Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Живеещи в чужбина
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 46 отговора

Oslo / Varna

Мнения: 977
Привет!

Идеята ми е в тази тема да впишем възможно повече неща, които е нужно да се направят, преди да се напусне страната.


За да бъда по-ясна ще спомена, че на мен и семейството ни да живеем в Норвегия /страна извън ЕС/.
Мъжа ми вече е там, а аз ще пътувам с малкия следващият месец.

Ето и част от моят списък:

1. Освобождаване от здравни осигуровки, като попълвам за целта заявление, че ще бъда постоянно пребиваваща извън страната за срок от минимум 183 дни за една календарна година.
Декларацията се подава предварително, тъй като платените вноски в страна извън евросъюза, не предполага освобождаване от здравни вноски у нас.
Заявление за напускане на страната по чл. 40а, ал. 1 от Закона за здравното осигуряване се подава в НАП.

Само да вметна, че това важи за българите, които ще прекарат над 183 дни в страна извън ЕС!

2. Изваждане на паспорт на детето.

3. Декларация от бащата, че мога да пътувам извън страната сама с детето.

4. Превод /може би и легализация/ на имунизационен паспорт.

5. Събиране на всички документи от предишни работодатели /УП-та, трудови книжки, препоръки/.

6. Ходене по банки, мобилни оператори и други, с които имаме сключени договори.

7. Може би е желателно да се направи застраховка.

8. Превод и легализация на дипломи, актове за раждане, свидетелство за сключен брак, удостоверение за семейно положение.

9. Пълномощно от таткото равносилно на генералните пълномощни преди време.

10. Свидетелство за съдимост /което най-вероятно трябва да се преведе и легализира/. Този документ евентуално може да е нужен при започване на работа. Не съм наясно, обаче, каква е валидносттаа му.

За сега това се сещам.
Надявам се моят списък да е полезен и за вас!

Допълвайте смело!  Hug

« Последна редакция: пт, 25 апр 2008, 19:26 от mishelle »
Цитирай

В царството на троловете , елфите и викингите :')

Мнения: 3 353
Мишел...за всяка страна си има различни изисквания. Така че не знам тази тема как ще тръгне?  newsm78

Освен това не си писала за коя страна/ в чужбина/ става въпрос...

Аапо точка 5 искам да ти кажа за Норвегия,  че  препоръки  от български работодател тука не важат, а само тези  от местен работодател. Причината е, че местните работодатели   нямат възможност и желание най-вече да се свързват с работодателите в България.
« Последна редакция: сб, 26 апр 2008, 00:25 от ЧервеноВинце »
Цитирай

Bristol

Мнения: 6 813
Аз да обърна внимание, четете какво пишат на преведените документи, преди да ги легализират! Не знам какви преводачи ползват, но съвсем скоро ми се наложи да погледна преведената и легализирана диплома и като видях как са ми превели специалността ...  ooooh! Crazy

Точка 5 и тук е излишна. Пиша си стажа в България и ако тях ги интересува нещо допълнително, просто искат координати на препоръчителя, телефон, служебен адрес и се свързват с него.
Точка 10, също ми се струва в повече.

Но както ЧервеноВинце  е споменала, може би зависи от страната  Peace
Цитирай

Oslo / Varna

Мнения: 977
Да, знам, че въпросите са много общи и ако трябва да конкретизираме за всяка страна е различно.

Но аз с тази тема исках по-скоро да дам насоки на тези, на които това им предстои и да черпя евентуални идеи за мен /да не пропусна да направя нещо важно/.

Винце, благодаря ти за инфото. Всякаква информация ми е от полза, а не искам да ви досаждам постоянно със своите питания в темата...

м_е_р_и, как се развиха после нещата с погрешно преведените ти документи?

А колкото до т.5... Имах предвид по-скоро да си събера всички документи да си ги пазя на архив при мен, че после иди, та търси...
За препоръките, да. Относително е, но не е излишно да ги имам.
Цитирай


Мнения: 1 242
Невероятно, но факт.
На мен ми дотрябва покрай преведения акт за раждане и преведеното кръщелно. Wink
Бих оставила и на близък от родния си град генерално пълномощно в България.

Но! Не сме пионерчета, та да сме винаги готови. Все ще ти изскача по нещо.
Цитирай

Houston, TX

Мнения: 5 835
Ако имаш имот  остави пълномощно да те представляват пред ТДД, БТК, Електроснабдяване , Жодоснабдяване и др подобни.
Цитирай

USA

Мнения: 7 091
Не искам да ви отчайвам,но генерални пълномощни вече няма.
Аз направих на майка ми пълномощни да ме представлява пред различни институции ( данъчни и т.н.), но ВСЕКИ ПЪТ, изискват конкретно пълномощно, за конкретната ситуация, за което ви трябва, като оригинала обикновено остава в институцията.
Пълна лудост според мен! За съжаление това са условията... Sad
Цитирай


Мнения: 1 242
Мда, Tandoori, и това за съжаление го има.
Мъжът ми е дал преди години подобно "генерално" на баща си.
Виж, аз вадя на нашите според ситуацията, така е.
Цитирай


Мнения: 4 112
За точка 2 трябва изрично пълномощно от бащата на детето, за точка 10 - важи 6 месеца.
Цитирай

Houston, TX

Мнения: 5 835
И аз направих и си е все още в човека и си го използва. Има и вариант, нотариално заверени копия на пълномощното.
Цитирай

Czech Republic

Мнения: 598
за Чехия също не важеше точка 5, но с приемането ни в Евросъюза за да ти бъде регистриран трудовия договор в Бюрото по труда ти искат информация за последния работодател и препоръка Shocked, така че  Peace

точка 7 - застраховката препоръчвам да се сключи в страната, в която се отива, с местен застраховател, не разбирам защо е необходимо с български Rolling Eyes

точка 10 - мисля,че отпадна още 2006
Цитирай

Houston, TX

Мнения: 5 835
т.10 - зависи от страната, а също така и от позицията за която кандидатстваш. На мен тук ми правиха проверка от полицията, където попълваш един куп документи, касаещи миналото ти.
Цитирай


Мнения: 994
Генералните пълномощни и на нашите роднини абсолютно никаква работа не вършат. Изхитрили са се и искат конкретни, особено за банкови операции.
Цитирай

Houston, TX

Мнения: 5 835
За банковите операции е така, а и това са изисквания от 2000 година. Аз направих така за банката, написах си пълномощното, провери ми го техния юрист и вече година брат ми го използа без проблем.
Цитирай


Мнения: 2 662
А майка ми с едно генерално пълномощно е изхитрила банката.Трябвало е да затвори моя сметка и те естествено и казали, че не могат  да приемат пълномощното,защото името на конкретната банка го няма изтипосано в документа.Тя подходи  с благост и на следващия ден им обясни , че не може да си представи как така и тя и служителят не са видели ,че в пълномошното пише и "Други Банки".Благодарение на дребния шрифт всичко се оправи бързо и безболезнено.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 46 отговора