Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 10
[
center]Здравейте, мами и татковци на специални деца. Смятам, че вие сте хората, които биха могли да отстояват най-много и докрай правата на своите деца. Тук може да видите проект на Наредба за обучение на деца и ученици със специални образователни потребности СОП): епилепсия, умствено изоставане, сензорни, двигателни и други увреди, обучителни трудности..... В този проект има доста обезпокоителни "моменти", които е твърде вероятно да доведат до невъзможност за достъп на деца със СОП до "масови" детски градини и училища. Например: чл. 8: (2) Децата и учениците с хронични заболявания, които имат и специални образователни потребности се обучават и възпитават интегрирано в детските градини по чл. 18 от ЗНП и в училищата по чл. 26, ал. 1, т.1-10 от ЗНП само след препоръка от екипа за комплексно педагогическо оценяване към регионалния инспекторат по образованието.???! Ако само след препоръка от ЕКПО децата бъдат приемани за интегрирано обучение и възпитание в детските градини и училищата, се нарушават редица международни и държавни нормативни актове и се ограничават правата на родителите за осигуряване на достъп до образование на децата по смисъла на  Закона на закрила на детето,Конвенцията за защита правата на децата и др. До момента родителите имат право да решават дали да запишат децата си в общообразователни учебни заведения или в помощни и специални училища.
Допълнения към Проекта може да намерите на http://patanasova.blog.bg[/center]
 Бележки, становища и предложения може да се изпращат в МОН, Дирекция „Образователна среда и образователна интеграция” или на електронен адрес: g.gancheva@mon.bg в срок до 22 август 2008 г. включително.ПРОЕКТ на на НАРЕДБА за обучението на деца и ученици със специални образователни потребности и/или с хронични заболявания
http://www.minedu.government.bg/opencms/opencms/left_menu/documentsproject/

# 1
  • Мнения: 3 540
mina1717,благодаря за информацията! Hug
Този проект все още не е в сила,доколкото разбирам и могат да се пишат към него препоръки!!!
Така ли!

# 2
  • София
  • Мнения: 2 351
Значи какво следва от тези бъдещи наредбички.Отиваме на комисия и ни слагат черния печат, че детето ми не може да бъде в масово училище.Връщаме се в комунизЪма - да скрием всичко неидеално и нестандартно.Да отделим децата със СОП отделно за да не ни загрозяват пейзажа със присъствието си.Тая няма да стане детето ми не е втора ръка и има същите права на обучение както другото ми дете.Защо пък те ще ми решават къде ще ми учи детето.Тази комисия, как точно ще прецени за къде ми е детето като оценката става в рамките на 5 мин. наблюдение докато му прочетат епикризите.Минахме я тази комисия та съм наясно.Е кое по напред ще направят за тези 5 мин. ще четат, ще го наблюдават, или ще го оценяват.И ако преценят грешно, а те не могат да преценят правилно и хайдеееееееее в изолатора  #Cussing out

Отивам да пиша гневни имейли, те какво си въобразяват, че като е отпускарски сезон и ще си пробутат точно сега тъпите идейки.Просто не са познали.Ние родителите да не сме безгръбначни  Crossing Arms

Момичета хайде да покажем малко зъбки  Mr. Green  Mr. Green  Mr. Green

# 3
  • Мнения: 474
Добро утро , много си права в изказването Катина  и ние преди години минахме такава комисия в момента синът ми учи в масово училище , за тези четири години не съм имала проблем от страна на учители но от таз година сега ще бъде за пети клас с многото преподаватели не знам как ще бъде.Душичката ми се е  свила  от притеснение как ще се развият нещата , учим по опростена програма до сега бяхме с ресурсен учител но  тази година не знам. Направо не ми се мисли а учебната година вече наближава .

# 4
  • Мнения: 485
Не реагирайте толкова първосигнално след подхвърляне на нещо,извадено извън контекста на цялата наредба, а първо прочетете всичко и тогава пишете до МОН. Ето тук целият проект, а не само няколко реда.

# 5
  • София
  • Мнения: 2 351
_Zara, аз го прочетох.Ама прочетох и това.Искам да попитам някой по вещ от мен да ми преведе например следния пасаж на обикновен майчински език
Цитат
(4) Децата и учениците със специфични обучителни трудности се обучават интегрирано в детските градини и училищата в системата на народната просвета, като получават психолого-педагогическа помощ от психолог и логопед.
Въпроса ми е след приемането на тази наредба детето ми има, или не право на ресурсен учител.
Имам и още много въпроси?И не е ли това по приемливия вариант.
И тъй като познавам авторката на темата и тя е човек, който знае какво пише и за какво ни предупреждава съм силно амбицирана да не пасувам.

# 6
  • Мнения: 485
Цитат
(4) Децата и учениците със специфични обучителни трудности се обучават интегрирано в детските градини и училищата в системата на народната просвета, като получават психолого-педагогическа помощ от психолог и логопед.
Въпроса ми е след приемането на тази наредба детето ми има, или не право на ресурсен учител.
Относно ресурсния учител:
Чл. 5. (1) Интегрираното обучение и възпитание на децата и учениците със специални образователни потребности се осъществява съвместно с децата в групата в детската градина или с учениците в паралелката в училището с помощта на ресурсен учител.
(2) С децата и учениците със специални образователни потребности, които се обучават и възпитават интегрирано може да се осъществява и индивидуална и групова работа в стая, оборудвана с технически средства и дидактически пособия, в кабинета на рехабилитатора и в логопедичния кабинет.

Относно децата със "специфични обучителни трудности" - това са децата с дислексия, дисграфия и дискалкулия (нарушения на четенето,писането, смятането), които са подгрупа на децата със специални образователни потребности, но затрудненията им не са толкова изявени в сравнение с другите подгрупи.

# 7
Зара, както знаем и двете Simple Smile, "контекст" е от думите, които намират различно приложение. Именно имайки предвид контекста, в който се налага децата с увреждания да търсят своя шанс за психо-социално развитие в България, в публикацията съм посочила адреса на сайта на мон, където се намира пълния текст на проекта на наредбата, с доста смущаващи и предполагащи дискриминация в перспектива моменти.
Не ми е в стила да подхвърлям каквото и да било, тъй като за мен грижата за децата, с които работя, надхвърля рамките на определения терапевтичен час.
Интеграцията като цяло се обезсмисля именно от члена, който съм посочила, тъй като не е възможно и не е професионално ЕКПО - /Екип за комплексно педагогическо оценяване/ в рамките на максимум 15-20 минути:
1.  да прочете 1-2 медицински документа
2.  да попита 2-3 въпроса родителите на дете, което има проблем в развитието си, и се нуждае от ресурсен учител
3.  да попълни трите имена на детето и родителя, адреса и ЕГН-то
4.  да синтезира тази една, твърде недостатъчна информация и да вземе адекватно решение за бъдещето на това дете.

В развитите страни отговорността за бъдещето на децата е ръцете на техните родители, с изключение на случаите на злоупотреба или риск от такава, когато се намесват институциите.

Имам опасението, че ако наредбата се приеме в този й вид, децата с увреждания в България ще намалеят, но само на хартия, понеже всеки родител ще иска детето му да се обучава в "масово" училище и поради страха от това детето му да попадне в помощно училище, няма да потърси своевременно помощ от специалисти. Същевременно ще се върнем в периода на "връзките" за издействане на препоръка за ресурсно подпомагане и оставане в общообразователно учебно заведение.
Тъй като те познавам лично и имам много добри впечатления относно твоята професионална компетентност и познаването на материята, свързана с интегрираното обучение и възпитание, се надявам да окажеш подкрепа при изчистването на проекта от тези елементи, които могат да бъдат тълкувани двусмислено от някои експерти с недостатъчно етика и професионализъм с цел манипулиране на родителите.
Успех Simple Smile Praynig

# 8
  • Мнения: 3 540
Да в Наредбата за година и половина са направени много промени newsm78 ,но вече е пуснато писмо от националния съвет(в който участват и НПО) с редакцията към наредбата! Peace

Последна редакция: чт, 28 авг 2008, 06:35 от Vanq-АРДЕ

# 9
  • Мнения: 8
Апел Sign Exclamation Sign Exclamationкъм всички родители на деца,които се обучават в масово училище с ресурсен учител.Децата не завършват основното си образование с количествена оценка(отл.6;мн.добър5),а с качествена, т.е. по индивидуалната програмата по която се обучават има критерии и в зависимост от знанията заложени в индивидуалната програма и дали детето ги е усвоило се пише някакво становище.Не могат да се пишат оценки поради това, че тази инд.програма не покрива държавните образователни изисквания.И незнам доколко всяко дете успява да се справи с поднесените му по този начин знания и дали тези знания остават трайни и детето може да ги използва в ежедневието си.Поздрави на всички бъдещи първокласници!!(големият ми син ще бъде Іклас) Heart Eyes   

# 10
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Значи какво следва от тези бъдещи наредбички.Отиваме на комисия и ни слагат черния печат, че детето ми не може да бъде в масово училище.Връщаме се в комунизЪма - да скрием всичко неидеално и нестандартно.Да отделим децата със СОП отделно за да не ни загрозяват пейзажа със присъствието си.Тая няма да стане детето ми не е втора ръка и има същите права на обучение както другото ми дете.Защо пък те ще ми решават къде ще ми учи детето.Тази комисия, как точно ще прецени за къде ми е детето като оценката става в рамките на 5 мин. наблюдение докато му прочетат епикризите.Минахме я тази комисия та съм наясно.Е кое по напред ще направят за тези 5 мин. ще четат, ще го наблюдават, или ще го оценяват.И ако преценят грешно, а те не могат да преценят правилно и хайдеееееееее в изолатора  #Cussing out

 


Катина - ама  многооо си права

mama M - има два вида обучение с ресурсен и с количествени и с качествени. Моят син например си е все още на количествени (дано да продължим). Учителите са на мнение, че си ги заслужава. Средния истински успех, те казват че е 3-4 дори повече клони към 4. Детето се бори и успява, сега за сега.

# 11
  • Мнения: 3 540
Не всяко дете ,което е на индивидуално обучение е с качствени отценки ,такива се пишат ,ако детето не покрива Държавния Образователен Стандарт-ДОС.
Ако детето има сериозни обучителни проблеми ,минава комисия в РИО,която определя ,дали неговите знания покриват ДОС! Peace

# 12
  • Мнения: 838
Здравейте на всички!
Разгледах посочената по-горе наредба и имам един въпрос,на който се надявам все пак някой да може да отговори.Става дума за картата,която попълват специалистите,когато минава детето през тази прословута комисия в инспектората-там са описани куп неща,които всеки един от тях трябва да разгледа в детето,и се чудя как за 10-15 мин психоложката например ще успее да разбере колко и къде са проблемите му и доколко тази и оценка ще е реална?Или всичко ще е през куп за грош?

# 13
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
pogar права си, дори като отидат на тези комисии - децата някакси се притеснавят и се показват още по-зле отколкото са. Такива карти и от миналата учебна година попълвахме, ами донякъде виждат прогреса при децата уж и отбелязват това.

# 14
  • Мнения: 485
.... се надявам да окажеш подкрепа при изчистването на проекта от тези елементи, които могат да бъдат тълкувани двусмислено от някои експерти с недостатъчно етика и професионализъм с цел манипулиране на родителите.
Цитат
Имам опасението, че ако наредбата се приеме в този й вид, децата с увреждания в България ще намалеят, но само на хартия, понеже всеки родител ще иска детето му да се обучава в "масово" училище и поради страха от това детето му да попадне в помощно училище, няма да потърси своевременно помощ от специалисти.
Бързам да разсея този страх - с тази наредба ще стане всъщност почти невъзможно дете да бъде прието в помощно училище, защото не ЕКПО ще има последната дума.
1.Родителите , както и сега, трябва да са съгласни и да изразят писмено своето съгласие в протокола. Ако не са съгласни, т.2 и т.3 отпадат и детето трябва да бъде насочено към масово училище.
2.Ако родителите държат детето да е в ПУ и ЕКПО е съгласен с това, дава препоръка детето да бъде записано в помощно училище.
И тук идва новото:
3.Документите - протокол на ЕКПО, лекарски протокол, други изследвания, се изпращат в МОН, където специално създадена комисия ги разглежда. Тя дава окончателното становище дали детето наистина може да бъде прието в ПУ. За да стане това, детето едва ли може да е диагноза "леко умствено изоставане".

Относно това, което е притеснило mina1717 в чл.8, ал.2 (за децата с хронични заболявания), моля много внимателно да прочетете написаното по-долу:
1.Да се определи дете на интегрирано обучение означава то да има трудности с обучението и/или интеграцията, които могат да се дължат на различни заболявания или състояния. Не всички деца с хронични заболявания обаче са деца със специални образователни потребности. Детето може да има белодробно заболяване, може да има дори епилепсия, и въпреки това да не е със специални образ. потребности и да се интегрира добре в училище. В такъв случай абсолютно се обезсмисля то да е на интегрирано обучение, защото няма нужда от допълнително подпомагане. Следователно не му е нужно да се явява пред никакви комисии, а си учи като всички останали.
2.Ако детето е с хронично заболяване и има съпътстващи проблеми в обучението и интеграцията, това вече означава, че има нужда от допълнителна помощ. Ако желанието на родителите е то да се учи в масово училище, тогава задължително трябва да се мине през ЕКПО, който да определи ресурсен учител и друга съпътстваща помощ. В този случай чл.8,ал.2 посочва всъщност, че училищата не могат произволно да определят кое дете с хронично заболяване е със СОП, а е нужно както при останалите деца със СОП ЕКПО да определи това.

Това е. Мами, който има други притеснения, да споделя, разбирам защо се чувствате объркани  - просто трябва да се знаят още един куп нормативни документи, реалното състояние на нещата, а и както добре знаем, има ужасно много пропуски и дупки.
 За mina1717 ще кажа само, че се радвам че има такива като нея, на които наистина им пука какво се случва с децата.

Последна редакция: пт, 29 авг 2008, 21:50 от _Zara

# 15
  • Мнения: 212
Здравейте на всички!
Разгледах посочената по-горе наредба и имам един въпрос,на който се надявам все пак някой да може да отговори.Става дума за картата,която попълват специалистите,когато минава детето през тази прословута комисия в инспектората-там са описани куп неща,които всеки един от тях трябва да разгледа в детето,и се чудя как за 10-15 мин психоложката например ще успее да разбере колко и къде са проблемите му и доколко тази и оценка ще е реална?Или всичко ще е през куп за грош?
     Привет на всички !
  Темата много ме интересува и изчетох постингите ви до тук. Да в момента у нас, а и в други държави  в Европа децата се насочват към интегрирано образование от екип. Той не случайно е наречен Екип за комплексно педагогическо оценяване. В екипите обикновено се канят знаещи специалисти в съответната област т.е. с практика и признати за съответния град.
В някои страни е достатъчно да е дори само един специалист /по дислексия например/. Всичко това се прави не за друго, а точно за да се оценят СПЕЦИАЛНИТЕ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ на всяко едно дете. Родителите могат и да не се съгласят със становището му или последващата индивидуална програма на детето или ресурсна подкрепа, която се прави в училището. Давам ви конкретни примери за ресурсна помощ. Това дори може да е нужда от някакво специфично средство за комуникация. Софтуер за четене, ако детето не може да чете по друг начин, пособия за придвижване /за ДЦП/, различна система по която да учи математика. По света има много и всякакви. Това е и смисъла от екипно оценяване и на база на заключението тези ресурси е редно да се осигурят на детето. Те са различни от обичайните методи, форми и пособия за учене. Затова и дислексията например по света се води все още в графата увреждане, за да може човек да има правото да използва специални облекчения. Отделно се набляга върху развиване на силните страни. Всеки човек може нещо. Някои  деца със СОП дори могат много по-добре от другите нещо специфично. Тези детайли екипа е редно да прецени и напише в картата за която пита pogar.
Миналата година участвах като част от работна група в МОН в писането на специален допълнителен наръчник как да работи ЕКПО. Той беше разпратен до всички екипи в страната. 
  Всичко по-горе е описано във въпросното ръководство. След може би повече от 2-3 месеца заведох сина ми на въпросната комисия, точно за да се произнесе със становището си и защото това се прави главно в полза на детето. Той е с ХАДВ, главно дефицит на вниманието. Освен че пише ресурсна подкрепа...абсолютно нищо от въпросния документ по който работихме 3 месеца не се случи. Нали разбирате, че един родител може да представи  каквито си иска епикризи и документи, които да не представят специфичните нужди на детето. т.е в този вид документи това дори не се пише. Ако едно дете е примерно с дислексия, дискалкулия това са вече две специфични образователни нужди.
Какво се случва в действителност у нас: Детето се вижда за около 5 мин. и никой не ти обяснява какви са неговите Специални образователни потребности. Нещо каквото правехме на бригадите едно време със сортиране на картофи - тези са първа категория, тези втора. На всеки родител е ясно, че детето му има нужда от допълнителна помощ. КОЙ и КАК обаче я измисля и прави!? Масовата практиката до момента е това да прави ресурсния учител.
  Не може да се очаква от един ресурсен учител с никаква подготовка да изготви някаква толкова специфична и индивидуална програма. Първо, защото той не познава всички нарушения на развитието и как да им помага специфично. Масовите чителите съвсем. Второ  у нас няма реална и съвременна подготовка на рес. учители. Трето среща се с децата със СОП 1-2 часа седм. И какво правим всъщност!? Покриваме ДОИ и искаме това да се случи с всяко едно дете, което има друг начин на възприемане и мислене пак по стандартни пътеки или примерно просто е с ДЦП?. Тези ДОИ всъщност са вид максимум, няма ясни критерии за писане на различните оценки. Децата със Соп винаги се сравняват с т.нар норма.
  Цяла година водихме безмислени разговори с различни учители и директори. Не става дума само за моето дете, а и за в деца с които работя / повечето са с обучителни трудности и това са най-лесните за ресурсна подкрепа деца/. Накрая директорката просто ми се чудеше защо не си поискам някаква оценка и да “мирясаме вееече!”. Не става въпрос за бележника и дипломата, а за знания които детето да придобие по алтернативни начини и специфична ресурсна помощ, която не се случва в България и още дълго време няма да я има, защото никой не си я иска в реалния и вид. Сценариите са два: родителите или въобще не знаят за екипа и какво трябва да прави или отказват да си заведат детето защото ги е страх от статута накрая, как завършва детето качествено или количествено. Айде за картофите някак е ясно с големината или в лявата или в дясната щайга, а как стои въпроса с умишленото лишаването от достъп до знания и умения, за огромните дупки в тях?  Всъщност тук дипломата не играе някаква съществена роля, защото децата трябва да бъдат учени по специфичен начин и с ресурси, а тях ги няма. Това всъщност е най-трагичното за дете със СОП.  Равно е на престъпление, защото за една голяма група деца и МОН и  Инспекторат и Регионални ресурсни центрове не правят реално нищо. Контролиращите органи ги няма. Имах жалба която седя цели 6 месеца в РИО без да е отворена. Това е повече от половината учебна година, защото преди това имаше стачка. И съм колега, а какво се случва с другите родители?

С или без ЕКПО за момента у нас децата със специфични затруднения и потребности остават изгубени някъде между Могилино и словесноста, която ги залива в училищата ни.

# 16
  • Мнения: 3 540
Да ,Оля за пореден път държавата ни я захваща така да се каже от краката,за главата!  Thinking
Как ще може да се интегрира или приобщи едно дете със СОП без необходимите специалисти! ooooh!
Отново само думи ,но делата за да са реалност липсват! Naughty
Каква полза от декларации ,конвенции и наредби след като го няма МОН да усигури нужното за да бъдат приведени в изпълнение! Thinking

# 17
  • Мнения: 838
Здравейте на всички!
Разгледах посочената по-горе наредба и имам един въпрос,на който се надявам все пак някой да може да отговори.Става дума за картата,която попълват специалистите,когато минава детето през тази прословута комисия в инспектората-там са описани куп неща,които всеки един от тях трябва да разгледа в детето,и се чудя как за 10-15 мин психоложката например ще успее да разбере колко и къде са проблемите му и доколко тази и оценка ще е реална?Или всичко ще е през куп за грош?
Вече не се чудя-цялата работа продължи има няма 3 мин,егати комисията,жалко за добре изготвената карта за попълване от специалистите относно възможностите на детето.
Пълна порнография,горките ни деца,сега освен всички други специалности и учители ще станем у дома. #Cussing out
Резултата при нас е-ресурсен получихме чак ноември,психолог ни "видя" еднократно едва миналата седмица,логопед не се е мяркал-първия срок свърши,за мен тази година е изгубена. #Cussing out
За какво ли въобще ходим на училище ooooh!
Както някой по-горе казва-не е само моето дете,май с всички се процедира така. Cry

Последна редакция: нд, 01 фев 2009, 22:08 от pogar

# 18
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 535
Изобщо не я разбирам тази интеграция, поне във вида, в който ни я предлагат за ВСИЧКИ деца. Вчера на родителска среща в специалната детска градина ни прочетоха новата наредба и се опитахме да я тълкуваме.  Едно, че комисията не може да прецени за малкото време с което разполага състоянието на детето, второ че крайната дума е на МОН, за които детето е само лист хартия. Родителя няма думата. Не зная как се е получило това и откъде е тръгнало. Дали от желанието на повечето родители да интегрират децата си на всяка цена, или всичко опира до бюджет и отпуснати бройки, според които се разпределят и децата. Безкрайно тромава процедура,с  която нещата могат да се забавят дотолкова, че детето да остане извън вратите на училището изобщо, докато някой чиновник не реши съдбата му. Rolling Eyes

# 19
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
 ljuboznatelna това, което са обяснили на Валенцето(другаде го беше написала) е че родителя може да реши неправилно да изпрати детето в помощно училище. 

# 20
  • София
  • Мнения: 4 412
Аз четох няколко пъти наредбата и в нея е записано точно това, че родителят обжалва решението, а по-горната инстанция има крайната дума, къде да учи детето. В това има известна логика, защото родителят може да е взел грешно решение / и в двете посоки/.
Само, че е абсолютно недостатъчно една комисия да види 10 деца в един ден и да им определи съдбите. А няколко пъти четох и не видях друг начин. Вярно е, че присъства и специалист от ДГ, но пак е недостатъчно.

Аз се чудя дали се придвижда възможност екип от 2-3 специалисти да посети няколко пъти детската градина, да види детето в детска среда, да присъства на занимание. Това наблюдение да се провежда в рамките на 6-12 месеца, например детето да се наблюдава на всеки 14 дни, да се дават указания на учителите и родителите и заключението да се прави след поне 6 месеца наблюдение. Четох няколко пъти и за мен това е начина, само че в наредбата няма нищо такова.
Пише че екип се свиква 1 път месечно, преглеждат се до 10 деца и се дава заключение. При всички положения остават по 30 мин. на дете.

Последна редакция: сб, 21 мар 2009, 15:23 от TanyaMG

# 21
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 535
TanyaMG, за жалост това че присъства специалист от градината се оказва невярно. Директорката сподели, че специалиста им не е бил допуснат до комисията, стоял е отвън Shocked Това с правилно/неправилно решение направо не ми се иска да го коментирам, някакви си чиновници дето не са му виждали очите на това дете, ще решат вместо мен кое е правилно?! #Crazy

# 22
  • София
  • Мнения: 4 412
ljuboznatelna, това е достатъчно да подадете жалба, може и пред административният съд.

Ох, като четох Наредбата си помислих, че и най-големият престъпник има повече права да докаже невинноста си. И не се явава сам на изслушването.
А децата със СОП имат право в групи по 10 да се представят за по 10-15 мин. и това е, бъдещето им е определено... Все пак тази комисия дава препоръки, което не ми струва същото като решение. За въпросното обжалване никъде не пишеше да се прави нова комисия или нов преглед на детето. Написано е, че се уведомява отдела за закрила на детето и какво следва?
По натам тази препоръка се превръща в Заповед на Министъра. Пак се гледат само документите, комисии, не става ясно дали детето има шанс втори 10-15 мин., преди да бъде окончателно  разпределено.

Не знам какви ще бъдат ползите за детето от явяването, но самото й свикване и начин на работа не не ми се вижда в полза на детето.

Последна редакция: нд, 22 мар 2009, 19:45 от TanyaMG

# 23
  • София
  • Мнения: 2 351

ljuboznatelna, това е достатъчно да подадете жалба, може и пред административният съд.

Ох, като четох Наредбата си помислих, че и най-големият престъпник има повече права да докаже невинноста си. И не се явава сам на изслушването.
А децата със СОП имат право в групи по 10 да се представят за по 10-15 мин. и това е, бъдещето им е определено... Все пак тази комисия дава препоръки, което не ми струва същото като решение. За въпросното обжалване никъде не пишеше да се прави нова комисия или нов преглед на детето. Написано е, че се уведомява отдела за закрила на детето и какво следва?
По натам тази препоръка се превръща в Заповед на Министъра. Пак се гледат само документите, комисии, не става ясно дали детето има шанс втори 10-15 мин., преди да бъде окончателно  разпределено.

Не знам какви ще бъдат ползите за детето от явяването, но самото й свикване и начин на работа не не ми се вижда в полза на детето.
Авторката на темата ни предупреди лятото точно това.Помоли за съдействие да се активираме, и да се опитаме да предотвратим включването на опцията комисия да решава бъдещето на децата ни.Е, ослушахме се  Cry.Писах, писах мейли - естествено без отговор.Но, пък и май само аз писах.Авторката на темата няма дете със СОП, но пък ни покани и ние да направим нещо за децата си, не само да се жалваме впоследствие.
Чак ми е смешно  Crazy

Общи условия

Активация на акаунт