Помощни училища- какво мислите за тях?

  • 109 175
  • 392
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 3 504
Така е, съгласна съм с Eis  Peace

# 61
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Така е, съгласна съм с Eis  Peace
и аз и има достойни учители, но много голяма част не стават за такива.

# 62
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
pedagog ,жалко е ,че такова хубаво училище като вашето е закрито. Лошото е ,че всички хубави неща май се закриват или преструктурират и никой не мисли за нашите деца.

Така е, съгласна съм с Eis  Peace
и аз и има достойни учители, но много голяма част не стават за такива.

Достойни учители според мене има и в едното и в другото училище. Когато са учители по призвание,а не по необходимост те се раздават на децата без значение от какъв тип е училището /масово или помощно/.


Какво стана с цитита ми  newsm78
Оправих цитатите Grinning
 yosarian

Последна редакция: вт, 28 авг 2007, 13:02 от yosarian

# 63
  • Мнения: 108

Нас първо ни закриха като Помощно училище, а по-късно на преструктурираха в Ресурсен център. Сега се опитваме да пренесем атмосферата, която имаше в Помощното училище в Ресурсния център и по-точно в масовите училища - много е трудно, защото трябва да се борим, да доказваме и показваме, че тези деца наистина могат да се обучават и да бъдат като всички останали деца. Директорите и учителите не ги възприемат като другите деца - за тях това са болни деца (така и обясняват на другите деца),  без бъдеще и децата го усещат и много често сами се изолират и затварят в себе си и единствено тогава допускат до себе си ресурсния учител.

# 64
  • Мнения: 3 537

Нас първо ни закриха като Помощно училище, а по-късно на преструктурираха в Ресурсен център. Сега се опитваме да пренесем атмосферата, която имаше в Помощното училище в Ресурсния център и по-точно в масовите училища - много е трудно, защото трябва да се борим, да доказваме и показваме, че тези деца наистина могат да се обучават и да бъдат като всички останали деца. Директорите и учителите не ги възприемат като другите деца - за тях това са болни деца (така и обясняват на другите деца),  без бъдеще и децата го усещат и много често сами се изолират и затварят в себе си и единствено тогава допускат до себе си ресурсния учител.

Точно затова е добре още от детската градина да тръгне интеграцията.Така децата от малки ще свикнат едни с други. Grinning

# 65
  • Мнения: 588
      Дъщеря ми от 1 година посещава Специализирана ДГ за деца със специални нужди. Тя е хиперактивна и имаше забавяне в говорното развитие. Логопедката й прецени, че вече може да се интегрира в масова ДГ. Мястото й в масовата ДГ беше запазено още преди 1 год., когато реших да постъпи в Спец.ДГ. Тогава попълних молба да й се запази мястото, като обясних на директорката какви са причините за отлагането. Преди около седмица посетих отново тази масова  ДГ и познайте какъв беше отговора на директорката: "Не можем да я приемем при нас как ще се оправят госпожите с нея.Персонала не е достатъчен." Аз й обясних, че точно тази ни беше целта да постъпим в Спец.ДГ, за да може детенцето ми да напредне с говора, да придобие определени навици и умения и на тях да им бъде по-лесно след това да работят с нея. Освен това тя започна с други оправдания, че не може да ми намери молбата за запазване на мястото. Но след продължителни увещания от моя страна стигнахме до консенсус да потърся ресурсен учител, който да помага на дъщеря ми. Въпросната директорка даже не беше чувала, че може да се отпусне ресурсен учител в ДГ. Тя знаела, че ресурсни учители имало само в масовите училища.  ooooh!Сега ни предстои явяне пред комисия за отпускане на ресурсен учител.

# 66
  • Мнения: 588


[/quote]
Точно затова е добре още от детската градина да тръгне интеграцията.Така децата от малки ще свикнат едни с други. Grinning
[/quote] Peace

# 67
  • Мнения: 3 537
 sladko pate ,не мога да разбера,дъщеря ми е със същата диагноза като вашата,как се оправяха госпожите с нея без ресурсен учител/тогава такива нямаше/ ,а тия госпожи да не могат? NaughtyПредложи им поне да пробват .Може да си мислят че е много по-трудно,или да ги е страх . Grinning

# 68
  • Мнения: 588
     Eis, разговаряла съм и с госпожите, те не са толкова притеснени, колкото директорката. Думите й/на директорката/ бяха, че са имали такива деца /значи имат някакъв опит/, които се катерели по тръбите на парното и разваляли дисциплината. ooooh!

# 69
  • Мнения: 3 537
     Eis, разговаряла съм и с госпожите, те не са толкова притеснени, колкото директорката. Думите й/на директорката/ бяха, че са имали такива деца /значи имат някакъв опит/, които се катерели по тръбите на парното и разваляли дисциплината. ooooh!
Може би в малките градове е по-лесно. Rolling Eyes

# 70
  • Мнения: 588
       Eis, ние също живеем в малък град/Добрич/. Но явно всичко е до човека и желанието му да интегрира деца със СОП.

# 71
  • Мнения: 108
Sladko pate обърни се към Директорката на Вашия ресурсен център за помощ - в Добрич има такъв център. Тя ще ти каже горе долу кога ще има комисия ( обикновено е в началото на септември - преди децата да са тръгнали на детска градина и училище), а и да има в предвид и твоето дете, защото според бройката на децата се отпускат местата за ресурсни учители.

# 72
  • Мнения: 588
Sladko pate обърни се към Директорката на Вашия ресурсен център за помощ - в Добрич има такъв център. Тя ще ти каже горе долу кога ще има комисия ( обикновено е в началото на септември - преди децата да са тръгнали на детска градина и училище), а и да има в предвид и твоето дете, защото според бройката на децата се отпускат местата за ресурсни учители.

Pedagog, вече сме задвижили нещата - подадохме молба в РЦ за явяване пред комисия на 10.09.2007 год.

# 73
  • Мнения: 3 504
Това не мога да го разбера, как може да има такива хора, та и директори, самите те не разбират интеграцията, съчувстие и човечност към нашите деца и семействата им : "Директорите и учителите не ги възприемат като другите деца - за тях това са болни деца (така и обясняват на другите деца),  без бъдеще и децата го усещат и много често сами се изолират и затварят в себе си и единствено тогава допускат до себе си ресурсния учител. "

За това и "нормалните деца" ще приемат нашите по такъв начин като кривите разбирания на възрастните.

Сладко пате, и ние бяхме в масова градина, преди това в ясли, беше им по трудно да я гледат Гери, директорката ни препоръчваше спец градината, ама аз не се съгласих веднага, а после я пуснах, защото нейната си логопедка работеше там и беше постоянно с нея и се занимаваше всеки ден, това което ми липсваше, но каза, че Гери ще си остане в масовата градина, докато ние желаем това. Питах се, кое ще е по-добре за Гери??? А сега да я вземат просто няма да стане, там децата учат, пишат, слушат, разбират и осъзнават, че ще ходят на училище и т.н., докато при Гери ги няма тези неща. Имахме и ресурсен учител от Инспектората изпратен. Не сме ходили на комисия, подадох си молбата и документите на Гери от Телка, Акта за раждане.

Директорката може да се прави и на разсеяна за ресурсните учители, много не обичат да им се набъркват външни лица така да се каже в градината.

Йепе беше писала за възможност за ресурсен учител в спец градина - дали има или няма такова нещо, някой да е чувал.

# 74
  • Мнения: 485
Йепе беше писала за възможност за ресурсен учител в спец градина - дали има или няма такова нещо, някой да е чувал.
Няма

Общи условия

Активация на акаунт