Да , децата учат немски много.
Всяко дете различно "поема" езика, изговора и разбирането(има значение и ако някой в семействотот разбира езика, или още по-добре владее го. Поне за помощ на детето в граматиката, ако не за преценка на произношението)
Но пак казвам.
Не ме притеснява , че учат немски, а че няма това старание в другите предмети.
Не е качествено обучение, това, което засипва детето с домашни уж за по-добри постижения.
Чужд език може да се учи със зубрене на много думи, но български не се учи със зубрене на граматиката.
По отношение използваното от мен определение "наливане на знания" - нямах предвид самия немски, а всички останали предмети.
Децат освен немски, учат и математика, и знания свързаниа с предметите "Човек и природа" и "Човек и общество".
Според вас , кое е по-важно:
да могат да разсъждавта по даден текст, да извлекат информацията от него и съответно разберат или да говорят перфектно немски.
Сдружение "Шилер" е създало хубава идея за учене на немски, която е изключително удобно на родителите и деца.
Но можеше да се даде повече - примерно качествено образование. Влиянието и участието им е достатъчно голямо за да се направи подбор и отсявка и на учителите от началните класове за паралелките към Сдружението.
И не обърнахте внимание на следното - училище с входящ тест, което избира от знаещите най-добрите и не развива потенциала на тези деца.
За мен това си е загуба и то голяма.
Ако детето ми е с качества, подобни на търсените от "Шилер", то аз няма да го пратя да бъхти немски или какъвто и да е език, а ще потърся училище или учители, които да му развият потенциала му.
За пример - имам приятелско семейство, което заминава за Германия.
И на двамата работния им език е английски.
Но и двамата са висококвалифицирани хора, които бяха веднага глътнати от немския пазар на труда.
С дългогодишни договори. За немците не е проблем да им платят курсовете по немски.
Пак казвам, важно е онава, така добре формулирано определение - Know How.