Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Реклама
  • 6 дек. 2007, 10:42 ч.
  • Преглеждания  1 501  Мнения  18  Онлайн  1
Отговори
  • София
  • Мнения: 445
Здравейте,мами!
Синът ми е на 4 годинки, във втора група.От близо 3 години ходи на ясла,а след това и на градина. Досега само добри отзиви за него-много кротък,много послушен,но много чувствителен.
Вчера като го взимах учителката ме задържа и ми каза,че отказва да участва в учебния процес.Нито в първа група,нито сега е нарисувал нещо в книжките си.Само като видел,че книжките се вадят и започвал да плаче.И в учебните игри отказвал да взема участие.На въпрос защо,той все отговаря :"Не мога".Забелязах,че и миналата година  на тържествата той все започваше да плаче и ме търсеше.Според учителките изостава много.
Наблюдавам го вкъщи,приберем ли се,веднага започва да рисува,разказва за градината и си правя извод,че възприема всичко,но има някакъв страх само там.
Не че  ми е дете,но е много умен, говори разбрано и действа адекватно за възрастта си.Смея да го твърдя като педагог.
Имали ли сте подобни проблеми и как да постъпя според вас?

Реклама
# 1
  • София
  • Мнения: 8 522
И моето детет отказваше да рисува ,защотот не оцветявал,а драскал.Явно някой го беше обидил.Аз много му говорех,насърчах го да твори у дома.Напоследък е много деен,постоянно рисува,оцветява,реже ,лепи.Обясни му,че прави страхотни неща,накарай го да те научи и теб.Нещо такова.Сетих се,че сунът ми трудно се адаптира в градината и в началото нищо не разказваше за деня си там.Сега ми говори какво са правили ,рецитира стихчета и песни.

# 2
  • Мнения: 1 897
Синът ми по принцип е интровертен тип. Като почна в детската градина помня, че ни дадоха формуляр за личните данни и най-отдолу имаше въпрос - ако считате, че детето е по-специално в нещо ни информирайте. Написах да не го закачат за общите игри следобеда, а да го оставят с конструктора или пъзела на масата. Почти цялата първа група изкара така - тихо си реди елементите и поглежда с интерес към другите. в четвърта група вече беше тартора на групата, дори си сцепи главата. За училището да не говорим.

Така че спокойно, всяко дете се "събужда" по различен начин. Ама е най-лесно да се лепне прибързана класификация от учителките...

# 3
  • Sofia
  • Мнения: 8 161


Така че спокойно, всяко дете се "събужда" по различен начин. Ама е най-лесно да се лепне прибързана класификация от учителките...
Напълно подкрепям.

# 4
  • София
  • Мнения: 30 616
Дияна е на приливи и отливи. Когато й кажа да направи нещо, 1вата й спонтанна реакция е "не мога". Вид защитна реакция. Всичко е до време и подход.

# 5
  • Мнения: 1 425
моят понеже кара две години първа група (за да не прекара още една година в яслата защото е роден януари) ревеше и не искаше да ходи защото му били трудни тетрадките, сега в 3 група ходи със желание и дори са му много интересни и в къщи сам си се занимава стях. Според мен на 2-3годишни да им дават тетрадки не е много удачно, чак сле 4,5г прояви някакъе интерес в тази посока.
Със драскането и и тържествата беше така.

# 6
  • София
  • Мнения: 11 233
Може ли да изкажа едно предположение... виждам от лентичката ти, че си бременна.. Възможно ли е да страда, че не е с теб, а на гадината. Да се страхува, че може да е изоставен там. Един вид ревност. Това е само предположение де, защото нямам опит в сторо дете... Rolling Eyes

# 7
  • Мнения: 1 425
Може ли да изкажа едно предположение... виждам от лентичката ти, че си бременна.. Възможно ли е да страда, че не е с теб, а на гадината. Да се страхува, че може да е изоставен там. Един вид ревност. Това е само предположение де, защото нямам опит в сторо дете... Rolling Eyes

страданието се появява по късно - като излезе бебето  Joy , моят и до симулации стигна всяка сутрин - болял го корема, повръщаше нарочно в ДГ, за да не ходи.

# 8
  • Мнения: 361
дъщеря ми е на 8г. от 1г. и 3м. е на ясла, после на градина, сега е в 3 клас. при нея "проблемът" е, че отказваше да говори с учителките. и досега отказва, освен с тези, които й преподават /класната, госпожата на занималнята/. даже класната ми разказва как се кара на колежките си, които се оплакват от неразговорливостта на мария. с децата не се държи така- говори, играе и т.н. но с учителките е различно. е, аз вече съм свикнала с това поведение и не обръщам много внимамние, когато някоя учителка започне да ми обяснява как моето дете не говори с нея:-) иначе- обожава да ходи на училище, същото беше и с яслата и градината. честно, аз не мога да си обясня на какво се дължи това игнориране на госпожите от страна на дъщеря ми, но явно си е характер. иначе се развива много добре в училище, само отлични оценки има, класната само я хвали, така че не се притеснявам много от странностите на характера й- вероятно ще го израсте след някоя година..... и тя мразеше да рисува в градината, казваше, че рисува грозно. чак сега, в трети клас, започна да рисува с желание, но пък сега не обича часа по домашен бит и техника, където правят някакви ръчни изработки. е, неумението да прави красиви неща с ръцете си явно го е наследила от мен, така че гледам да я поощрявам за рисунките и все й казвам, че домашният бит и техника не е толкова важен предмет /ако госпожата ме чуе сигурно няма да й стане приятно, но..../. така че, ако детето не иска да рисува или да прави нещо, но иначе се развива нормално, не се притеснявайте много- и децата са личности с индивидуален характер и умения-няма човек, който да може да прави всичко. някои деца ще развият таланта си в други сфери, а не в изкуството /това и учителките би трябвало да го знаят, но за тях е по-лесно да се движат по зададената програма и да не обръщат много внимание на индивидуалните особености/

# 9
  • София
  • Мнения: 11 233
Може ли да изкажа едно предположение... виждам от лентичката ти, че си бременна.. Възможно ли е да страда, че не е с теб, а на гадината. Да се страхува, че може да е изоставен там. Един вид ревност. Това е само предположение де, защото нямам опит в сторо дете... Rolling Eyes

страданието се появява по късно - като излезе бебето  Joy , моят и до симулации стигна всяка сутрин - болял го корема, повръщаше нарочно в ДГ, за да не ходи.

А възможно ли е той да усеща нещата по=рано. Гледам тя е в 17 седмица и вече си личи бременността. Детето да усеща нещата от сега. Нямам никаква идея как би могло 4 г. дете да възприеме това. Накои са ентусиазирани по време на бременността, ама може и да не са...  Rolling Eyes

# 10
В градината моето дете (голямото) се разплака на тържеството, тотално блокира и не можа да посочи буквата Е. Дори опитите за подсказване от страна на госпожата не успяха да го подкарат в нужната посока. Затова пък с госпожата, която ги учеше на числата нямаше никакви проблеми. Просто детето харесваше едната и не харесваше другата госпожа. (И аз не харесвах първата, просто не ми допадаше манталитета и). Това съответно се отразяваше и на заниманията, които госпожите провеждаха с тях.

Възможно ли е проблема да е сходен?

# 11
  • София
  • Мнения: 445
Говорих и с другата госпожа,тя потвърди казаното от колежката и.Аз си мисля,че са го обидили,че не рисува,а драска,а Криси е много чувствителен.

# 12
  • Варна
  • Мнения: 8 769
Говорих и с другата госпожа,тя потвърди казаното от колежката и.Аз си мисля,че са го обидили,че не рисува,а драска,а Криси е много чувствителен.
Нищо чудно. Явно в ДГ си говорят такива неща. Дъщеря ми много обича да рисува/оцветява, но откакто тръгна на Дг в речника й се появи думата "драскам". Даже и на Филип се смее,че драскал, казва ми кое дете й казало на нея, че не рисува добре, а драска, и търси поощрение от моя страна...Чудя се дали заслугата не е на учителките, които обясняват (може би) как да не се драска, а да се оцветява, но децата го интерпретират по различне начин? Или директно им казват, че драскат, за да ги стимулират?(странен стимул, но да не забравяме що за възпитателни методи могат да имат някои учителки).
Възможно е Криси да е наистина чувствителен.
В тази връзка, и с това, написано от benissima, ще разкажа накратко за моя приятелка.
Тя като малка е била толкова обидена,ч е е на ясла (и дг след това), че не е проговорила там нито веднъж. Иначе си е говоерела нормално. Преди няколко години си беше ходила в родния град и срещнала някаква възрастна жена. От дума на дума, майак й я представила на жената, приятелката ми казала там някакви приветни думи, и жената възкликнала:"Ей, доживях да ти чуя гласа!" Оказало се,че въпросната жена е учителката на приятелката ми от ДГ. За 4г тя не е проговорила там нито веднъж....

# 13
  • Мнения: 34
Моят син също се притеснява,когато трябва да се изявява в градината, а до скоро и вкъщи не искаше да пее и рисува. Според мен всяко дете е различно и отношението на учителките в градината трябва да е различно, а не всички деца да ги слагат под един знаменател, просто, защото са на една възраст.Наскоро и на мен ми стана обидно,когато едната учителка на сина ми  разказа, че имали рожден ден в групата и всички деца научили едно кратко стихче и поздравили рожденика, а само моят син не го научил,а то било толкова лесно.Когато се прибрахме вкъща,аз го попитах дали знае това стихче,а той гордо ми го каза.
Аз лично не се притеснявам от тези работи,защото и аз като дете съм била същото притеснително дете в училище. Дори в  първи клас на родителската среща учителката казала на майка ми,че може би съм бавноразвиваща, Shocked,защото не отговарям на въпросите й.   По-късно учителката се извини и си призна грешката.

# 14
  • Мнения: 2 538
Имах такъв проблем с дъщеря ми когато ходеше на детска градина.Не взимаше участие в заниманията, отказваше да отговаря на госпожите, само рисуваше.
Госпожите на няколко пъти ми обръщаха внимание.Разговарях с нея, но нямаше никакъв ефект.До ден днешен не разбрах защо се държеше така.Сега е  в първи клас и, уверявам те, вече е съвсем друго дете.Изобщо не знам какво се случи, за да стане така.

Възможно е  наистина някой да го е обидил по някакъв начин и сега детето ти пред страха да не му се смеят или да го обиждат пак, да предпочита да мълчи и да не отговаря.Не е задължително това да е някоя от учителките; възможно е да някое от децата в групата.Сама казваш, че е чувствителен.

Не можеш да го накараш на сила да се адаптира и да се социализира, факт.Просто не го насилвайте.Не знам дали изостава, както са казали учителките му.И те няма как да го знаят, щом той се държи така в детската градина.Оставете детето, защото колкото повече му насочвате вниманието към това, толкова по-зле може да стане.

Абсолютно съм съгласна с това:


Така че спокойно, всяко дете се "събужда" по различен начин. Ама е най-лесно да се лепне прибързана класификация от учителките...






 

Реклама


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Активация на акаунт