Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Живеещи в чужбина
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 197 отговора


Мнения: 2 033
В една тема „по страни” възникна въпросът, но ще ми е интересно да се чуят мненията на повече хора.  (Може и да е дискутирана темата вече; признавам си, че проверих само 5-6 страници назад.)

Въпросът е: какви са вашите възгледи за образванието на децата: (а) какво очаквате училището (или градината) да даде на вашите деца, на тяхната възраст; и (б) какво очквате като минимум, който „системата” да дава на всяко дете? 

Как и защо избрахте училището/ градината?

Опишете какво сте видели от образователната система досега. Как „корегирате” нещата, които не ви харесват? Колко допълнително време прекарвате всеки ден в „допълване и проверяване на наученото” с детето? Какви са положителните промени в характера на детето, откакто е на училище/градина?

Каква е вашата философия за образованието?

Какво ви се струва странно/неуместно в местната система? Кое бихте променили? Кое ви харесва?

Мерси за мненията.
Цитирай

Varna, Bulgaria

Мнения: 1 049
Избора на  ясла първоначално и после на градина, беше свързано с предварително разпитване на майки, посещавали вече съответното учебно заведение, мои лични наблюдения как работят преподавателите, срещи с тях и изясняване преди началото на учебната година,какво бих желала да научи детето и какво ще научи, а в края на годината една огромна папка с всичките му рисунки, стих чета научени през годината и въобще всичко, което е правил там документирано.  Peace
Сега учим буквите сами  в къщи събота и неделя, защото програмата на градината не го предвижва/това били неща дето се учели в първи клас/. Tired
Вече разпитах майките на първолаците и ми се струва голяма каша .#Crazy newsm78
Тук можеш да избираш единият вариант е детето да учи до обяд  включително събота и после у дома да си пише домашните, което означава да си стоя у дома   следобед / да не работя, нещо което не мога да си позволя/ или да разчиташ на баба и дядо / нещо,  което не искам/,  другият е да учи до 16 часа от понеделник до петък и после у дома да довършва това, което не е до научил в училище / т. е. като се прибера от работа към 19,30 и той от джудо да почнем да пишем домашни / .#Crazy
  Все още не съм решила нищо  ooooh!, а до януари трябва да подам документи в кое училище ще го запишем. #Crazy
Мисля, че без допълнителни упражнения няма да научи нищо , системата им не ми харесва , но много зависи според мен, на какъв учител ще попаднем и дали  ще  съумея за предам на детето желанието да  се учи и образова . Crossing Arms
« Последна редакция: пт, 02 ное 2007, 15:52 от Zai4enze »
Цитирай

България

Мнения: 1 090
Определено съм доста разо4арована от системата тук,една голяма детска градина е вси4ко 4ак до след пубертета...децата са супер подценявани,ако не се занимава6 допълнително са на самотек буквално ShockedСтава въпрос за Норвегия.
Мога да напи6а дисертация по темата,много хубава тема отвори,Алиса,мен то4но това ме вълнува в момента Thinking
Цитирай

София

Мнения: 198
Здрасти Алиса, добра беше идеята да откраднеш темата от ония двете сладурки и да я направиш по-масова.
Аз все още нямам опит с училища и градини, но тръпки ме побиват ако Магдалена тръгне на градина в БГ. Децата по между си са страшно агресивни, всички бутат и удрят, вярвай ми дори и без причина, просто се разминават и трябва да ударят. Мойто го възпитавам, че не е хубаво да се удря, че трябва да споделя играчките с другите деца,... въобще възпитание на мир и любов, така да се каже. Обаче установявам, че другите майки не само учат децата да са агресивни, та да си постигат целите(играчките), ами  и стимулират и поощряват подобен тип поведение. Оказах се сам сама с нерентабилните  си методи.
Другото което ме вбесява са катерушките в двора на градините, които са направени само от железни пръти и са за поне 7-8 годишни деца, макар че и малките се катерят, ама имат ли избор, пързалките масово са изпочупени защото всяка вечер се събират пияни тийнейджъри в детските градини и правят погроми.
Лелките са леко изнервени, едно заради напрегнатата работа, и второ че финансово съвсем не са задоволени. Ето и за това подкрепям учителската стачка.
За следобедна закуска им дават вафли, вместо плодове.
И още много са причините поради които ме е страх да дам детето в бг детска градина.  #Cussing out
(Говоря за Софийските градини, в провинцията незнам как е)
Та много се надявам в UK да ни потръгне и детето там да учи, поне засега.
Мисля, че там ще е по-добре от тука и се моля  Praynig да не ми рухнат надеждите.
Поздрави. Хубав ден! newsm51
Цитирай

Varna, Bulgaria

Мнения: 1 049
IGNIS, тук в градината на моя син не играят в двора , защото люлките и самият двор не са безопасни за децата, общината не отпуска средства,  имат едно малко пространство отстрани циментирано с няколко игри подарени от родителите / всяка година се събират пари от родителите и по указание на учителките се купуват неща за градината /  Tired
А за невъзпитаните деца, какво да ти кажа, аз се принудих да запиша детето на джудо и да му обясня да се защитава, но никога да не почва пръв да си бие , след като на няколко пъти се прибра със синини  Crossing Arms
Цитирай


Мнения: 2 033
Нора, кажи малко за системата в Норвегия, не я познавам. Какво имаш предвид под "голяма детска градина", че е разчупен форматът на заниманията и не седята на чинове ли? Колко деца са в клас? Колко учителки им се падат?

Зайченце, от колко години започват училище в Италия? Можеш ли да запишеш детето в което училище искаш, или само в най-близкото до вас?

Не знам колко е ефективно да научиш детето да се защитава с бой и дали как в училището се глада на такива ситуации (ако се случат там). Не ви ли е страх, че ако учите децата да с е бият, има по-голям шанс те всъщност да пострадат?

Изпращат ли ви домашна в къщи? Чуствате ли, че задачките са назидателни, например ако учителката да ви напише
"К. не успя да си довърши еди кое си упражнение в клас, така че го изпращам в къщи да го довърши, моля оставете й време", на вас иде ли ви да напишете:

"Довършихме го, но затова К. не успя да си довърши апликацията, която й бях обещала, така че я изпращам в клас, моля оставете й време."

На какви социални умения ги учат във вашата градина/училище?
Как разбирате дали детето получава индивидуално внимание в клас?
Има ли училището "декларирани" някакви общи морални или духовни норми?
Цитирай

Varna, Bulgaria

Мнения: 1 049
Първи клас е от 6 години.   Peace Можеш да го запишеш където пожелаеш, но по принцип аз винаги гледам да е близо до вкъщи по този начин поддържа приятелства, които е трудно иначе тук да намериш  . Peace
Не го уча да се бие, а да се защитава .  Peace При всичко, което се случва днес в училищата,  не  искам да бъде жертва на на булизмо , както го наричат тук и да го гледам как плаче,  когато някое дете го удари .  Crossing Arms  Имаше едно дете, което редовно го налагаше и една от учителките му беше направила забележка и казала да се срамува , на другия ден дойде майката на въпросното дете и в мое присъствие каза на възпитателката, че детето и не е направило нищо лошо, че не е искало да удари детето ми/ това  беше оспорено от учителката , която заяви , че след многократни предупреждения от нейна страна факта, че моят син е  с червена буза говори сам по себе си /и че не трябва да си позволяват да им казват да се срамуват.   #Cussing out
Моят син знае, че ако го видя да почва пръв да налага някой, аз съм първата дето ще чете конско, но при условие, че аз не го бия , защо трябва да му обясня, че е нормално да го бият в училище  и той трябва да понася и да не се защитава ? newsm78  Джудо е да се научи на самозащита не за да се учи да се бие  Peace Сега сигурно, ще ме обвинят, че съм лоша майка  .  Crossing Arms Tired
Децата ги водят по парковете, по театри и ги учат да пазят природата да правят разделна събиране отпадъците. Миналата година имаха спектакъл за края на годината и бяха пиратите на боклуците .  Peace Ами през годината има часове,  където се срещаш с преподавателите и те ти говорят за това какъв напредък са забелязали в твоето дете,  по стената има рисунки от детето ти , а като го водиш сутрин ако има проблеми учителката те спира и ти обяснява нещата. Затова държа да посетя училището и да видя учителите преди да реша кое да избера .  Peace Има уроци по религия, който иска се записва в началото на годината .  Peace Моя син ги посещава и дори после ми разказва какво са им разказали за еди кой си  . Peace
Извинявам се стана дълго и на мен ми интересно да видя как е по другите държави.   Peace
« Последна редакция: пт, 02 ное 2007, 17:55 от Zai4enze »
Цитирай

там, край реката

Мнения: 486
Алиса, благодаря за темата!   bouquet И мен от доста време ме вълнуват такива въпроси, дори се канех да пусна подобна тема, но така и не се наканих.

Училището избрахме по резултатите на тестовете от предишните години, по съвет на познати майки и след разговор с директорката. За съжаление все още не съм сигурна, че сме направили правилният избор.

Прави ми впечатление, че образователната система е доста по-различна от българската (от моите спомени), форматът не преподаване - по-разчупен, методиките варират от училище до училище и от преподавател до преподавател, което на мен лично ми се струва странно. Определено не ми харесва начинът, по който се преподава математика в училището на дъщеря ми, подредбата на материала ми се вижда нелогична, а преподаването повърхностно. Не ми се вярва да мога да променя системата, тъй че корекциите ще са от рода на: търсене не учител, който да я обучава по българският или друг по-сполучлив модел.
Цитирай

България

Мнения: 1 090
Алиса,с риск да ме нападнат другите маики тук и в скандинавските страни изоб6то,6те си кажа мнението.
Тук запо4ват от 6 годи6ни,но първи клас е малко като продължение на градината.Нямат например тетрадки с тесни и  6ироки редове ,а едни големи тетрадки с бели листи.Това добре като за на4ало,но тази практика продължава доста напред във времето.Дават им едни хвър4а6ти листи,с които ми е засипана къ6тата и имам алергия ве4е към тях,у4ебници по4ти нямат в на4алото.Ако имат то материала не се следва хронолиги4но(едното за главата,другото за краката).Може би имат съобръжения затова,но на мен ми е много трудно да се ориентирам след работа ,какво са у4или,докъде са стигнали,а и едно малко дете не може да ти обясни подробно,ако изоб6то ти отговори Very Happy
Критериите са силно занижени,имам 4увството,4е подценяват какво едно дете може да усвои..
Математиката е на много елементарно ниво,сравнявала съм български и техни у4енбници,ами те тук са около 3 години назад във времето.

Дома6ни се дават 4ак в по горните класове, в 1 и 2 клас нямат дома6ни ...
Какво у4ат например в 6 клас тук:Готвене и трудово обу4ение,религия,физкултура,англииски,математика,норвежки,не6то смесено между история и география , маи е social science na angl.,и пак пове4ето от  тетрадките им нямат редове,режат ,лепят,оцветяват ooooh! Rolling Eyesкато 4е ли са в детската градина.
Вярно голям кеф е за детето,ама аз си скубя косата отсега какво 6те излезе от цялата работа...

Винаги им се повтаря колко са добри,даже и да са посредствени.Оценки няма.
И о6те имам да пи6а,но после...
Цитирай

Varna, Bulgaria

Мнения: 1 049
Да допълня, че тази година имат и занимания с компютър, е не нещо специално, но  вече ми говори за сайтове у дома и за игрички на моя компютър Mr. Green
Цитирай

София

Мнения: 2 779
Аз мога да говоря само за България.Поради факта, че родното образование е доста дискутирано, ще се въздържа от коментари, но с огромен интерес ще ви чета.
За мен е много важно да осъзная разликите между отделните образователни системи.
Изобщо не съм привърженик на мита за изумителната интелигентност на българите - не че я отричам, просто ми омръзна да говорим за себе си все като за "втори в света"/първите се сменят, ама ние сме неизменните бронзови медалисти/.
Не съм последовател и на движението - "Българските деца - най-умните деца". Който и да иде в чужбина, все повтаря, че неговото дете направо е сразило местните педагози и специалисти и си е направо готово за университета само от наученото до 5-ти клас, а местните са еманация на свещената простота.

Само да кажа, за да съм напълно разбрана - харесвам си страната.Дори съм преподавала литература в гимназията, когато завършвах университета.Уважавам родното училище, само ми се ще нещата да са наистина лишени от изблици на национална емоция.
Цитирай


Мнения: 2 033
Ellie, за коя страна става дума? На колко години е детето?

Как разбирате, за сравнително малки деца (дето общо взето не си спомнят какво са обядвали  Mr. Green) какво точно са правили всеки ден в училище? На нас обратната връзка е една тетрадчица дето са мандахерца в чантата на Калина, там предимно пише какво да чете в къщи (все едно съм къорава и не мога да видя книгата в чантата де.)

Зайченце, ти искай от директорката да ти даде политиката за булизмо, прочети внимателно, за да знаеш какво можеш да очакваш от учителите. Силно се съмнявам да се толерира саморазправата от родителите, така че можеш да им напомниш това, например. Важното е да си въоръжен с техните правила.

Иначе, за ученето и на/по българската система- познавам едно дете на наши приятели, българи, което е на 16 години, родено в Америка, учеше в Америка (и къде ли още не, работата им кара да се местят често): то учеше и по българските учебници, но мисля, че беше преди всичко за езика.
Цитирай

България

Мнения: 1 090
Аз мога да говоря само за България.Поради факта, че родното образование е доста дискутирано, ще се въздържа от коментари, но с огромен интерес ще ви чета.
За мен е много важно да осъзная разликите между отделните образователни системи.
Изобщо не съм привърженик на мита за изумителната интелигентност на българите - не че я отричам, просто ми омръзна да говорим за себе си все като за "втори в света"/първите се сменят, ама ние сме неизменните бронзови медалисти/.
Не съм последовател и на движението - "Българските деца - най-умните деца". Който и да иде в чужбина, все повтаря, че неговото дете направо е сразило местните педагози и специалисти и си е направо готово за университета само от наученото до 5-ти клас, а местните са еманация на свещената простота.



Само да кажа, за да съм напълно разбрана - харесвам си страната.Дори съм преподавала литература в гимназията, когато завършвах университета.Уважавам родното училище, само ми се ще нещата да са наистина лишени от изблици на национална емоция.

Направо завиждам благородно на вси4ки българи,4иито деца ходят на у4или6те в бг, в на6ата страна може да има много провалени не6та,които си бяха хубави за мен,но ако и образованието стане западно,тежко и и горко и на България ooooh!
За мен това е не6тото,по което превъзхождаме другите все о6те...
Цитирай


Мнения: 2 033
Който и да иде в чужбина, все повтаря, че неговото дете направо е сразило местните педагози и специалисти и си е направо готово за университета само от наученото до 5-ти клас, а местните са еманация на свещената простота.

Мда, аз съм наставник на такива балкански гении. И за съжаление редовно получавам писма от училището, че са на косъм да не преминат в по-горен клас. Пък за това как балканският гений се е държал и колко временни и трайни изключвания е ял за което, няма даже да отварям дума.

Но. Взимаме системата на една страна като дадена. Просто разсъждаваме как може да се изкопчи най-доброто от нея, и то за конкретното дете. И какво и как да "додаде", пренасочи и подобри и родителят.
Цитирай

София

Мнения: 2 779

Направо завиждам благородно на вси4ки българи,4иито деца ходят на у4или6те в бг, в на6ата страна може да има много провалени не6та,които си бяха хубави за мен,но ако и образованието стане западно,тежко и и горко и на България ooooh!
За мен това е не6тото,по което превъзхождаме другите все о6те...

Вероятно имаш своите основания.
Аз нямам други наблюдения, както вече казах.
Но искрено се чудя защо мислиш, че българското училище като такова/не само системата, по която се учи, а самата институция/превъзхожда световните модели.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 197 отговора