Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Реклама
  • 4 фев. 2008, 19:15 ч.
  • Преглеждания  2 937  Мнения  18  Онлайн  1
Отговори
  • Мнения: 22
здравейте!искам да споделя проблема който имах днес.преди 2 дни си закупих машина за кафе Saeco от Технополис. консултанта не я изпробва с вода а само я включи.всичко беше ок, но като се прибрахме вкъщи се оказа че щом пуснем машината кафето излиза отвсякъде.след неколкократни опити не успяхме да решим проблема. днес реших да се обърна към магазина за да рабера откъде е проблема - аз ли правя грешка при работата с машината(макар че инструкциите са безумно ясни и точни) или има някакъв дефект.след половин час обяснения и проби на машината се оказа че е развалена и трябва да я нося на сервиз.представяте ли си - след 2 дни "експлоатация" трябва да я нося на сервиз.аз поисках да ми я заменят.а шефката на отдела с крясък обясни че това е невъзможно.опитах се да обясня че по закон не е така, но вече закона бил променен Rolling Eyes
от опит знаех че при констатация от сервиза могат да заменят стоката и съответно се обърнах към сервиза.слава богу там говореха български и се държаха цивилизовано.жената ми обясни че могат да сменят стоката от техномаркет и само прехвърлят топката на сервизите.ако искам да я оставя за ремонт, ако не да отида пак в магазина и да поискам да говоря с някой стояш по горе.аз обаче се обадих на комисията за защита на потребителите обясних проблема и посках съвет.направих това което ми казаха...отидох в магазина.отново обясних проблема но поисках да се впише в регистъра за рекламации.казаха че трябва да оставя машината за да я изпратят те на ремонт.при което аз направо побеснях но запазих добрия то(железни нерви имам повярвайте!!!)поисках да говоря с управителя, но уви не могло.те били в правото си ако искат да сменят стоката ако искат  да я ремонтират.аз обаче бях попрочела закона и им казах че пък ако мен това не ме устройва (ремонта) мога да пискам или замяна или връщане на парите, за което разбира се ще уведомя и комисията за защита на потребителите.след по малко от минута същата тази шефка която сутринта обясни че закона е променен и не може да я смени доиде и каза че машината ще бъде сменена.просто не можах да повярвамсега разбира се машината работи  Mr. Green

пс пропуснах да отбележа че служителката още преди да констатира дали има проблем с машината или не каза че ако ползваме нова бразилия нямало какво да говорим за дефекти!представяте ли си???

Реклама
# 1
  • where I want to..
  • Мнения: 525
Мдааа, така става. Често.
Търсете си правата.

Между другото, вече е открит Европейски център, където може да информираме за некоректни търговци.

# 2
  • Мнения: 7 628
Миналата година ми се случи нещо подобно, но с фотоапарат. Половин година магазинът и фирмата вносител ме размотаваха и си прехвърляха топката. Close Подадох жалба до Комисията и само след 2 дена получих нов, по-хубав фотоапарат от същата марка. Заплатих само 20 лв., а той е доста по-скъп от този, който се повреди.
Търси си правата и успех! Peace

# 3
  • Мнения: 302
Аз засега имам няколко смени на стока,
 "веднъж со кротце, со благо" върнах една чанта-върнаха ми парите и го отпразних, защото мноого рядко се случва това в Б-я.
веднъж, със скандал, една пола дефектна, след едночасово чакане ми върнаха парите, като ги заплашвах със Защита на потребителите, с данъчни, защото не ми бяха дали и фин.бон.
Последно върнах два хладилника, закупени от магазин Зора, изобщо не дадох да ги свалят от камиона, когато дойдоха да ги доставят, защото опаковките бяха разкъсани, мръсни, кал се изсипа от единия кашон и т.н, Да отбележа, че единственото условие при покупката ми беше да не са отваряни, да не са били изложени в магазин, изобщо да са в перфектна опаковка от Германия, не отваряна! След един гневен имейл до Либхер, снимах в магазин Зора с камера почти цялата процедура с връщането на камиона и стоката, на другия ден си взехме хладилниците от самия завод, чисто нови!

Съвете ми е: Търсете си правата, макар те да са доста ограничени от Закона за потребителите, но няма друга оправия в Б-я, тук трябва да си постоянно нащрек, заради дефектни стоки.
Късмет на всички!

# 4
  • Мнения: 22
чудя се как ли точно стоят нещата в подобни ситуации в цивилизованите страни? някои от вас пишат че в нашия ЗЗП правата ни са по-скромни.мисля да се поинересувам малко по този въпрос но ще се радвам ако някой може да даде промери и инфо.
от днес едно разбрах -  споменаването на думите "жалба в комисията за защита на потребителите" действа.все едно казах "сезам, отвори се" Mr. Green

# 5
  • Пловдив
  • Мнения: 15 299
О, в цивилизованите страни е съвсем друга бира. Собствен опит в Щатите преди 5години е случката. Купувам си епилатор, обаче на другия ден се мотам в друг мол и виждам друг модел, точно който исках да имам, но не видях предния ден. Първия епилатор вече разопакован и тестван. Дълбоко разочарована от себе си споделям с американката, която беше с мен. Тя ме изгледа като извънземно и ме пита пазя ли касовата бележка. Хваща епилатора и касовата бележка и се понасяме към магазина. Докато схвана какво става, тя върна епилатора с обяснението, че не отговарял на очакванията и! Ама на него нищо си му нямаше, работеше си без грешка. В магазина кротко попитаха дали би желала да попълни формуляр с какво точно не и харесва, за да го отстранят за вбъдеще, тя каза, че не иска да да попълва нищо и те и дадоха парите обратно. Толкова.
С едно просто "Не отговаря на очакванията ми." Аз гледах Shocked Crazy #Crazy Много неща не харесах в Щатите, ама има няколко които ме удивиха Simple Smile

# 6
  • London (Sofia&Paris occasionally)
  • Мнения: 655
Така е! Аз Живях близо 5години в Англия(От 18 до 23) и 1.5 във Франция и там дори можеш да върнеш дреха ако на пример се оправдаеш, че не ти допада цвета с две думи.
Тук съм имала проблеми с една пола на Ани. Шихме я по поръчка и на двете им взеха мерки и всичко ок. И когато ни се обадиха да си вземем дрешките се оказа, че тази на Ани(синята) беше с един номер по-малка и ми излезнаха с оправданието, че детето е надебеляло. Ама как!? Те са еднакви за сега-Ани и Али, а полата на Али стана на Ани, когато и я сложих за да им покажа, че Ани не е надебеляла, а и помня, че като им взеха мерките бяха еднакви, но листа, разбира се им бил при шивачката в този момент. Аз обаче съм се разглезила доста от тази пуста чужбина и при тези думи просто си извадих мобилния и звъня на майка ми съвсем кротко и казвам "Намери ми номера на комисията за защита на потребителите." тя без да пита, по тона ми явно е разбрала, че има нещо и ми го прати като смс след 5 минути. Докато я чаках да го прати продавачките започнаха да ме убеждават, че греша и нямам право да ги обвинявам. Аз не им казах и думичка просто си стоях така. Добре че с мен беше братовчедка ми да заведе децата в една градинка от среща, а и да пази количката докато и те бяха вътре. Звъннах на комисията и им обясних всичко направо пред продавачките, а те започнаха да мрънкат. От комисията ме посъветваха в никакъв случай да не взимам поличката и да се свържа с управителя на магазина. И в крайна сметка ми върнаха парите и ми ушиха нова безплатна поличка за Ани. Тази дето и беше малка също си остана за нас, но аз я подарих на една приятелка за дъщеря и.
Не ми беше за парите или нещо такова, но ме ядосаха некоректността и оправданията. Ако бяха признали грешката щях да се усмихна и да кажа случва се и съм сигурна, че и аз и те щяхме да си спестим ядовете. За това вече много рядко пазарувам в България и то само от моловете.

# 7
  • Мнения: 120
О, в цивилизованите страни е съвсем друга бира. Собствен опит в Щатите преди 5години е случката. Купувам си епилатор, обаче на другия ден се мотам в друг мол и виждам друг модел, точно който исках да имам, но не видях предния ден. Първия епилатор вече разопакован и тестван. Дълбоко разочарована от себе си споделям с американката, която беше с мен. Тя ме изгледа като извънземно и ме пита пазя ли касовата бележка. Хваща епилатора и касовата бележка и се понасяме към магазина. Докато схвана какво става, тя върна епилатора с обяснението, че не отговарял на очакванията и! Ама на него нищо си му нямаше, работеше си без грешка. В магазина кротко попитаха дали би желала да попълни формуляр с какво точно не и харесва, за да го отстранят за вбъдеще, тя каза, че не иска да да попълва нищо и те и дадоха парите обратно. Толкова.
С едно просто "Не отговаря на очакванията ми." Аз гледах Shocked Crazy #Crazy Много неща не харесах в Щатите, ама има няколко които ме удивиха Simple Smile
Аз съм както и потребител така и от "другата страна "така да се каже-управител съм в магазин за техника и дрехи и наистина съм на мнение че стока показала дефект още при първото и използване трябва задължително да се смени,а не да се изпраща в сервиз.На мен също би ми станало неприятно ако си купя нов уред и още преди да го използвам да се развали-такава е и практиката в нашия магазин-веднага заменяме такава стока с нова или ако клиента не желае замяна му връщаме парите.Но не съм съгласна с това и не бих го направила-да си купя дреха,да я меря,да реша че ще си я купя защото ми харесва ,да я огледам,платя и примерно след два дена да видя примерно блуза в друг магазин която преди това не съм забелязала и да отида да върна първата с оправданието,че видите ли след два дена цвета вече не ми харесва-върнете ми парите.Или да си купя епилатор,който ми върши работа и като видя в друг магазин по-нов модел-да връщам стария.По тази логика трябва да вървя всяка седмица по магазините и да си заменям епилатора,защото всяка седмица излизат нови модели,които ми харесват и защо да не като има Комисия за защита на потребителите.Моето мнение е че много се прекалява понякога с правата които имаме от защита на потребителите-не става ,дума за дефектна стока-всеки трябва в този случай да си търси правата,а за по-горе изброените случаи и други подобни-казвам го това защото всеки ден се сблъсквам с какви ли не случки от този род.А когато клиент влезе в магазина и без да пита не отваря ,а направо къса опаковки за да види какво има вътре/при положение че има изкарана мостра/вади дадена техника и без да знае как се борави върти и натиска копчета и накрая счупи нещо и дори не можеш да го накараш в този случай да си плати това което е повредил-тогава понякога се питам -нас търговците в такива случаи коя комисия ще ни защити/защото има лоши продавачи,но се убедих че има и лоши клиенти/.

# 8
  • Пловдив
  • Мнения: 15 299
О, в цивилизованите страни е съвсем друга бира. .....................................
Аз съм както и потребител така и от "другата страна "...........................
На мен никога не би ми хрумнало и да го връщам, не съм свикнала с това. НО!!! като управител трябва да знаеш, че има определен процент уреди, който е заложен в сметките на магазина за брак и кражби. Това, че в Бг това го няма, не е мой проблем. И щом в САЩ магазините не са фалирали досега, а не забелязах техниката да е по-скъпа от в БГ, значи не се връщат толкова много неща.

# 9
  • Мнения: 4 916
1. До три дни след закупуване на продукта си имала право да го върнеш без обяснения и да си получиш парите.

2. При всяко отиване в магазина и сервиза е трябвало да искаш съставяне на протокол с подробни обяснения на проблема. Като им се спомене за протокол, всички стават много услужливи  Peace говоря от личен опит.

Съветвам всички да си разпечатат от нета ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ с последните му изменения от 2007 г. и да си го четат, когато имат време - нито е трудно, нито безполезно.

# 10
  • Мнения: 22
ето един линк който фантагиро ми даде. там по доста добър начин са представени правата на потребителя и търговеца.
http://www.kenanoff.com/blog/archives/190#comments

argun, стоката може да се върне доста след твоя тридневен срок - цели две години Laughing
 Wink

# 11
  • Мнения: 4 916
... argun, стоката може да се върне доста след твоя тридневен срок - цели две години Laughing
 Wink

Май не си разбрала за какво става въпрос. Както и да е.

# 12
  • София
  • Мнения: 407
Аз работя точно това:да връщам или заменям на киентите стоката ,която връщат.Работя в голям магазин с техника и т.н.Законовия срок е 2 год. и съм длъжна да върна парите,без значение дали е дефектна или и няма нищо.Най-важното е да си пазиш касовия бон,че без него е невъзможно.Веднага правя протокол,ако е рекламация,а стоката си е наш проблем как ще я върнем на фирмата доставчик.Пазете си касовите бонове!

# 13
  • София
  • Мнения: 256
Момичета, днес ми се счупи лятната количка Mac England. Купена е преди 7 мес от варненския Штъркел, гаранцията изтече преди месец. Дали имам основание за рекламация? Според мен е малко ползвана и е твърде рано за чупене. И дали мога да поискам рекламация в София или трябва да е във Варна? Когато я купихме си беше здрава де.

# 14
  • Пловдив
  • Мнения: 15 299
Момичета, днес ми се счупи лятната количка Mac England. Купена е преди 7 мес от варненския Штъркел, гаранцията изтече преди месец. Дали имам основание за рекламация? Според мен е малко ползвана и е твърде рано за чупене. И дали мога да поискам рекламация в София или трябва да е във Варна? Когато я купихме си беше здрава де.
Касовата бележка при теб ли е? Ами гаранцията?
Ако не си пазиш касовата бележка няма нищо да направиш.

Реклама


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Активация на акаунт