Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Деца от 1 до 6 г.
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 33 отговора

София

Мнения: 6 970
Цяла вечер се чудя нещо и реших да питам тук, надявам се да ми дадете някой смислен съвет.  Praynig

Дъщеря ми ходи в частна градина и поради това там порядките са малко по-свободни. По средата на тази година я преместиха в по-горна група, защото тя и без това прекарвала повечето време там, а с наборите й й било скучно. Поведението й не се промени видимо, а какво става в градината от нея не мога да науча - категорично отказва да споделя каквото и да е.
Миналата седмица имахме малък инцидент в градината, защото искаше да влезе в стаята с шапката си в ръце /което аз реших за напълно нормално желание/, но не и учителката им. Дариа се разплака и докато я утешавах ми каза, че иска да се върне в групата на по-малките, където я заведох...

Обаче аз започнах да се тревожа за това дали се аклиматизира добре. Има приятелчета, чувства се добре видимо... Тази вечер говорих с нея и я питах в коя група иска да бъде "Котка" /големите/ или "Мишка" /малките/. Девойката искала да е при Мишките, но като й омръзнело да се върне при Котките. Е, да ама според мен така не става. Казах й, че ако иска при Мишките няма проблем - ще се върне там, а ако иска при Котките - пак няма проблем ще остане там. Ама тя иска и на двете места. С Мишките й омръзвало, а учителката на Котките била "по-лоша" /до скоро това й беше любимата учителка/.

И сега съм в една чуденка... Утре има открит урок и смятах да говоря с учителките, но какво точно да поискам  newsm78

Цитирай


Мнения: 921
Не мога да дам смислен съвет, след като не познавам детето и обстановката, но ще кажа какво си мисля, най-вече въз основа на опита ми като учителка.
Това, което описваш, е било съвсем предсказуемо след подобна смяна. Щом веднъж детето е видяло, че може да се мести, е естествено да иска да се мести всеки път, щом нещо не го устройва. И най-малкият опит да бъде дисциплинирано или накарано да прави нещо, което точно в този момент не е по вкуса му (или съответно, ако му доскучае), ще го навежда на мисълта, че може да отиде на другото място, където е "по-хубаво". Така че, макар аз в 99 % от случаите да съм за съобразяване с детето, бих казала, че все пак то трябва да се научи на отговорен избор - т.е. като си избере нещо (очевидно досега е била напълно съгласна с избора на "Котка"), да си го следва. Струва ми се, че понеже наближава краят на учебната година (ако във вашата ЧДГ има такъв), сега е идеалният момент да й се обясни, че след като си е избрала групата на големите, трябва да си остане в нея, а догодина ще може отново да си избере, но ще трябва да го помисли внимателно, за да може цяла година да си остане в избраната група.
Естествено, всичко това само при условие, че си сигурна, че няма някакъв действителен проблем в групата на по-големите.
Цитирай

София, "Младост 3"

Мнения: 9 047
ами ако позволява - малко търпение и РАЗЯСНЕНИЕ как според НЕЯ се чувства дъщеря ти
тези две неща първо ще ти дадат време да решите и второ ще ти дадат старничен и всъщото време личен отговор от човек запознат с щерка ти

иначе не съм убедена, че е добра идея да "скитосва" по групите - най-малкото не създава правилна представа за порядките, нали?
Цитирай

София, "Младост 3"

Мнения: 9 047
ibm го е написала страхотно...общо взето ако имах дар слово и аз това щях да напиша
усепх Иса
Цитирай

в пълна къща

Мнения: 3 740
ibm, напълно съм съгласна с теб.

Иса, много е деликатно това равновесие между свободния избор и задължителните правила. Дано го откриете.  Peace
Цитирай

София

Мнения: 6 970
ibm, страхотно си го написала.  Peace
От една страна е разбираемо това, че девойката иска все да й е лесно и забавно... обаче по времето, когато са я преместили тя започна да се прибира с автобус, за нея започна да се грижи нова бавачка и още няколко промени в ритъма на живота й... все в рамките на един месец.
Притеснявам се да не й е дошло в повече на емоционално ниво и тогава да помоля да я върнат при по-малките е добро решение.

Обаче ако, както твърдят учителките й, се справя чудесно с всичко, което учат големите - някои неща и сама ги виждам - познава буквите, прави звуков анализ и пр. не е ли по-добре да си остане с големите дечица.  Thinking

При всички положения ще говоря утре с учителките й, не че не го правя всеки ден  Whistling
Цитирай

София

Мнения: 6 970
Иса, много е деликатно това равновесие между свободния избор и задължителните правила. Дано го откриете.  Peace

Не са я преместили по нейно желание. Учителките й са решили, че така е по-добре за нея. В градината им правилата са по-различни отколкото в ДДГ. Най-общо казано децата от различни възрасти се смесват повече, а в някои ателиета участват тези, които имат интерес.

Но пък ако не се чувства добре при по-големите, бих настоявала да се върне при малките, вече като неин избор, само дето тя отказва да го направи.  Thinking
Цитирай


Мнения: 3 271
Вероятно умората и емоциите си казват думата.
Пиши ни утре след разговора, той може доста да помогне ти да се ориентираш, а така ще можеш после да помогнеш на нея.   bouquet
Цитирай


Мнения: 4 879
Иса, ние имахме подобен случай. На 4 и половина отиде в групата на най-големите. Беше му трудничко, защото винаги е бил лидер, а те си бяха с повече от 2 г. по-големи. Отгоре на всичкото си беше и момче, но с подкрепа на госпожите - всичко се намести. Това страшно му помогна - не само като обучение, а и начин да се ориентира в обстановка, в която другите са малко по-напред. Преместиха го септември и към Нова година си ги беше настигнал. Намери най-хитрият начин да се докаже в началото - гатанките. Стана ненадминат. Иначе приятелчетата му бяха в по-малката група.

Само да уточня, макар че беше в най-голямата група - с децата си имаше по-индивидуален подход.
Цитирай

London, Sofia

Мнения: 8 914
С Мишките й омръзвало, а учителката на Котките била "по-лоша" /до скоро това й беше любимата учителка/.

По мое мнение учителката е причината. Бих разпитала дъщеря си в тази посока какво се е случило.
Цитирай

София

Мнения: 7 263
С Мишките й омръзвало, а учителката на Котките била "по-лоша" /до скоро това й беше любимата учителка/.

А каква е причината тази учителка да не е вече любимата?Какво се е случило?
Вероятно тук някъде се крие разковничето.
Ако можеш да я предразположиш детето да сподели...Или да поговориш с учителката...
Интересни са и двете версии и на детето и учителката.
Иначе съм съгласна с мнението на ibm.
Успех! Peace
Цитирай

София

Мнения: 6 970
Току що се върнах от открития урок и съм в още по-голяма чуденка  Thinking

Дариа беше единственото дете, което седя до майка си през по-голямата част от времето. Отказваше да участва в игрите или просто си седеше и наблюдаваше с една такава невъзмутима физиономия.
Останах да говоря с учителката и тя ми каза, че Дариа просто се 'глези', защото аз съм там.  Rolling Eyes Иначе вземала участие.

Основната учителка на тяхната група /имат няколко/ е любима на Дариа още от момента на постъпването й в градината. Учителката също много й се радваше колко е умна и колко обича да учи и пр. Отношенията им явно са охладнели сега, когато са заедно през повечето време... Факт е, че тази учителка е най-строгата в цялата градина. Както е факт и че моето диване не е свикнало много-много да стои на едно място.

Що се отнася за споделяне - Там е гроб. Ама наистина нищо не казва. Аз на практика не получавам никаква информация от детето си какво прави, когато не е с мен - без значение с кой е - дали е в градината, с баща си, с бавачката... Същото се отнася и до другите хора в живота й. Майка ми твърди, че това било корена на проблема...

Сега вече се притесних  Rolling Eyes Confused
Цитирай

London, Sofia

Мнения: 8 914
Винаги ли е била такава "неразговорлива" или отскоро е така............може да е период, а може просто да й е омръзнало......не може ли за седмица-две да смени обстановката/при баба, или да отидете на море или нещо такова/? Може да се "отпусне" и да каже какво я тревожи....
Цитирай

София

Мнения: 6 970
Винаги ли е била такава "неразговорлива" или отскоро е така...

Тя не млъква...но никога не е споделяла. До сега не мислих, че е проблем, а го отдавах на черта от характера й.  Thinking
Цитирай

София

Мнения: 7 263

Тя не млъква...но никога не е споделяла. До сега не мислих, че е проблем, а го отдавах на черта от характера й.  Thinking

Все едно описваш синът ми.Устата му не се затваря,но не обича да споделя или много рядко го прави.
Обикновено от другите родители или класната разбирам какво става в училище.
И аз го отдавам на черта от характера му.
А наскоро разбрах,че детето ми вероятно се е чувствало подтиснато в училище.Мислех,че малко или много преувеличава,а проблемът е бил сериозен... ooooh!

Що се отнася до дъщеря ти сигурна ли си,че се "глези"?Да не би да се чувства подтисната при тази учителка щом е толкова строга?
Просто разсъждавам на глас,очевидно има проблем.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 33 отговора