Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • През девет планини в десета...
  • Мнения: 644
Гледам моя син как учи и се чудя аз ли не съм добре,сегашните учители ли? newsm78 Учи съвсем повърхностно според моите критерии и ми носи шестици.Казвам му,че не са реални оценките му,а той ми вика" Всички така учим,даже аз повече от останалите момчета..." Вече незнам кое е нормално.И на родителската среща са доволни от него,пък той по разказвателен предмет никога не се е упражнявал да го разказва в къщи.Само го прочита и това е.Пише домашните и до там. Шести клас е все пак. Объркана съм

# 1
  • София
  • Мнения: 3 149
Не зная за кое поколение говориш, но да, по принцип от около 5-6 години програмата на учениците планово от инспектората е олекотена откъм съдържателни предмети и се набляга на предмети, които дават практически умения (езици и компютърна грамотност най-вече). Така са намалени на половината предметите по природонаучните предмети в гориня курс и предметите по хуманитарните дисциплини в долния (в гония също, но по-малко). Самото учебно съдържание също се олукотява и се набляга на интерактивните методи, за да се получат директни практически умения у децата, особено при хуманитарните предмети.

С една дума - да, по-малко и по-повърхнастно учат, уж с цел да станат по-оправни и с по-развити практически умения, за да употребят по-малкото знания по-качествено в реалния живот чрез стимулиране на креативното мислене, т.е. да са конкурентно способни.


Според мен лично, която са ме карали да преподавам така и скоро пак ще ми се наложи, сигурно, това е пълна глупост и не си постига целите, а само вреди: децата не само знаят по-малко, но и мисленето им не се развива в дълбочина. Върхът на креативното мислене днес е в света на маркетинга и рекламите. Е, ако дотам трябва да спрем с мисленето...

Моделът е взет от англо-саксонската система на образование, която, дори според самите ангичани и американци, е по-слаба като резултат от нашата, най-вече в областта на основното и средното образование. Ама ние нали все от тях трябва да вземем...

# 2
  • София
  • Мнения: 647
Впечетленията ми от образователната система в момента са твърде откъслечни , тепърва децата ми ще стават ученици и ще мога да изкажа мнение.Единственото ми наблюдение засега е , че системата на обучение е сбъркана , а учебниците написани на един неразбираем и далечен от детската лексика език .А колко учат децата сега newsm78 нямам идея.

# 3
  • БГ - София
  • Мнения: 7 818
Не знам как учат децата сега (ще разбера догодина). Но едно време, аз не съм учила повече от час на ден. Винаги ми е стигало това време и бях отлична ученичка. Според мен си зависи от човека, от това колко внимава в час и колко е добър учителя.

# 4
  • София
  • Мнения: 809
Определено учат повече от нас, като гледам Стефчо в детската градина (2група) с какви учебници се е обзавел. Аз в детската градина не си спомням да сме имали учебници. Щом самият той ми казва, че не иска да ходи на детска, защото много учели... А и с тези подготвителни за първи клас...
Друг е въпросът, че научават мноооого по-малко от нас навремето.
Дали образованието е некачествено или  друго. Но нещо определено куца.

# 5
  • София
  • Мнения: 3 149
Не знам как учат децата сега (ще разбера догодина). Но едно време, аз не съм учила повече от час на ден. Винаги ми е стигало това време и бях отлична ученичка. Според мен си зависи от човека, от това колко внимава в час и колко е добър учителя.

Да, и при мен беше така, но мисля, че въпросът се отнася не до конкретната способност на децета в днешно време да учат, тъй като тя едва ли е по-различна потенциално от тази на нашето поколение, а по-скоро за материалът и системата на обучение Thinking

# 6
  • Мнения: 14 115
Не знам дали учат повече или по-малко, но определено са по-невежи от нас и по-неграмотни. Учебниците са пълна отврат, прекалено академични, прекалено много чуждици, липсва елементарна логика при подреждането на материала в рамките на един предмет,  липсва също връзка между отделните предмети.
Препуска се през материала, без да има време за упражняването и затвърдяването му, не се поощрява самостоятелното мислене, а назубрянето, децата се учат да чакат някой да им го сдъвче и даде наготово. От старата система, по която учи синът ми, за мен най-отвратителни са учебниците по БЕЛ и история. Не, че и другите са цвете, но тези са най-крещящо неадекватни на целите си.
Или обратното, прекрасно постигат целите си, които са съсипване на образователните традиции и все по-обширни маси неграмотни и немислещи същества. Не знам.

# 7
  • София
  • Мнения: 12 691
Според мен учат повече, но знаят по-малко. Тъпчат им главите с глупости, а не могат да пишат грамотно Confused

# 8
  • София
  • Мнения: 9 014
Ами някои деца са паметливи. И едно прочитане им е достатъчно, за да научат урока.

# 9
  • Boulevard of broken dreams
  • Мнения: 790
Нямам преки наблюдения върху ученик, детето ми е малко. Но едва ли някой ще отрече, че сред завършващите сега има доста повече хора, които не пишат  грамотно. Не мога де кажа дали причината е в учебния материал или просто в нагласата на самите ученици.

# 10
  • София
  • Мнения: 34 318
Със сигурност пракарват повече време в учене, хабят повече усилия и нерви. Ако съдя по грамотността, стигам до извода, че колкото повече време минава от 10 ноември, толкова по-неграмотно се пише. От възрастни хора не се прави разлика в употречата на "кой" и "кого", а за "кому" е пълна мъгла. И това придобива такива застрашителни размери, че ще доведе до промяна на правилата в книжовния език. Ще станем като американците - понеже са били неграмотни от colour е станало color, а от centre е станало center.

# 11
  • София
  • Мнения: 647
За влошаването на  правописа помага и писането на латиница на пустите компютри. На мен това ми прави впечетление.Много често срещам "Щ" написано като "СТ" , ''Ъ'' като ''А'' и т.н.Не , че това има връзка с училището.
А до авторката:
Ами някои деца са паметливи. И едно прочитане им е достатъчно, за да научат урока.
  Peace

# 12
  • София
  • Мнения: 2 197
Според мен не може да се каже дали сега учат повече или по-малко от нас, защото програмите са различни. Има неща, които аз съм учила в трети клас, а сега ги учат в първи. Има и други, които въобще не се учат вече. Лошото е, че вече не се преподава качествено. Децата нямат респект от учителите и те не могат да ги научат на нищо. Не може 12-13 годишни дечица с по-скъпи от моя телефони да седят и да пушат пред входа на училището. Е какво ще научат те? И в крайна сметка стават все по-неграмотни и все по-малко знаещи. Отделно, че системата с тестовете е пълен абсурд за оценка на знанията.
Със сигурност мога да кажа, че независимо дали ние сме учили повече или по-малко нашето поколение има много по-добра обща култура. А дали е въпрос на памет или на преподаване е спорно. Аз също не съм учила в къщи, но пък съм знаела всичко, което уча. И съм го разбирала, което е много по-важно. И винаги съм се подготвала сама (е освен кандидатстудентските курсове, де).

# 13
  • terra incognito
  • Мнения: 14
. не е това важното. Важното е, че научавахме повече. И по - трайно.
. не само образователната система е отговорна. Прекалено много информация струи отвсякъде. Информационният шум и боклук задръстват всички възприятия. И това е неизбежно.

# 14
  • където ми видят очите
  • Мнения: 205
Учат повече от нас, но научават по-малко.Просто програмата е такава

Редакция на ключовите думи на тема





Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Активация на акаунт