Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Живеещи в чужбина
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 119 отговора

Bristol

Мнения: 6 651
Разводнихме темата за връщането в България, затова си позволявам да пусна тази тема отделно, за да можем да споделим нашите впечатления от образователните системи по света, с техните плюсове и минуси в нашите очи.
Ще се радвам да споделите.



И аз мисля, че с по-голямо дете местенето е по-трудно  Thinking Не може да се лашка от една образователна система към друга. Хората, които често сменят държавите, обикновено избират децата им да се обучават по някоя международна система, не ползват държавните училища. От тази гледна точка, на детето се спестява поне шока от смяната на учебната система. Честата смяна на учебни заведения казват, че не се отразявала добре на децата. Но в УК, дори и не емигрантите, често сменят градовете, в които живеят и работят, респективно училищата на децата си, съвременния живот го налага  Rolling Eyes

Аз също не виждам синът ми да вирее в българско училище, обаче има един много хубав подфорум тук, Нашите децата, където редовно се коментират частните училища. Има вече частни училища, от които се излиза с международна диплома  Peace Отново нещата опират до финанси, въпреки че таксите на тези училища в България са смешно ниски, в сравнение с таксите им тук  Money
Ето например, в сайта за International Baccalaureate можете да видите, кои училища в коя страна предлагат тази диплома. Училищата в България са 4  Peace
« Последна редакция: ср, 07 май 2008, 17:03 от Дивиана »
Цитирай


Мнения: 4 380
И аз мисля, че с по-голямо дете местенето е по-трудно  Thinking Не може да се лашка от една образователна система към друга. Хората, които често сменят държавите, обикновено избират децата им да се обучават по някоя международна система, не ползват държавните училища. От тази гледна точка, на детето се спестява поне шока от смяната на учебната система. Честата смяна на учебни заведения казват, че не се отразявала добре на децата. Но в УК, дори и не емигрантите, често сменят градовете, в които живеят и работят, респективно училищата на децата си, съвременния живот го налага  Rolling Eyes

Аз също не виждам синът ми да вирее в българско училище, обаче има един много хубав подфорум тук, Нашите децата, където редовно се коментират частните училища. Има вече частни училища, от които се излиза с международна диплома  Peace Отново нещата опират до финанси, въпреки че таксите на тези училища в България са смешно ниски, в сравнение с таксите им тук  Money
Ето например, в сайта за International Baccalaureate можете да видите, кои училища в коя страна предлагат тази диплома. Училищата в България са 4  Peace

Дъщеря ми учи по тази програма, но отличията с училище от същата програма в друга страна са огромни. Общата концепция е една, а преподавания материал коренно различен. Дипломата може би е добра за кандидатстване в европейски университет по документи, но не и в български  с приемни изпити. 35
Цитирай

Bristol

Мнения: 6 651
Дъщеря ми учи по тази програма, но отличията с училище от същата програма в друга страна са огромни. Общата концепция е една, а преподавания материал коренно различен. Дипломата може би е добра за кандидатстване в европейски университет по документи, но не и в български  с приемни изпити. 35
Е, ти сега и университет в България ли искаш да завърши  Laughing Ние дори и да останем тук, това не е гаранция, че синът ще учи в Бристолския университет, пък дори и университет на Острова. Той може да пожелае да отиде в Щатите, Канада, друга Европейска страна или кой знае къде, в зависимост от интересите си. Това означава ли и ние да тръгнем да се местим заради него  Thinking
Иначе за резултатите показани по споменатата програма, сигурно има разлика между училищата, но не знам в чия полза. Има ли някъде официални статистики, да се види кое училище как се е представило? Аз по такива статистики подбирах гимназията на сина и като се тръшнах, че не попаднахме в първото желание ми беше обяснено, че резултатите, които детето ще постигне, не зависили от училището, а от индивида. Вкараха ме в сериозен размисъл. Ти вярваш ли в това?!
Цитирай


Мнения: 4 380
Дъщеря ми учи по тази програма, но отличията с училище от същата програма в друга страна са огромни. Общата концепция е една, а преподавания материал коренно различен. Дипломата може би е добра за кандидатстване в европейски университет по документи, но не и в български  с приемни изпити. 35
Е, ти сега и университет в България ли искаш да завърши  Laughing Ние дори и да останем тук, това не е гаранция, че синът ще учи в Бристолския университет, пък дори и университет на Острова. Той може да пожелае да отиде в Щатите, Канада, друга Европейска страна или кой знае къде, в зависимост от интересите си. Това означава ли и ние да тръгнем да се местим заради него  Thinking
Иначе за резултатите показани по споменатата програма, сигурно има разлика между училищата, но не знам в чия полза. Има ли някъде официални статистики, да се види кое училище как се е представило? Аз по такива статистики подбирах гимназията на сина и като се тръшнах, че не попаднахме в първото желание ми беше обяснено, че резултатите, които детето ще постигне, не зависили от училището, а от индивида. Вкараха ме в сериозен размисъл. Ти вярваш ли в това?!

Принципно си права, че след училище децата са вече зрели хора със собствен живот и си отлитат като птички кой накъде, но има голяма разлика между вас и нас в самото устройство на системата на обучение. Ако учи в друга страна, образованието няма да бъде признато тук, т.к. при нас има задължителен етап между училище и университет в 2-3 години колеж. С две думи, ако реши да учи другаде, трябва да е сигурна че ще практикува другаде, не и тук. Колкото до училищата, съвсем не съм убедена, че тези на челните места в класациите са по-добри от другите. Поне при нас. Там само могат да направят живота на детето по-непоносим. При нас лично си умират да ги занимават с идиотски глупости. Отличници в тези училища няма. Отлична оценка се поставя за изключителни, надхвърлящи нормалното знания на материала. На практика учителите са я забравили тази оценка.
Цитирай

Journeys end in lovers meeting.

Мнения: 3 036
krisy , освен с технически, децата идват и с емоционални характеристики  Crazy колко са били свикнали тези, на които си преподавала, вероятно знаят родителите им, и аз не съм се тръшкала на учителките си  Whistling не ми е било чак такъв проблем да сменя дадена система на обучение, но смяната на приятелски кръгове, липсата на усещане за принадлежност и откъсването от любимото русло хич не са приятни!
Цитирай

Там,където се събуждам щастлива.

Мнения: 5 005
Дъщеря ми учи по тази програма, но отличията с училище от същата програма в друга страна са огромни. Общата концепция е една, а преподавания материал коренно различен. Дипломата може би е добра за кандидатстване в европейски университет по документи, но не и в български  с приемни изпити. 35
Е, ти сега и университет в България ли искаш да завърши  Laughing Ние дори и да останем тук, това не е гаранция, че синът ще учи в Бристолския университет, пък дори и университет на Острова. Той може да пожелае да отиде в Щатите, Канада, друга Европейска страна или кой знае къде, в зависимост от интересите си. Това означава ли и ние да тръгнем да се местим заради него  Thinking
Иначе за резултатите показани по споменатата програма, сигурно има разлика между училищата, но не знам в чия полза. Има ли някъде официални статистики, да се види кое училище как се е представило? Аз по такива статистики подбирах гимназията на сина и като се тръшнах, че не попаднахме в първото желание ми беше обяснено, че резултатите, които детето ще постигне, не зависили от училището, а от индивида. Вкараха ме в сериозен размисъл. Ти вярваш ли в това?!

Принципно си права, че след училище децата са вече зрели хора със собствен живот и си отлитат като птички кой накъде, но има голяма разлика между вас и нас в самото устройство на системата на обучение. Ако учи в друга страна, образованието няма да бъде признато тук, т.к. при нас има задължителен етап между училище и университет в 2-3 години колеж. С две думи, ако реши да учи другаде, трябва да е сигурна че ще практикува другаде, не и тук. Колкото до училищата, съвсем не съм убедена, че тези на челните места в класациите са по-добри от другите. Поне при нас. Там само могат да направят живота на детето по-непоносим. При нас лично си умират да ги занимават с идиотски глупости. Отличници в тези училища няма. Отлична оценка се поставя за изключителни, надхвърлящи нормалното знания на материала. На практика учителите са я забравили тази оценка.

В голяма част съм съгласна с това. Може да учиш в най-добрият университет, колеж, училище и да постигнеш малко.

И аз отлична оценка не давам. Или в много краен случай, когато видя старание и знания. Всичко оценяваме с точки, така че трябва да има 1-2 грешки, за да е за 10. Не виждам нищо лошо в това. 10-та е стимул и осъзнаване, че си направил нещо на много високо ниво. Ако моите ученици искат такава оценка, то трябва да седнат и да учат, или ако имат проект да ми покажат, че са работили по него. Въпроса е колко от тях ще го направят и колко ще се задоволят със 6. Това в България, че ни раздаваха 6 с такава лекота, в никакъв случай не значи, че е правилно.

Нали има Американски университет в България? Може детето да отиде там да учи.

Братовчед ми е завършил в БГ и в момента си работи по специалността. Е, трябваше да се накани няколко години да се запише на приравнителен курс, но по принцип нямаше проблем с неговата специалност. Липсата на желание за учене играеше много по-трагична роля през тези години.  
Цитирай


Мнения: 4 380
Цитат
И аз отлична оценка не давам. Или в много краен случай, когато видя старание и знания. Всичко оценяваме с точки, така че трябва да има 1-2 грешки, за да е за 10. Не виждам нищо лошо в това. 10-та е стимул и осъзнаване, че си направил нещо на много високо ниво. Ако моите ученици искат такава оценка, то трябва да седнат и да учат, или ако имат проект да ми покажат, че са работили по него. Въпроса е колко от тях ще го направят и колко ще се задоволят със 6. Това в България, че ни раздаваха 6 с такава лекота, в никакъв случай не значи, че е правилно.

Не, ти не разбираш за какво става на въпрос...Безгрешно изпълнена работа не е работа за отличен. Това е "Очаквано ниво", а отличен е за свръхспособности. 35 Т.к. съм завършила местен университет, вярно по тясно специализирана програма, но мога да кажа, че проектите на дъщеря ми надхвърлят много изискваните в университетите. Вярно че я хвалят много в училище, президент е на училищен съвет и върши още купища допълнителни глупости, но отличните оценки са голяма рядкост. Като ти я хвалят и превъзнасят два часа на родителска среща и като попиташ е защо аджеба тогава като е толкова добра не виждам отлична оценка, и ти отговарят "не обръщайте внимание, никой няма такава". 35 Абе идиоти, аз по друг начин не мога да ги окачествя, това е. Какво ме интересуват другите бе, муньоооо! Crossing Arms Системата е петобална, от която 1 оценка просто не съществува за преподавателите. На практика- четирибална. Crazy Ама ще ме извиняват, тя тази оценка ако не съществува по негласно правило в това училище, съществува по принцип по света и критериите за по-ниската са съвсем други.
Абе...аз лично изобщо не съм доволна от тази система и отдавна съжалих, че толкова се борихме за постъпване в такова училище.
Цитирай

Там,където се събуждам щастлива.

Мнения: 5 005
Честно не те разбирам....И какво като няма отлична оценка? Малко мислиш по български тертип: отлични оценки да има, а другото не е толкова важно. Много по-важно е какво може и знае. Няма безгрешно изпълнена работа.
А това да върши "допълнителнителните глупости" е нейна инициатива. Никой не я кара насила, нали? Стана ми интересно какви са тези "глупости"....   
Цитирай


Мнения: 4 380
Честно не те разбирам....И какво като няма отлична оценка? Малко мислиш по български тертип: отлични оценки да има, а другото не е толкова важно. Много по-важно е какво може и знае. Няма безгрешно изпълнена работа.
А това да върши "допълнителнителните глупости" е нейна инициатива. Никой не я кара насила, нали? Стана ми интересно какви са тези "глупости"....   

Не ти наистина не разбираш... Laughing Да те учат на нещо може в българско училище. В интернационален бакалавриат те занимават с глупости. Laughing Освен езици, с други никакви знания не напускаш училище. Защото през цялото обучение са те занимавали с проекти по ликвидация на бедността в Сомали или подобни идиотизми. hahaha

А оценките...разбира се че са изкючително важни. Навсякъде където и да тръгнеш да кандидатстваш ще те оценяват по оценките.
Цитирай

Там,където се събуждам щастлива.

Мнения: 5 005

Не ти наистина не разбираш... Laughing Да те учат на нещо може в българско училище. В интернационален бакалавриат те занимават с глупости. Laughing Освен езици, с други никакви знания не напускаш училище. Защото през цялото обучение са те занимавали с проекти по ликвидация на бедността в Сомали или подобни идиотизми. hahaha

А оценките...разбира се че са изкючително важни. Навсякъде където и да тръгнеш да кандидатстваш ще те оценяват по оценките.

Това за оценките, поне тук, въобще не е вярно. Важното е да имаш даден минимум ( тук е 6), с което имаш диплома. В нашите дипломи дори не пишат никакви оценки. Никой не ги гледа и не играят никаква роля за това къде искаш да учиш и какво.

"Да те учат на нещо може в българско училище."И с това не съм съгласна. Завъшила съм елитна гимназия с отличен ( без връзки). Знания придобити от там почти нямам. Това, което знам дължа на майка ми и нейното домашно образование, както и самообразование. Не казвам, че системата тук няма грешки и всичко е велико, но е мит да се говори за добра българска система, когато излизат дестеки хиляди деца, които са учили неща, които забравят на следващият ден след контролното, а в същото време не знаят как други техни способности, тъй като на тях не се набляга в българското училище. 

"Защото през цялото обучение са те занимавали с проекти по ликвидация на бедността в Сомали или подобни идиотизми."

Ами може да приложи знания от този проект в България, където също има бедност.

Честно казано , не бих искала да съм на твоето място с този пълен негативизъм....... 

Цитирай

Bristol

Мнения: 6 651
xenia, честно да ти кажа, много ми е трудно да те разбера  Laughing
Честно казано , не бих искала да съм на твоето място с този пълен негативизъм....... 
И аз точно щях да кажа, че не искам да съм на твое място  Hug Ужасно объркано звучиш   Crazy
Аз не съм добре запозната с IB дипломата, но до колкото знам, предметите сам ги избираш последните две години, както и проекта, по които ще работиш. Не мислиш ли, че на щерка ти може би точно този, за бедността в Сомалия и е бил на сърце  Very Happy
А за оценките, при нас правят тестове, които се оценяват от независими лица. Така че няма как да се оплача, че подценяват или надценяват децата. Аз мислех, че и по другите страни е така  Thinking Тук също боравят с термина "очаквано ниво", но аз като амбициозен родител натискам за ниво над очакваното. Не всички могат да ме разберат, но аз и не споделям с всекиго моите идеи. Правех го само в началото, когато все още не бях в час с тукашната система  Embarassed Сега просто изкопчвам необходимата ми информация от учителите по мой си начин и не взимам техните похвали за чиста монета Wink
Цитирай


Мнения: 4 380
Цитат
Ами може да приложи знания от този проект в България, където също има бедност.

Да бе...взимат я от раз в политиката с такива знания. 35


Цитат
Аз не съм добре запозната с IB дипломата, но до колкото знам предметите сам ги избираш последните две години, както и проекта, по които ще работиш. Не мислиш ли, че на щерка ти може би точно този за бедността в Сомалия и е бил на сърце 
А за оценките, при нас правят тестове, които се оценяват от независими лица. Така че няма как да се оплача, че подценяват или надценяват децата. Аз мислех, че и по другите страни е така   Тук също боравят с термина "очаквано ниво", но аз като амбициозен родител натискам за ниво над очакваното. Не всички могат да ме разберат, но аз и не споделям с всекиго моите идеи. Правех го само в началото, когато все още не бях в час с тукашната система   Сега просто изкопчвам необходимата ми информация от учителите по мой си начин и не взимам техните похвали за чиста монета

Абсурдно е да изкопчваш каквато и да е информация, всички училища са затворени и на учителите им виждаш очите 2 пъти годишно за по няколко минути. Няма бележници, няма оценки. Оценките са на учителите в дневниците. Няма и учебници. Ходи с малка чантичка на училище в която си носи ядене и дрешки. Laughing Само гледам с какви глупости се занимава да пише по цели нощи, чат-пат виждам оценен проект с множество суперлативи и това е. Като подхванеш някоя сериозна материя като математика и копнеш по-надълбоко...нула знания. Shocked Хващаш се за главата и се чудиш български частен учител ли да и наемаш за да запълва празнините. А кога? Децата са ангажирани плътно до дупка. Зубрят по библиотеките и седят денонощно на компютъра за да се готвят за глупостите на тъпото училище.

Абе какво го ударихте на обсъждане на тъпи образователни системи? newsm78
Цитирай

Houston, TX

Мнения: 5 327
В Калгари е същото, но тук за математиката ходят на някакъв специализиран курс, който дава страхотни резултати.
Иначе, дори и методическите им ръководства са пълни с грешки. Общо взето впечатленията ми от образователната система са следните:
- не им трябват умни хора - тук им трябват изпълнители, ако изпъкнеш и си супер надарен е добре, но иначе
- до 5-6 клас се занимават общо взето с отглеждане на животни
- знания по математика , величина клоняща към минус безкрайност
- изучава се само английска литература - това Сервантес  даже като име не са го чували
- и фрапиращото - хора получили пълна независимост от Британската империя през 1983 година, считат, че Лондон е В Онтарио(там има градче с това име) и с Канада им се изчерпат познанията за света. Не съм убедена дали добре познават и Канада всъщност.
Цитирай


Мнения: 872
Четейки мненията на Ксения разбрах, че се познаваме от друг форум (тя ще се сети  Peace)

Да напиша, че живея на около 30 км. от нея и моето дете е с 1 година по-малко от нейното. Нашата училищна действителност показва съвсем друга страна и система bowuu Съжалявам, Ксения, има т.нар. отлични оценки /вече не е петобална буквена система, а в проценти - тазгодишно въведение на Министерството на образованието/. Оценките за всеки един етап, за всеки един тест, за всеки вид препитване/изпит се качват в сайта на колежа и родителите имат достъп чрез специално създаден акаунт за тях. Детето също има връзка по същия начин с училището, като може да си предава домашните и по електронен път ако се налага /по имейл до учителите си/. Имат учебници по всичко, понякога по 3-4 на предмет, детето носи доста тежка чанта всеки ден. В училище учат много практични неща, повечето от които полезни в живота и доста сложни. В някои случаи, изобщо не мога да съм на висота, че да помогна на детето в подготовката за проектите. Еле пък математиката ... С всеки един от учителите имаме контакт - телефон, имейл и при желание можеш да си уредиш среща, за да разговаряш с тях за всичко, което те вълнува. Оценки се дават 4 пъти в годината, когато има и родителска среща. Родителските срещи са впечатляващо подробни и показват, че всеки един учител познава децата, с които работи. Последният път с учителя по "наука" стоях чак до 22 часа, около 40 мин. ми отдели. Вярно, това е частен колеж, вярно, фигурира в първите места в класацията на провинцията, вярно, трябваше да се държат трудни приемни изпити. Лично ние сме много доволни от колежа на детето и то се развива максимално добре там.
« Последна редакция: сб, 26 апр 2008, 02:22 от greendream »
Цитирай


Мнения: 1 783
Не ми е ясна тази фиксация с оценките и бележниците, просто не мога да я разбера. Ненавиждах училище и това постоянно изпитване и страх ще изкарам ли добра оценка или не, направо си отдъхнах, когато завърших. Не бих казала, че знанията ми от училище са помогнали по някакъв начин в живота, чудесно е че знам география и история, но тези знания ги обогатих в последствие, от собствен интерес, иначе нищо не помня от училище. Според мен там е важно да ти помогнат да научиш да се учиш, а не да придобиеш някакви особени теоретични знания. Аз никакви практични познания нямах от училище.
Работата ми е точно да се занимавам с проекти подобни за бедността в Сомалия и смятам, че децата от малки трябва да им се показват различията по света и че много хора живеят мизерно, нещо което в Бг е немислимо да се случи в момента. Според мен е чудесно, че дъщерята на Ксения учи подобни неща.

Ксения, супер огорчена звучиш, съчувствам ти. Не бих го пожелала на никого.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 119 отговора