Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 17 авг. 2007, 14:57 ч.

Въпрос за етажните текси

  • 675
  • 13
  •   1
Отговори
Здравейте на всички,
Наемател съм в жилищен блок, който е само един вход и има 106 апартамента (18 етажа). Разполагаме с 2 асансьора.
На покрива на блока са монтирани антени на 2 мобилни оператора - което значи допълнителен доход за блока.

Интересуват ме 2 въпроса.
Как при наличието на 106 апартамента етажната такса е 3 лв. на лице
(в моят случай 3-ма - по 9 на месец.) Ако използваме проста математика и приемем че средният брой на лица за апартамент е 3.. това значи 103 по 3 лица - 309 платци... по 3 лева... 918 лева за месец.... До тук добре... но факта че има антени (на цели два мобилни оператора) на покрива на сградата не предразполага ли към по ниски такси?

Изчетох правилника за управлението, реда и надзора на етажната собственост, но никъде не видях къде мога Аз в лицето на наемател дали мога да искам някакъв отчет от надзорната комисия (която не знам дали съществува)... Работата е много неясна.... Ако някой се е съмнявал в разпределението на бюджета на входа си и е намерил законни правила по които може да се следи работата на управителният съвет, моля да пише.

Благодаря предварително на тези които мислят да споделят мнението си.

# 1
  • София ж.к.Младост 1
  • Мнения: 243
И ние сме в това положение. Ще следя темата с интерес, защото и мен ме вълнуват тези неща.

# 2
  • София
  • Мнения: 1 655
Живяла съм във вход, който отдаваше под наем складово помещение, наема от който се използваше за разходите на входа. Етажната такса за собствениците беше една (по-ниска), докато за наемателите беше друга (по-висока). Мисля, че това се решава на общото събрание.
Колкото до отчета по разходите, би трябвало това да стане на събрание на входа. Така мисля

# 3
"Такси" исках да напиша....моля някой да поправи заглавието, ако може... Embarassed

# 4
  • Мнения: 33 221
Таксите се приемат на събрание на живеещите във входа, гласува се и се приема, явно във вашия са приели да е 3 лв.

При нас преди да сложат антени беше 4-5 лв., непомня точно, сега приехме да е 2.50 лв. на човек. Но да ти кажа, даваме ги с кеф, Домоуправителят разплаща, каквото има и останалото се събира в касата, като се счупи асансьор или нещо друго - никога не събираме пари, защото касата винаги е пълна. Миналия месец смениха вертикалните щрангове за водата, падаше се по 145 лв. на апартамент, но събирахме само по 5 лв., другите вече бяха спестени от таксите  Peace

Обаче там, където ни е офиса е ужас - има общо помещние, което се дава под наем, но въпреки това такисте са високи и отгоре на всичко се събира за всяка повреда  Close

# 5
Ако трябва да бъда по детайлен... под блока има 3 магазина и едно кафене (в сградата му).
Това пак е + към тази така наречена каса... Интересува ме имам ли законно право и по какъв начин мога да искам сметка на така наречените Управници на блока защо ме карат да плащам толкова при наличието на толкова доходи.

# 6
  • София
  • Мнения: 2 197
За съжаление като наемател нямаш никакъв достъп до информацията какво има в касата на блока. По принцип на ежегодното събрание на домсъвета би трябвало да се дава отчет какво има в касата. Но доколкото знам само собствениците присъстват там. Може би при договорка с тях може да ти се разреши да присъстваш, но трябва специално да се сведе до знанието на домоуправителя. Иначе на много места е така, в нашия вход също. В касата има близо 4000 лева. И всяка година стават все повече (ние имаме общо помещение, което се дава под наем). И въпреки това 3 години чакахме да се смени домофонната уредба, асансьора е развален от три месеца и още не е оправен и чинно си плащам по 10 лева на тримесечие.

# 7
За съжаление като наемател нямаш никакъв достъп до информацията какво има в касата на блока. По принцип на ежегодното събрание на домсъвета би трябвало да се дава отчет какво има в касата. Но доколкото знам само собствениците присъстват там. Може би при договорка с тях може да ти се разреши да присъстваш, но трябва специално да се сведе до знанието на домоуправителя. Иначе на много места е така, в нашия вход също. В касата има близо 4000 лева. И всяка година стават все повече (ние имаме общо помещение, което се дава под наем). И въпреки това 3 години чакахме да се смени домофонната уредба, асансьора е развален от три месеца и още не е оправен и чинно си плащам по 10 лева на тримесечие.

Каква договорка? Няма разлика на събранията между наемател или собственик.

Цитат от правилника за управлението, реда и надзора в етажната собственост:
"(3) Решение може да се вземе, ако в събранието участвуват най-малко 3/4 от собствениците и наемателите. Решението се взема с обикновено мнозинство."

"(3) (Изм. - Изв., бр. 32 от 1957 г. и ДВ, бр. 76 от 1978 г., изм. - ДВ, бр. 87 от 2002 г.) Общото събрание по ал. 1 може да взема решения, ако присъствуват повече от половината от собствениците и другите обитатели на самостоятелно правно основание. Решенията се вземат с мнозинство на гласовете на присъствуващите на събранието. И за тия събрания се прилага ал. 3 на чл. 4."



"Чл. 7а. (Нов - ДВ, бр. 76 от 1978 г.) (1) В общото събрание собственикът на един или повече самостоятелни обекти (жилище, ателие, гараж и др.) има един глас. Съсобствениците имат заедно един глас. При съпружеска имуществена общност съпрузите заедно имат един глас. Правото на глас се упражнява от съсобственика, съпруга или техен представител, който присъствува на събранието.
(2) Другите обитатели в едно жилище, ателие, гараж и др. имат един глас."

# 8
  • Мнения: 33 221
Нали ти написах:

Таксите се приемат на събрание на живеещите във входа, гласува се и се приема ...

Няма закон, който да определя колко пари да влизат във входа, индивидуално е и се решава на събранието. На следващото можеш да повдигнеш въпроса и да се гласува пак, но не вярвам другите да променят гласа си, щом вече така са решили.

# 9
  • Мнения: 1 943
Tи поиска ли да видиш сметките на входа? Започни с човека, който събира месечните такси. Питай го, искай да видиш, ако откаже ... тогава ще търсиш по-сложни начини.

И само ей така да спомена, че в нашия блок 4 семейства отказват да платят каквото и да е /и вход и водите/, нооооо съседите само мърморят и нищо не могат да им направят. Можело да ги съдим, но няма желаещи да се заемат  Rolling Eyes

# 10
  • Plovdiv
  • Мнения: 814
при нас таксата е 3лв.на човек и сме в 16ет.блок.но трябва да ви кажа че ,месечната такса е много висока за асансьорите,освен това и тока на самите тях не е малък.
и като сложиш че има хора дето не плащат редовно,такива дето никой не живее в апартаментите,като сложиш че трябва да се отделят пари и за поддръжка и ремонт на това онова ,еми даже и не стигат. като се развали асанясьора - няма да ви кажа за какви допълнителни пари говорим.
а иначе от касиера може да изискате всеки месец да сваля отчет какво е събрано и какво е платено ,какво е останало съответно.

# 11
  • Варна
  • Мнения: 686
При нас таксата е 2,80 лв. на човек на месец. Имаме 2 антени под наем + наем от магазинче. Парите от антените и наема се събират и с тях се правят ремонти - покрива на блока, асансьор, боядисване на стълбището, чистачката на блока и прочие. Тъй като вече голяма част от ремонтите са направени всяка година на Великден касата на блока се опразва - раздават се останалите пари на собствениците. Сумата обикновено се движи между 300 -400 лева. Наемателите не получават от тези пари. Имаме касиер, който си води отчетност. Един път годишно му е проверявам. Касиера взима заплата, домоуправителя също. На общото събрание на блока се дава отчет - приходи от това и това - толкова, разходи за еди какво си - толкова, раздадени пари на собствениците и салдо.

# 12
  • Мнения: 250
И аз до скоро бях на квартира в 18-етажен в Бургас  - 108 апартамента.

Таксата беше 4 лв на човек.

Не знам колко "е нормално " да е таксата - всичко е според зависи  Whistling

# 13
  • София/Дружба
  • Мнения: 326
При нас таксата е 2,80 лв. на човек на месец. Имаме 2 антени под наем + наем от магазинче. Парите от антените и наема се събират и с тях се правят ремонти - покрива на блока, асансьор, боядисване на стълбището, чистачката на блока и прочие. Тъй като вече голяма част от ремонтите са направени всяка година на Великден касата на блока се опразва - раздават се останалите пари на собствениците. Сумата обикновено се движи между 300 -400 лева. Наемателите не получават от тези пари. Имаме касиер, който си води отчетност. Един път годишно му е проверявам. Касиера взима заплата, домоуправителя също. На общото събрание на блока се дава отчет - приходи от това и това - толкова, разходи за еди какво си - толкова, раздадени пари на собствениците и салдо.

Интересно ми е ако наемателите си плащат всеки месец таксата защо накрая като връщат парите на собствениците на наемателите нищо не се дава. Кво като са наематели, нали живеят там, ползват същия асансьор, същата чистачка им чисти стълбите и антените на мобилния оператор са и върху техните глави...

Редакция на ключовите думи на тема





Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Активация на акаунт