Хиперактивност с дефицит на концентрация

  • 200 800
  • 1 095
  •   1
Отговори
# 810
  • Мнения: 1 234
Развитието на дечицата ни определено е скокообразно. Има моменти, в които ми се струва, че доста неща е научил, и други, в които ми се струва, че от доста време нищо ново не е научил. По Коледните празници си бяхме в къщи с него, и определено това му се отрази добре. Искаше да се занимаваме двамата, например да рисуваме, да си бутаме колата - аз на него, той на мен, седнали в двата края на стаята, украсявахме елхата, правихме картички, но някак си усещах, че очаква одобрение за това, което прави, т.е. имаше я обратната връзка. Ето тук съм го снимала, когато сам очертава по зададени от мен точки. Когато сме се събирали досега с други дечица, той основно бягаше, радваше им се, но по свой си начин, а сега дори забелязах, че иска дори само да е седнал до другото дете, и да го гледа,  как то си играе на компютъра, ето например тук.  Забелязвам напредък в тези области, но в самия говор като че ли няма. Разбира, че от него се иска да каже нещо, и когато го питам понякога от разсеяност, започва да изброява думи и срички, просто за да удовлетвори моето искане. Скоро не бяхме упражнявали понятията малко и голямо, но установих, че не ги е забравил, и безпогрешно ми показва малките и големите предмети. За хранетето, установих, че все още има неща, към които е много сетивен, и не иска да ги опита, дори му е неприятно да ги гледа, а още по-лошо, направо му се повдига от вида им.  За радост опитва и нови неща, например домат в ядене. Харесват му нови игри, например с тази къща успя да се заиграе доста дълго време и да му е забавна. Беше много впечатлен и от бенгалския огън покрай Нова година, и още изнамира по някоя клечка, и иска да я запалим. Вярно, че дечицата ни са на различна възраст, и самите те различни, но би било хубаво да си споделяме ето такива неща от ежедневието, да се радваме на малките им успехи, и да си даваме съвети, как да се справяме с ежедневните проблеми, които така или иначе възникват.

# 811
  • Мнения: 1 434
Честита  Нова Година   ! Много  здраве  щастие  късмет  и успехи   желая на всички Hug

Тъй като сме на   вълна материали  за развитие на  говора   днес  ще се  постарая  да снимам  моите и  ще ги кача в   Пикаса,мисля че  ще е полезно   да се знае какво има на нашия пазар.

# 812
  • Мнения: 588
   Mama Mariana, дай повече инфо или линк за картите по Глен Доман. Peace

# 813
  • Мнения: 1 434
Безплатни карти  от тук  http://www.mes-english.com/
и тук http://www.eslhq.com/gallery/
 Hug

# 814
  • Мнения: 588
       Благодаря.  bouquet

# 815
  • Мнения: 1 434
Качила съм  част от материалите   които  са    помогнали  за   проговарянето  .Не съм снимала    книжките.
Препоръчвам да  наблегнете на лесните и кратки  приказки  които  са за    възраст  2- 3  год -
"Дядо и ряпа",Косе Босе",Дядовата ръкавичка,Житената питка.Текста  максимално  го съкращавайте   купувайте   книжки  с   апликации  за да изисквате  от детето  след време  да   разказва по тях  ...а след   като напреднете и без картинки .

Ние сега сме на вълна семейни  игри след като     го научих да брои съзнателне  до  10   без грешка.  По празниците " Дядо  Коледа'    донесе  на Данчо   много игри  любима му  стана   Веселото Зайче на Равенсбургер  снимала съм я  препоръчвам я с две ръце
лесна за игра и интересна.Мемори Карти  пак   на Равенсбургер  играем по правилата като се редуваме най  доволен  е като  побеждава Laughing.
 Искам да похваля и  логопедичните карти на  Логопед  Нина  Кое е излишно  ? 

# 816
  • Мнения: 120
Здравейте и от мен! Simple SmileНе сам се включвала доста отдавна, но редовно следя темата и я чета с интерес.Честита нова година на всички!Да сте живи и здрави всички мами и дечица!!Много интересни неща сте писали за това как рисувате и очертавате само че не сте казали как сте ги накарали да очертават и рисуват по контур.Нашият изобщо не ще да рисува у нас.При психоложката рисува а у нас не ще.За сметка на това много напредна с говора.По цели изречения ми прави.Четем книги,разказваме по тях,но за букви,цифри и оцветяване и дума не ще да се издума.Та ще ви бъда благодарна да ми кажете някои хитрини как да го прилъжа у нас да рисува и оцветява. Hug

# 817
  • Мнения: 1 434
titi_s Опитай   с поощрения  и награди .Рисувай и оцветявай  заедно с детенцето   един  до друг и каквото правиш  ти  да прави и    то     същото  идеята е да    гледа от теб и  да подражава .
  bouquet

Моето дете  много обича  да рисува по точки .Сам избира   с какво да    са точките  пастел   молив или    фулмастер   ..След  като избере го питам какво иска да му  "нарисувам "   той казва  дърво   . след това сам     оцветява и  свързва точките.
Как  започнахме  да рисуваме   прочетох  една серия от  руски книжки   там   има дадени идеи   как да   предизвикаме интерес  в детето  и как да го научим да прави  основните неща .
Дадени са примери   Първо майката рисува   трева   с чертички   но  до половината лист  детето да довърши  тези  чертички  , вие правите   цветенца но  без дръжки     като само на първото има   нарисувана    до тревата    и му казвате "Хайде и на тези  цветенца да  направим  дръжки"
Същото     се прилага и  с     нарисуван облак   като казвате на детенцето   да нарисува  дъжд   вие  рисувате няколко  чертички   а то  да   довърши  примерно на  втория облак Laughing
Балони -тук детето    се учи   да  прави кръг вие  правите   един   детенцето     след  вас  ,като  го   хвалите непрекъснато колко красиви са неговите картини Grinning
Препоръчва да си  дръпнете  тази папка   за тези която  все още не са я изтеглили
Вътре има папка  Рисуване  апликация пластелин   за деца от 1-3   години 
Рисование с детьми раннего возраста (1-3 года) на Янушко .

http://www.megaupload.com/?d=GFXBUP2B



Открих една руска игра    за деца   3 -4 игри са   служат за развитие на внимание логика  мислене   въображение памет..
Може да ги изтеглите от тук  http://rapidlinks.ru/link/?lnk=10342

Последна редакция: чт, 10 яну 2008, 00:19 от bluevelvet

# 818
  • Мнения: 1 234
titi_s, при моето дете има периоди, в които му е интересно да прави определени неща, и просто не ги прави, докато той не пожелае сам, не се почувства сигурен, че може да се справи. В началото сядаше в мен и той гледа а аз го правя, после с неговата ръка и моята отвън, постепенно, стигнахме просто да го придържам в лакътя, докато един ден той просто ми бутна ръката, и искаше сам. Клипчето е правено може би на неговия трети или четвърти самостоятелен опит, т.е. прави го съвсем от скоро. Но просто трябва да няма неща, които да го разсейват, дразнят, защото лесно се отклонява вниманието им, например от реклами, от някой, който влиза или излиза от стаята, от дребни неща за хапване в близост...просто средата им трябва да е структурирана. Освен това трябва да е в добро настроение, и започваш с обещанията и наградите, например "Хайде да оцветим тази калинка, и когато го направиш ще ти дам сокче" или "Направи къщата от тухличките /на конструктора/ и после ще ти пусна телевизора", както обичам да се изразявам, трябва им "корупция" за да го направят.  Laughing

# 819
  • Мнения: 120
Благодаря на всички за хубавите съвети.Ще се опитам да ги приложа.Интересното е че той с учителките си работи.Там рисува,очертава по шаблони,а вкъщи не ще.Само като му кажа - Ай де мамо искаш ли да нарисуваме нещо - той се скрива или започва да хленчи.У дома иска само да си играе с колички,да гледа DVD или да слуша музика. Та това е за сега.Интересното е че той като че ли си е наумил че в къщи се играе и се глезим с мама а на вън т.е при учителките се учи и сега ми е много трудно да му разбия стереотипа.

# 820
  • Мнения: 1 234
titi_s, по принцип децата не ни възприемат като логопедите и психолозите и др.специалисти, при които ги водим за работа. А и те също искат да имат време за свободни игри, а не само "за учене". При нас го има същото, основно с говора, а логопедката успява да изкопчи от него думички, и ако аз не ги бях чула с ушите си, когато бях пред вратата и дори после демонстрираха пред мен, нямаше да повярвам, въпреки че става въпрос само за отделни думички, които дори и прознесени неправилно и неточно са си опит да ги повтори. Та за рисуването и очертаването, по-важното е че там го прави, и може, а в къщи не го прави, защото не иска...

# 821
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
И аз да се включа на мама на по-голям. При мен или с мен никога не е рисувал, но е рисувал с госпожите си  още от малък, е малко с  fight от страна на първата му госпожа и дори учителките му казват, че аз съм прекалено черногледа. Познавам близка психоложка, която казва, че при нея дошло дете, което, като видяло пъзел в нейните ръце направо му станало зле. То горкото що пъзели били наредило, аз не - казаха ми, че може да нарежда пъзели, не го карам; казаха ми че рисува, не го карам; Ноо пред мен 1-2 пъти съм виждала да реди и рисува, а със строители и колички много си играе.
Е сега си търся начална учителка да идва да пишат домашните, че не ми се дава, ама питате ли дали на мен ми се иска да се занимавам - не.
Разучавам, къде да го запиша на баскетбол, защото от няколкото думи, които говори разбрах, че това иска.

# 822
  • Мнения: 3 591
Ай де мамо искаш ли да нарисуваме нещо - той се скрива или започва да хленчи.

Хехе - вие да сте чули психолог да пита детето ИСКАШ ЛИ? Първото нещо което ни учеха тук е ДА НЕ даваме избор на детето. Ако го питаме искаш ли - ами това означава, че приемаме и да ни откаже....даваме му право на избор за разрешаване на ситуацията.
Т.е. като сме решили, че е време да нарисуваме нещо - докато играем с него на пода(примерно с количките) вадим листа и молива зад гърба си и без да го питаме искаш ли рисуваме пистата за количките по която го караме да бута количките.....като се заиграе и му стане интересно просто му хващаме ръката и рисуваме с него още писти и т.н... Хайде това, айде онова, искаш ли и т.н. няма как да се казват на дете което е много вероятно да ни каже НЕ. Освен това най-добрата стратегия е въобще да не го уведомяваме, че ще рисуваме, а да го поставим пред свършен факт като започнем ние да рисуваме, докато играем заедно с него. Т.е. рисуването е част от играта.
С количките може много неща да се направят - примерно на един лист правим къща , на друг локва, гараж...и докато той играе караме колата в гаража, колата минава през локвата и после я водим на автомивка да я измием(ето тук правим автомивката на лист хартия). Играйте си с децата - не ги карайте да рисуват, не ги питайте искат ли  Hug

# 823
  • Мнения: 1 434
Абсолютно съм съгласна с [desi]  Grinning Ако       всеки ден  питах искаш  ли да  учим стихотворение   Wink,да  рисуваме..да  броим   все трудни неща   въобще   отговор   Да нямаше и да  чуя ..затова и  не го питам ами   сядам с него и  всичко правим колективно    толкова апликации и   рисунки като дете не съм   правила колкото   сега за няколко  години  Simple SmileАз редя   мозайка    на една  дъска   той на друга .
Нито  един път не съм  чула нашата логопедка да го пита искаш  ли ?  Има си  програма   която  просто трябва да се покрие  ..
Внимание и  търпение    искат децата   Simple Smile

# 824
  • Мнения: 120
Благодаря на всички за ценните идеи който ми давате.Аз понеже се успокоявам че през деня има поне един специалист който се занимава с него и да си призная честно като се прибера в къщи в 18часа и ме чакат 5 ма мъже да ги нахраня ме помързява.Та най вероятно това е моя грешка. Grinning

Общи условия

Активация на акаунт