Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Деца с увреждания и хронични заболявания
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
 Здравейте, по професия съм специален педагог.  Имам опит по специалността в България и в Чужбина.  В момента също работя по специалността си, но много квалифицирани кадри нямат този късмет. Ще се запитате защо повдигам темата? Отговорът е прост - за специалистите с квалификация като моята  - "специален педагог - учител в специални детски градини и училища"/бакалавър/ и съответна магистратура по специална педагогика, трудно се намира място в системата и на практика много дипломирани и добре подготвени специални педагози за сега стоят извън нея. В специалните учебни заведения работят немалко неквалифицирани специалисти /това не означава, че там всички са такива/, т.е. без специална педагогика, а от това страдат децата със специални образователни потребности и техните семейства.
      Оказва се, че Пловдив е един от малкото градове, в които има специална детска градина, детска градина за деца с увреден слух, средно специално училище за деца с увреден слух /препоръчвам го на всички/, специално училище за деца с умствена изостаналост, ресурсен център. Тези образователни институции ги има, но за съжаление, като че ли все още достатъчно специалисти в тях няма.
        Много от Вас са споделяли и продължават да споделят за негативите от качеството на предлаганите услуги в някои от тях, а решението за момента се оказват предлаганите частни консултации - логопедичните кабинети.
    За тези от Вас чиито деца се обучават в подобни институции това е проблем, вярвам в това, тъй като  учителите без квалификация и опит в областта на специалната педагогика не познават добре детайлите и тънкостите на нашата професия, новите методи за работа с деца с различни образователни потребности.
     За съжаление това е положението в повечето такива институции в страната. Имах възможността да разговарям с много хора преди време - родители на деца със специални образователни потребности и учители от масовите училища, с мои колеги. Всеобщото мнение е, че системата на специалното образование не функционира достатъчно добре. Широката общественост има нужда от повече информация за лицата със СОП, повече квалифицирани кадри в системата, а не извън нея, служби за ранна диагностика и превенция, както е в западните държави /терапията в някои държави започва от дни след раждането до максимум 3-4 месеца след него/, кабинети за работа с родители, които да са в полза на семействата на лицата със СОП, и най-важното може би  - някои промени в законодателната система.
  Все още много деца със СОП стоят необхванати от системата на специалното образование и ако вашето дете е едно от тях, моля споделете своето мнение за специалните учебните заведения и за интегрираното обучение, децата имат нужда от специалисти, които да оказват ефективна квалифицирана помощ.
« Последна редакция: пн, 08 сеп 2008, 17:09 от saoirse »
Цитирай

София

Мнения: 6 961
Здравей,Богдана!
Темата ти е доста интересна и честно казано до болка ми е познато описаното от теб.Ще е хубаво в нея да се включат и други потребители,но си объркала подфорума. SmileПредполагам модераторите ще я преместят в Деца с увреждания и сигурна съм,доста хора ще ти пишат.Особенно защото сред нас има и майки,чиито дечица са именно в тази специализирана градина Елица.
Цитирай

гр.Пловдив

Мнения: 2 519
Оказва се, че Пловдив е един от малкото градове, в които има специална детска градина, детска градина за деца с увреден слух, средно специално училище за деца с увреден слух, специално училище за деца с умствена изостаналост, ресурсен център - КАКЪВ КЪСМЕТ. Тези образователни институции ги има, но специалисти в тях НЯМА.
   
  Мили мами ако вашите деца са със специални образователни потребности пишете по темата и споделете вашето мнение, децата имат нужда от специалисти, които да оказват ефективна квалифицирана помощ.

Здравейте,темата ми е доста актуална и не мога да не се съглася с вас!
Сина ми ще е в 1-ви клас тази есен. Той е с увреден слух. Ще учи в масово училище. До сега е посещавал масова градина, като за доп. му потребности сме ползвали частни уроци. Избрах тая схема точно поради описаните вече факти.Интересува ме как може да получи ресурсен учител  с подобни на вас квалификации?
Цитирай


Мнения: 3 505
В момента в нет пространството е пусната новата Наредба за деца със СОП ,която ще замести Наредба №6,за преглед и ако някой има мнение за корекции да бъде написано!
Тъй като я прегледах,там пише че точно във всяко училище със деца със СОП,трявбва да има екип от психолог,логопед и помощен педагог,които да работят със децата със СОП,но тъй като гледам дали ще може да бъде приета до началото на новата учебната година,май няма да стане. Thinking
А предложения по тази наредба са направени преди повече от година и едва сега се пуска в нет пространството,какво повече да говорим! newsm78
Цитирай

густо майна Филибето

Мнения: 6 491
bogdana_, никой не би могъл в такъв тип учреждение да бъде принуден да напусне Confused. Имам някакъв поглед върху нещата, защото детето ми посещава градината. За обучението - не смятам , че е такова, каквото трябва да е, но съм попадала и на квалифицирани логопеди(всъщност тази, която работи с детето ми също е логопед), които прекрасно работят с терминология, но подхода им е сходен. А и никой кадърен специалист не би седял дълго на такава заплата.
Цитирай

Пловдив

Мнения: 3 504
записвам се да следя темата  Peace
« Последна редакция: ср, 27 авг 2008, 12:54 от Rossoneri »
Цитирай
Оказва се, че Пловдив е един от малкото градове, в които има специална детска градина, детска градина за деца с увреден слух, средно специално училище за деца с увреден слух, специално училище за деца с умствена изостаналост, ресурсен център - КАКЪВ КЪСМЕТ. Тези образователни институции ги има, но специалисти в тях НЯМА.
  
  Мили мами ако вашите деца са със специални образователни потребности пишете по темата и споделете вашето мнение, децата имат нужда от специалисти, които да оказват ефективна квалифицирана помощ.

Здравейте,темата ми е доста актуална и не мога да не се съглася с вас!
Сина ми ще е в 1-ви клас тази есен. Той е с увреден слух. Ще учи в масово училище. До сега е посещавал масова градина, като за доп. му потребности сме ползвали частни уроци. Избрах тая схема точно поради описаните вече факти.Интересува ме как може да получи ресурсен учител  с подобни на вас квалификации?

Здравей Veni-b, подала съм документи за ресурсен учител и се надявам да започна работа като такъв. Не знам как може да Ви бъде назначен квалифициран ресурсен учител, трябва да говорите с директорката на ресурсния център. Разбрах, че започват работа на 1 септември и предполагам, че тя ще е на работа от тази дата. Всичко зависи от началството и по-точно от комисията, която свикват. Те решават кой ресурсен учител в кой район да работи и съответно с кои деца. Това е номера на ресурсният център - 26-01-52   
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.