Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Кърмене и захранване
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

USA

Мнения: 405
Майчета помагайте,
От два дни след кърмене зърната ми стават бели, не се отпускат и много ме болят. А през гърдите все едно ми минават иглички. Единственото, което ме облекчава е топъл душ или топли компреси, но не мога да разбера какво го причинява? Малчо ли не захапва добре, нещо друго ли е, не знам? Ще се радвам някой ако сподели опит и съвет какво да правя.

За инфо - малкия е на месец почти и сме на изключително кърмене на посикване. До сега не бях имала някакви особени проблеми.
Цитирай

CA/USA

Мнения: 279
Здравей!
Аз имах същия проблем,даже зърното ми ставаше двойно и побеляваше,знам ужасно боли.
Мен ме облекчаваше така:
Винаги когато Мони не беше на гърдата махах си тениската и оставях гърдите си на открито за да не се дразнят от никакъв допир,ходех постоянно гола до кръста.В началото мажех зърната с дефламол но  съвсем малко ме облекчи,това което ми помогна беше-Гентамицин Актавис Маз-ако решиш да го използваш преди да кърмиш бебчо измивай хубаво гърдата със сапун.
Също така се опитай да кърмиш в различни пози,мен ме успокояваше легнала или "кучешката" ,заставаш на лакти и колене и така кърмиш.
Дано съм ти била полезна,пиши как вървят нещата!
Успех! Peace
Цитирай

Tам през Атлантическия океан

Мнения: 6 101
Апф тоя проблем с боцкането на зърната го имах и аз дакато кърмех малкия  Confused много е гадно и неприятно  Rolling Eyes така и не разбрах на какво се дължи  newsm78 Миех зърната само с вода (без сапун!!!!) и после ги мажех с зехтин като чели малко облекчаваше това боцкане  Peace
Цитирай

София, Младост 2

Мнения: 8 237
Имаш пълното ми съчувствие - и аз имах същия проблем при кърменето на дребната първите няколко седмици, ужасно боли Confused
Правилно си се ориентирала - освен ако нямаш диагностицирано от преди бременността заболяване, което да води до слабо оросяване на периферията (ръцете, краката - зърната също), този проблем се причинява от някакъв проблем със сученето на бебето. Ако бебето по време на сучене притиска зърното в основата му, прекъсва кръвоснабдяването към него, след сучене зърното е с променена форма и цвят и е изключително болезнено, докато кръвообращението се възстанови. Проблемът може да дойде и ако е имало продължителна травма на зърното (пак поради неправилно сучене).
Ясно е, че първо трябва да се адресира поставянето на гърда и да се изключи някакъв проблем в устичката на бебето (най-често е поставянето, но доста често може да е и от къса юздичка, особено ако е имало трудно минаващо разраняване на гърдите).
Докато се бориш с тези неща, дръж непосредствено до теб нещо затоплящо, но сухо! - например торбичка с морска сол, затоплена предварително в микровълновата или от онези готови гел-компреси, които могат да се затоплят или охлаждат по желание. Трябва да е източник на суха топлина обаче - мокрото при охлаждането му може отново да провокира болките. Ако положението е много-много зле, можеш да ползваш и някакво обезболяващо - парацетамол или нурофен.
Цитирай

Елин Пелин

Мнения: 276
Здравей Atti,
Аз не мога да ти помогна на този етап, защото и аз имам същия проблем. И при мен се появи някъде към средата на втория месец. Едната гърда ме боли адски, другата не толкова. Когато бебчо захапе, зърното ми се стяга и млякото потича много трудно (преди това потичаше преди да е захапал). След кърмене зърната ми стават бели, после лилави. Едното се успокоява, но другото много боли. Мажа се с кремчето на Авент, но без резултат.
Надявам се съветите, които получиш да помогнат и на мен.  
Цитирай

Португалия - Пловдив

Мнения: 693
При мен побеляването на зърната беше в следствие на образувалата се млечица в устата на бебето. Лекувах се като преди и след кърмене мажех зърното и устата на бебето с крем(съжалявам но не си спомням името, всяко педи изписва за тази бактерия), а също така остъргвах и устичката на бебето със стерилна марля. Трудно минава.
Цитирай

USA

Мнения: 405
Много ви благодаря за бързите отговори! Вчера след като писах се разтърсих из интернет и опаднах на тази страница:
http://www.kellymom.com/bf/concerns/mom/nipple-blanching.html

По описанието там, моето най-много прилича на вазоспасм. Аз от една седмица пия лекарство за високо кръвно, което може да причини слабо оросяване на крайниците, пише си го в листовката, но аз не бях осъзнала, че това означава и зърната. Мисля, че това е проблема при мен, защото горе-долу от когато започнах лекарството почнаха и проблемите при мен. Иначе бебенцето много добре си сучеше преди това, то и сега добре суче и не ме боли докато суче. Болката започва някъде 4-5мин след кърмене.

Цитирай

София, Младост 2

Мнения: 8 237
Какво лекарство взимаш за кръвното? Можеш да попиташ лекаря си евентуално за смяна - и дали нифедипин ще е подходящ за твоята ситуация (той се прилага точно за лечение на вазоспазми на зърната, иначе си е лекарство за кръвно).
Цитирай

USA

Мнения: 405
Hedra, Labetalol  се казва лекарството. Утре съм  на лекар, за да ми го сменят, защото ще умра от болка. Мерси за инфото за нифедипин, сега видях, че е в сисъка на одобрени лекарства за бременни и кърмачки, може него да ми го предпишат.
Цитирай

USA

Мнения: 405
Да споделя сега за развитието при мен, ако някой ма същия проблем. Изписаха ми нифедипин, който доколкото разбирам е calcium-channel blocker,  за разлика от лабетадол-а, който е beta-blocker. Веднага ми се оправиха зърната и нямам проблеми с вазоспазмите. Иначе нито лекарката ми нито лактационната консултантка беше чувала за вазоспазми причинени от това лекарство, така че не знам дали лабетадола беше причината или просто нифедипина ми помага за тях. Благодаря пак на всички за съветите и помощта!
Цитирай

София, Младост 2

Мнения: 8 237
Радвам се, че бързо се е разрешил проблема Hug
Аз лично мисля да си имам едно наум за лабеталола, след като изрично си пише в листовката му, че може да води до слабо оросяване на периферията - даже може да пусна една питанка по въпроса, че ми стана интересно Thinking А нифедипина си е класика за справяне с вазоспазмите и е супер, че е бил подходящ за ситуацията ти Very Happy
Цитирай

София, Младост 2

Мнения: 8 237
Питах - оказа се, че не е единичен случай и че същото лекарство и при други майки е причинявало вазоспазми. Така че най-вероятно си е било точно от него и може би и без нифедипина са щели да се оправят нещата, но смяната на лекарството при всички случаи е била наложителна.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.