Има ли тук касиери на входа?

  • 4 134
  • 14
  •   1
Отговори
  • Мнения: 394
Направиха ме касиер на входа! Връчиха ми книгата с подписите и това е, нито отчетите, никой досега не е водил, старата касиерка казва че каквото е събирала това е плащала и нищо не и е оставало! Как събирате парите за разходите? Имате ли фонд-събира ли се някаква сума всеки месец за ремонтите или като се развали нещо тогава събирате? Има ли някъде сайт където ги има законите които трябва да се спазват от живущите във входа? Като пък се развали нещо правите ли събрание за да са съгласни всички че се дават точно за това пари и точно толкова? В нашия вход престои ремонт на покрива и трябва да събирам всеки месец и по 10 лева от семейство но някои от първите етажи не плащат как процедирате? Май във всеки вход има такива хора и все повече се грижим за вътре в къщи а не и за отвън все едно не е наша собственост? Пишете как се справяте с тези проблеми и как водите счетоводството?

# 1
  • Мнения: 3 323
Има си закон за етажната собственост, книжката купихме от Славейков, не знам дали онлайн има нещо ...
Ами това не е редно - тя е била длъжна да води счетоводство. Започни от сега. Правиш си на Уърд таблица с семействата, разходите по пера и съответно събраните суми. На гърба на този лист лепиш фактурите/ касовите бележки /за разходите.
Фонда за поправки на имота е по взаимно спорзумение на общото събрание - или всеки месец, или в случай на нужда. Стените, покривите, стълбищата и пр. са общи части. Всички живущи са длъжни да участват в ремонта. Има си законов ред за това, но по добре да не стигате до там...

# 2
  • Мнения: 3 036
Нашият блок е на 14 етажа,но като се прави ремонт на покрива участват всички,дори и един магазин и едно заведение,които са в сградата на блока.Не може само едни да участват(от по -горните етажи)а другите -не.От І до ІІІ етаж се вземаше наполовина - както е при вас 5 лева.
Не може да не е имало разходни бележки за всяка отчетена сума като разход -
май  някой е  бъркал в кацата с мед искай си ги ,за да се отчетеш.

# 3
  • Мнения: 394
Има си закон за етажната собственост, книжката купихме от Славейков,
А как точно се казва книгата?
А за бележките-разходните тя ми ги даде в един плик там са от три години назад и всичко е разбъркано някои липсват и една тетрадка в която сме се подписвали и е взимала парите но никъде нищо не е отбелязано колко е събирано за месеца и колко са плащанията! Обясни че като останат от предния месец пари те се покривали от следващия да ама аз сега като си водя всичко съм трети месец 20 лева на плюс и никой незнае и се чудя тъй като трябва да се смени една част на асансьора дали там да ги вложа или да събера събрание и да ги питам живущите? Още не съм в час! А таблица им направих със семейства брой членове и кой колко има да дава но не съм написала колко съм събрала и колко е платено като разход!

# 4
  • София
  • Мнения: 313
В предишния блок, в който живехме аз водех касата така:
1. В една тетрадка голям формата разделям листа по вертикала на 2 - за приходите и за разходите.
2. В приходната част, всеки месец пиша на първия ред началния баланс и описвам надолу от кой апартамент колко пари съм взела и за кой месец се отнасят (защото напр. може да ми плащат през ноември за м.юли).
3. В разходната част описвам всички разходи, като на квитанциите за направените разходи слагам и номера (напр. на сметката за тока пиша "Кв. 1" и в тетрадката описвам: Кв. 1 - Ток асансьор - ....... лв.). Номерацията на разходните документи си върви от месец в месец.
4. На края на месеца изчислявам приходие и разходите и отбелязвам с олко приключвам месеца - това е и началният баланс за следващия месец.
5. В тетрадката в кято се разписват живущите, в колони е направена разбивка за всеки месец (колко пари са за чистачка, колко за асансьор и т.н.)

При нас всеки месец се събираше по 1 лв. от апартамент за общи нужди - ако се наложи някакъв ремонт или нещо да се купи. Така неусетно се събира доста солидна сума, която после е от голяма помощ. Също така плащахме нещо като "заплата" на домоуправителя, но той се грижеше всички крушки да светят, проправяше дребни неща и т.н.
Аз също мисля, че старата ви касиерка е бъркала в касата. Направихте ли приемателно - предаватален протокол? Обикновено предаването се прави пред трето лице от живущите във входа. Искай си документите за разходи и отчетните тетрадки!
Относно ремонта - категорично всички трябва да платят за ремонта на общите части, без значене на кой етаж жвеят. Момичетата са ти казали вече - тези неща са уредени в Закона за етажната собственост.

Направила съм си много приличен файл, който ми изчисляваше сумите за плащане от всяко семейство всеки месец. Ако искаш мога да ти го пратя.

# 5
  • Мнения: 9 481
Няма специална книга-взимате една тетрадка и както Таря ти е описала...
Относно "Наредба за обществения ред в град Еди Кой си" /-влизаш в сайта на общината и търсиш там. Всяка община решава сама за себе си ето например за Стара Загора:
http://city.starazagora.net/modules/news/article.php?storyid=12
Иначе да, трябва да се направи събрание, на което се избира домоуправител, описват се присъстващите и ако се взима някакво решение за правене на ремонт да кажем, се прави протокол, описва се дневния ред, взетото решеие и с подписи от мнозинството, малцинството е ЗАДЪЛЖЕНО да приеме решението-ако не, ги осъждате до 2 Peace

# 6
  • Мнения: 3 323
А как точно се казва книгата?

Така се казва- Закон за етажната собственост!

# 7
  • Мнения: 6 039
Имаме си касиер, разбира се. Wink
Плащаме му заплата всеки месец  по 70лв.
Няма човек в нашата кооперация, който да се съгласи са върши работата без пари, а и мисля, че не е редно.
Пари за сметки до скоро давахме всеки месец, последно са решили на събрание, да се даде еднократно по-голяма сума и да се използват пари при нужда.

# 8
  • Плевен
  • Мнения: 1 418
Имаме си касиер на входа. Той се занимава със събирането на парите всеки месец - с тях плаща осветление и асансьор, подръжка на асаньора, за почистване на входа, заплата за него (символична).
Освен това събира парите и за студената вода, която сме изразходили като топла (от ТЕЦ). Организира текущи дребни ремонти.
Всичко се описва в тетрадка, която е на разположение на всеки.
Пенсионер е.
Всеки дава пари срещу подпис.

# 9
  • София
  • Мнения: 261
          В нашият блок касиерите са на ротационен принцип за по една година. Когато дойде време да се предава касата Общото събрание на входа се събира и избира комисия от трима души - Ревизионна. Тази комисията приема касата, като разглежда всички приходи и разходи, които са направени през изтеклата година. Остатъкът, ако има такъв или салдото го даваме на следващия касиер, който има задълженията да плаща различните сметки като Ел.ток за стълбищно осветление и асансьор, такса на асансьор и на чистачката. Също на общото събрание сме решили и да събираме от апартамент, някаква сума, при нас е 10лв. за да има пари в тази каса при някакъв непредвиден разход.
          Всичките разходи се удостоверяват с някакъв документ. Така, че когато плащате винаги трябва да имате документ, за да си нямате проблеми със съседите си. Не правете компромиси. хората са различни.
          При събиране на сумите от живущите в блока - е те това е проблема. Вярно е, че има готови книги с празни бланки, но когато аз бях касиер си бях направил таблица в EXCEL и там само като напишех каква сума съм платил, автоматично ми се изчисляваше всичко. А после си го приписвах във книгата с бланките и готово.
          Трябва да научите кога се получават пенсиите, кой е ковчежникът във всеки апартамент, кога обикновено има пари за плащане и други такива прийоми от живота на амбулантния търговец.
          Мога да ви изпратя и този файл който съм създал, когато бях касиер. Пишете ми на лични и дайте някой Е-Mail, ако решите че искате и че ще е полезен.
          Ами да ви пожелая търпение и здраве.

# 10
  • Плевен
  • Мнения: 1 418
Това с ротационния принцип е добра идея, но при нас се оказа неосъществима. Има хора, които отказват да вземат тетрадката.

# 11
  • Мнения: 6 155
А как точно се казва книгата?

Така се казва- Закон за етажната собственост!
Не е вярно!
Казва се Правилник за управлението, реда и надзора в етажната собственост!
Закон все още не е приет.

Закон за собствеността В него има разпоредби, които касаят етажната собственост.

ПУРНЕС

Наредба №1 на СОС

НАРЕДБА ЗА ПОДДЪРЖАНЕ И ОПАЗВАНЕ НА ЧИСТОТАТА И  УПРАВЛЕНИЕ НА ОТПАДЪЦИТЕ НА ТЕРИТОРИЯТА НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА
Виж глава 6

Наръчник на домоуправителя

# 12
  • Мнения: 192
neonkaa  вече са ти отговорили  казва се точно така "Правилник за управлението ,реда и надзора в етажната собственост". Там ще получиш почти всички отговори на въпросите ,които те интересуват.

# 13
  • Мнения: 394
Мерси ви много за подкрепата и информацията  bouquet!
Още не съм прегледала цялата информация но ще и смогна до утре!
А при нас нямаме нито чистачка нито се събират допълнително пари за нещо но съм много надъхана да променя нещата а до кога времето ще си каже!

# 14
  • Мнения: 3 323
А как точно се казва книгата?

Така се казва- Закон за етажната собственост!
Не е вярно!
Казва се Правилник за управлението, реда и надзора в етажната собственост!
Закон все още не е приет.

Закон за собствеността В него има разпоредби, които касаят етажната собственост.

ПУРНЕС

Наредба №1 на СОС

НАРЕДБА ЗА ПОДДЪРЖАНЕ И ОПАЗВАНЕ НА ЧИСТОТАТА И  УПРАВЛЕНИЕ НА ОТПАДЪЦИТЕ НА ТЕРИТОРИЯТА НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА
Виж глава 6

Наръчник на домоуправителя


Извинявай, подведох те! Книжката е в домоуправителя и бях останала с впечатление, че така се казва! Embarassed

Общи условия

Активация на акаунт