. Отново повтарях, че трябва да се слуша сама. Когато се концентрираше не бъркаше. Сега вече й е лесно. Успех.
Цитирай


Мнения: 2 567
А с истински буквар опитвали ли сте? Моята беше около четири годишна като почнахме да се занимаваме по него. Там си има урок примерно с буквата М и дадени думички започващи с тази буква. И така прави връзката между буквата и думата. На следващия ден пък с друга буква. И така докато стигнете до правенето на сричките.
Моята пък имаше проблеми с Л-то и тази буква я бяхме пропуснали  Smile Не можеше и не можеше да прочети сричката, където има Л.
Цитирай

София

Мнения: 10 830
На мен по-трудно ми беше да я науча да разпознава на коя буква завършва думата. И в двата случая я карах да удължава буквата. Започнах с гласни, по-лесно е. Например: елен - ееееелен. И я карах да се слуша. Бързо схвана. Когато преминахме на думи, започващи със съгласни, в началото казваше вместо първата буква, първата сричка. Отново повтарях, че трябва да се слуша сама. Когато се концентрираше не бъркаше. Сега вече й е лесно. Успех.

Супер! Мерси! Ще пробвам!  bouquet
Аз натъртвам на буквата, обаче сега го осъзнавам, че е грешка, защото така детето не отличава буквата от другите
Цитирай

София

Мнения: 10 830
А с истински буквар опитвали ли сте? Моята беше около четири годишна като почнахме да се занимаваме по него. Там си има урок примерно с буквата М и дадени думички започващи с тази буква. И така прави връзката между буквата и думата. На следващия ден пък с друга буква. И така докато стигнете до правенето на сричките.
Моята пък имаше проблеми с Л-то и тази буква я бяхме пропуснали  Smile Не можеше и не можеше да прочети сричката, където има Л.

Ами нямаме буквар. Имам, обаче нещо много ценно! Книга за азбуката, рисувана от дядо ми. Прекрасна книга, която аз й разпечатах и тя разглежда. Там в една рисувана история дядо се е старал да вмъква предмети и животни с дадената буква. Тя я гледа засега като комикс. Абе яз трябва да се занимавам, то не става от самосебе си. Ама исках да чуя вашето мнение и идеи, и трикчета...
Цитирай

София

Мнения: 9 117
Хм, не си спомням някой да ме е занимавал с такива неща, преди да тръгна на училище newsm78
Съжалявам, че не мога да ти помогна с идеи Sad
Цитирай


Мнения: 2 567
Vache, съжалявам, че не мога да ти дам някаква идея. При моята точно това не се е случвало. Наистина ще трябва малко повече да се позанимаваш с нея и ще разбере. Няма ненаучено  Peace
Трик имах за друг проблем. Моята смяташе, че като пише примерно В, трябва и Ъ да слага към нея. Защото така се чува. Та с това имахме проблем, но с определено упражнение го осъзна и се спря с това Ъ  Smile
Цитирай

София

Мнения: 10 830
Vache, съжалявам, че не мога да ти дам някаква идея. При моята точно това не се е случвало. Наистина ще трябва малко повече да се позанимаваш с нея и ще разбере. Няма ненаучено  Peace
Трик имах за друг проблем. Моята смяташе, че като пише примерно В, трябва и Ъ да слага към нея. Защото така се чува. Та с това имахме проблем, но с определено упражнение го осъзна и се спря с това Ъ  Smile


Ааа и върху това съм се замисляла, че една буква може да се състои от два звука... ама тя така или иначе рисува букви, а не ги пише съзнателно, дори и малкото, който знае. Това със сигурност е част от научаването де...
Цитирай

Sofia

Мнения: 143
Когато дъщеря ми беше на около 2 години, и купих една игра в която, имаше 50 карти със животни и птици, на които беше написано името на животното с главна буква. За около месец научи имената на всичките животни, а аз на шега започнах да я питам, коя е първата буква... Докато навърши 2 г. и половина знаеше всички букви и почти не бъркаше първата буква в която и да е дума.
Сега е на 5г и 1 месец и спелва безпогрешно дори трудни думи, също така и ги пише (печатно). Мисля, че картите помогнаха много, защото съм и купувала и специални книжки с азбуката (поне 5) и не проявява никакъв интерес.
Цитирай


Мнения: 2 567
Vache, а знаеш ли моята като проумя, че В си е просто В и към нея няма Ъ, в каква пък друга крайност изпадна. Толкова явно се бе стресирала от това Ъ, че в думи като РЪКА примерно беше започнала да го изпуска. Защото си мислила, че пак чува Ъ-то от Р и знаейки, че към Р няма Ъ, хоп айде маха и Ъ-то, което си е част от думата. Абе имаше известни обърквации докато се научи, но това е неминуемо  Smile
Цитирай

plovdiv

Мнения: 350
Бих опитала така:
Р - РИЗА
Ъ - ЪГЪЛ
К - КОЛА
А - АГНЕ

и с подобни комбинации Smile
Цитирай

Там някъде

Мнения: 1 112
Когато дъщеря ми беше на около 2 години, и купих една игра в която, имаше 50 карти със животни и птици, на които беше написано името на животното с главна буква. За около месец научи имената на всичките животни, а аз на шега започнах да я питам, коя е първата буква... Докато навърши 2 г. и половина знаеше всички букви и почти не бъркаше първата буква в която и да е дума.
Сега е на 5г и 1 месец и спелва безпогрешно дори трудни думи, също така и ги пише (печатно). Мисля, че картите помогнаха много, защото съм и купувала и специални книжки с азбуката (поне 5) и не проявява никакъв интерес.

Свекърва ми подари подобна игра на Лилия, казва се "Забавна азбука - домино с животни". Хубава е, но мисля, че с нея се учи повече фотографски. Всъщност си зависи от възрастта на детето. В момента Лили я използва да реди думички (от едната страна има животно и буквата, с която започва, а от другата страна само буквата).
Ваче, децата си искат своето - занимания, игри. За съжаление повечето сме работещи и ни остава по-малко време, поне с мен е така. Като я взема от градина се опитвам да се занимавам с нея, но в това хубаво време на нея й се играе. Вечер преди да заспи в леглото й правя мини театър (за около 5-10 минути) с две малки плюшени играчки. Обикновено театърът протича така: "Здравей, Лили!", "Здравейте Барби и Митко (така ги е кръстила)", "Как мина денят ти?", тук тя разказва какво е правила в детската градина, "Искаш ли да поиграем на думи?" и започваме - или откриваме първата и последна буква в някоя дума, или казвам буква и тя измисля дума, която започва с нея. Та, лятото това ни е времето за образование - непосредствено преди да заспи  Smile
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 72 отговора