Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията!

  • 41 811
  • 468
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 216
Светла, не ходим на психолог. Преди време една позната ни беше препоръчала една психоложка, ама не можахме да отидем и после се размина ходенето.
За нежеланието да учи: много сме му се карали. Ама преди голяма част от обвинението падаше върху него: че е мързелив, че се инати. Това наистина не е добре. Сега сме по-търпеливи и с по-голямо разбиране. Но съм се примирила, че всеки ден трябва да се учи заедно с него, да му обяснявам уроците, така че да може да си ги представи, да мислим заедно домашните или просто да му вися над главата докато чете или пише нещо, за да не се разсее, което става непрекъснато. Понякога като не успяваме пак повишавам тон. Държа разни тиради защо и как трябва да се учи.
Като се замисля: горкото дете...

# 46
  • Мнения: 474
Аз водя Йоанна на психолог още от детската градина редовно веднъж в седмицата до тази година,сега ги разредихме драстично три пъти в година,нашата психоложка работи в ЧУ"Дрита"както и логопедката която идва у дома два пъти седмично те са подчинени на Матанова т.е тя е техен учител,ръководител.Вчера психоложката сподели с мен че вече е изпратила две деца при Матанова за смяна на Ноотропила с Концерна тъй като последния бил нов по-добър продукт по -изчистен,точно в този момент се сетих за вас и затова питам..............
За ученето и аз се опитвам да съм търпелива с Йоанна,но когато отказва да го погледне или да вземе химикалката или си чопли пръста и мрънка направо издивявам от безсилие да овладея ситуацията.......... Mr. Green SickМного се надявам да помогнат есенциите както каза доктора снощи да помогнат фините настройки на мозъка..............

# 47
  • Мнения: 216
За това лекарство КОНЦЕРТА има писано в темата за хиперактивност и дефицит на концентрация http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=196471.0

# 48
  • Мнения: 474
Аз не съм готова да давам лекарство на Йоанна,немога да се разбера сама със себе си,да приема страничните реакции на лекарството и затова много залагам на алтернативната медицина-хомеопатия,цветолечение...........

# 49
  • Мнения: 465
Здравейте, Мами .Честит ви Лазаров ден и Цветница-пожелавам ви здраве, любов и търпение,че то е най-голямата терапия.  bouquetАз така и не разбрах дали на някоя от вас директно е поставена диагнозата "дислексия" за детенце.Не съм успяла да изчета постовете на Дороти,ама май ,че в техния случай говорят за такава.Аз бих почнала от това да  опишат всички специалисти (психолози,логопеди, социални работници) конкретните дефицити които виждат в децата и да се даде за ревизия на Матанова(нали тя е светилото в БГ).Ако вече сте го правили-пропускате тази стъпка.
Светла-а, ти, имаше ли нещо като дългогодишна програма по метода на Дейвис след завършаването му?Детенцето осъзнава ли значението на буквите,сричките,думите?Парапланерчето много хубаво е обяснила за заниманията с правене на букви и срички от подръчни материали.Най-важното е да разбереш,че децата с Дислексия имат различен метод на обучение-просто  си я внуши тази мисъл , за да спестиш си полезно време и нерви. GrinningА почти винаги върви и Дефицита на внимание с дислексията.В очите на детето е напълно непонятно и необяснимо нашият интерес към писмеността при положение, че те научават основната част от информацията си с очите, ушите,ръцете и на емоционално ниво.За това ТЕ могат да гледат ТВ до безкрай, да  играят на компа,да строят с лего, да рисуват и усещат цветовете,да бъдат безмилостно прями в оценките си за хората,да имат черно-бяло мислене(или си прав или не).Най-много ме е плашело агресивното начало в тях-обяснявала съм си го с нашата агресивна намеса в техния свят. newsm78Ще наблегна на някои въпроси, които считам ,че са доста важни-помисли  внимателно и ще си оформиш сама стратегията за работа с детето.То има ли доверие и привързаност към логопедката и учителката ,с кояо работи у вас?Те в подходящото време ли ви посещават-детето се е наспало,нахранено е ,поиграло си е?В стаята ,където провеждате срещите има ли предмети, звуци или светлина ,която може да отвлича вниманието?То разгледало ли е всички помощни материали предварително?Каква награда си обещала след изпълнение на задачите?Матерялът, който се поднася накъсан ли е на дребни порции?Ползва ли ръцете на детето терапевтът докато обеснява?Това е задължително особено при математиката!!!имате ли сметало, цветове,имате  ли парчета лего или черупки от шок.яйца и т.н?Вмъква ли в обяснението на уч. материал преподавателят любими герои или занимавки на детето, за да обясни даден принцип-"Нека да преброим крачета и ръчичките на Барби" или в този дух?Поставено ли е детенцето на Индивидуален Учебен План-това може да бенефитва доста изискваният-очакванията към него.Мисля, че вече го прилагат в Бг.Може би за догодина-тази учебна година е вече към края,нали?
Ядосването на родителят и неговият повишен темпер само правят двоен дискомфорта в детето-веднъж ,че не може да се концентрира ,второ ,че ,ти, го заливаш с  негативните си емоции .Напиши си на един лист всички най-добри черти ,които виждаш в детето и като си ядосана  го извади от джоба си и го прочети( това го пиша за моята приятелка Флора1),която напоследък се изгуби във виртуалното пространство,ама то с това най-малкото Флорче и е простено. Laughing
Парапланерче,идеите ти ми допадат 100%,а  си мисля, че тези есенции ще помогнат-сещам се ,че майката на момчетата,които гледах ходеше в едни китайски магазини и купуваше всякакви ароматни масла..Определено има резон в тази идея. Peace
Дороти, аз също считам ,че преди да се поставя диагноза аутизъм трябва да се поогледаме за дислексия..това е мое мнение.
Хайде,лек ден и пишете-чета и се включвам с удоволствие.  bouquet
И за дисциплинирането трябва да поговорим...
Аз на Концертата преведох дословно страничните ефекти в един мой пост и се изумих,изплаших се:(Ами ако след 2 години този мощен стимулант не му е достатъчен...Все още няма изследване в дългосрочен  план на Концертата.Майката на децата с ХАДВ и дислексия и ДВ винаги задаваше на доктора изпистващ медикамент следния въпрос"Ти, би ли изписал на твоето собствено дете този препарат?" newsm78Хората се страхуват от възмездието,нали?

Последна редакция: сб, 19 апр 2008, 08:30 от veselcheto

# 50
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Веселчето, официално ние нямаме поставена тази диагноза, но след като се опитаха всякакви диагнози други да му поставят, аз започнах много да чета. Да ти кажа правото и аз имах огромни трудности с обучението т.е. родителите имаха с моето и като чета според мен и аз го имам този проблем.

Логопедката, учителките в детската и учителката, която идва в къщи са абсолютно съгласни с мен. Учителката в училище и бившата му ресурсна - споменаха за аутизъм. Ох като се науча да качвам клипове някъде, ще ви пусна един смешен с негови собствени артистични прояви. Тази година доста се научи и доста гони да настигне съучениците си. Телевизия може да гледа безкрай, но като реши да излезе, взима си ключовете, заключва апартамента още от малък. Гениалния му брат дето го водят такъв, ще забрави отключен и жилище и кола и нещата ще си забрави някъде. Много е техничен, много се занимава със строители. Много е весел и усмихнат. Много ме е страх да не му прекъсна усмивката.

# 51
  • Мнения: 216
Ядосването на родителят и неговият повишен темпер само правят двоен дискомфорта в детето-веднъж ,че не може да се концентрира ,второ ,че ,ти, го заливаш с  негативните си емоции .Напиши си на един лист всички най-добри черти ,които виждаш в детето и като си ядосана  го извади от джоба си и го прочети( това го пиша за моята приятелка Флора1),която напоследък се изгуби във виртуалното пространство,ама то с това най-малкото Флорче и е простено. Laughing

Веселче, напълно си права, не искам да се оправдавам, ама понякога е много трудно да не повишиш тон. Но пък от личен опит съм убедена (и като бившо дете), че изпускането на нервите е израз на чувство на безсилие от страна на родителите. Знам, че той е наясно с това (нали е дислексик) и поне не се крия. Ама непрекъснато се опитвам да не постъпвам така. Моля се за сили и разум да се държа по градивен начин. Непременно ще пробвам с листчето.

Иначе наистина много често не ми остава време да пиша. Най- често пиша късно вечер, когато другите спят. Тогава е много спокойно и човек може да си събере мислите. Но пък ми се събира доста недоспиване, ама както казва свекърва ми : " От сън спомен няма".
А и в началото на седмицата няколко дена нямахме компютър, големия пак го носи на ремонт, да го погледнат.

А диагнозата ни я постави Матанова, нашата позната логопедка, която се занимаваше с Данчо тогава ни заведе , била е нейна студентка и за нея Матанова е голям авторитет.
Вчера се замислих за себе си и мисля че откривам много черти на дислектик. Никога не помня цифри, каквито и да е последователности, често в училище правех изчислителни грешки, докато с математиката бях добре (аз и сега го успокоявам моя, че по нататък в уравненията ще има повече букви отколкото цифри, а останалото може да се смята и с елка) Simple Smile , а ми доставяха удоволствие стереометрията и органичната химия с големите молекули, за които е добре да имаш обемно мислене. Иначе ученето беше голям зор, почти невъзможно беше да науча нещо ако само си чета урока, ако ще 100 пъти.
Ама за сега се моля просто да мине, с поправки или не. И дано скоро намери начин и положителна мотивация да се справя с ученето.

Дороти, мисля, че това което си написала за признаците за дислексия във темата за хиперактивност, ще е полезно и тук. Затова реших да дам препратка.
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=283507.msg7236309#msg7236309

# 52
  • Мнения: 474
Ние нямаме дългосрочна програма по метода на Дейвис защото неможахме да го завършим.Там в Русе неуспяха да я мотивират да работи по отношение на букви и числа.И сега тя е паметлива за всичко което я интересува за жалост ученено не и е преоритет.Психолога казва че има добре развита избирателна памет и толкова.Сега числата ги запомни и може да смята но трудно я навиваме с госпожата да работи" отказва ",нескам,не ми е интересно,училището е тъпо и в този род на мисли.А при буквите е още по страшно познава една част от тях ,може да ги пише но никаква мотивация,разпознава първи и последен зкук,може да сричкува и толкова.....................

# 53
  • Мнения: 216
Светла, а какво обича да прави?

# 54
  • Мнения: 474
Обича да драска,да върши нещо с ръцете да разлиства,да борави с ръцете -пресипване, мачкане на пластелин,обличане,събличане на кукли.На осем години е обича да сервира в заведението на баба си и дядо си.Обича да играе с глина но не и да прави букви от нея.Миналото лято помагаше на вуйчо си с мазането на стените абе общтаче.Психоложката ми каза да я науча да готви,малката обича да фризира куклите си.С една дума да я науча на труд,ученето да оставя да не я мъча.

# 55
  • Мнения: 474
Нещо ни преместиха темата и сега ако непишем често бая ще я търсим.Темата за ученето и дислексията си беше точно за подфорума за интеграцията защото има доста училища и учители които създават проблеми на нашите деца и те трудно се интегрират в масовите училища.

# 56
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Да точно е за интеграция в училище, защото има много такива деца, които ако не се вземат мерки, може да посегнат и на наркотици, алкохол, за да се опитат по-лесно да се справят с проблема. А защо ли в момента е такъв голям брой на напусналите училище.

Хората в затворите, колко бяха   newsm78 , някъде 95 процента ли беше, които са също дислектици, несправили се с живота.

И точно симптомите тук обсъждаме.

# 57
  • Мнения: 465
Здравейте и от мен:)Аз ще се опитам да бъда по-редовна в постването си,щото чак ме хваща яд  като чета колко бързо лепват диагноза"аутизм" и ...колко трудно се решават специалистите да приложат  отдавна отработени техники на "по-различно обучение" като при дислексиците.. ShockedЕто това ме е яд.SadИ ако Светла не се шегува  в края на предпоследния си пост с мнението на логопедката,аз съм изумена от съвета на този специялист:roll:Аз считам ,че пък точно ДИСЛЕКСИЦИТЕ могат да бъдат научени на невероятни неща-силно развита фотографска памет,перфектен слух и ръце...Та, стига сме се вайкали какво може да стане с децата след години-по-важно е какво можем да направим сега,нали?
Светла, това че момиченцето обожава да реши куклата е важно.Пробвала ли си да и прочетеш приказка или от урока ТОЧНО докато се занимава с  решенето.На децата с Дефицит на Вниманието им трябва допълнителен стимулант-аз ти препоръчвам да я слагаш да седи,балансирайки на голяма топка.и тогава да провеждате и ..логотерапията, и дори ученето на уроци..Тези деца никога не правят само едно нещо:)Сериозно питах и за това дали тя познава значението на буквите,сричките,думите-някои деца запомнят по срички, някои цялата дума..разиграйте няколко варианти,за да разберете с учителката при кой нейното внимание е на-силно,съответно интерест..Пробвайте математика с куклите-извадете и пребройте рокли,блузи,обувки,-групирайте ги-"колко червени,колко с копчета,колко без копчета.."..Играйте на пода седнали-моите дислексици(и баща и син) поставяха всички матерряли в полукръг около тях-питала съм "Защо не пред вас",отговаря ли са ми"Така виждаме"-активно използва периферното зрение.При този вид Синдром като крайна цел е да се образова детето,научавайки се да ползва своите дефицити като оръжие.Да бъда по-конкретна-не очакваме да пропише красиво или бързо,но го запознаваме с граматичните правила и го окуражаваме да пише на клавиатура(ползване на Word процесор ),тук самото училище(помощното училище в него) подсигурява софтуера и уроците на дискове,за които съм писала в по-горните си постове-детето на компа слуша,визуално запомня всеки свой урок,чете книги ....Не е невиждано техническо  откритие един екип с програмисти,ще го пригодят за БГ за кратко време,а този вид софтуер може да бъде ползван и от много други дечица с дефицити...
Дороти-аз съм за интеграцията с образователите на децата ,щото много стават враговете за преборване-синдром,доктор,..учител:))
Ще продължа Simple Smile  bouquet

Последна редакция: ср, 23 апр 2008, 21:16 от veselcheto

# 58
  • Мнения: 474
Много от нещата научавам от интернет ..............досега винаги специалистите са ми казвали Йоанна да извършва едно действие :-ако пише само това да прави,ако играе само това,ако гледа детско само това.И така сме процедирали досега играем с кукли и хартийки на магазин но тя се стреми да играе да извършва действие без да се замисля например колко пари да даде за да си купи вафличка............/незнам дали ме разбра/Вчера имаше урок при логопеда и се представи отлично точно по трудната тема четене на букви,сричкуване,звучен анализ което ме обнадежди.

# 59
  • Мнения: 216
Обича да драска,да върши нещо с ръцете да разлиства,да борави с ръцете -пресипване, мачкане на пластелин,обличане,събличане на кукли.На осем години е обича да сервира в заведението на баба си и дядо си.Обича да играе с глина но не и да прави букви от нея.Миналото лято помагаше на вуйчо си с мазането на стените абе общтаче.Психоложката ми каза да я науча да готви,малката обича да фризира куклите си.С една дума да я науча на труд,ученето да оставя да не я мъча.

Наистина нашите деца имат много други таланти, моят например е голям фантазьор. Много е контактен и общителен. Обича малките деца и те го обичат. Ако не трябваше задължително да минем през системата на образованието, напр. ако се бяха родили преди поне 150 години, сигурно живота щеше да им протече доста по-безпроблемно. Ама знам ли.

Та затова и аз мисля, че темата си беше много добре в интеграция на децата , защото имаме проблем с интеграцията в училище преди всичко. Не търсим само решение на проблема, ами и как да се интегрират децата в училище.

Общи условия

Активация на акаунт