Сметките за ел. енергия към ЕОН

  • 5 724
  • 23
  •   1
Отговори
  • Мнения: 740
Позволявам си да пусна тема, защото съм бясна на ЕОН. Много хора се оплакват от сметките си, но никой нищо не прави, нито надига глас, нито нищо - безропотно плащаме каквото ни искат и това е. Само че на мен ми писна.

Моят случай:

Плащам си редовно сметките за ток към 25-то число. Средната ни консумация е 30-40 лева извън зимния сезон.
Плащам края на септември сметката за август - нормална.
В края на октомври проверявам по телефона и в нета сметката си за септември - 40-ина лева.
Отивам на касата и ми казват че нямам сметка за плащане. Озадачих се, но като са казали.
Обаче мен ме гложди. Замъквам се вчера пак да си проверя аджеба няма ли да платя нещо за септември.
Касиерката ухилена до ушите ми съобщава - 220 лева. Аз естествено  ShockedТова и през зимата не се е случвало. Уведомяват ме да се оправям на място в офиса на ЕОН до гарата.
Звъня на 070016161 за да се опитам да разбера за какво иде реч. Отговарят ми - о да, имате сметка 220 лева но тя е от юли до 18,11. Имате и надплатени  Shocked 150 лева.
И ми се задава въпроса - Желаете ли да ви приспаднем тази сума от сметката!  #Crazy Желая ли? -- Ами естествено, че ще желая, за Бога!!!
Уведомяват ме, че пускат заявление от мое име. Аз, естествено питам - и кога ще го приспаднете да си платя само разликата и да не ми изключите тока, понеже срока е 25,11? Отговор -  #2gunfire Не мога да се ангажирам със срокове - проверявайте на този номер
Тряс слушалката.
И сега какво? Ако не ги приспаднат до 25,11 аз пак трябва да се бръкна с 200 лева, за ток който дори не съм консумирала.
Това е безумие и минава всякакви граници, а не знам какво да предприема

Извинявайте, че стана дългичко.

# 1
  • Мнения: 410
Ама как няма да се ангажира със срокове, след като думата е за пари???  Това да не е селска бакалия?!?!

Кой извършва плащания извън фиксиран срок без наказание??? И въобще, те договор с теб като абонат имат ли? Смятат ли да го изпълняват или само в краен (съдебен) случай?

Фирмата е немска, това ако беше казус в Германия, дали щяха да са толкова арогантно спокойни?!

Аз бих раздухала историята, по медии, консулт с адвокат, всякак, с цел да си защитя моите права и МОИТЕ ПАРИ!  #Cussing out

# 2
  • Мнения: 11 747
такива и други подобни истории с ЕОН,колкото си искаш.Нищо ново под слънцето!

# 3
  • Мнения: 17 394
УСпокой се ще ти  приспаднат парите. Само подай жалбата, не се бавят. Мъжът ми, в яда си, написал на бележката- ''нещастници", та като ходил, каката му дала коректор, да си го оправи Mr. Green

# 4
  • Мнения: 740
Както съм написала в началото знам, че такива истории бол - но всички мълчат и не предприемат нищо. Докато е така - ще ни правят на маймуни колкото си искат.
Не съм за сто лева, но откъде накъде ще ми надвземат суми? И какво правят хората, които не проверяват в нета или по телефона - плащат и преглътват?
А за бавенето - срока им е до 30 дни. Тоест като нищо ще си платя двестата лева на края на месеца.

# 5
  • Мнения: 902
ООо, и у нас ли си имаме ЕОН?Аз живея в провинцията  Шлезвиг -ХОлщайн в Германия, даже о4квах да пише съфорумка от наоколото Simple Smile
Еон (ако това в Бг е тяхна дъщерна фирма както предполагам) са много известни с мотки и надписвания , така например миналата година в края на годината ни казахме 4е сме надплатили 8,46 евро и те ни се полагат, а тая година ни разправят(за същото жилище ) 4е сме изразходвали енергия за 188 евро пове4е отколкото плащаме ...!!! Ха де!
Пък ние за една цяла година не сме си купили нищо ново, никакъв нов електроуред,а и парното не е работило даже пове4е отколкото миналата година...Как ли стават тия номера??
И ние тука се 4удим..

# 6
  • ВАРНА
  • Мнения: 1 816
не са виновни касиерите, а тоз, който е писал софтуеъра.
молим по-спокойно с лелите на касите. от тях нищичко не зависи. ония, дето са за бой, са в бизнес парка. и ние също, че не си търсим правата.

# 7
  • Мнения: 740
Никой не говори за касиерите.

# 8
  • Мнения: 369
Нормално е да стават обърквания, колкото и да е неприятно за потърпевшите. Имало ги е и преди Енергото да мине към Е.ОН България, просто сте имали късмет да не ви се случва точно на вас. Това, че сега е в германска ръка, само е от предимство за вас и смятам, че бихте били взети по-сериозно като клиент, отколкото ако все още царяха шуро-баджанашките отношения от комунистическите структури.

Авторката може да си подаде жалба или молба случаят да бъде разгледан по-бързо. Няма смисъл да се кара с касиерката, има си дефинирани процедури и тя трябва да се придържа към тях. Ако е любезна с нея, има по-голяма вероятност тя да й влезе в положението и да препоръча към кого да се обърне, за да не й спрат тока.

Еон (ако това в Бг е тяхна дъщерна фирма както предполагам) са много известни с мотки и надписвания , така например миналата година в края на годината ни казахме 4е сме надплатили 8,46 евро и те ни се полагат, а тая година ни разправят(за същото жилище ) 4е сме изразходвали енергия за 188 евро пове4е отколкото плащаме ...!!! Ха де!
Пък ние за една цяла година не сме си купили нищо ново, никакъв нов електроуред,а и парното не е работило даже пове4е отколкото миналата година...Как ли стават тия номера??
И ние тука се 4удим..

 Joy Ти сериозно ли питаш?  Laughing
Напълно е нормално сметките всяка година да са различни, все пак не можеш да имаш абсолютно еднакво потребление на електроенергия в годишен цикъл. Не можеш да прецениш дали парното е работило повече или по-малко, освен ако не си записваш колко часа е било пуснато през едната година и колко- през следващата. Така е и за всеки електроуред- не можеш да гарантираш, че го ползваш еднакво, освен ако например пускаш миялната машина всеки ден без изключение на една и съща програма.

Електромерът е този, който показва точно колко електроенергия си изразходила. Сравни си данните от сметките за двете години и ще видиш, че за тази имаш повече MWh отколкото за предната. Съответно и трябва да платиш повече. Или можеш да поискаш да ти проверят електромера, ако имаш съмнения, че е счупен. Но в Е.ОН няма назначени врачки, които да решават според магическото си кълбо колко ток си изразходвала ти и после да ти "разправят", че трябва да им платиш толкова и толкова.  Mr. Green

Друга причина за по-голямата ти сметка е, че цените на тока всяка година се вдигат. И не само при Е.ОН, ами навсякъде. Ние сме към Щадтверке Мюнхен и платихме към 100 Евро повече, въпреки че отчетената ел.енергия е по-малко.  Confused Но бяхме уведомени по някое време по пощата, че тарифите се променят.

Така че, в случая на Мамче Бандит има доста логични обяснения и е просто абсурдно да се твърди, че Е.ОН са й надписали сметката!  hahaha

# 9
  • Мнения: 547
Търсете си правата така, както направих аз. Подавайте жалби и не плащайте нищо, което не сте изразходвали - това е най-логичното, което може да се направи. Когато има подадена жалба, съответно входящ номер, никой не може да ви накара да плащате каквото и да е, докато жалбата не бъде разгледана. И да искате няма да ви вземат парите. Казвам го от горчив опит. От писане по форуми няма полза. Късмет и по-малко опънати нерви от мен!

# 10
  • Мнения: 740
Повтарям - не съм се карала с никого - нито с касиерката, нито със служителката по телефона.
Жалбата в свободен текст в офиса на ЕОН на ул. Девня ли да подам?

# 11
  • Мнения: 11 747
На ул.Девня трябва да отидеш,да.
Там на място питай,не знам дали трябва да е в свободен текст.Ще ти дадат информация.


Наталия, не не е нормално!
В момента във Варна е чудо,като не стане объркване със сметката ти за ток!
Шуро-баджанашките отношения продължават да царят.По този проблем промяна няма!
Сметките за месеца се определят точно на принципа на надникване в магическо кълбо! PeaceЕлекромери не се отчитат с месеци,може и цяла година.Пише се наизуст и т.н.

# 12
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 5 351
и как като вече не царят шуро-баджанашките отношения  изведнъж печелившото Енерго купено от Е.Он стана губещо? Не съм видяла по добра организация да не кажа, че сега цари хаос. Не могат да оправят още сметките от миналия ноември на  фирмите, които плащат с инкасо. А за авариите във Варна и липсата на дежурни екипи? Защо трябва да сме доволни само, защото са Е.Он?

# 13
  • Мнения: 105
не се питеснявай! И на мен ми казаха, че общо 4 фактури са неплатени. В момента, в който потвърдих, че плащанията са по банков път и доказателства колкото искаш...доверието премина на моя страна Mr. Green Пуснаха от мое име заявление и очаквам скоро да приключим случая. Дори и да ме обиняват доказателствата са при мен- техните липсват, така че не виждам за какво да се кахьря  Peace
Специално за ЕОН - предупредиха по запознати, че ще става все по-зле- имам пред вид не само админстративно,а  и относно доставката на енергия, защото не обновяват базата и са мнооого зле (имат само една кола за аварии до колкото знам Shocked) ..е тогава вече ще я втасаме ooooh!

# 14
  • Мнения: 17 394
Отиди на ул. Девня и там ще ти кажат как да подадеш жалбата. Вече ти писах, че парите щи се приспаднат,

Общи условия

Активация на акаунт