"Това си е Ваш проблем" или що за отношение към клент.

  • 4 548
  • 103
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 1 802
Във мнението на Lilqna има известна доза изстина. Някой се принуждават да продават във магазин просто за да има от къде да си изкарат заплата. Може би, не на всеки му се отдава да бъде продавач!  Rolling Eyes

# 76
  • Мнения: 1 077
Аз друго не мога да разбера: явно е че имам право - цената на стоката на касата се различава сериозно от обявената. Не очаквам друго, освен изнинение за неудобството, връщане на разликата и промяна на табелката с цената или на цената. Обаче.
Добре, щом има "обаче" очаквам да се появи управител, за да си върви опашката нормално, път аз да кажа, каквото имам да кажа на човека, на който трябва. И пак "обаче" ... трудност някаква създавам, преча някак си....

Добре, да кажем, че политиката им е да лъжат на дребно, пък ако мине... (на това ме навежда мисълта, че се случва често, грешките са винаги в ущърб на клиента и никога на променят табелката)...

Едно "обаче" от моя страна - какво, по дяволите, ги кара да се държат, все едно "магазинХ" им е бащиния и те са лично отговорни да го защитават...

Ми кажи с една ведра усмивка "Извинете", "Ще видим какво можем да направим", "Благодаря, че ни обърнахте внимание на проблема", "Съжалявам за неудобството",  пък да си правят после, каквото така и така си правят...  Rolling Eyes или пък поне да кажат касиерките дори и най-незаинтересовано "Не е от моята компетенция" вместо да вдигнат вежди до темето, да извъртят въпросително очи, да нацупят устни, дъ въздъхнат тежко, да ми хвърлят обивинително-възмутен поглед и да кажат "Ми, на муен това ми излиза на касата"... дреме ми на мен за тяхната каса...

А пък аз в такива ситуации съм толкова ведра и културна, че грам не може да ми скочи някой за нещо...

# 77
  • Мнения: 1 547
Като цяло кастите "продавачи" и "клиенти" няма да коментирам, но в тук описания случай не виждам какво толкова има за дивене и цъкане... Стоката се заплаща авансово, а не на две, пет или петдесет вноски - това, че клиентът си бил изхарчил парите, действително си е само и единствено негов проблем.

И оставете таз песен народна, за великото обслужване "по света". Няма такова нещо. И в гигантски молове, и в малки бутичета, и в Европа, и в Америка, навсякъде може да ти се случи да попаднеш на свъсена продавалница или да чакаш с години да ти бъде обърнато внимание. Освен ако не влезеш в Пиер Карден, разбира се - в този род магазини наистина е гарантиран добрия сървис.  Wink

# 78
  • София
  • Мнения: 462

И оставете таз песен народна, за великото обслужване "по света". Няма такова нещо. ..

 Да,навсякъде можеш да попаднеш на лошо обслужване,ама разликата е че в "чужбината" , ако се ръководиш от правилото че оборот на навъсени продавачи и некадърни собственици оборот не правиш, от 20 магазина няма да влезнеш в 1-2, тук от 20 в 1 ще влезнеш.
 
 

# 79
  • Мнения: 62
аз съм от двете страни на бариерата:като касиерка мога да кажа че има клиенти на които каквито и селями да им правиш-те са недоволни!при нас е голямо текучество минават по 1000/1500клиенти,нямате си представа на какво сме подложени,понякога така ни унижават!но сме свикнали да не обръщаме внимание на хора видимо неудоволетворени от ежедневието си-просто отминаваме жлъчните заяждания с усмивка,има комплексари които смятат че ти си там за да испълниш всичките им прищевки колкото и нестандартни да са те!
а като клиент мога да кажа че има магазини в които не влизам точно заради магазинерката!а там където вляза се държа така че да бъда обслужена както трябва-ако пуфтя,мрънкам,и капризнича едва ли бих получила усмивки?
ТЪРПЕНИЕТО-това е ключа да не си разваляме дните!
никой не може да ме убеди че заставайки зад щтанда с ведра усмивка-не би получил добро обслужване!
имала съм случай във който клиент е изкарвал от релсите останалите клиенти,да не говоря за касиера!
и пак всичко зависи от възпитанието на всеки индивид!!!

# 80
  • Мнения: 1 547
Да,навсякъде можеш да попаднеш на лошо обслужване,ама разликата е че в "чужбината" , ако се ръководиш от правилото че оборот на навъсени продавачи и некадърни собственици оборот не правиш, от 20 магазина няма да влезнеш в 1-2, тук от 20 в 1 ще влезнеш.


Еее, не така черногледо, де  Stop Може и такъв да ми е късмета, но попадам все на любезни продавачки - информирани и услужливи. Вчера ходих да сменя за трети път една дрешка на дъщеря си, за трети!, а жената ми се радваше, като че няма друга работа, освен да се занимава с мен и с невежеството ми по отношение на размера на собствените ми деца.

И пак да кажа - статистиката, че в "чужбината" на всеки 20 магазина 1 е на навъсени продавачи и некадърни собственици, не е вярна.  Flutter

# 81
  • Мнения: 1 802
Като прочетох постинга на belyata се сетих за един случай, след който не влизам във съответния магазин.
Отивам на щанда за колбаси, поисках едни вакумирани кренвирши, по навик поглеждам трайността. Изтекла е преди 2 седмици и съответно ги върнах на продавачката, момичето каза ''съжалявам, пропуснала съм ги...'' До тук добре.
Отивам на касата да си платя останалите продукти, които вече бяха във кошницата ми. Момичето от щанда дойде на касата за да покаже на седящата там управителка пакетчето кренвирши, последната не знае, че аз съм ги върнала. Тя погледна срока и каза ''върни ги на мястото им, може някой да ги купи'' Вие бихте ли си премълчали във такава ситуация? Е, аз не успях! Със 2-3 изречения успях да изкажа възмущението си, управителката вместо да каже едно просто ''извинявайте'' тя се почувства длъжна да ми напомни да не се бъркам във управлението на магазина и като не ми харесва да пазарувам от там да не го правя ... Ето във тази ситуация аз бях лошия клиент! Но защо...? Значи понякога продавачките са мили и имат право за нещо, но управителя на магазина ги притиска да речем...  Rolling Eyes
Тук не става въпрос за харесване или не на определен магазин, а за нещо съвсем различно и не толкова просто.
Ами, там не влизам повече, но за да ида до следващия магазин, трябва да мина покрай този ''нехаресвания''. Все още отвътре ме гледат сякаш съм им смъртно виновна за нещо ... 

# 82
  • Мнения: 160
Ако не ми харесва професията си я сменям. Никой не ми е виновен.

Ама има доста хора в обслужващата сфера, които са се самозабравили, мислят си, че видиш ли са нещо повече от хората, които са им клиенти. Избиват си комплексите за това, че не са се реализирали в сфера която би им харесала обаче много ме съмнява, че един човек които е немарлив в сегашната си професия би бил перфектен в нещо друго.

Не ме интересуват чувствата на продавачката,че някой преди мен я бил обидил и да ми се зъби насреща.И аз какво, да се чувствам виновна че не са добре заплатени? Възпитанието не ми позволява да съм груба с когото и да е било но моля не ме карайте да си затварям очите са лошо обслужване защото работата им била изнервяща.

Ако един път бъде уволнена за поведението си май следващият път ще се замисли.

В България наистина има проблем с обслужването. И не само в магазините ами и в банките, авиокомпаниите и къде ли не. Да не говорим за държавните учреждения.

# 83
  • София
  • Мнения: 3 109
Мирамар, много добре разбирам огорчението ти от случката.
За повече продавачи в БГ магазини си е "проблем на клиента" изобщо желанието му да купи нещо.
Каквито и да са правилата за плащане в магазина, който си посетила, не приемам отговорът "Това си е Ваш проблем" за нормален.
От една страна, струва ми се, че щом се касае за ушиване на нещо, а не за директно закупуване и взимане, има логика в това да попиташ дали не е възможно да платиш на две части. От друга, приемаме, че магазинът няма такава политика да се плаща на два пъти, но има поне няколко начина да ти бъде отговорено любезно.

За мен решението на проблема с нелюбезните продавачи е единствено в това собствениците на магазините да осъзнаят необходимостта от унифицирани изисквания за държанието на персонала. Засега все още качеството на обслужване зависи предимно от личната култура и възпитание на дадения служител. А това трябва да е фирмена политика- еднакви изисквания за определен тип поведение към клиента, което да не зависи от личната нагласа и настроение на продавача. Хората в БГ все още смятат, че е напълно нормално да си "изкарват" емоциите и личните проблеми върху другите, дори когато са на работа. Това дали един клиент ти е досаден, или ти е симпатичен, или неприятен не би трябвало  да предизвиква никаква изявена персонална реакция у продавача. Трябва да съществува наложена насила "хигиена" на служебното поведение и контактите с клиентите. И тъй като спецификата на обслужващата сфера е такава, че продавачът е длъжен да обслужва, а клиентът не е длъжен да пазарува, очевидно е, че промяната трябва да бъде в обслужването. Съмнявам се, че в западните държави няма досадни, невъзпитани клиенти, но там персоналът е обучен да се справя дори с най-"тежките" случаи, защото иначе страда репутацията и печалбата на магазина.

# 84
  • Мнения: X
Имай предвид, че са били там 200 човека, всеки със своите претенции... И на тях не им е лесно.

Какво значи не им е лесно? И аз съм работила в магазин, и колкото и да съм уморена или изнервена от многото хора и лудницата, съм се държала любезно и съм се усмихвала, даже и с клиенти които са били досадни. Все пак нали за това им плащат на тия продавачки, да показват и обясняват, не да са груби и да се подпират на щанда.

# 85
  • Мнения: 5 178
Не сравнявай обаче продажбата на техника с тази на дрехи, а още по-малко на плат и неща за дома.

При техниката е важно да попаднеш на човек, който може да ти демонстрира и да ти предложи подходящо за нуждите ти стока


Е не си права...за да продавам шалтета например- трябва да знам доста работи. Капитонирано ли е, материята, как се пере, глади, в колко литрова пералня се събира и изобщо пере ли се в пералня, размерите му- напр 240/260 дали ще пада до земята, ако леглото има табла дали ще седи добре, цветово дали ще си пасне с интериора и още куп неща...
Определено не е толкова проста работа както си мислиш, още повече при положение, че в магазина има още 100 артикула...

Цветово дали си подхожда мисля си решава клиента. Особеностите на материите ясно.. Аз най-мразя някоя продавачка да ми обяснява кое било модерно, и специално за шалтето като казах, че не искам къдрички хвърлих не малко продавачки в УЖАС

Ама техниката е сложна работа и като не може да ти обясни и да ти покаже всички режими на работа как да купиш от такъв търговец

# 86
  • Мнения: 6 029
Коте, ти си страхотен клиент. Добре, че си разбирам от работата, че иначе сигурно щеше да ме разплачеш. Представям си да попаднеш на обучаваща се продавачка, ще я откажеш завинаги да работи.

# 87
  • Мнения: 5 178
Афродита, не клиента е виновен, че по Коледа има навалица, клиента е дошъл да похарчи парите си. На запад по празниците наемат допълнително персонал в магазините точно за да няма изнервени клиенти и преуморени продавачки.., но затова са си виновни собствениците разбира се
За заплатата- ми сама си си виновна, всеки има право да избира работата си и според заплащането.

# 88
  • Мнения: 5 178
Коте, ти си страхотен клиент. Добре, че си разбирам от работата, че иначе сигурно щеше да ме разплачеш. Представям си да попаднеш на обучаваща се продавачка, ще я откажеш завинаги да работи.
това не го разбрах ? 

# 89
  • Мнения: 6 029
Кое точно не разбра?

Общи условия

Активация на акаунт