Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Деца от 1 до 6 г.
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 229 отговора
За интегрираните деца аз съм сигурна че ще им се отрази добре!Но как ще ги възприемат останалите деца и изобщо родителите съгласни ли са? Учителите също трябва да имат желание да се занимават с тях!Става въпрос за деца все пак-те не са виновни за нищо!
Цитирай

Germany

Мнения: 3 885
Аz по принцип съм zа, а и тук е честа практика. Обаче ти какво искаШ да раzбереШ с анкетата? newsm78 И как точно да гласуваме в нея?
ПитаШ "За или против сте" , отдолу вместо отговори "zа, против, все ми е тая" си писала "родители, учители и т.н." Аz ли неЩо не схваЩам, че не намирам моя отговор, с който да гласувам Confused
Цитирай


Мнения: 4 923
Цитат
за или протим интеграцията на децата с увреждания в масовата детска градина
 родители на здравите деца
 родители на деца с увреждания
 директори
 учители
 самите деца
 


Имам желание да отговоря в анкетата, обаче изобщо не ми е ясно за какво иде реч.
Цитирай

Пловдив

Мнения: 1 727
Твърдо "за". Деца с увреждания или здрави, децата са си деца, от най-ранна възраст трябва да се учат на толерантност.
Цитирай

София

Мнения: 26 026
Твърдо съм ЗА децата да са заедно колкото е възможно от по-ранна възраст. Единственото условие, за което се сещам е да има подходящи материални приспособления в средата за децата с увреждания, за да може по-лесно да се справят в материалната среда. Иначе, помежду си децата ще се разберат чудесно или поне не по-зле отколкото братя и сестри в едно семейство.
Цитирай


Мнения: 9 816
Аз лично отговорих с "колебая се", защото не е уточнено деца с какви увреждания трябва да се интегрират със здравите. Ако става въпрос за тежки умствени увреждания съм против, ако са леки или физически- твърдо ЗА.
Цитирай

Sofia

Мнения: 2 641
обикновено става дума за деца които са слепи, или глухи, или имат физически недостатък, но са умствено добре. не виждам как дете с тежка мозъчна увреда изобщо ще подлежи на интегриране в масови детси градини и училища. а по темата аз съм за интеграцияат на такива деца но в училище, в детска градина не виждам как ще стане. нито има кой да се грижи за тях там, нито децата ще ги разберат и приемат.
Цитирай
Да.Извинявам се че не съм се уточнила!Простете! Praynig Става въпрос за деца с лека степен на увреждане, тъй като тези с по-тежка степен имат нужда от повече грижи, от специализирана помощ.
Цитирай


Мнения: 4 923
Отговорих - Твърдо за. Ще бъде от полза и за децата с увреждания, и за децата без увреждания. За това как ще ги възприемат останалите деца - ами както им го обяснят родителите.
Цитирай

София

Мнения: 2 199
Аз лично отговорих с "колебая се", защото не е уточнено деца с какви увреждания трябва да се интегрират със здравите. Ако става въпрос за тежки умствени увреждания съм против, ако са леки или физически- твърдо ЗА.
Абсолютно на същото мнение съм. Може да не звучи много толерантно, но не мисля, че на три години дъщеря ми може да разбере защо детето е различно. Да не говорим, че това дете има нужда от постоянен контрол и на без това отговарящите за много деца сестри в градината едва ли ще им е много добре (което ще се отрази върху грижите за всички деца, не само за конкретното хипотетично дете).
Цитирай

В подножието на Витоша

Мнения: 2 232
Аз искам да попитам как определяте кое е лека и кое е тежка степен?Например деца  със забавено умствено развитеие, ДЦП,деца с Даун Синдром и деца с Аутизъм към кои спадат според вас(ясно е и че м/у тях има по-леки и по-тежки случаи)...Но като цял как бихте приели такива деца в групата на вашето дете?
Цитирай

Пловдив

Мнения: 1 727
Аз искам да попитам как определяте кое е лека и кое е тежка степен?Например деца  със забавено умствено развитеие, ДЦП,деца с Даун Синдром и деца с Аутизъм към кои спадат според вас(ясно е и че м/у тях има по-леки и по-тежки случаи)...Но като цял как бихте приели такива деца в групата на вашето дете?
Ясно е че това е относително, но все пак кое увреждане е леко и кое тежко според мен трябва да решат специалисти. Това не е работа на родителите, още по-малко на родителите на останалите деца в групата.
Цитирай


Мнения: 9 990
За.В групата на дъщеря ми има незрящо дете.Тя е една от най-добрите приятелки от групата на детето.Дежа ву-нормално съм приела това дете в групата, как да го приема?Обяснила съм на дъщеря ми, че приятелчето и просто не вижда, иначе си е съвсем като останалите, просто и трябва помощ за някои неща.Същото бих обяснила и за дете с даун или аутизъм-ще прочета, ще се запозная, ще поговоря с майката да ми подкаже , ако аз не намирам точните думи как да обясня защо така се е родило това детенце и толкова.Дете като дете, има същите потребности-да си има другарчета, да си играе, да си хапне супата на обяд, да поспи, да порисуват после, да поиграят на пясъка...
Цитирай

Germany

Мнения: 3 885
Твърдо zа, но при условие, че се осигури всичко необходимо zа интеграцията на теzи деца, специално обучени въzпитатели, например.  За това обаче трябват пак средства и е трудно постижимо...В съседната група на дъЩеря ми има детенце с някакво по_сериоzно психично zаболяване (не zнам какво точно), но си има въzпитателка, която е само zа него_интеграционна помоЩничка се води, или неЩо подобно. За обЩите zанимания и игрите си е с групата, но когато има нужда от специално внимание, помоЩ, успокоение и т.н. "неговата" въzпитателка е само zа него и нито то, нито останалите деца са оЩететни откъм внимание.
В някои градини пък има даже интеграционни групи, там половината деца са zдрави, а останалата половина с увреждания. Това се отраzявало и на zдравите деца много положително.
Цитирай


Мнения: 9 816
Аз искам да попитам как определяте кое е лека и кое е тежка степен?Например деца  със забавено умствено развитеие, ДЦП,деца с Даун Синдром и деца с Аутизъм към кои спадат според вас(ясно е и че м/у тях има по-леки и по-тежки случаи)...Но като цял как бихте приели такива деца в групата на вашето дете?

Аз едва ли бих определила степента на увреждане на едно дете. Журналист съм и като такъв съм ходила в доста домове да правя репортажи. Там, за съжаление и децата без увреждания им трябва да се интеграция в обществото. Знаете ли какво е 3-4 годишни деца да се бият за една вафла и да не знаят какво е цял домат, защото са го виждали само на салата.

Относно това как бих приела едно такова дете в групата на дъщеря си- без проблем. На дъщеря ми вече й е обяснено, че има болни деца, деца без родители и т.н. Въпросът е как ще подготвим децата си да посрещнат увреденото дете. Това зависи най-вече от нас родителите.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 229 отговора