Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Клюкарник
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 152 отговора

София, на брулени хълмове

Мнения: 967
След цялата пушилка, която вдигнаха медиите и параноята, която се създаде сред хората - как ще возет в столче вече порасналите си отрочета реших все пак като грамитен човек да прочета какво точно гласи промяната в закона за движение по пътищата относно детските седалки. Та да обощя в едно изречение: Задължитно е ползването наобезопасително детско столче за деца до 3год., а за деца над 3год. и до 150см. задължително е ползването на столче САМО, ако дето се вози н предната седалка, на задната седалка може спокойно да пътува без столче. Цитирам:

Раздел XXV.
Обезопасителни колани, защитни каски, системи за обезопасяване на деца (Нов
- ДВ, бр. 51 от 2007 г.) **

*Чл. 137а.* (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007
г.) (1) Водачите и пътниците в моторни превозни средства от категории M1,
M2, M3 и N1, N2 и N3, когато са в движение, използват обезопасителните
колани, с които моторните превозни средства са оборудвани.

(2) Могат да не използват обезопасителни колани:

1. бременните жени;

2. лицата, чието физическо състояние не позволява използването на
обезопасителен колан;

3. водачите на таксиметрови автомобили, когато превозват пътници в рамките
на населеното място;

4. инструкторите - при управление на автомобила с учебна цел.

**

*Чл. 137б.* (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007
г.) (1) Системите за обезопасяване на деца в зависимост от теглото на децата,
за които са предназначени, се класифицират в пет групи:

1. група 0 - за деца с тегло под 10 кг;

2. група 0+ - за деца с тегло под 13 кг;

3. група I - за деца с тегло между 9 и 18 кг;

4. група II - за деца с тегло между 15 и 25 кг;

5. група III - за деца с тегло между 22 и 36 кг.

(2) Системите за обезопасяване на деца се подразделят на два класа:

1. пълен клас, който включва комбинация от ленти или гъвкави компоненти с
осигуряваща ключалка, регулиращи и присъединителни устройства и в някои
случаи допълнителна седалка и/или защитна преграда, и могат да се закрепват
чрез нейната вградена лента или ленти;

2. непълен клас, който представлява цялостна система за обезопасяване на
деца и може да включва частично обезопасително устройство в комбинация с
обезопасителен колан за възрастни, който обхваща тялото на детето или
задържа устройството, в което детето е поставено.

**

*Чл. 137в.* (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007
г.) (1) Пътниците в моторни превозни средства от категории М1, N1, N2 и N3,
когато са в движение, използват системи за обезопасяване, с които моторните
превозни средства са оборудвани.

(2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни
средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за
обезопасяване, се използват системи за обезопасяване на деца от пълния или
непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в
съответствие с чл. 137б, ал. 1.

(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са
оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на
децапод тригодишна възраст, а
децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра заемат
седалка, която не е предна.

(4) В таксиметрови автомобили, които не са оборудвани със системи за
обезопасяване на деца, деца с ръст под 150 сантиметра се превозват на
седалка, която не е предна.

(5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца,
обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното
средство, когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена
въздушна възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана.

**

*Чл. 137г.* (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007
г.) Системите за обезопасяване на деца трябва да отговарят на изискванията
на Правило 44/03 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на
обединените нации или на наредба по чл. 138, ал. 4 относно одобряване типа
на нови моторни превозни средства по отношение на обезопасителните колани и
на системите за обезопасяване и за одобряване типа на обезопасителни колани
и системи за обезопасяване.

**

*Чл. 137д.* (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007
г.) (1) Всички седящи пътници на възраст три и повече години в моторните
превозни средства от категории М2 и М3, когато са в движение, използват
системите за обезопасяване, с които моторните превозни средства са
оборудвани. Системите за обезопасяване на деца се одобряват в съответствие с
чл. 137г.

(2) Пътниците в превозните средства от категории M2 и M3 се уведомяват за
задължението да поставят обезопасителeн колан, когато са седнали и когато
превозното средство е в движение. Те се уведомяват за това по един от
следните начини:

1. от водача;

2. от придружителя или от лицето, посочено като ръководител на групата;

3. чрез аудио-визуални средства;

4. с табели и/или пиктограма, поставени на видно място над всяко място за
сядане.

**

*Чл. 137е.* (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007
г.) Водачите и пътниците на мотоциклети и мотопеди използват защитни каски.
Цитирай

Нови Искър

Мнения: 4 181
Нели знаеш ли, че май си съпруга на един от началниците ми newsm78
А иначе си права - съпруга ми е полицай - онзи ден му казвам - тичай за столче, какво ще правим - само ако детето е на предната седалка - задължително столче (до 3 - годишно - независимо къде е в колата, трябва да е във столче) Peace
Цитирай

София

Мнения: 775
Язък......
Цитирай


Мнения: 7 837
Мда, отдъхнете си. Сега няма да трябва да се набутвате с пари и да обезопасявате по-големите деца, защото го НЯМА в закон.
Цитирай


Мнения: 11 645
Добро утро Smile
Аз писах и в съседната, че е така, но там ехото е по-силно "глоба, глоба, безотговорни родители, отнемане на родителските права..."
Според мен законът е калпав
Цитирай

София

Мнения: 775
Нещо друго калпаво има в цялата работа.....
Цитирай

някъде ... тук ...

Мнения: 4 658
Не приемам това тълкуване Peace
Според мен важи само за колите, които нямат колани (т.нар. системи за обезопасяване) отзад.
Справка:
*Чл. 137в.* (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007г.)
....
(2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни
средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за
обезопасяване, се използват системи за обезопасяване на деца от пълния или
непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в
съответствие с чл. 137б, ал. 1.



Цитирай

София

Мнения: 1 727
 newsm78   newsm78 newsm78
Цитирай


Мнения: 11 645
Нещо друго калпаво има в цялата работа.....
Калпав е, защото хем е задължително, хем не е, пък и такситата минават метър както винаги. Половинчата е цялата работа
Цитирай


Мнения: 7 837
Да знаете че вече ставате смешни с пресипването от пусто в празно. Като трябва да се спазват правила, всички се превръщат в тълкуватели, търсещи вратички.
Цитирай

София

Мнения: 4 812
И аз четох закона - няколко пъти. И в другата тема писах. Само на мен ли ми се струва, че системи за обезопасяване и системи за обезопасяване на деца са различни понятия според текста на този закон?

В коли, които нямат системи за обезопасяване, не можете да возите деца под 3 години, а по-големите - само на задната седалка. Това е онази така бленувана вратичка, гратисен период, гаранция за безопасно пътуване, ако коланите на задните седалки не са монтирани ли са изтръгнати по една или друга причина...

А може би става дума за лично мое тълкуване, изкривено от желанието ми да виждам по-малко деца, подскачащи между седалките по време на път....
Цитирай

някъде ... тук ...

Мнения: 4 658
Уф, Янита, и аз това се опитах да кажа Confused
Ама всеки има глава на раменете си Peace
Вече не ми се пише във всичките тези теми за столчетата Rolling Eyes
Цитирай

София

Мнения: 4 812
И на мен ми писна да пиша!
Това не пречи да продължавам да подкрепям идеята за отнемане на родителски права при системно излагане на детския живот на опасност.
Цитирай

София

Мнения: 6 317
Да знаете че вече ставате смешни с пресипването от пусто в празно. Като трябва да се спазват правила, всички се превръщат в тълкуватели, търсещи вратички.

Мда  Confused. В другата тема не се включих (изчетох я), защото нямам особено отношение към колите (тъй като кола нямам). С детето се придвижваме пеша предимно или с градски транспорт. Въпреки това имам столче за кола - чат-пат пътуваме и не мога да си позволя да не е в столче. Нищо, че се сърди и дърпа на моменти, компромиси не правя. Става дума за живота му, а той ми е по-скъп и от моя собствен!
Цитирай


Мнения: 7 837
Имаше един щатски сайт със снимки на катастрофи с деца. Опитвам се да го намеря и ще ви го постна, за да видите за какво става въпрос, особено тия дето са ербап... Кървища, детски тела, изхвърчали неправилно монтирани столчета за кола или липсата на такива...

След толкова празнословие, усещам че някои имат нужда да погледат подобни снимки.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 152 отговора