Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Клюкарник
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 87 отговора

София

Мнения: 5 374
Една случка от тази сутрин ми даде повод да отворя тази иначе доста обширна тема.
Та....съботна сутрин. Имам гадния навик да не закусвам след като съм изпила огромна чаша кафе. След дълго пазаруване ми премалява чак от глад и решавам да изям един сандвич в доста известно заведение-аз поне го знам от 5 години-на централно място. Ще пропусна леко грубото и небрежно поведение на едната служителка. Поръчвам и сядам да чакам.
Влизат 2 дами, които искат да направят голяма заявка (имаха някакви карти , но не забелязах какви точно). Съвсем учтиво питат, ако поръчат близо 30 сандвича, дали ще има някаква отстъпка. Касиерката грубо отрязва "твърдо не, на когото му изнася-купува". Едната дама обаче учтиво продължава да настоява и иска да се свържат с шефа. "Че това е негово нареждане, и да му се обадим, нищо различно няма да каже"( Shocked Shocked)
Второ питане -добре, щели да ги вземат на тези цени, ами фактура? Продавачката заявява най=спокойно, че фактури не издавали?????? Shocked При което едната клиентка явно не се въздържа вече и реагира, че ще уведоми когото трябва за респективна проверка.

Иде време да си взема сандвича. Подават ми горещ сандвич върху един слой АМБАЛАЖНА хартия. Като тази, дето с нея по комунизма опаковаха сиренето. Питам културно дали няма салфетки. Не, нямало било, за бърсане на ръцете-пак амбалажна хартия. Mr. Green
"И вие ли там се бършете? Ама той, вашият шеф, големи икономии ще да е реализирал"-казва едната дама.

Та...за какво ви разказах тази случка. Имам усещането, че това е визията на 70-80% от българския бизнес. Независимо на какво ниво са "икономиите". Едни икономисват от салфетките за сандвичите, други-от квалифициран персонал, трети осигуряват на някакви смешни суми, а четвърти.....изобщо не плащат с месеци. Обаче хората пак ходят да им работят.
Като в оня виц, дето 2 мутри се срещнали и едната пита другата:"абе , брато, как го правиш тоя номер, че да не плащаш вече 6 месеца, а хората да ти идат на работа"?
Другият отговорил:" Мани бе, вече такса 5 лева ще им въведа и пак ще идат".

Какви са вашите наблюдения?
Цитирай

Springfield, VA

Мнения: 5 625
М..същите  Tired
Цитирай


Мнения: 4 923
Днес вкъщи си говорихме на същата тема. Вчера моя мъж чел статия в някакъв руски вестник на туристка, която обяснява защо никога повече няма да дойде в България - неучтив персонал, ол инклузив, в който е включено само спането, и т.н.
Та се заприказвахме за персонала и достигнахме до извода, че няма как с трици да се ловят маймуни - например в повечето заведения плащат по 250-400 лв. заплата, а за тези пари няма как да се наеме квалифициран персонал. А на неквалифициран персонал никой не оставя бакшиши... от което персонала допълнително се демотивира, абе, получава се нещо като затворен кръг.
Цитирай

София

Мнения: 26 049
Прост народ и от двете страни на щанда (парите). Защо търговците да се напъват като клиентите са съгласни на всичко?
Цитирай

В метрото

Мнения: 2 715
Във връзка с учителската стачка наскоро говорихме за качеството на специалиста и пр. (то нали само за това сега се говори) Та една дама ме учуди  (тя винаги е добре информирана) като каза, че щели да "внесат" учители от чужбина. Оказва се, че ....
А също така и СЕРВИТЬОРИ   Shocked Аха. Нашите хора не ставали за тая работа.
Замислих се. Наистина не стават. Каквито и да са им заплатите.

А за икономията: ненавиждам когато в луксозно заведение,ми сервират кафе в порцеланова чашка с пластмасова бъркалка.
Цитирай


Мнения: 517
Ох, трактат мога да напиша за качеството на персонала. Любимо ми е да започнат да ми говорят на "ти", да не знаят, какво точно предлагат, да забравят поръчки...и още, и още.
 За съжаление бизнесменът в България изобщо няма представа, как да си подбира персонала. Да не говорим за това, как да се  обучава и развива.
А направило ли ви е впечатление, как се хвърлят огромни количества пари в лъскав интериор. И никакви за поддръжката му след това. Не я разбирам тази логика.
Цитирай

София

Мнения: 26 049
Или тоалетната се окаже със стотинки. На такива "луксозни" места втори път не стъпвам. Щом предпочитат да се откажат от приход от 20 лева в замяна на 20 стотинки, какво да ги направиш?
Цитирай

Германия

Мнения: 389
А за икономията: ненавиждам когато в луксозно заведение,ми сервират кафе в порцеланова чашка с пластмасова бъркалка.

Всъщност аз предпочитам така, отколкото метална лъжичка, облизвана от стотици хора, за която не съм сигурна дали е била измита както трябва. Не е било един път да ми донесат чаша с червило ...  Confused
Цитирай


Мнения: 4 923
... А направило ли ви е впечатление, как се хвърлят огромни количества пари в лъскав интериор. И никакви за поддръжката му след това...

Абсолютно  Peace  и моите наблюдения са такива.
Цитирай

София

Мнения: 2 403
Моите наблюдения са, че у нас с ресторантьорски/кафеджииски и хотелиерски бизнес се занимават  най-долните съсловия (с много малки изключения). Тези хора няма как да привлекат умен персонал. За тях начините за оцеляване (краткосрочно разбира се) са такива.  Ще мине доста време докато разберат, че трябва да се учат и да мислят малко по-мащабно..
Цитирай

Пловдив

Мнения: 1 741
Вчера точно се си отбелязах на ум как в близкия до работата ми магазин системно трябва да си искам торбичка за дребните покупки, които правя през обедната почивка. Хората не намират за нужно да ми дадът и най-малката торбичка за едно кисело мляко примерно.  Embarassed Като ги гледам обаче не са забогатели много през всичките години през които пазарувам там  newsm78
Цитирай

Плевен

Мнения: 2 070
А по морето тези ситуации са най-фрапиращи и забележими. няма такова нещо като клиента  е бог. И служители и персонал навсякъде се държат се едно, че си им длъжен.
Цитирай

София

Мнения: 5 374
Всъщност, моят замисъл беше не да акцентирам конкретно върху търговията и услугите, въпреки че там има най-много пробойни.
А че всеки спестява от нещо си на гърба на клиента или служителя си. И така, капка по капка-мерцедесче. Още 2 капки-къща еди-къде си. Twisted Evil
Цитирай

В метрото

Мнения: 2 715
ЗА торбичките нали имаше специална ЕКО-кампания. Или нещо подобно.
Жозефа, от бъркалки не се спестява за Мерцедесче.  Wink
Цитирай

UK

Мнения: 3 099
Вчера точно се си отбелязах на ум как в близкия до работата ми магазин системно трябва да си искам торбичка за дребните покупки, които правя през обедната почивка. Хората не намират за нужно да ми дадът и най-малката торбичка за едно кисело мляко примерно.  Embarassed Като ги гледам обаче не са забогатели много през всичките години през които пазарувам там  newsm78
Ми, твоята торбичка с която ще си занесеш киселото мляко на две крачки от магазина може да се използва за по голяма покупка и да се спести - нали знаеш колко години се разгражда една торбичка - в нашия магазин ги направиха по шест стотинки от няколко месеца. Пробвай да си занесеш киселото мляко без торбичката следващия път, не вярвам да ти се откъснат ръцете.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 87 отговора