Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Деца от 1 до 6 г.
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 51 отговора

София

Мнения: 186
Искам да споделя за възмущението и притесненията си относно начина,по който се отнасят с децата ни в детските градини и да разбера дали това е изолиран случай или не. Става въпрос за следното. Питам сина ми, който е  на 5 години и ходи на градина от декември /след стачката/ дали си играят в градината и харесва ли му там /той тръгна с ОГРОМНО ЖЕЛАНИЕ/. Детето ми отговаря, че играят когато нямат работа или не играят, защото имат работа. Добре, казвам си аз, явно ги занимават хората. Но вчера на същия този въпрос, детето отговаря :"Мамо, аз съм много непослушен в детската градина, а така искам да бъда послушен!" Учудих се и го питам "Какво си направил?" Отговора беше "Много говоря, а не трябва да разговаряме , а трябва да работим. #Crazy Проведох един по обстоен разговор с него и разбрах, че децата нямат право да стават от столчетата си , да разговарят, пускат им филми или ги учат на стихчета, НО НЕ ИМ ДАВАТ ДА ВДИГАТ ШУМ И ДА ИГРАЯТ! Когато госпожата отиде да пишка ,тогава те "си говорят" и тя като се върнела ги наказва в ъгъла  #2gunfire- тези които са си позволили да вдигнат шум. В резултат на което на детето се вменява чувство за вина, че прави нещо нередно като играе и вдига шум , а то е само на 5 г. и това е естеството му и сега е време да играе, вика и т.н. Оказа ,се че това са Макаренковски методи отпреди 40 години, които се използват върху децата ни, тречени от цял свят , а именно : да се възлага работа на детето ,задачи и никакви възможности за индивидуално развитие. Съответно когато паднат тези ненормални ограничения, дедето става буйно и неконтролируемо в къщи /а синът ми смея да твърдя е много кротко и разбано дете/. Като краен резултат , той заявява, че не желае да ходи на градина, дори и на футбол /любимото му занимание/. Възмутена от всичко това, поптах днес мои познати за детската градина,която посещава детето им и те ми отговориха, че там дори със свирка им свирела    госпожата и детето затова всяка сутрин плачело и не искало да ходи , и там ги карали да говорят с "тихите  гласчета" и да стоят на столчетата . Нормално ли е всичко това ? Става въпрос за  "Слънце" в кв."Изток"  и "Брезича" в кв."Дианабад". лошото е че въпросните учителки считат това за добро за децата ни. Това са мили родни картинки , но най-лошото е че в скапаната ни държава нямаме избор , просто няма нормално детско заведение където  да оставим децата да играят и да да учат забавлявайки се. Моля, споделете за ОДЗ "Радост" в Дианабад ,защото просто трявва да реагирам по някакъв начин.
Цитирай


Мнения: 9 990
1.Ако е истина е изолиран случай.Пример за свирката-и в нашата градина оборудвахме учителките със свирка и тя влиза по предназначение, когато ушите на хлапетата са запушени за това, което им казва тя.
2.Децата се включват в градината с помощ-разтребват си играчки, вдигат си масата и подобна "работа", което аз подкрепям с две ръце.Когато учат им е забранено да викат и да се лигавят по абсолютно същия начин и вкъщи-когато четем книжка.Или ме слуша, или спираме да четем и да си прави каквото иска.Само че в градината си има дисциплина, учебен план, който си се следва и ако някой не слуша/разсейва останалите и пречи/
 се случва да бъде наказан-отделен на пейката встрани например.
3.Детето ти ходи от декември, казваш-чак сега ли се усещаш за нещо нередно?Не попита ли детето първия ден, втория, ппетия, десетия?То чак сега ли започна да разказва?
4.Не, че не ти вярвам, напротив, но онзи ден чух едно дете, което едва ли не така насоли госпожата в групата за нещо, което беше далеч от истината, че чак се уплаших.Т.е.-аз присъствах на ситуацията, а детето изкриви невероятно случката и я представи по начин, по който ако не знаеш истината-да ти настръхне косата. ooooh!Т.е.-детето откровено си лъжеше с такива ококорени невинни очички, че ако не бях аз да "спася" положението-майката на детето можеше да вземе крути мерки срещу персонала абсолютно безпричинно. Thinking
5.Ако пък хванете действително нездравата ситуация и разнищите какво действително се случва и се окаже, че проблем има-то си действайте с жалби чрез директора, чрез инспектората, заедно с други потърпевши.
Успех!

ПП Заглавието ти е тенденциозно, промени го, защото така всяваш смут-слагаш всички градини и деца в един кюп, тормоз върху децата ни в градините няма.Ако ти се съмняваш за вашата градина сложи заглавие, свързано с нея, далеч са от това, което описваш повечето детски заведения. Peace
Цитирай


Мнения: 9 816
Пенелопа, това все едно аз съм го писала  Peace

Напоследък във форума се срещат твърде много теми за недоброто гледане на децата в детските градини. Все казваме, че това са изолирани случай, но явно  наистина има ясли и ДГ, където това се случва. А това спрямо децата ни е непростимо.
Цитирай


Мнения: 4 792
Моята дъщеря е много послушно дете. Но миналата година не искаше в един момент да ходи на градина. След разговор с нея се оказа, че децата имали определено време през което трябва да се нахранят и ако не успеят просто им вдигали чинийките. Тя беше много разтроена от това  -   ,, мамо свърши ми времето за ядене.,, #Crazy За седенето на столчетата - ми да трябваше да седят мирно и тихо по столчетата.
От тази година сменихме групата - разликата е огромна. Мария е станала много отворена, знае много стихчета, песни, щастлива е. Вечер разказва за какво са говорили  и какво са обсъждали с госпожите. Децата не са ограничавани да играят - напротив купиха им нови детски центрове, кукли, колички, кухни и те наистина играят с тях и са щастливи. Аз наистина тази година съм възхитена от госпожите и.
Цитирай

София

Мнения: 186
Много добре знам ,че децата могат да преувеличават, търсейки съчувствие и т.н.В случая става въпрос за методи на възпитание,които се прилагат върху децата ни . Следва да уточня, че лично с очите си съм видяла, че не дават на децата да се движат из стаята , да играят и ги нареждат в полукръг на столчетата още от сутринта /8.30 ч./. Мисля, че не бива да бъдат дресирани и държани в страх.Ако се замислите, ще видите че ние българите възпитаваме масово чрез забрани и отрицания, като комплексираме децата още от ранна възраст. Свободата на движение, изразяване, говор , действие на тази възраст е необходимост, детето трябва да чувства разбиране и обич, а не да бъде "послушно" от страх от наказание и отхвърляне.Мисля, че случаят не е изолиран , просто на проблема не  се обръща достатъчно внимание.
Цитирай


Мнения: 9 990
...такаааа....понякога нещата се решават с Разговор с персонала, не е задължително да се сменя група.Пак пример-дъщеря ми смени градината.В новата група в началото също имаше проблеми с храненето.Госпожата държеше децата да се хранят бавно, а не да се тъпчат.Направила е забележка на дъщеря ми.Каза ми и на мен-да обърнем внимание.За нея принципно това е нетипично-тя също е мудна в яденето и аз го отдадох или на огладняване някакво моментно, или на подражание на друго дете, но разбира се-вечерта поговорихме, че не е нито полезно, нито прилично да се тъпче.Следващите дни пък имаше забележка, че се бави много.Така че-пак поговорихме.С времето нещата се нагодиха.Има наистина определено време, в което децата се хранят, не може някое да остане и да си виси на масата дълго.Вдигат се прибори, чисти се и на същите маси често започват рисуване или нещо друго.Аз не виждам в това проблем, нито пък са нужни толкова Оокорени емотикони възмутително, предвид, че нещата в градината се правят често по график.Разбира се, ще се доизчака някое дете да си прглътне залъка дето се вика, но не и да се храни бавно.
Второ-стихчетата и песничките нямат общо с храненето, не смесвайте нещата.А е и до възраст-ако детето предната година бавно е усвоявало или не е свикнало, или нещо друго, то на следващата има разлика-детето е станало контактно, играе и се учи наравно с останалите.

Трето-подреждането на столчетата в полукръг не виждам да е лошо нещо, както и ако се налага да изчакат например сутрин проверката на присъстващите-да запазят тишина 5 минути.Ти колко време си наблюдавала работния процес?Защото аз съм била целодневно, или за няколко часа и знам, какво значи госпожата да определи 5 минути тишина, почивка или да "наложи забрана" за тичане.Това не са макаренковски методи, нито пък имат забрана за свобода на движение.Овладяването на 30 броя 5-годишни не е лесна задача и следващите 30 минути ако са като отвързани, защото няма забрани и отрицания-ще има посетили Пирогов.Няма такова нещо като отрижцания и забрани, но когато малки, необработени характерчета започнат да се надвиват, нали на си мислите, че е нормално да ги оставят да си правят каквото си наумят и да вилнеят като без родителски надзор?И ако вие сте сами с децата си и имате грижата само за собственото си, то учителката "надзирава" 30 парчета дяволчета.Сутрин в 8.30 се закусва и е в реда на нещата да седят на солчетата да изчакат проверката и закуската.Ти била ли си в 10 часа в групата, за да видиш как играят и как учат? Thinking

И не на последно място-пак питам аз за пореден път в поредната такава тема-освен тук да изокате, вие лично, без да се карате и без да се репчите на персонала-попитахте ли днес, като взимахте детето си-как е минал денят ИМ?На децата + учителката-какво са правили, как са го правили?Не кой е ял и кой е срал с извинение, а с какво са се занимавали, къде е имало проблем, как може да се реши, къде нещата са минали гладко...Опитахте ли да покажете, че не сте враг, оставил на отглеждане хлапето си, а Родител, който иска да работи в екип с персонала, за да са добре децата.Сиреч-ако имате някакви притеснения за каквото и да било е най-нормалното нещо на света да го изкоментирате първо с госпожата, у дома, да намерите подход, да потърсите мнението на самия персонал как да подобрите обстановката, защото не се чувствате удовлетворени по някакъв начин и се притеснявате от това, какво ви е казало детето?
« Последна редакция: пт, 21 мар 2008, 21:32 от пенелопа »
Цитирай


Мнения: 26 192
Имах случай, в който се съмнявах в нещо, но се оказа, че просто детето е интерпретирало безобидна случка в нещо друго ... много е деликатна ситуацията, затова първо провери добре, свържи се и с други родители, за да кажат те какво са разказвали децата им, също го накарай с примери да ти покаже като игра как преминава деня.

Не знам как е в по-големите групи, предполагам учат повече, при нас още в самото начало изрично казаха, че децата са там, за да играят и забавляват, както и да затвърждават основните навици, обучението е по-малко и пак под формата на игра.
Телевизор нямат, така, че със сигурност не гледат, въпреки, че мен това не ме притеснява.

По точка 2 съм съгласна с пенелопа  Smile

Дъщеря ми ходи от половин година, от първия ден с огромно желание, даже се чудеше защо другите деца плачат, ентусиазмът й още не се е изпарил, което е показателно, че няма проблем Peace
Цитирай


Мнения: 4 792
Пенелопа, мисля че изгрубя и доста изопачи думите ми. Това което казах е че съм изключително доволна от госпожите на дъщеря ми тази година, че детето ходи с желание на градина и знае много. Аз не съм конфликтна личност и не се заяждам и конфронтирам с персонала на градината  - напротив. В спор съм влизала само с една госпожа защото тя се дразнеше, че трябва да подсеща 3г ми тогава дъщеря да пие вода, и каза че като е дете с проблем и е с ТЕЛК да си я гледам в къщи. И да днес, а и вчера говорих с госпожите не за това кой колко е ял и т.н , смятам за ненужно да довърша изразът ти, а именно за това как минава деня и как се чувстват децата, с какво се занимават , и госпожите доволни ли  са от тяХ. Трябва да отбележа че казах на госпожата колко съм възхитена от работата им и от това колко много е научила Мария с тях, и как наистина сутрин тича до градината.
В заключение ще кажа че детето ми не се различава от връсниците си, и  не е нито непослушно, нито туткаво и разсеяно. Напротив. Полувава постоянно похвали от госпожите колко е самоятоятелна и как добре се справя.
« Последна редакция: пт, 21 мар 2008, 22:19 от marychery »
Цитирай

Русе

Мнения: 104
stanivel,за съжаление,това съвсем не е изолиран слу4ай както искат да те убедят.ние самите сме потърпевши от такива възпитателни методи,и въпреки 4е сменихме градината,неприятните спомени от предната градина си останаха.масово детските у4ителки в градините са с мноооого остарели разбирания и похвати.методът да вкараме вси4ки деца в един калъп е меко казано неприемлив.говоря най ве4е за така наре4ените "комунисти4ески кадри',които си живеят в 80-те години,когато ние сме стояли с ръце зад гърба,не сме говорели и игрите ни са били не от най буйните.но децата ни съвсем не са такива.те знаят доста пове4е,по буйни са,имат съвсем разли4ни потребности,за които 4есто не срещат разбиране в градината.мисля 4е най лошото от вси4ко е,4е госпожите искат да подтиснат индивидуалността на децата и да ги направят стадо кротки агънца.не мога да се съглася с това и смятам 4е децата трябва да се оставят да играят колкото искат,и нещата да се нау4ават във формата на игра,а не на стол4ета с ръце зад гърба!!!няма да е зле директорките вместо да купуват нови игра4ки,да вложат средства в обу4ението на персонала,като нови възпитателни похвати от рода на Монтесори или Валдорф,които у4ат децата на практи4ни неща от живота и развиват най-доброто във всяко дете.много съм доволна от новата градина на сина ми,защото тя е ориентирана към изкуствата.децата много творят и много игрят,пеят,ска4ат и танцуват.а какво пове4е им трябва на децата,за да са щастливи?
пенелопа,ти да не си държавна у4ителка,4е така ги защитаваш?
Цитирай


Мнения: 9 990
Пенелопа, мисля че изгрубя и доста изопачи думите ми. .....

не съм те визирала, нито коментирала в частност а Общо.С така направените от теб обяснения предишното ти мнение си противоречи.В подобни теми е редно човек да бъде изчерпателен, ти си го направила в последвалия отговор, един вид да се защитаваш, без да те нападам.Просто съм дала пример как би могло да се тълкува-не коментирам детето ти в частност-не бих си позволила подобно нещо.

мартинчо-аз например не съм привърженик на Валдорфската система, за мен е крайна също.има си привърженици-ок, не им се бъркам.да си водят децата там.Децата творят и играят свободно и в старите "комунистически" градини.Интересно е, когато се говори с такова недоволство е хубаво да се упомене и самата градина и госпожа.Не казвам, че няма случаи на неврозни учителки, на които не им е мястото в  градината, но далеч не са всички, даже са много малък процент.Там си се процедира според ситуацията.
не съм учителка, просто съм благодарна на учителките на дъшщеря ми-от бебе е по ясли и градини и имам доста наблюдение за работния процес, старая се да участвам максимално, нищо повече. Very Happy
Цитирай

София

Мнения: 3 162
Много тъжно, ако така третират децата в някои градини. Склонна съм да мисля, че не навсякъде е така, но и също, че не е изолиран случай, а тенденция. А има и друг начин... някъде по света...
Цитирай


Мнения: 9 990
аз мисля, че проблемът идва от липсата на нормална комуникация родител-персонал в градината.И ако има проблеми-то те са решими.Сяда се, говори се.Успех на всички, в която и да е система и в която и да е градина.Въпрос на комуникация и разбирателство е. Peace
Цитирай


Мнения: 1 172
Не забелязвам да тормозят детето ми в градината. Така, че не мога да обобщавам. Ходи с огромно желание, беснее на воля. Имат достатъчно време за игра (3 годишен, 1ва група). Но и категорично не съм съгласна, че на 5 години им е времето само да викат и дивеят. На 5 години им е и времето да се научат да се концентрират за 15-20 минути. Защото само 1 година по-късно тръгват на училище, където вече трябва да са научени на това.
 
А какви допълнителни занимания посещава детето?
Цитирай

София

Мнения: 4 977
говоря най ве4е за така наре4ените "комунисти4ески кадри',които си живеят в 80-те години,когато ние сме стояли с ръце зад гърба,не сме говорели и игрите ни са били не от най буйните.но децата ни съвсем не са такива.те знаят доста пове4е,по буйни са,имат съвсем разли4ни потребности,за които 4есто не срещат разбиране в градината.

мартин4о, кака, нека те светна нещо за "комунистическите кадри" в детската градина. аз съм ходила на ДГ не през 80-те, а през 70-те години, още по-диво и затънтено комунистическо време. нито сме седяли по цял ден на столчетата, нито са ни дресирали със свирка, нито сме гледали като хипнотизирани телевизия по цял ден. напротив! още пазя най-прекрасни спомени от времето, прекарано в ДГ и от учителките там. ако щеш ми вярвай - помня ги и по лица и по имена.

разбира ти главата от "комунистически кадри"... човек ако не става за някоя професия, не в капитализма, а и в шинтоизма да е отрасъл и възпитан - все тая.
Цитирай

София

Мнения: 3 162
Много си е верен постът на Martin4o даже. И не мисля, че проблемът се оправя с комуникация родител-учител. Става само ако учителят е разбран и исканията на родителя не влизат в конфликт с личните му виждания и метод на работа. Но да очакваш, че една жена може да се справи с 30тина деца в група, които викат, играят буйно, тичат и т.н. е нереалистично. Няма как да стане, освен ако не въведеш системата на "тихите гласчета", всички по столчетата и ръцете зад гърба или "на работа". В градините, в които децата имат възможност за избор на заниманията и игрите, говорим за съотношение визрастен-дете от порядъка 1:5 - 1:8. Връзката с комунизма аз я виждам така: навремето основната цел е била да се освободи работещата жена да се върне на работното си място; никой не се е вълнувал особено от комфорта и личностното развитие на децата. На много места вече нещата се променят; има градини, където практиките са различни; но има и места, където старите порядки умират трудно.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 51 отговора