Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Деца от 1 до 6 г.
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

София

Мнения: 84
Попаднах на следното, видя ми се интересно и реших да споделя. Дано и на вас да ви е интересно.
Преводът е мой, така че може да е малко куц на места, сори  Blush

"Пробвайте следните проверени тестове, използвани в умствени експерименти за установяване нивото на развитие на детето.

На около 18 месечна възраст поставете някакъв ярък знак върху челото на детето, после го накарайте да се погледне в огледалото.
Обикновено, по-малките от 18 месеца ще докоснат знака в огледалото, а по-големите - този на челото си. По малките бебета още
не са се научили да се разпознават. Социалното осъзнаване предполага да имаме чувство за себе си, отличаващо ни от длугите.

Предложете на дете на около 18 месеца две различни неща за ядене - например солети и парченца ябълка. Наблюдавайте кое ще предпочете детето. Накарайте го да ви гледа, докато опитвате и двете. Изразете явно отвращение към храната която детето е избрало и силно предпочитание към другата. После поставете ръката на детето между двете храни и го помолете да ви даде едната. В общия случай, децата под 18 месеца ще ви дадат храната, която те харесват, а тези над 18 месеца - храната, която вие сте предпочели.

За 3 и 4 годишни - скрийте нещо сладко (или нещо което детето обича)  някъде в стаята, докато детето и друго, по-голямо дете ви гледат. Помолете по-голямото да напусне стаята. Нека след това по-малкото дете види, че скривате сладкиша на ново място. Попитайте по-малкото къде според него ще търси по-голямото, като се върне в стаята. 4 годишно дете обикновено ще посочи старото скривалище, а 3 годишно ще предположи новото място. 4 годишните вече осъзнават, че другите хора могат да имат разбиране, различно от тяхното - урок, който 3 годишните още не са схванали. 

В последния експеримент участват 3 и 4 годишни деца и кукла, наречена "Подлата маймунка" Покажете последователно няколко двойки стикери (картинки). За всяка двойка Подлата маймунка трябва да попита детето коя картинка от двете предпочита. На всеки рунд маймунката избира за себе си картинката, която детето е предпочело, оставяйки му другата. (За това и се нарича "Подлата маймунка"). Около 4 годишна възраст децата схващат играта на маймуната бързо, и започват да посочват другата картинка, а не тази, която наистина искат. Така в края на крайщата получават желаната картинка. По-малките деца обикновено не разбират подлите намерения на маймунката и чистосърдечно продължават да казват истината и никога да не получават картинката която им харесва.

Растейки, децата усъвършенстват тези социални уроци... Самоличността им се доближава до тази на възрастен. С това съзряване умира и част от чистосърдечността им."

Daniel Goleman, Social Intelligence, Bantam,
2006, pp. 135-6.
Цитирай

New Zealand

Мнения: 5 184
Хм, интересно. Ще опитам. Благодаря 4е сподели.,
Цитирай

ВАРНА

Мнения: 1 640
Мерси за труда ,ще се пробваме и ние,макар че ще е малко трудно организирането на опитите.
Цитирай


Мнения: 7 468
Хареса ми, особенно това за Подлата маймунка. Wink
Цитирай

София

Мнения: 84
Да, вярно е, че се изисква малко организация, но пък какво от това?! Често налитам на теми в духа "Как да занимаваме децата си?". За кратко, но може и така  Smile
Споделете впечатления ако пробвате - моето е още много малко за целта.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.