Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Основно и средно образование
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 53 отговора

Burgas

Мнения: 214
Здравейте на всички мами! Бих искала да помоля за съвет. Сина ми тази година ще е втори клас, трябва да може да чете поне по 40думи на минута. Чете без да срича но бавно, не можем да достигнем тези пусти 40 думи в минута. Дайте ми съвет как да науча детето да чете по бързо. ooooh!
Цитирай

София

Мнения: 7 263
j80 предполагам, че най-разумния начин е просто да чете повече с течение на времето опита се натрупва и започват да четат по-бързо.
Ако детето не срича защо се притесняваш?
Как засичаш колко думи чете в минута?
Има голяма значение какъв текст ще чете - едно е леки кратки стихчета с думички от две срички - друго е да го опънеш да чете някоя приказка или нещо по-сложно с многосричкови думи. Аз съм противник на излишното пришпорване и вкарване на всички деца в калъп, ако чете по 35 думи на минута мисля, че нямаш повод да се притесняваш чак толкова много.
По-скоро за мен въпроса опира до това да не загуби инетрес към четенето и да напредва бавно, но сигурно отколкото да чете за норматив с отвращение.
Цитирай

Burgas

Мнения: 214
Чете по 20 думи в минута, чете почти всеки ден по 1-2 странички, не срича, но ги чете бавно и на глас. Пристесява ме само, че когато започнат училище, другарчетата му ще напредват по бързо и едва ли госпожата ще чака само нас. В момента чете Патиланско царство, не му казвам кога засичам, после вземам книжката и гледам колко е прочел за да не го притеснявам като чете. Незнам другите първолачета как четат ooooh!не искам и да го пришпорвам, но трябва нянакси да му помогна да навакса с другачетата си.
Цитирай

София

Мнения: 7 263
j80 упорствай тогава всеки ден да четете по малко - няма начин да не се ускори. Аз изобщо не знам какъв е норматива за отделните възрасти. Малкия ми син сега ще е първи клас и вече се опитваме да четем от едно букварче - бавничко и полека. Не го насилвам, не го тормозя - ако иска четем, ако няма желание не го занимавам.
Според мен е много важно да се запази желанието на детето дори и с цената на малки отклонения от нормата. Hug
В никой случай не му давай повод да се тормози, че е по-бавен или изостава от другите.
Цитирай


Мнения: 420
А кой ти е казал, че трябва да стигнете 40 думи в минута   Thinking . Това през лятната ваканция ли трябва да се постигне? И трябва да го направите вие (имам предвид родителите)?
Децата ми отдавна са минали покрай първи клас, но, доколкото си спомням, на края на учебната година им правеха някакъв тест, в който изчисляваха как чете детето (колко думи в минута).
Ти наясно ли си с педагогическите техники? Цяло лято ли ще четете? Сигурна ли си, че другарчетата му четат по-бързо?
Остава да кажеш, че госпожата е решила, че така трябва и  ooooh!.
(постът ми е напълно добронамерен, въпреки че звучи малко остричко, дано не се засегнеш   bouquet)
Цитирай

София

Мнения: 2 403
Моя пък срича  smile3534
И откровено ме дразнят  майките и бабите, които наляво-надясно се хвалят, че първолака им вече прочел  4-5 книжки.  Ние наблягаме на игрите и забавленията.  Laughing
Цитирай

София

Мнения: 7 263
Моя пък срича  smile3534
И откровено ме дразнят  майките и бабите, които наляво-надясно се хвалят, че първолака им вече прочел  4-5 книжки.  Ние наблягаме на игрите и забавленията.  Laughing

минзухар детенцето на j80 поне е вече бъдещ второкласник, да не ти казвам аз колко хвалби съм изслушала от наши връсници 2001, които тепърва ще са първи клас - колко книжки са прочели  ooooh! ooooh! ooooh!.
И аз смятам, че децата не могат да се развиват с еднакви темпове и че това не е нужно. Да речем, че някъде в 4-ти клас всички вече ще четат с 1 темпо и това, което сега срича и това, което вече е прочело 4 книжки. И защо трябва да се затормозява едно дете и да му се внушава, че има проблеми само защото в някоя от дейностите е по-назад от другите?! Сигурна съм, че детенцето на j80 смята по-бързо или пък рисува по-добре от връсниците си или е по-бърз и по-здрав физически.
Понеже имах съмнителното щастие и с двамата си сина досега да се боря със светилата на педагогиката и да доказвам, че не са извънземни съм особено чувствителна към темата Crossing Arms.

Танцуваща с вълци    202uu  202uu  202uu

и да ти кажа изобщо не бих се учудила
Остава да кажеш, че госпожата е решила, че така трябва и  ooooh!.
случая да е точно такъв.
« Последна редакция: пн, 14 юли 2008, 17:18 от Lennyh »
Цитирай

Варна

Мнения: 2 379
Всяко дете се развива по-различен начин.
Няма значение как чете спрямо другото, важното е да чете и да разбира прочетеното. С времето ще става все по-бързо. И моят син е така.

Това засичане брой думи в минута... Sick е за отчетност. Не могат всички да са еднакви. Naughty
Цитирай
Уф, упоритост му е майката. Мисля че 1-2 странички са достатъчни за първокласник, ще се научи, просто не му се карай за бързина. Беседвайте после върху прочетеното, надявам се да си подбрала текста да попада в полето на интересите му - моят син беше луд на тема динозаври, карах го да ми разказва вечер за конкретен динозавър. Не става изведнъж. Като мина 2ри клас четенето не му представляваше проблем, но истински започна да си чете книжки след 3ти клас - тогава четенето му предлагаше удоволствие а не работа.
Но дъщеря ми е набор 2001 и си чете сама книжки  - сега е на една книжка с народни приказки - по няколко страници на приказка - чете си я.  Thinking Дано и като започне училище да запази духа си...
А като ще е за хвалене - дъщеря ми се учи да чете на немски  Whistling, там вече проявих активност като я записах в Алианса. По-скоро отговорих положително на амбициите и - иска да догони батко си.

Но не е добре да се остави детето когато му е удобно да се научи да чете, защото в 4-5 клас започват вече големите уроци, и ако тогава не може да чете без това да го затормозява, научаването им ще е голям проблем.
Цитирай

Burgas

Мнения: 214
Наитина Very Happy моето дете смята много добре и многобързо, харесва му математиката. В училище  като завършват първи клас директора на училището ги изпитва и ако не може да прочетеш40
думи в минута  Mr. Greenуж оставаш в първи клас, а всички минават във
втори разбирасе. Не се сърдя на никого, благодаря за съветите  bouquetОпитвам се в момента да правим състезание, кои ще прочете повече думи той или аз, които е прочел повече в минута печели (компютър един час,сладолед на момента, колело на улицата до тъмно и др.). Така се опитвам да го стимулирам newsm78
Цитирай

София

Мнения: 2 403
Опитвам се в момента да правим състезание, кои ще прочете повече думи той или аз, които е прочел повече в минута печели...

Ама ти нещо не си съвсем в ред (като директора), извинявай много.. newsm78
Цитирай

София

Мнения: 26 022
Здравейте на всички мами! Бих искала да помоля за съвет. Сина ми тази година ще е втори клас, трябва да може да чете поне по 40думи на минута. Чете без да срича но бавно, не можем да достигнем тези пусти 40 думи в минута. Дайте ми съвет как да науча детето да чете по бързо. ooooh!

Не можеш. Четенето е всъщност сложна дейност и изисква време и упражнения. Но не да стане като копане с мотиката. Индивидуално е за всяко дете. Важното е да внушиш по някакъв начин на детето да вярва в себе си и да го подкрепяш в усилията му. Ако не се притеснява или срамува ще е склонно да опитва по-често и за по-дълго време и така ще напредне. Според мен насила не става. С четенето няма "задължително". Ако едно дете е мноооого зле с четенето, то обикновено е зле и с другите учебни дейности и тогава има нужда от консултация. Но ако само твоите или нечии чужди очаквания се разминават с показаното от детето няма смисъл да се шашкаш и да шашкаш и детето. Ако всичко е наред при него с развитието ще се научи да чете добре.

Сега се сещам, че всъщност четенето на глас е различно от четенето наум. Установено е, че при четене не се чете последователно дума по дума от началото до края. По-скоро се разделя логически на части и ако следващата част по някакъв начин не се "връзва" с предишната следва връщане и прочитане отново от определено място. Независимо дали се чете наум или на глас има такова връщане и е напълно нормално, но е с различна честота при различните възрасти и при четене наум не се забелязва. В допълнение и при четенето наум думите се вербализират, но не се произнасят, т.е. не участва гласовият апарат.

Никога не ми е идвало на ума да засичам скоростта на четене, дори не съм питала учителката как се справят. Като завършиха първи клас не прочетоха нито една книга, но не съм ги насилвала (за ужас на околните). От следващата година започнаха да четат с удоволствие. Не съм ги и карала да четат на глас, а по-скоро съм ги питала дали разбират смисъла на изречението и какво са разбрали от него.
« Последна редакция: вт, 15 юли 2008, 00:46 от RadostinaHZ »
Цитирай


Мнения: 12
И моето дете не четеше толкова бързо в първи клас, но за мен беше по-важно да има интерес към четенето изобщо, защото с тия компютри и с тая телевизия... Сега ще бъде в трети клас и пак не е от най-бързите, но поне си има вече любими книжки и чете енциклопедии. Някои деца още в предучилищната четяха гладко и какво от това? Изобщо не съм имала подобни амбиции тогава. Аз самата на 5 години четях гладко и пишех ръкописно, на 6 искаха да ме записват в първи клас, а до трети клас ми беше ужасно скучно в училище, защото знаех всичко. Реших да не прилагам този метод при моите деца, сега имам по-различни критерии. Най-важното е да се интересуват от всичко и да са здрави. Занимават се с много неща, а пък скоростта и състезанията едва ли имат място точно в дейността четене. Така че не се притеснявай от такива неща, а просто поддържай интереса му към книжките. Останалото само ще дойде. Smile
Между другото, в първи клас доста помагах при четенето на книгите от списъка - честичко четях на глас:)) Просто трябваше да остане време и за другите предмети - математика, български, английски и т.н.
Цитирай


Мнения: 2 564
Синът ми се амбицира ужасно от тези засичания за по 1 минута колко четеш и не помня колко седмици всяка вечер съм му засичала сума ти текстове, познати и непознати, да ги чете по негово настояване. Вследствие на това почна да чете 3 пъти по-бързо, което мен не ме вълнува, но за него явно беше от огромно значение. Та с тренировка всеки ден става, за мен по-важно е детето да обича да чете и да чете за удоволствие, а не защото трябва да препуска по план график.

 Ако детето чете с интерес, неминуемо почва да чете по-бързо, защото му е по-лесно просто, това е моята рецепта.

минзухар, едва ли хората се хвалят, че детето им прочело еди колко си книги, та това са си просто факти. Аз нищо хвалебствено не виждам в това, че едно дете чете newsm78
Цитирай

София

Мнения: 2 403
Както винаги Радостина се е включила адекватно в темата.
Тес,  според теб какво точно получава детето ти от  тези състезания със засичане? Не мога да се сетя, наистина. По-скоро се сещам за един доста негативен момент за в бъдеще -  опасността от зазубряне на текстове.
А за тези, които споменах да се хвалят - става дума за 4-5 книжки прочетени от началото на  ваканцията, това са месец и половина.  И вие ли така пришпорвате децата си?
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1-14 от 53 отговора