Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Клюкарник
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 41 отговора
Здравейте на всички!

Повод за публикуване на тази тема е случилото се на моя колежка. Изпратено е писмо до Съюза на фармацевтите, в което е описана цялата история, чийто текст копирам по-долу. Не мога да повярвам, че е възможно подобно безхаберие!  #2gunfire
И ..., съвет - винаги гледайте какво ви продават в аптеката.

Уважаема Г-жо Иванова,

 

Изпращам Ви настоящето писмо за да сигнализирам за некомпетентно и некоректно отношение от страна на фармацевт.

На 12.06.2008 г. след преглед при акушер гинеколог получих рецепта със следните медикаменти:Маглек и Калций-Д. Бременна съм в 29-та седмица. В аптеката, намираща се в Централни хали /регистрирана на ЕТ „Фини – Ценка Мончева”/ дадох рецептата на обслужващия фармацевт. Закупих лекарствата си и когато по-късно отворих опаковките установих, че вместо „Маглек” съм си „закупила” медикамента „Melbek” / с предписание от фармацевта 3 пъти дневно/, който е силно противовъзпалително средство и е абсолютно неприложим при бременни и кърмачки.  В същия ден се върнах в аптеката за да съобщя за тази грешка и реакцията на фармацевта беше:  „Какво толкова? Нали не сте ползвали лекарството?”.

Смятам, че е недопустимо на първо място да се случват подобни „грешки”, защото последствията от ползването на лекарството можеха да бъдат фатални и на второ място подобни неадекватни реакции на лица с толкова отговорна работа не трябва да се случват в европейска държава.

 Имам към Вас само един единствен простичък въпрос: Бихте ли ми казали къде намира приложение изречението в представянето на вашата организационна структура " За Нас"- цитирам:

Аз съм  фармацевт и моята професия е моето призвание да откликвам на страданията и да помагам безрезервно на болните и страдащите, винаги и навсякъде. 

С огромно съжаление мога да кажа и да докажа, че е точно обратното.

Искрено се надявам и очаквам вашият отговор и вашите професионални действия в името на вашето призвание -  здравеопазването.

 

Моля да предприемете съответните проверки и действия в рамките на вашата компетентност.

 

Прилагам сканирани рецепта и касов бон, издаден от ЕТ „Фини – Ценка Мончева”.[/color]
Цитирай


Мнения: 909
Много неприятно.
За съжаление, не съм изненадана.
Поне в 3-4 теми съм чела за объркани лекарства на деца.На моя приятелка също и се случи.
Цитирай

София

Мнения: 739
Божкеее!А аз каквато съм блейка хич можеше да не забележа. Явно ще трябва да внимаваме повече. А реакцията на фармацевта е меко казано неадекватна! Дано поне мерките, които последват да са адекватни, макар че малко ме съмнява.
Цитирай


Мнения: 123
всичко си е до човека,и доколко той поема отговорност за действията си.за жалост тази случка е често срещано явление.и аз имам наблюдения върху подобна ситуация,в която приятелка изпрати мъжа си да закупи лекарство за бебето им и фармацевта дава заместващо това лекарство,защото няма в наличност изписаното.това е напълно недопустимо,като го няма кажи на човека,да потърси на друго място.ужасно е всичко което става и не само в медичината а изобщо.
« Последна редакция: вт, 17 юни 2008, 15:17 от баба Буна »
Цитирай

София

Мнения: 5 733
След прочетени теми тук, за объркани ампули вит.С с ампули аналгин, си проверявам винаги лекарствата още в аптеката.
Добре, че бременното момиче е забелязало навреме!
Цитирай

Пловдив

Мнения: 762
И на мен ми се е случвало. За съжаление, трябваше да се опаря, за да се науча задължително да чета какво ще пия, в случая при мен - какво давам на детето си.
Цитирай


Мнения: 2 387
Винаги чета за лекарството, преди да си го купя. Гледам за generic името му и не приемам замяна (твърде рядко виждам печат ''не заменяй'' на рецепта). Често фармацевтите знаят само търговското наименование на продукта, но не се сещат реално в коя група влиза то. Непростимо е, а съветът ''консултирайте се с личния фармацевт'' е абсолютно неприложим в България.

Неприятна случка, освен да започнете да се самообразовате и да четете за всеки всеки медикамент като мен - действа, постоянно ги хващам в крачка.
Цитирай


Мнения: 2 579
Точно поради тази причина вече чета освен рецептата, чета и листовките на всяко лекарство преди да го дам на детето или пък ако е изписано на мен.
Доверия за съжаление нямам на фармацевтите.
Цитирай

София

Мнения: 1 924
Аз, като фармацеВт, съм раздвоена в мнението си. От една страна, наистина много неприятна грешка, и още по-неприятна реакция при рекламацията. Случва се, лошото е, че в случая залогът е здравето на хората... От друга страна, и аз съм си мислела, че съветът ''консултирайте се с личния фармацевт''  е екзотика за нашите условия. Признавам си, не се чувствам подготвена и не обичам да давам консултации - обучението ни е такова, че не дава нужната основа за практическа работа с хората, учат се едни задълбочени науки... Затова наистина е добре когато си взимате нещо от аптеката, да проверявате дали няма грешка - всички сме хора, понякога стават грешки!  Peace
Цитирай

Стая № 6

Мнения: 502
всичко си е до човека,и доколко той поема отговорност за действията си.за жалост тази случка е често срещано явление.и аз имам наблюдения върху подобна ситуация,в която приятелка изпрати мъжа си да закупи лекарство за бебето им и фармацефта дава заместващо това лекарство,защото няма в наличност изписаното.това е напълно недопустимо,като го няма кажи на човека,да потърси на друго място.ужасно е всичко което става и не само в медичината а изобщо.
  Просто гледат да ти продадат нещо,дори да не е това,което търсиш-какво пък? Mr. GreenИ на мен все по-често ми се случва напоследък да попадам на недобросъвестни фармацевти.Търся хомеопатично лекарство за детето с разтваряне 15СН,тя ми казва:"Ами нямаме с 15 СН,ето ви едно с 5СН!"Сякаш няма разлика никаква!Важното е да пробута покупката,това е! #Cussing out
Цитирай

София / Пловдив

Мнения: 8 070
На мен пък лекари са ми давали неграмотно написани рецепти  Confused
Хем с грешки в имената на медикаментите, хем половината редове не се четат.
Какво да правят в аптеката в такива случаи  ooooh!

Цитирай
В конкретния случай рецептата се чете много добре. Дори и от нас лаиците. А въпросните витамини са фон на бланката на рецептата - реклама и са изписани на български език. Грешката не е в изписването. Като чета на колко хора се е случило... #2gunfire
Цитирай


Мнения: 1 929
Подобни случаи много - майка ми е с ниско кръвно и лекарят И изписва лекарство за повишаване  на кръвното. В аптеката И дали лекарство за понижаване на кръвното.  ooooh! Добре, че е забелязала разликата - и тя у дома.

А фармацевтите вече са по-скоро търговци! Не се съгласявам на замяна на лекарствата от рецептата с други, видиш ли - "били едни и същи"!  Naughty
Цитирай

Варна

Мнения: 592
Потресена съм!!! На мен ми се е случвало лекари да объркват лекарства, като например приразтройство ми изписват дуфалак, разни други от сорта, че концентрацията или консистенцията не е подходяща за деца и винаги фармацевката ме е насочвала. И аз съм и имала винаги вяра, но след написаното, вече незнам на кого да вярвам....Ужасно е!
Некомпетенцията в тази държава е навсякъде #Cussing out
Цитирай


Мнения: 3 915
Въпрос на доверие. Така, както имам пълно доверие на личната лекарка (на цялото семейство е), така съм си избрала и фармацевт, на който мога да се доверя.
Когато все пак ми се наложи да купувам нещо от "чужда" аптека, определено съм се натъквала на не добро, да не кажа лошо обслужване. Но това е по-скоро отличителна черта на обслужването като цяло, а не в частност на фармацевтите.
Тъй като в аптеките обаче не се купуват трици , а залога е здравето и дори живота на човек, не бих се поколебала при констатирана небрежност или некомпетентност да информирам когото трябва.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 41 отговора