Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Деца с увреждания и хронични заболявания
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 26 отговора

София

Мнения: 5 202
Извинявам се,ако е обсъждано вече,но има ли някъде,където може да се прочете как точно се развиват уменията на бебето през първата годинка?Може би някакъв сайт,или книга...знам ли? newsm78
Гледам малката и се чудя-дали прави всичко,което трябва за нейната възраст?главичката си я държи стабилно,ама то това си е почти от родилния дом-никога не сме и подпирали главата.Като я слагам по корем си вдига доста високо главата,вече си надига и тялото на ръчичките,обаче не се е обръщала още от корем по гръб. ThinkingПреди няколко вечери почти се обърна,ама не успя съвсем...Лапа си съвсем целенасочено ръцете,като и хвана едната и и я извадя от устата веднага налапва другата.Обаче не посяга за играчка.Е,бута си играчките в количката и тези на активната гимнастика,ама не мога да разбера дали нарочно го прави.Иначе е общителна,като и говоря се смее,гука ми.Ама като всяка майка се тревожа-дали се развива нормално? newsm78
Много ще съм ви благодарна,ако ми посочите къде мога да прочета за развитието по месеци! Praynig
Цитирай

Кори Селести

Мнения: 5 543
Много ще съм ви благодарна,ако ми посочите къде мога да прочета за развитието по месеци! Praynig

пробвай да прегледаш библиотеката на този форум....да потърсиш в сайта bg-mamma.com
....ще намериш доста неща newsm10
Цитирай

София

Мнения: 5 202
Благодаря,прочетох някой неща,но повечето ми се струват неосъществими-например в една от статиите пише,че на 5 месеца бебето пълзи от дна стая в друга!!!Това е меко казано невъзможно,или поне аз за такова бебе не съм чувала! ShockedНяма ли по-реални таблици за развитие?Иначе долу-горе се поориентирах,ама ми се щеше да са по-реални информации.
Цитирай

При рома, пурите, какаото и бабиериндосите

Мнения: 3 607
Погледни на гърба на здравния картон има описано доста подробно какво трябва да прави през различните възрасти детето. Както и таблица за тегло ,ръст и гръдна обиколка и на главата обиколка.
Бебето дето пълзи на 5 месеца сигурно е моя големия син:))Шегувам се. Но той наистина пълзеше на шест месеца със завидна скорост, та на 5 може да е пропълзявал. Не се чуди - при бебетата нещата се развиват с такава скорост че свят да ти се завие. Той започна да се обръща на 4 месеца и половина, но има деца които го правят на три или дори на два. Всеки с номера си:))изправи се на шест и половина, тръгна прав по мебелите на седем и малко и на десет проходи. Дъщеря ми е по- мързелива.
Цитирай

густо майна Филибето

Мнения: 6 487
Виж това:  http://www.iisupport.org/18/page.html
Цитирай

София, в офиса

Мнения: 1 269
Това на гърба на здравния картон е много остаряло като информация, писано е преди повече от 25 години.

Ето ти развитието на речта и езика по месеци:


В края на 0 м. – плаче интензивно при неприятни усещания
В края на 1 м. – гласни звукове А, И, съгласен Х, по-рядко К
В края на 2 м. -  гърлени звукове КГХ, в комбинация с гласна Е
В края на 3 м. -  „гукане”, първи вериги от срички, гласна У, отваря уста и я движи, когато човек говори срещу него – т.нар първично подражание
В края на 4 м. – отделя слюнка „като балончета” върху устните, радостно „пищи”, съгласни звукове МБВ
В края на 5 м. – ритмични вериги от еднакви срички, гласна О, вокализира в отговор на човешка реч, опитва се да „бръмчи”
В края на 6 м. – своеобразно ‘дърдорене” – навързва различни ясни срички, с различна интонация
В края на 7 м. – гласна Ъ, тананика си като се приспива само
В края на 8 м.   – шепти, като си говори само ( този период мойе да се появи и по-късно 10 12 месец, като това не се смята за отклонение), може да „бръмчи”, подражава на различни шумове, казва двойни срички без значение, търси майка си или баща си след запитаване
В края на 9 м. – ясно сричково удвояване на еднакви срички, поватрящи се 2, 3 и повече пъти, част от тях със значение, реагира по различен начин на похвала или забрана
В края на 10 м. – фонетично правилно подражание напознати срички, имитира интинация, търси познат човек или предмет при назоваване от възрастния, като обръща глава, разбира „ела”, „дай”
В края на 11 м. – първи бебешки думи, казва най-малко две бебешки смислени думи, които обозначават хора или предмети, реагира на забрана, чрез кратковременно прекъсване на дейността, казва целенасочено мама и тати, търси след запитване предмет, с които е играло преди малко
В края на 12 м. – еднодумни изречения с интонация, изпълнява прости поръчки от едно действие, казва най-малко три бебешки смислени думи, които обозначават хора или предмети, търси след запитване нговата храна или чаша
В края на 13 м. – тананика си,като модулира силата и височината на гласа си, познава най-малко една телесна част, разбира командата „отвори”
В края на 14 м. – казва най-малко две двусрични думи, в които има различни гласни и съгласни, посочва най-малко две картинни изображение след команда „Къде е ..?’
В края на 15 м. – назовава предмет, след запитване „Какво е това?”, показва къде му е корема, разбира и изпълнява двойни инструкции
В края на 16 м. – използва целенасочено „дай” и „ам”, иска”още”
В края на 17 м. – повтаря спонтанно последната чута дума от изречението, посочва най-малко четири картинни изображение след команда „Къде е ..?’
В края на 18 м. – използва целенасочено „не” и „няма”, звук Ц, познава най-малко три телесни части
В края на 19 м. – използва прости изречения от две думи, посочва най-малко осем картинни изображения след команда „Къде е ..?’
В края на 20 м. – назовава най-малко 8 предмета на картинно изображение, имитира животните, разбира „топло” и „студено”
В края на 21 м.- назовава най-малко 2 действия, изобразени на картина, разбира „голямо” и „малко”
В края на 22 м. – използва собственото си име, когато говори за себе си, показва ръката си, като я поглежда
В края на 23 м. – образува изречения на детски език от 3 думи, разбира „тежко” и „леко”, назовава елемантарни храни – вода, бисквита...
В края на 24 м.   -  назовава най-малко 12 предмета на картинно изображение. Звукове СЗ, посочва най-малко две форми на движение, изобразени на картина, отговаря с „да” и „не”, звук Л
В края на 25 м. – използва ‘Аз”, разбира най-малко два предлога
В края на 26 м. - образува изречения на детски език от 4 думи, отговаря на въпроса „Какво правиш с...?” най-малко за две неща
В края на 27 м.- различава малко и много, казва две, за неща, които са повече от едно
В края на 28 м.  – използва форми за притежание „на мене”, „на тебе”, вместо мой, твой; разбира значението на двойни въпроси
В края на 29 м.   – използва мнойествено число, но неправилно като гранатична форма, показва си брадата
В края на 30 м.  – образува изречения на детски език от 5 думи, звукове ЧШ, съчетава съществително и прилагателно име, използва сегашно време
В края на 31 м.  – задава въпрос „защо?”
В края на 32 м.  – повтаря правилно поне едно изречение от 5 думи, знае дали е момче или момиче
В края на 34 м.   –използва изречени от 6 думи, различава най-малко две дължини,
В края на 36 м.  –назовава свойства и качества на предмети, опитва се да използва правилно минало време, пита „Какво е това?”, контролира силата на гласа си, опитва се да съгасува думите по дор и число, използва „ще” и „мога”, познава „ляво” и „дясно”
В края на 48 м.  – Формулира правилно въпрос, внимава минимун 5 минути, когато му се разказва или чете нищо, изпълнява две несвързани команди, казва цялото си име, отговаря на въпроса „Как”, разказва собствени преживявания, измисля си приказки, изразява намерение за бъдещо действие, , използва правино единствено и множествено число, разказва последователно два епизода от една случка, звук Р
В края на 60 м.   – изпълнява серия от три заповеди, използва слойни изречени и разпознава части от онект, познава връх и основа на предмет, разпознава липсващи части и нелепости на изображение, изключва един от четири предмета по даден признак, повтаря правилно прости ритми
В края на 72 м.  – назовава адрес и телефон, мойе да обясни къде живее, разказва смешки, определя местоположение и посока, отговаря на въпроса „защо”, разказва 3 до 5 епизода от една случка, определяначало и край на резказ, може да обясни значението на дума, може да назове „обратното на..”, може да обясни „Какво ще стане ако....?”, използва правилно „вчера”, „днес” и „утре”, пита за значението на непознати думи.

После следва постъпване в училище и до този перод се счита за завършено в основни линии развитието на устната реч, наблчга се върху писмената

Само мили мами, в определените възрастови периоди се допуска и определено отклонение, затова преди да се "шашкате", питайте Very Happy Very Happy Very Happy
Цитирай

София

Мнения: 5 202
Благодаря!изкопирах си го в компа да си го имам,ама нещо много сложно ми се вижда да различа точно кои съгласни ми избръмчава,докато гука...най-отчетливо чувам Аааагъннн! Всичко друго е толкова нечленоразделно,че явно трябва да си логопед,за да извадиш отделните буквички!
Иначе не знам за какъв картон говорите-ние имаме един при педиатъката,където си записват всичко ма консултациите,ама да ми го да де на мен,не съм познала-пазят си ги при тях! Rolling Eyes
Цитирай

София, "Младост 3"

Мнения: 9 047
Ами за три месеца - долу горе по памет:
- да вдига глава /без да я извива към гърба/ когато е по корем;
- да разтваря длани когато е по корем - и да прави лакътна опора - това с отварянето на дланите е важно, но може и до началото на четвърти месец да се забави;
- да хваща предмети, които висят над него;
- да си държи отворени пръстите на ръцете през повечето време - а не свити в юмрук;
- да отпуска ръце около тялото - а не свити към тялото в ембрионална поза;
- да следи предмети - нагоре, надолу и в малйк диапазон в страни;
- да реагира на силни шумове - въпреки, че ДАни даже рехабилитаторката беше уплашил със своето нежелание да реагира;


Цитирай

София

Мнения: 5 202
Как така да не извива глава към гърба?Като е по корем си вдига високо главата,т.е. отива и към гърба...А за дланите като е по корем не съм гледала как са и,ама ние все сме с разперени пръсти,рядко ги свива на юмрук... newsm78
Цитирай

София, "Младост 3"

Мнения: 9 047
да е извива главата така че почти да опира в гърба
Плюс това за притеснение имаш причина ако:
-си имала проблемна бременност - отлепяне на плацента, високо кръвно и тем подобни;
- раждане  сфорцепс или вакуум;
- мозъчен кръвоизлив на детето;
- загуба на тоновете;
- родено с ниско тегло - под 2.5кг
- недоносено бебе - под 9 месеца
и някои други.
Цитирай

София

Мнения: 1 710
Буба, понеже виждам, че сте на възрастта, когато открихме проблема при Ния ще ти кажа какво забелязахме при нея тогава. Когато и дрънчиш с играчка отстрани на главата - тя обръща ли се по посока на звука. Ако и подадеш играчка - да речем по в дясната страна на тялото и и държиш дясната ръка, опитва ли се с лявата да я хване - това е проверка дали минава с ръцете си средната линия на тялото.
Щом държи ръцете си повече разперени - това е добър признак - Ния до този момент все още ги държеше в юмруче. Като я изправиш права - без да отпускаш на нейните крака - опитва ли се да стъпи - има ли опора на краката?
Ако се сетя и друго - пак ще пиша.
Цитирай

София

Мнения: 5 202
Като и дрънча с дрънкалка се извива да я гледа.Ама още не посяга съм дрънкалките много сръчно...гледам,че и се иска,ама ги мота насам натам...иначе тези на активната гимнастика ги удря съвсем целенасочено.Стъпва като я изправя,даже ходи,т.е. слага единият крак пред другия и пак така няколко крачки.
Много се надига вече,като е легнала пъчи много гърдички и се надига,ама още не се е обръщала от корем по гръб...
catnadeen,не съм имала проблеми с бременността,родена е секцио...Не,не си я извива толкова,че да си докосва гърба,просто я държи високо. Thinking
Цитирай

София, "Младост 3"

Мнения: 9 047
мисля че сте ок
Цитирай

София

Мнения: 4 384
Бубата, имаше някъде в нета, откъси от книгата на Ан Бърбюс за развитието на бебето. И на д-р Спок книгата я имаше. Аз ги гледах преди време, но не се сещам. Базовите умения ги има във всяка книга за грижа за бебето. Дори едни рекламни на Памперс ни даваха в болницата. Иначе не трябва да се обръща от корем по гръб на 3 месеца и не я стумилирай. Ако се обръща често това показва повишен тонус на главата. Като почне да залита, ти и оправяй ръчичките да заема добра лакътна опора - това трябва да прави като е по корем.
Цитирай

София

Мнения: 5 202
Ами четох в книгата на Спок,ама ми се стори недостатъчно като информация.Аз се притесних,защото на една приятелка беебто е 2 седмици по-голямо от моето и отдавна се върти от корем по гръб... Rolling EyesИначе заемаме добра опора,според мен,ама аз като се налони я чакам да се обърне...обаче не...
Благодаря ви момичета!
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 26 отговора