Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Туризъм
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 96 отговора

някъде ... тук ...

Мнения: 4 659
От тук:
"...
§ 28. В глава втора се създава раздел ХХV с чл. 137а - 137е:
"Раздел ХХV

Обезопасителни колани, защитни каски, системи за обезопасяване на деца

Чл. 137а. (1) Водачите и пътниците в моторни превозни средства от категории M1, M2, M3 и N1, N2 и N3, когато са в движение, използват обезопасителните колани, с които моторните превозни средства са оборудвани.

(2) Могат да не използват обезопасителни колани:

1. бременните жени;

2. лицата, чието физическо състояние не позволява използването на обезопасителен колан;

3. водачите на таксиметрови автомобили, когато превозват пътници в рамките на населеното място;

4. инструкторите - при управление на автомобила с учебна цел.

Чл. 137б. (1) Системите за обезопасяване на деца в зависимост от теглото на децата, за които са предназначени, се класифицират в пет групи:

1. група 0 - за деца с тегло под 10 кг;

2. група 0+ - за деца с тегло под 13 кг;

3. група I - за деца с тегло между 9 и 18 кг;

4. група II - за деца с тегло между 15 и 25 кг;

5. група III - за деца с тегло между 22 и 36 кг.

(2) Системите за обезопасяване на деца се подразделят на два класа:

1. пълен клас, който включва комбинация от ленти или гъвкави компоненти с осигуряваща ключалка, регулиращи и присъединителни устройства и в някои случаи допълнителна седалка и/или защитна преграда, и могат да се закрепват чрез нейната вградена лента или ленти;

2. непълен клас, който представлява цялостна система за обезопасяване на деца и може да включва частично обезопасително устройство в комбинация с обезопасителен колан за възрастни, който обхваща тялото на детето или задържа устройството, в което детето е поставено.

Чл. 137в. (1) Пътниците в моторни превозни средства от категории М1, N1, N2 и N3, когато са в движение, използват системи за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани.

(2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се използват системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в съответствие с чл. 137б, ал. 1.

(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра заемат седалка, която не е предна.

(4) В таксиметрови автомобили, които не са оборудвани със системи за обезопасяване на деца, деца с ръст под 150 сантиметра се превозват на седалка, която не е предна.

(5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца, обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното средство, когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена въздушна възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана.

Чл. 137г. Системите за обезопасяване на деца трябва да отговарят на изискванията на Правило 44/03 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации или на наредба по чл. 138, ал. 4 относно одобряване типа на нови моторни превозни средства по отношение на обезопасителните колани и на системите за обезопасяване и за одобряване типа на обезопасителни колани и системи за обезопасяване.

Чл. 137д. (1) Всички седящи пътници на възраст три и повече години в моторните превозни средства от категории М2 и М3, когато са в движение, използват системите за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани. Системите за обезопасяване на деца се одобряват в съответствие с чл. 137г.

(2) Пътниците в превозните средства от категории M2 и M3 се уведомяват за задължението да поставят обезопасителен колан, когато са седнали и когато превозното средство е в движение. Те се уведомяват за това по един от следните начини:

1. от водача;

2. от придружителя или от лицето, посочено като ръководител на групата;

3. чрез аудио-визуални средства;

4. с табели и/или пиктограма, поставени на видно място над всяко място за сядане.

Чл. 137е. Водачите и пътниците на мотоциклети и мотопеди използват защитни каски."
..."
Цитирай


Мнения: 10 719
Браво!
Радвам се, че има вече закон.Дано да се спазва Peace
Цитирай

софия

Мнения: 7 281
най-накрая!
За това съм с две ръце да глобяват!
ЕлиТо, не е лошо в Клюкарника да пуснеш темата, че да я видят повече хора
Цитирай

някъде ... тук ...

Мнения: 4 659
най-накрая!
За това съм с две ръце да глобяват!
ЕлиТо, не е лошо в Клюкарника да пуснеш темата, че да я видят повече хора
Не знам Thinking Все си мисля, че мястото и е тук. Ама като гледам има още две теми в този подфорум, където се дъвче столчето и никой не си прави труда да прочете тази. С главни букви ли трябваше да я напиша newsm78
Цитирай

Русе

Мнения: 4 406
на мен ми се струва, че и в Нашите деца е добре да се даде линк.
Цитирай


Мнения: 294
Момичета, моля да ми разясните тези параграфи какво точно значат? Първия е ясен, но втроия почти изключва първия newsm78. Втория го разбирам така: ако нямата специални системи" т.е. столчета, деца над 3г. възраст могат да се возят не обезопасени на задна седалка?! newsm78 #Crazy
(2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се използват системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в съответствие с чл. 137б, ал. 1.

(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра заемат седалка, която не е предна.

Цитирай

някъде ... тук ...

Мнения: 4 659
Аха, пак не са домислили нещо. Ще видим какаво ще излезе newsm78
Ето и един коментар от вестник.
Цитирай

Пловдив

Мнения: 12 893
Какъв е този закон?! Що за боклук?! Значи за едни може, за други не може. Тц,тц,тц.
Цитирай


Мнения: 294
Според мен "добре" са го измислили - все едно, че нищо не са приели!!! #Cussing out #2gunfire За новите коли с колани и "специали системи" трябва да се спазва задължително сточле с колан за деца, но за "по-старите" коли без колани може да не се спазва, защото няма как да се закрепят "специалните системи", което не е вярно - има най-различни модели столчета, да не говорим, че може да си сложат колани.
Цитирай

София

Мнения: 4 812
Нали ако законът е ясен и категоричен, то и санкциите ще са такива и спазването ще е лесно. А сега отново всичко ще е на принципа "ако мине".
Вярвам, че поне по отношение на безопасността на децата, не законът, а разумът определя решенията ни.
Цитирай


Мнения: 294
Янита, съгласна съм, че разумът определя решенията ни, но според мен е належащо да има строг и ясен закон, защото понякога родителите неглежират разумните неща, за да спестят пари, усилия или просто да изпълнят каприз на децата си и след това има нещастия, които на никой не пожелавам.
Цитирай

Има много детски смях.

Мнения: 2 933
Крайно време беше!

Дано започнат и НАИСТИНА да глобяват  Peace
Цитирай

Нейде тук из НЕГОВИТЕ фантазии

Мнения: 575
Аз съм една от тези дето повдигат въпроса за столчето.
Да предположим следното: Карам Москвич, АЗЛК,. Хубава кола, социалистическа. Двигателя- двигател, Купе -огромно, багажник -като необятната руска шир. И аз съм много , много доволна от колата си. Изведнъж обаче се оказва , че аз с моята любима кола не мога да си закарам детето на море.
Според мен "добре" са го измислили - все едно, че нищо не са приели!!! #Cussing out #2gunfire За новите коли с колани и "специали системи" трябва да се спазва задължително сточле с колан за деца, но за "по-старите" коли без колани може да не се спазва, защото няма как да се закрепят "специалните системи", което не е вярно - има най-различни модели столчета, да не говорим, че може да си сложат колани.
Тук малко грешиш. Аз от една седмица се спуквам да търся сточе. От най- евтиния до най- скъпия модел (а то имало доста скъпи....)не намерих нито едно което да може да се закрепя без задни колани. Ти ако си намерила , моля те кажи ми , да ида да го купя.
И относно поставянето на колани.... ех... ако беше толкова лесно  нямаше да изпиша всичко това. Говорих с няколко сервиза- нито един не предлага тази услуга. Ти да имаш някоя идея?
Цитирай

софия

Мнения: 7 281

И относно поставянето на колани.... ех... ако беше толкова лесно  нямаше да изпиша всичко това. Говорих с няколко сервиза- нито един не предлага тази услуга. Ти да имаш някоя идея?

мои познати си сложиха задни колани на Пежо, з-то по неизвестни причини му ги нямаше. Купиха си някакви от автоморга и им ги монтираха.
Баси, толкова ли е сложно, че ти отказват newsm78

А да возиш бебе от София до морето без стлче и в Москвич- много е смело Cool, нямам предвид да те засегна нещо Peace
Цитирай


Мнения: 294
Честно казано не ми се е налагало да търся такива столчета (които се закрепят без колани) или да търся сервиз за колани, но предполагам, че трябва да има варианти. newsm78.
През 80-те години и ние имахме москвич (стар) и баща ми беше приспособил по някакъв начин едно бебешко столче, което имахме от чужбина (беше доста по-голямо и неудобно от сегашните) за да може брат ми (тогава бебе на 1г.) да се вози спокойно с нас. Незнам как го беше направил, но е факт, че го използвахме... Искам да кажа, че трябва да има начини все пак.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 96 отговора