Фотография 25 серия

  • 17 875
  • 577
  •   1
Отговори
  • Мнения: 11 308
Нашите предишни теми

Фотография с елементи на Фотошоп - I част
Фотография с елементи на Фотошоп - II част
Фотография с елементи на Фотошоп - III част 
Фотографската тема - 4 част
Щрак Марийке на портрет или за фотография иде реч - 5 част
Светът през обектива - фотографската тема 6 част
Който от фотография отбира, тук при нас се спира!7
Цвят от тиквичка щракни и при нас го ти пусни - фотоманиачки 9
Нарисувай го със светлина 10
Летни спомени ти събери и през обектива запази 11
Фотография 12
]С цифри и огледала пишем хубави неща - Фотография 13[/color]
Фотомания 14
Фотография и мааааалко фотошоп 15
Photosession
ФОТО: -Графи, -Шопъри, -Ценители, -Гледачи Volume 16
Луди и не по-малко по фотография 17 епизод
Очакване" и други фотографски предизвикателства 18 серия 
Фотография 19
Фотография 20
Фотография - бокиране по Джеминариус, 21 епизод
Фотография - 22ра тема
Фотография 23
Фотография 24 епизод


Кои сме ние?

amber - цък и цък,
apoklistika - цък,
Аsinka - цък и цък ,
vanda цък, цък,
Ваче - цък,
Вечерница - цък,
Дамаянти  цък,
Додо-додо - цък и цък,
Eklere - цък
ЕлиМели - цък,
Горска Фея - цъкцък,
Г-ца Слухаркова цък
geminarius - цък и цък
Jaly - цък и цък,
Jenna цък
kalina na kayo - цък и цък,
kariluis ,
lija - цък
Lois    цъкцък, цък,   
luluto - цък и  цък и цък,
Майра
Малена - цък и цък,
Mardi Gras - цък,
MiRa_55 - цък,
misholina - цък
Moби цък,
Муцуна цък,
nad-tab - цък
Pumpal цък
raly  - цък,
sage - цък,цък
sladka hapka цък, Slavi - цък
Спаска - цък,
Ted_cat
Trislon - цък и цък,
Фрида - цък,
Free Soul - цък,








Полезна литература

Фотография - сборник от статии из нета от Калоян Петров - директен линк за сваляне във формат за word
Как да подготвим дигиталните изображения за публикация в WWW ?
Опростена корекция на снимки във Фотошоп /CS/ от Александър Хаджигеоргиев
Как да правим по-добри снимки с цифров фотоапарат от Бони Бонев и Георги Величков
Техника на фотографирането от Пенчо Маркишки
Студийна фотография от Христо Кабадаев
Дълбочина на фокус от Румен Димитров
Основни настройки за управление на цветовете във Photoshop 7.0
Лучшие книги Интернета » ВСЕ КРАСКИ МИРА » ФОТО-ВИДЕО
Книги по фотографии и обработке изображения
Тайните на фотографията на NG
Моя техника мои снимки от Иено Дулович
Photo composition rules


Фотографски сайтове:

http://photo-cult.com/
http://photo-forum.net/
http://www.4coolpics.com/
http://photo.sevenstudio.net/
http://www.deviantart.com/
http://www.fotocommunity.com/
http://www.altphotos.com/
http://www.dpchallenge.com/
http://www.fotolia.com/
http://www.jodihilton.com/ - Jodi Hilton
http://www.zarafoto.com/ - Svetlosar Tzanev
http://tropot.net/photoblog/index.php?x=browse
http://www.anvari.org/cols/Best_Journalism_Photos.html
http://www.photoshopdiva.com/index.html - Katrin Eismann
http://stilllifewith.com/index.php

Нашите групи и сайтове за показване на снимки

365 дни - 365 мига - група за ежедневни снимки на нашите малчугани
52 седмици - група за споделяне на най-хубавата детска снимка от седмицата на нашите малчугани
Something very special - група с повишена трудност  Wink
Fotochallenge - мястото на нашите конкурси

НОВО Фотошоп уроци за обработка на снимки

By Stephen LeQuier
Digital Photoscape

НОВО : Фотография и Терминология :

* Кадриране - начинът, по който разполагаме обекта в кадъра, аранжировка.
* Златното сечение или Правилото на третините - въведено от Леонардо да Винчи ни помага да позиционираме правилно обекта. Точките, в които се пресичат линиите са най-удачни за правилното кадриране.
Примери : Линк 1 , Линк 2 , Линк 3. Златното сечение може да бъде спираловидно, диагонално..., ето Пример за спираловидно и Пример за диагонално сечение и кадриране.

* Бленда - Всеки фотоапарат се състои от няколко основни части. Кухо свето-непропускливо тяло с отвор в единия край (преден), през който да влиза светлина, и на другия край (заден) записваща повърхност, на която може да се наблюдава обекта, към който е насочен апарата. Лещи, които са поставени пред отвора и спомагащи, в него да влиза повече светлина и образа на задната повърхност да е фокусиран. Отворът в тялото обикновено се контролира от механична диафрагма наречена бленда, но при някои по-прости фотоапарати той е с фиксиран размер.

Размерът на отвора и яркостта на заснемания обект определят количеството светлина, което влиза в апарата за единица време. Факторът време се контролира от друга част наречена затвор, той определя времето, през което образът ще бъде прожектиран на задната повърхност на тялото. Този преиод се нарича време за експозиция. Например при слабо осветени обекти времето за експозиция би следвало да се увеличи или блендата да се отвори и така да се позволи на повече светлина да навлезе в апарата.
Диафрагма наричана още бленда или диафрагмено число означавана като κ или f /  напр 5,6 или 22

* Контражур - идва от френското contre jour - срещу деня. Когато снимаш срещу слънцето. Обикновено обекта на снимката ти става черен, защото потъва в сянка.
За да се избегне това, можеш да светнеш със светкавицата, нищо, че е по обяд примерно  Wink
* Пиксели / Pixels - picture elements - малките частички, от които се състои образът.

* Боке, Дълбочина на рязкост  / Bokeh - идва от японското boke и означава размазване, дефокусиране. Във фотографията се използва като термин за размазване на фона.
Примери на снимки с боке и без боке

* Фокусно разстояние - Фокусът е точка, в която се събира снопа от всички лъчи, успоредни на главната оптична ос, след пречупване през леща или отражение от сферично огледало. За класическа двойноизпъкнала леща, фокусът е точката на събиране на успоредните на главната оптична ос лъчи. Тъй като светлина може да преминава от двете страни на лещата, фокусите са два (по един за всяка страна). Разстоянието от главната равнина на лещата и фокуса се нарича фокусно разстояние.
фокусно разстояние на обектива f в mm, напр. 7,2 mm, 35 mm oder 200 mm

* Експонация (Shutter speed) - Експонация във фотографията се нарича общото количество светлина, на което е позволено да достигне фотографската среда.
За да се получи изображение тази светлина трябва да освети светло чувствителния материал за определно време. Това време зависи от осветеността на обекта, който ще заснемем. Ако той е по-малко осветен трябва да се експонира по-дълго време, или да се разшири отвора на диафрагмата. И съответно ако е повече осветен да се намали отвора на диафрагмата или да се експонира по-малко време. При заснемане на движещи се обекти се използва по-голям отвор на диафрагмата (следователно влиза повече светлина), а не дълго експонационно време, защото ако един движещ се обект се експонира например 3 секунди, снимката ще е много размазана.
Примери за експонация

* Дифракцията е отклонението на вълни от праволинейното им разпространение в пространството, проявявяващо се най-силно при дължина на вълната, близка до размера на някаква нееднородност на средата. Пример за дифракция е промяната в посоката на разпространение на вълната при преминаване през отвор. Дифракцията се наблюдава при всички вълни, независимо от техния характер. Най-добре изучена е дифракцията при светлинните и звуковите вълни.


Малко инфо за обективите от Slavi

Разликата в мм на обективите е разлика в зрителният ъгъл. Обхватът при широкоъгълните е широк и къс (т.е. има голям ъгъл) а при телеобективите е тесен и дълъг (малък ъгъл). Ето таз картинка го показва
В диапазона на 50-60 мм са нормални обективи - ъгълът на обхват е приблизително като на човешкото око. Всички под 50мм са широкоъгълни (те обхващат в кадър много повече от сцената и за това се препоръчват като пейзажни). Всички над 60мм са теле (ефект на приближаване, но и орязване на сцената- препоръчват ги за далечни снимки, за снимки на животни и всякакви отдалечени обекти).
Когато в изписването на мм има само една цифра (50мм или 85мм)– обектива е с фиксирано фокусно разстояние, т.е. твърд (ъгъла не се променя), ако има две числа (т.е. диапазон или 17-70мм) е варио (имаш няколко твърди в едно ).

При избор на обектив първо избираш обектива по ъгълът – примерно за портретна фотография широкоъгълен и дълъг телеобектив отпадат, т.е. под 45 и над 200мм.

Второ по важност е светлосилата на обектива. Тя зависи от това колко може да отворим блендата (минимално f число). С изключение на високо-качествените (обикновено доста над 1000лв) вариото е с малка максимална бленда – f 3.5, f4.5 и колкото повече приближаваш към дълият край (зумваш), толкова повече блендата намалява. Примерно 18-70/ 3.5-4.5 означава, че когато фокусното разстояние е 18mm можем да отворим блендата най-много на 3,5, a когато сме на 70mm блендата е не повече от 4,5. Малката светлосила означава и по-бавни скорости на затвора, т.е. ниска осветеност + движение + варио = мишън импосибъл . Твърдите обективи обаче са бързи – дори ниско бюджетните имат бленди 1.4, 1.8, 2.

От блендата зависи и регулирането на дълбочината на рязкост както и други параметри




Последна редакция: сб, 28 юни 2008, 14:07 от Ellypr

# 1
  • Мнения: 11 308
Лоис, страхотно е! Все едно потъваш в това езеро. Само за мечти.
Слави, мен ми харесва повече другата, дето не я пусна тук. Тази наистина ми стои леко прешарпена.
Да не откривам темата хептен без снимки.

# 2
  • Мнения: 2 242
тук ще пускам само грозни, белким получа някой коментар  Mr. Green
това с мръсната матрица може да е част от проблема, тенкю Калина. Имам две петна на матрицата и няма да е зле да я почистя. обади къде, колко?

# 3
  • Мнения: 2 109
Луиза:

Зантекс: 0888972776

София Младост 1 бл 11 вх 4 (срещу ОМВ и МкДоналдс) на локалното на цариградско

10 кинта за 5-10 минутки.

# 4
  • Мнения: 1 639
Понеже беше споменат Александър Иванов , чиято изложба се простираше около НДК (може би все още , не знам ) , реших да ви пусна и сайта му. 
http://www.aviophoto.com/alexander-ivanov.html 
Съгражданин ми е и личен познат, но за мен е светило във Фотографията.  Simple Smile

# 5
  • Мнения: 1 117
Калина, цун!

Флайбъл, мерси за сайта, че то като гледам май само с него ще си останем....

тук ще пускам само грозни, белким получа някой коментар  Mr. Green
Слави, и от къде ще ги вземеш?  Whistling

Вечернице хайде сега като организатор да те замоля да ми добавиш едно обективче - eй направо тоз цитат го пейстни
Цитат
Lois    цъкцък, цък,    Olympus E 330, обективи Zuiko Digital ED 50mm 1:2 Macro,  Zuiko 14-45mm 1:3.5-5.6, ZD 35mm 1:3.5macro, ZD 40-150/1:3.5-4.5, Olympus SP 550 UZ,
снимката ти първата много ми хареса, има потенциал в това място


# 6
  • Мнения: 1 052
Да не си направи човек уговорка.... ми така е.
Аз не мога нищо да поствам, докато не уредим кашонизацията у нас.
Само воайорствам.

# 7
  • в гората
  • Мнения: 1 486
Ами така, точно се наканихме...
Я дайте някой акъл на тема - как се снима дъжд. Скоростта ми е бавна, ама нещо не го хващам, явно той е много бърз. Mr. Green

# 8
  • Мнения: 1 052
над 1/250 по скоро към 1/500 и нагоре.
качваш исо на отоворено и с блескавицата.
Пробвай.

# 9
  • Мнения: 11 308
Ами така, точно се наканихме...
Я дайте някой акъл на тема - как се снима дъжд. Скоростта ми е бавна, ама нещо не го хващам, явно той е много бърз. Mr. Green
Пускам ти ги да им разгледаш екзифа. Не очаквах да станат толкова прилични.

# 10
  • в гората
  • Мнения: 1 486
Вечерница, супер са! Фрида, мерсаж! То пък взе, че спря. Rolling Eyes

# 11
  • Мнения: 1 052
Веч, нещо не ми се връзва екзифа ти.

# 12
  • в гората
  • Мнения: 1 486
Заради скоростта ли? 1/30... newsm78. А капката е замръзнала Rolling Eyes. А ако е снимала със светкавица?

# 13
  • Мнения: 11 308
Веч, нещо не ми се връзва екзифа ти.
Кое не ти се връзва?  Thinking
Аз самата се изненадах, че при такава ниска скорост и отворена бленда се получиха тия капки.
Или е друго?
Марди, нямаше светкавица. Като съм навън не ползвам.

# 14
  • Мнения: 2 242
хаха чак музата ми се засрами ... сега пак ще се покрие за някой месец Mr. Green
я поне едно линкче да пусна (за шума) http://photo-forum.net/forum/read.php?f=1&i=842889&t=842889
абре де го Фрито... напоследък не успявам да следя темата  Embarassed

Общи условия

Активация на акаунт