Сдружение Шилер - какво е всъщност?

  • 162 664
  • 1 108
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 130
Аз неразбрах какво точно не е ясно.
Да , децата учат немски много.
Всяко дете различно "поема" езика, изговора и разбирането(има значение и ако някой в семействотот разбира  езика, или още по-добре владее го. Поне за помощ на детето в граматиката, ако не за преценка на произношението)
Но пак казвам.
Не ме притеснява , че учат немски, а че няма това старание в другите предмети.
Не е качествено обучение, това, което засипва детето с домашни  уж за по-добри постижения.
 Чужд език може да се учи със зубрене на много думи,  но български не се учи със зубрене на граматиката.
По отношение използваното от мен определение "наливане на знания" - нямах предвид самия немски, а всички останали предмети.
Децат освен немски, учат и математика, и знания свързаниа с предметите "Човек и природа" и "Човек и общество".
Според вас , кое е по-важно:
да могат да разсъждавта по даден текст, да извлекат информацията от него и съответно разберат или да говорят перфектно немски.
Сдружение "Шилер" е създало хубава идея за учене на немски, която е изключително удобно на родителите и деца.
Но можеше да се даде повече - примерно качествено образование. Влиянието и участието им е достатъчно голямо за да се направи подбор и отсявка и на учителите от началните класове за паралелките към Сдружението.
И не обърнахте внимание на следното - училище с входящ тест, което избира от знаещите най-добрите и не  развива потенциала на тези деца.
За мен това си е загуба и то голяма.
Ако детето ми е с качества, подобни на търсените от "Шилер", то аз няма да го пратя да бъхти немски или какъвто и да е език, а ще потърся училище или учители, които да му развият потенциала му.
За пример - имам приятелско семейство, което заминава за Германия.
И на двамата работния им език е английски.
Но и двамата са висококвалифицирани хора, които бяха веднага глътнати от немския пазар на труда.
С дългогодишни договори. За немците не е проблем да им платят курсовете по немски.
Пак казвам, важно е онава, така добре формулирано определение - Know How.

# 61
  • София
  • Мнения: 9 468
Не мога да се стърпя да си кажа мнението!
Радвам се много, че го направи!  Hug

Цитат
немския правопис не е толкова лесен, даже много бързо дечицата да се напаснат на латинската азбука. За смисъла и съставянето на изречения  е ясно.
Точно за това го дадох и като пример. За мен също е невероятно, че учат букви с умлаути, нямо h и пр.  Wink

Цитат
...а може детето на Копче  да има афинитет към езиците, но според мен другите мами не могат да очакват добро четене и диктовки като постигнат резултат след първи клас.

О, вярвай ми не сме точно в тази графа Laughing.
Има деца от класа му,  много по напред от него.
Да не говоря, че има майки, които от амбиция, или какво, записаха децата си и на Алинс за да учат и английски паралелно със засилената подготовка по немски в Шилер. ooooh!

Цитат
Колкото за превеждане на изричения от БГ на немски - думи нямам, това е метод, отречен отдавна, но и тема на друг разговор.
Да и тук съм много съгласна.  Peace

Цитат
Притеснителното в случая обаче далеч не е немският език, който стана ясно е на добро ниво. Тук майките трябва да си зададат въпроса, дали биха записали децата си в 55-о или 145-о ако нямаше програма на сдружението. Доколкото чувам 145-о е последното желание на повечето родители!

Няма как да не призная, че и тук си много права. Peace
За пример веднага ще кажа за ДГ, към която беше предучилищната подготовка. Лежаха си на лаврите, че хората записват децата си там, заради немският език към Сдружението и бяха занемарили изцяло предучилищната подготовка. Мърляво и безотговорно отношение от страна на учителките по БГ и математика, никаква подготовка и неприветливо отношение.  #Cussing out
Имаше една вечно недоволна от живота госпожа, която трябваше да изтърпим до край, само защото нямаше друга група към Шилер... ooooh!
За щастие, в училището попаднахме на г-жа, която надмина всичките ми очаквания и аз неведнъж съм я споменавала с възхищение на страниците на този форум. Hug

# 62
  • Мнения: 7 263
Не ме притеснява , че учат немски, а че няма това старание в другите предмети.
Не е качествено обучение, това, което засипва детето с домашни  уж за по-добри постижения.
По отношение използваното от мен определение "наливане на знания" - нямах предвид самия немски, а всички останали предмети.

Влиянието и участието им е достатъчно голямо за да се направи подбор и отсявка и на учителите от началните класове за паралелките към Сдружението.

Да пак тук съзирам разковничето - защо да се занимаваш, като има така и така наплив към твоето училище/сдружение.... За жалост картинката е типична... Създава се нещо добро и положително и след това от немърливост и незаинтересованост се оставя на самотек, а времената се менят и претенциите към знанията също. Оцветила съм това, което беше изключително важно и за мен при окончателния ми избор на училище.
Това че засипваш децата с домашни и упражнения далеч не значи, че им даваш знания и развиваш мисленето им - дори по-скоро има обратната зависимост може би.

Да не говоря, че има майки, които от амбиция, или какво, записаха децата си и на Алинс за да учат и английски паралелно със засилената подготовка по немски в Шилер. ooooh!

kopche това не винаги са просто болни амбиции на майките - има деца с наистина голям афинитет към езиците. Освен заниманията в Шилер - Лъчи паралелно си посещаваше занятия по английски в Оксиния. Изключително съм доволна от паралелното изучаване на двата езика. Той ходеше на английски от детската градина, но там все пак не беше н такова ниво подготовката, просто тук си затвърди нещата и взеха нови. С немския също нямахме проблеми - беше много добре подготвен и си издържа изпита без проблем. Сега ще продължи да изучава двата езика паралелно. Големият ми син, който тази година ще е в 5-ти клас също изучава и двата езика от 1-ви клас.

# 63
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
... Познавам дете завършило 4 клас с отлични оценки Шилер - немският му език е на светлинни години даже от много добър, какво остава за перфектен...

та викаш, това е нормално, тъй ли? Rolling Eyes
Ама по принцип ли, или само за сдужението...
Колкото до 55то или 145то... Няма дилема. 2 обикновени квартални школа. Средна 'убост, тъй да се каже.

# 64
  • Мнения: 967
 Joy
Ех, Шани, разсмиваш ме, голяма си сладурана! Кое да е нормално, че е завършило детето или че е било с отлични оценки (по всички предмети)!
Те не бяха още в 55-о, а в 20-о първите години.

След 4 клас програмата умира, има стремеж за местене на децата от тази "средна хубост" както ти се изрази. Като отидат в някое "по-добро" училище, зор да се навакса тяхното ниво. И какво правите с немския за поддръжка? Аз се опитвах да намеря за дъщеря ми учител или школа за нейното ниво- mission impossible. Примерно до НЕГ има 3 години, а частните немски училища - не знам дали ще им имате нивото, защото аз съм чувала за 21 часа немски седмично, т.е 10 са малко. Следват допълнителни занимания по български и математика за кандидатстване по гимназии.

Като цяло моите познати през призмата на времето казаха, че не биха избрали този вариант повторно, детето е на 17г. вече.
От опит нищо не мога да кажа (нашата история е съвсем друга), би било интересно да се включат други минали по този път и да разкажат, какви са възможностите след 4 клас, как запазват езика и т.н.

# 65
  • София
  • Мнения: 9 468
kopche това не винаги са просто болни амбиции на майките - има деца с наистина голям афинитет към езиците.
Lennyh , аз виждам всеки ден, какво е натоварването и темпото в училището.
Самият факт, че учи до 17ч. още от 1ви клас и след това се прибира в къщи мато  Tired, не мога да си представя да тормозя с още нещо детето си, в желанието си да доказвам нещо на себе си.
Говорим за обикновена физическа умора. Не за друго.
Исках толова много да го запишем на някакъв спорт, 2х седмично, та малко да разтоварва, но той и там се изморява и се отказа сам от баскетбола. Иначе на плуване си ходи по дефолт, щото си имат база за това. Wink

# 66
  • Мнения: 7 263
Проблема с поддържане на нивото е на дневен ред не само след 4-ти клас.
Ето сега се връщам от школата, в която записах Лъчи на немски. На практика ще ходи с деца 1 година по-големи от него защото нивото му е по-близо до тяхното. За другата група е безмислено защото там тепърва ще стартират децата и ще се налага той да тъпче на едно място. Тук ще е една идея по-назад с писането защото все пак година разлика на тази възраст е съществена /откъм умения и навици за писане /.
Предпочетох този вариант първо защото там го познават и имат изключително отношение към детето и второ засега не мога да открия частен учител искащ да се занимава с толкова малко дете.
Материала до 4-ти клас не е нещо супер сложно и ако е поднесен и отработен като хората децата ще се справят, но когато е безмислено усложнен ...

Едно дете може в дадено училище да е пълен отличник, а в друго едвам да скърпва 4-ки и 5-ци /имам предвид с едни и същи знания и умения/ - всичко  зависи от критериите и уменията на преподавателите му и от желанието им да работят с децата.
Иначе Шани е напълно права и двете училища са в графата "средна убост" с лек превес на 55-то /заради по-добрите му традиции и стара слава/. 145-то наред със 141 -во са сред най-слабо котируемите училища в квартала, но пък ако се попадне на добър преподавател в тази възраст лично аз бих направила компромис.
Компромис с какво обаче?!

Ако приема, че radmila е права и аз направя компромиса само и само за да има качествено обучение по езика / именно следвайки тези разсъждения го записахме - абсолютен компромис/ и на финала се окаже, че и езика не е на супер ниво /което е нашето очакване/?!
Е тогава къде се крие смисъла от компромиса?
Толкова натискане, нерви и пак да съм далеч от основната цел - овладяване на едно добро ниво на езика.
За себе си открих, че има друго решение - макар и по начин, който би ми се искало да си спестя. Но от друга страна се радвам на това стечение на обстоятелствата, защото иначе си живеехме със заблудата за величието и непогрешимостта на въпросната институция.
Копче ето и ти си констатирала известни разногласия с преподавателката ви по немски - имам и друго познато дете в 55-то - 3-ти клас ще е тази година. Имам и детенце от 2-ри клас в 145 -то. Като това са хора, които са ми близки и повечето имат забележки и неоправдани очаквания към сдружението, но на този етап са решили децата да избутат там и 4-ти клас - компромис.
На нас ни се наложи да взимаме решение - сравнително бързо и екстремно и претегляйки всички "За" и "Против" решихме, че език се учи и при други обстоятелства. Peace

kopche понеже пишем едновременно допълвам поста си - освен плуването и футбола в Шилер, Лъчи ходеше и на карате три пъти в седмицата. Английския също си вървеше...
Може би точно затова реших, че сегашния вариант ме устройва повече - ще намалим малко темпото без да го лишавам от добра езикова подготовка / е няма да е всеки ден немския ще е 2 пъти в седмицата/, но ще си има време и за спорт и за всичко останало.
Пак казвам - нещата опират и до дете, не само до родител. Лъчи е видно диване, това е неотречим факт, но и съвсем добре се справи предишната година на всички места.

# 67
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
radmila, все още продължавам да не те разбирам.
Пък какво сладурско съзря в мен?!  Rolling Eyes Че чак възбуждам усмивки...

kopche - пак да си кажа. Щерката в 1ви клас учеше от 7:50 - 18:30, често до 19:00ч.
Аз не виждам никакъв проблем в това.
Може би при момчетата да е друго. Все още нямам наблюдение в/у моя син, макар на брат ми синовете да извървяха не малък път по доста немски школа.
Май е време с Лени и копче да му ударим по едно  Joy. Тъкмо имаме много теми за разговор  Laughing

# 68
  • Мнения: 967
Шани,  Peace, харесват ми постовете ти! Малко пишеш, много казваш, със страхотна порция хумор! Само позитивно и извинявай, ако съм те засегнала!

Не ми пречи да сте ми много симпатични всички, даже и когато не сме на едно мнение!

Не съм фен на Шилер, за мен е хубава идея, но недоразвита донякъде!

# 69
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Не съм фен на Шилер, за мен е хубава идея, но недоразвита донякъде!

аха, яснУ.
Хайде с мен, Лени и копче, тогаз.  Grinning

# 70
  • Мнения: 7 263
Не съм фен на Шилер, за мен е хубава идея, но недоразвита донякъде!

аха, яснУ.
Хайде с мен, Лени и копче, тогаз.  Grinning

Откога разправям аз дайте да направим една кръгла маса по Шилерските проблеми  lalalala lalalala lalalala в Н-ската кръчма, а вие все се дърпате  Wink Wink Wink

За да не бъда обвинена в откровен спам - цитата на Радмила е точното ми мнение по отношение на Шилер след краткия ни но бурен съвместен опит за съществуване!
Не отричам прекрасната идея - по-скоро нескопосаното изпълнение!

# 71
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Зависи разбира се от летвата на критериите, а може детето на Копче  да има афинитет към езиците, но според мен другите мами не могат да очакват добро четене и диктовки като постигнат резултат след първи клас. Колкото за превеждане на изричения от БГ на немски - думи нямам, това е метод, отречен отдавна, но и тема на друг разговор.
Добро четене в края на първи клас е напълно постижимо при условията на обучението в Шилер и обикновено се получава при по-голямата част от децата. Добро писане се постига значително по-трудно и бавно и като цяло си е проблем за децата дори при на по-късна възраст.
Превеждане на изречения няма, това с абсолютна сигурност - има образуване на изречения от разбъркани думи. Копче имаше предвид, че когато детето пише самостоятелно съчинение, му е още трудно да си съставя изреченията, защото се опитва да си превежда от бг на немски - мисленето на немски ще дойде доста по-късно.
Гаранции за това кое дете колко добре ще говори в края на четвърти клас няма никакви - случвало се е да има деца, които не могат да направят и просто изречение, независимо че са прекарали 6 години в учене на немски по тази интензивна програма, както и деца, които са идвали в трети клас с минимум знания и в четвърти вече говорят свободно (това са екстремни ситуации и в двете посоки, но по случайност и двете деца бяха в един и същи клас).
И още едно уточнение, понеже съм работила поне в 2 частни училища с немски досега Wink - максималният брой часове немски език седмично е 13 (в Шилер и в момента си е толкова, тъй като децата имат и още 3 часа немски седмично сутрин по програмата за ранно чуждоезиково обучение към държавното училище; от втори клас нататък часовете в рамките на РЧО са 2). В никое училище, нито частно, нито държавно няма повече часове по езика за начален курс - нито програмата го позволява. 20 часа седмично език има единствено в подготвителните класове на езиковите гимназии, след това навсякъде са около 8ч седмично по основния език (а може и по-малко да са... не ми се вадят сега програмите от мое време).
За това че след 4-ти клас нещата стават трудни за поддържане на езика съм на същото мнение.

# 72
  • София
  • Мнения: 9 468
За това че след 4-ти клас нещата стават трудни за поддържане на езика съм на същото мнение.
Да, наистина е така. Съгласна съм. Не съм го мислила още това.
Но, от друга страна, като се замисля, след 4-ти клас, тягата започва да идва повече върху математиката и БГ, които се оказват пък после решаващи за кандидатстване в гимназии и пр. езикови училища.
Така, че и това ми се струва нормално.
Но веднъж вкарани знания, лесно се опресняват после.
Така си разсъждавам.  Thinking
А бе, днес много мисля... Mr. Green Laughing

# 73
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
За това че след 4-ти клас нещата стават трудни за поддържане на езика съм на същото мнение.

въпреки, че Копче си разсъждава  Grinning, аз искам и хедра да ми отговори, моля.
Защо след 4ти клас се получва така?

# 74
  • София
  • Мнения: 9 468
Откога разправям аз дайте да направим една кръгла маса по Шилерските проблеми  lalalala lalalala lalalala в Н-ската кръчма, а вие все се дърпате  Wink Wink Wink
Аз, Шилерски проблеми нямам. Поне за сега. Или не са ми известни такива.  Thinking
Имах известни питанки и на първата родителска среща ги изясних веднага. От тогава проблеми не е имало.  Naughty
Нещата, които ме дразнят в у-ще са от съвсем друго естество.
Ама, няма какво да ви занимавам. То, това е от ДГ още...  Wink

Но едно е ясно, всеки иска най-доброто за детето си и сам решава, кое да бъде то. Изборът е в наши ръце.
Ние това сме избрали за детето ни, и за малката мислим същото  Wink. Поне мъжът ми е убеден за сега, че и тя ще учи немски при бати.  Mr. Green

И пак казвам, аз от класната ни- госпожата по БГ и математика съм много доволна, но доколкото подразбрах, после от други места- сме имали голям късмет с нея, просто. Thinking

Ама за маса- съм винаги готова. Mr. Green

Общи условия

Активация на акаунт